Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Akceptuję
Zdjęcie
- - - - -

[piasty]Novatec D811SB oraz tył D812SB-QR


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 MarcinGoluch

MarcinGoluch

    Master

  • Elita
  • 2303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rawicz/Lubin
Garaż Rower

Napisano 14 styczeń 2008 - 22:08

Witam!

Na chwile obecna bardziej wrażenia wizualne ponieważ piasty dzisiaj pojechały do zaplotu.

A więc po wielu rozważaniach za i przeciw do zakupu zestawu piast miałem niezły ból głowy. Pomysły były różne. XT cL, XT 6śrub, DM i Novatec wszelkiej maści. Chciałem żeby było dobrze i tanio. Jedne były drogie, inne ciężkie a znowu kolejne miały wątpliwą renomę.
Az tu nagle w połowie listopada pojawił się na rynku nowy model piasty Novatec na rok 2008 czyli D811SB oraz tył D812SB-QR. Poszukiwałem, grzebałem ale żadna informacja z zacnego google nie wypłyneła, no może poza tym, że u południowych sąsiadów zestaw ten kosztuje bez paru groszy 500zł.

No dobra może zaryzykowałem, ale przy tej cenie (285zł z wysyłką) i wadze(666g) myślę, że gra może się okazać warta świeczki.
A oto jak to cudo wygląda:
http://www.fotosik.p...1456e08e1c.html
http://www.fotosik.p...c975cee126.html


Wagi realne/ważone:
Piasta przód: cała: 238 gram
bez zacisku: 188
zacisk: 50

Piasta tył: 428 gram
bez zacisku: 372
zacisk: 57

Pozdrawiam!
Marcin
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#2 hudy

hudy

    Stały bywalec

  • Validating
  • 980 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Włocławek/Wrocław
  • Imię:Hubert

Napisano 15 styczeń 2008 - 05:12

O, o o. Czekam na jak największą ilość informacji o tych piastach :)
Zostaliśmy kolarzami, bo droga jest naszym celem. Jazda do celu czyni z nas nieszczęśliwych kolarzy.

#3 pyootr

pyootr

    Maniak

  • Użytkownik
  • 311 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Imię:Piotr

Napisano 21 styczeń 2008 - 13:29

Dopisuję się do Kolegi hudego.
Sam mam zamiar złożyć w miarę tanie i lekkie koła pod tarcze na 6 śrub więc pisz Marcin wszystkie spostrzeżenia odnośnie tych piast.

Mógłbyś napisać gdzie je kupiłeś?
  • 0

#4 MarcinGoluch

MarcinGoluch

    Master

  • Autor tematu
  • Elita
  • 2303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rawicz/Lubin
Garaż Rower

Napisano 21 styczeń 2008 - 22:02

Kupiłem je od VTC z allegro. Są tez u dystrybutora Novateca na polske czyli firmy Speeder ale oni prowadza z tego co wiