Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Kolejny typ komentarzem co trzeba było kupić, tyle że się nie zna. jak chcesz to kup dla siebie ale zwróć uwagę na dwa fakty: do tego brzydala nie ma jak podłączyć przyczepki ze względu na typ tylnej ośki. Sprawdzałem w sklepie a Ty już nie, zanim dałeś radę. chyba nigdy nie ciągnąłeś przyczepki jak uważasz, że rower z wąskimi oponami na asfalt ruszy z przyczepką w lesie i że w ogóle z taką przyczepką pojedzie. ja już dawno temat rozwiązałem z Perplexity, które nie dawało rad abym miał większą kadencję albo kupił inny rower.
  3. Ja akurat jestem Team 1x, ale nie widzę powodu, żeby przekonywać innych do swojej racji. Chce 2x więc niech ma. Poza tym to też ma jakieś swoje plusy. Ale Big.Nine 500 bez dopisku (czyli nowsza generacja) też ma 2 rzęty - https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4085/bignine-500 Ba, te starsze - 500 Lite, który jest na ramie TFS III ma mniej komfotową geometrię niż nowsze poprostu 500 na ramie TFS IV. To trzymam kciuki za zrzucanie. Też prowadzę tą nierówną walkę Więc powinienem dodać, że amortyzator w Big.Nine 500 to Manitou Markhor. Najlepszy amor DO półki cenowej, w której on się znajduje, ale w przypadku lżejszych osób. Jak ktoś nie jest lekki to ten amor nie jest już tak wybitny jak na swoją cenę. Choć może wciąż ciężko o lepszy w tej półce. Na to już nie umiem odpowiedzieć.
  4. jeśli chodzi o dętki tpu (te azjatyckie), to chyba jeszcze unikać plastikowych wentylków, bo się łamią A gdzieś też czytałem dywagacje, że szerokie opony mogą mieć de facto niższe opory toczenia niż węższe, lecz przy gorszej aerodynamice. Ale to chyba rozważania bardziej akademickie. Z praktycznego punktu widzenia - zmieniłem ostatnio Schwalbe Rocket Ron 2.10 zwijane bieżnikowane na nieco cięższe Continental Contact Urban 1.75 drutowe semi slick i na asfalcie mam wrażenie jakbym dostał trzecią nogę, już powyżej 30kmh
  5. Dzisiaj
  6. za dużo nie widać, lepiej jakby była widoczna obręcz 😉 (a najlepiej jakby opona była zdjęta) Tak czy inaczej jeśli do tej pory z kołem było wszystko dobrze, to prawdopodobnie jakieś dobicie obręczy, krawężnik itp. Plusem jest to, że przednie koło jest łatwiej wycentrować. Potrzebny klucz do nypli, i do obejrzenia kilka wideo jak ktoś centruje np. na rowerze i trochę cierpliwości.
  7. @bubulin Powyżej 40 km/h będzie bo do gry wchodzą opory aerodynamiczne. Opory toczenia nie zależą od szerokości ale m.in. od mieszanki gumy o czym zresztą pisałeś wcześniej i o czym można się przekonać na linkowanej przez Ciebie stronie Bicycle Rolling Resistance. Nie wiem o jakich rozbieżnych opiniach piszesz. Opony z dętkami tpu i lateksowymi są "szybsze" niż z butylowymi bo są mniejsze tarcia między dętką a oponą (lateksowa jest jeszcze szybsza niż tpu, a może odwrotnie, nie pamiętam, ale kosztuje kilka razy więcej). Jedyną wadą dętek tpu jest to, że trzeba je częściej dopompowywać bo powietrze jakby ucieka ściankami Opony drutowe są robione z taniej gumy, która często nie trzyma tak dobrze w różnych warunkach, zachowuje się jak plastikowa i nie bez przyczyny nazywana jest "kartoflakiem" Koła nie musisz zmieniać a 130 zł za oponę to nie jest dużo, tyle kosztują w miarę dobre opony w odróżnieniu od tych drutowych "kartoflaków" poniżej 100 zł. Ja bym chyba jednak wybrał te Hardpacki bo rozmiar 2,0" wg mnie bardziej pasuje do roweru mtb
  8. Czy to są te? https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-g-one-allround-performance-pd20310/?v_Id=216356 rozmiar 700 x 45C jeżeli nie muszę zmieniać koła a te opony są naprawdę warte to myślę, że 130 zł za oponę jest ok. Continental Terra Hardpack są jakieś 20 zł tańsze na sztuce, jeżeli droższa = lepsza to wolę dołożyć
  9. Do takich zastosowań i z tymi zastrzeżeniami to z KTM trzeba było kupić Macina Style FS Prime, ma napęd crossowy i bardziej drogowe opony. Ale cenę też ma. Coś w tym stylu ( trekking z pełnym zawieszeniem) ma w ofercie też Lapierre i chyba Giant.
  10. Tak jak wyżej pisałem, tyle mam pojęcia, co ostatnio wyczytałem podczas szukania opon. Pomyślałem, że się może komuś przyda, A skoro coś źle zrozumiałem, to zacnie że sprostowałeś. Aczkolwiek też trochę się czepiasz. Węższa opona nie będzie z reguły szybsza od szerokiej na asfalcie? Atutem drutowych opon nie jest przeważnie trwałość i odporność za cenę wagi? Dętki tpu nie mają rozbieżnych opinii, szczególnie te z Azji? To chyba jakieś inne forum przeglądałem.
  11. Tak się składa, że jestem zwolennikiem napędów 2xx i mam 2x10 Deore w mtb, 2x10 GRX w grawelu i oczywiście w szosie też: w jednej 2x10 Tiagra a w drugiej 2x9 Sora, więc Cię rozumiem. Jednak współcześnie ciężko znaleźć fajne mtb z napędem 2xx - fajne czyli ze współczesnymi standardami jak sztywne osie i powietrzny amor. Można jeszcze gdzieniegdzie znaleźć Meridę Big.Nine 300/500 Lite, czy coś jeszcze? Chyba nie... Crossy znowu w większości są na napędach 3xx, chociaż teraz to się zmienia bo wstawiane są tam Cuesy 2xx
  12. Królu srebrny waga ok. 85, ale ostatnio poszła do góry, więc mam nadzieję, że się trochę zatrzyma 1x odrzuciłem bo jak już na początku rozmawialiśmy każdy ma swoją opinię na ten temat i wyrobiłem sobie taką, że 2x będzie: -bardziej uniwersalna -ładniej będzie wyglądała bo nie będę miał na tylnym kole masy zębatek w rozmiarach koła -wagi jakoś bardzo dużo nie przybędzie -z technicznego punktu widzenia łańcuch będzie w mniejszej rozpiętości pracował (może głupoty gadam, ale przynajmniej będę mógł mieć swoją opinię bo jakby sprawdzić w laboratorium to pewnie mam rację) A tak serio skoro jest moda na 1x to trzeba sobie życie utrudniać, 2x jest ciężej znaleźć będę miał na co narzekać
  13. A ile możesz przeznaczyć na te opony? Ja bym kupił albo Continental Race King 29"x2,0" lub Continental Terra Hardpack 29"x2,0". Ewentualnie grawelowe w rozmiarze 700x50c, np. Maxxis Rambler albo Schwalbe G-One ale te w wersji Allround to chyba nie występują w szerokości 50c tylko 45c albo 2,2"
  14. @Greg1 Polecisz jakieś konkretne modele opon? Jazda typowo rekreacyjna na twardej (asfalt/zwir) i suchej nawierzchni. to co znalazłem w sklepach z dobrymi opiniami - TUFO Gravel Thundero HD 700x48c lub 700x44c CONTINENTAL Contact 28x1,75” CONTINENTAL Terra Hardpack 29 x 2,00”
  15. Bo w specyfikacji ramy jest wyraźnie napisane że max to 36T w przypadku 1x przy linii łańcucha 48 mm. Więc może nie wejść fizycznie.
  16. @bubulin chłopie jak nie masz o czymś pojęcia to nie doradzaj: Wiesz jaka jest różnica w średnicy/rozmiarze obręczy obu tych opon? Już wcześniej było to wyjaśnione: Następny kwiatek: Mogą być zwijane odporne na przebicie bo będą miały dobrą wkładkę antyprzebiciową i mogą być drutowe z kiepską ochroną antyprzebiciową. WTF? Kontrowersyjnych? Możesz rozwinąć? Obecne trendy w maratonach mtb, czyli szybkich wyścigach to opony o szerokości 2,35-2,4". Konkretny bieżnik jest przydatny tylko i wyłącznie w enduro czy konkretnym błocie. Najszybszą obecnie oponą mtb jest Schwalbe Thunder Burt, która wcale nie ma konkretnego bieżnika. Ja mam Maxxis Recon Race 29x2,35", które też są dość szybkie, nie mają konkretnego bieżnika a są stabilne i zapewniają dobrą przyczepność w suchych warunkach. Węższa opona też nie znaczy szybsza, wielokrotnie już tutaj o tym pisano. Jakaś szybka opona 29" albo opona grawelowa 28", np. w rozmiarze 700x50c będzie dobrym wyborem
  17. Zmieniając oponę na inną nawet w tym samym rozmiarze możesz poczuć różnicę. Gdy jeszcze żona nie miała fitnessa, założyłem jej do MTB Vittoria Terreno Zero XC 2.1 - po typowych górskich oponach była to wielka różnica. Potem sam miałem te opony w swoim fitnessie i z kolei zmiana na wspomniane wyżej Continental Terra Hardpack 50 dało duży przyrost prędkości. A Tufo Speedero 40 to już leciał rower, ale trząsł i tonął w piachu i wróciłem do Terra Hardpack. Zwróć uwagę na szerokość obręczy (wewnętrzną) - skrajnie wąskich nie wkładaj, szczególnie jak masz obręcze 30mm. Takie 2.1, 2.0 szybkie, gładkie będą OK.
  18. Jak się dobrze pokombinuje, to obniżanie wagi nie musi być (oczywiście do pewnej granicy) bardzo drogie. Dużo wniosły lekkie koła, dętki TPU i lekkie opony. Ale nawet na drobiazgach można sumarycznie sporo urwać. Oczywiście to już właściwie nie jest ten sam rower (no i trzeba cenę wyjściową pomnożyć razy dwa i pół), bo z oryginału została tylko rama, stery, zacisk sztycy i siodełko. Tyle. Ale biorąc pod uwagę, że sercem roweru jest rama, jest to wciąż zmodyfikowany Madani Cabrero. Na pewno drugiego takiego samego nie ma. Dla jednych połączenie tych wszystkich części może być mezaliansem, dla innych ciekawostką, fanaberią, dziwactwem, a dla mnie jest prostu doświadczeniem, drogą, poszukiwaniem, gonieniem króliczka. Właściwie to spokojnie mógłbym żyć bez tego roweru, bo i tak mam już kilka, a w teren czy nawet na wyścig mogę się wybrać stalowym sztywnym Bianchi, ale zawsze to coś nowego, jakaś motywacja do działania i do jazdy. Dziś na przykład na tym nowym secie przejechałem próbnie po asfalcie 34,5 km (wspominane już kiedyś Bobrowe), specjalnie na odblokowanym amortyzatorze i ciśnieniu obniżonym do 60 PSI (wtedy sag wynosi około 15 mm, a przy 100 PSI był 10 mm). Pomimo wrażenia jazdy na pontonie i sporego bujania przy mocniejszym deptaniu (tłumienie ustawione na dwa kliknięcia od zera) licznik pokazał średnią z trasy 27,9 km/h, a spore fragmenty (z wiatrem) jechałem z prędkością 40-50 km/h. Dziurawy asfalt połykał bez zająknięcia, na płytach betonowych też sporo łagodził. Coś tam ten amortyzator już wybiera, choć buja wyraźnie bardziej niż oryginalny. Jednak te straty anergii nie są aż tak duże jak się wydaje, trzeba trochę inaczej pedałować, ale nie mogę powiedzieć, że ten rower jest mułowaty przez to bujanie, bo całkiem dobrze idzie jak się przyciśnie. Mniejsza o ponad kilogram waga od sprężynowego uginacza Leto też pewnie ma w tym swój udział. W sumie, za te 400 zł (amortyzator plus pompka) to całkiem sensowny upgrade, sporo zmienia, choć trzeba się trochę przestawić, bo jednak powietrzny zachowuje się inaczej niż sprężynowy.
  19. Najłatwiej jest to zweryfikować zapinając tryb erg w trenażerze - można sobie jechać 300w z kadencją 60 lub 100 i porównać odczucia. Moc będzie identyczna, kadencja skrajnie różna. Co do prób dowodowych - nie, takie rzeczy robi się w kontrolowanych warunkach na dużej próbie.
  20. Całkowicie pomijając budżet. Do pracy 30 km ( w jedną czy w obie strony ? ) i czasem na weekendowe wypady i taki rower? To nie ta droga, lepiej kup do pracy jakiegoś miejskiego mieszczucha, a jak chcesz szybko to jakiś fajny Fitness starczy, w obu przypadkach będzie to lepsze niż ten Procaliber No to już jest cosik bardziej odpowiedniego do Twoich zastosowań. Jak Koniecznie ma to być TREK i jeszcze na wypasie, to może warto obczaić ten model: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-sport/f/F421-1/fx-sport-sl-6/47256/?colorCode=bronze_black Lub ten CUBE - tyle że u nas ta marka dość ciężko dostępna.
  21. Tak naprawdę wszystkie przez Ciebie wymienione są mniej lub bardziej spoko. Cube Aim też mam.Geometria ramy jest w zaokrągleniu identyko jak Meridy Big.Nine. W ogóle tutaj mam wrażenie, że jeden od drugiego podpatrywał bo jeden próbuje zrobić identyczną ofertę jak drugi. Marlin również bardzo spoko, odrobinę już inna geometria. Heist zdecydowanie najlepszy, obecnie dostępny za dobrą kasę, ale ma blat 1x, więc odpada. Marlin i ma trochę bardziej sportową pozycję niż merida i cube, więc możesz tutaj już coś wykluczyć. Jak terenowy cross to poszedłbym w meridę/cube. To co bardzo fajne w Cube (na pewno w Aim, ale czy w Reaction też to musisz sprawdzić), że są do nich mocno dedykowane elementy Acid/Cube (to jest to samo tylko inne logo). Ramy mają specjalne mocowanie pod strikte ich bagażniki (dużo fajniej niż montowanie uniwersalnych), dodatkowe systemy mocowań tych błotników, chyba nóżkę itp. W Meridzie takich systemów nie uświadczysz. Jak coś chcesz zamontować to trzeba szukać uniwerslanych rozwiązań. A dalej to musisz sam zdecydować, albo podesłać jakieś dwa konkretne modele. Wszystko rozbije się o kasę, różnice w osprzęcie przy konkretnych modelach i kolorach. Reaction to droższe sprzęty niż Aim, ale na najtańsze Reaction też się pewnie łapiesz. Przejrzyj coś bardziej konkretnie i podeślij. I napisz ile ważysz królu złoty. Podsunąłeś mi myśl, bo tutaj chciałem bardziej proponować najtańsze Reaction, ale w nich jest blat 1x, więc w sumie temat można spuentować - Merida Big.Nine 500 (nie wiem, czy Lite są jeszcze dostępne).
  22. Dzięki, sprawdzę rozmiar obręczy. Pytanie czy zmieniając z moich 29x2.2 na 28x2.0 odczuje faktycznie zmianę a nie, że coś mam coś nowego?
  23. Można wiedzieć dlaczego "wjeżdża wymaganie 2x"? Cube podobno mają wygodną, rekreacyjną pozycję, swego czasu były nazywane crossami na oponach mtb, jednak ich minusem jest brak sztywnych osi i sprężynowy widelec w modelach z serii Aim
  24. @bubulin a opony 29" i 28" pasują na inne obręcze?
  25. Cześć. Przymierzam się do zakupu roweru wspomnianego w tytule a więc Cannondale Topstone Carbon 3 a dokładnie tego modelu: https://www.cannondalebikes.pl/rowery/gravel/gravel/topstone-carbon/topstone-carbon-3-grx-2x-c15175u Niesamowicie podoba mi się malowanie Chalk tylko jest jeden problem. Obecnie jeżdżę na Merida Silex 400 2x10 i tym razem chciałbym jednak przejść na napęd 1 x X. Wspomniany model jest dostępny też w konfiguracji 1x12 ale nie ma do wyboru tego malowania. https://www.cannondalebikes.pl/rowery/gravel/gravel/topstone-carbon/topstone-carbon-3-grx-1x-c15195u Zastanawiam się więc nad zakupem roweru z opcją wymiany od razu napędu na 1 x 12. Czy po takim zabiegu o gwarancji można zapomnieć? Czy na ramę gwarancja nadal działa? I mam jeszcze pytanie do użytkowników Cannondale z systemem Kingpin. Czy odczuwacie jakąś różnicę w jeździe po nierównościach w porównaniu z gravelem bez podobnego systemu czy raczej to typowy chwyt marketingowy fajnie wyglądający na papierze ale niekoniecznie dający korzyści w praktyce?
  26. Cześć. To mój pierwszy post - chyba Od jakiegoś czasu zauważyłem bicie na przednim kole. NIe wiem czy bardziej na boki, czy może góra/dół Poprawiałem opony Shwalbe Rapid Rob 27,7 i nic. Na tylnym kole wszystko OK https://drive.google.com/drive/folders/1_5Mi2glyRdvvh40PaqIfob6h4xdYwPyg?usp=sharing dwa filmy jak to wygląda
  27. Skoro masz koła 29, to szukaj opon 29 (a nie 28). Zastanów się, czy chcesz jeździć stabilniej na ścieżkach i nierównościach (wtedy jakaś szersza z konkretniejszym bieżnikiem), czy szybciej na asfalcie (wtedy węższa i/lub semi slick). Zastanów się, czy wolisz opony odporniejsze na przebicia i cięższe (wtedy drutowane), czy lżejsze i mniej odporne (wtedy zwijane). A na końcu możesz zastanowić się jeszcze, czy chcesz dodatkowo odciążyć rower za pomocą kontrowersyjnych lekkich dętek tpu ;] Do maksymalnego ciśnienia rekomendowanego dla swojej obręczy dobierasz oponę taką, by minimalne rekomendowane ciśnienie dla tej opony nie było większe (może się tak zdarzyć przy jakichś szybszych, węższych i często dużo lżejszych oponach, wymagających wysokiego ciśnienia, aczkolwiek to chyba mało kompatybilne z mtb) Również upewnij się, że opona którą wybrałeś nie jest za wąska dla Twojej obręczy. U mnie 1.5 już było za wąsko, moje obręcze by tego raczej nie zniosły dobrze, więc założyłem 1.75. Aczkolwiek słyszałem historie o 1.5 na mtb, więc różnie to może być Patrz na wagę opony, różnice wynoszą pół kilo na jedną lub więcej. Oprócz tego na szybkość wpływają opory toczenia, które można znaleźć na www.bicyclerollingresistance.com/ oraz aerodynamika opony, rodzaj mieszanki gum i typ bieżnika. Tyle zdołałem wyczytać, badając ostatnio trochę ten temat
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...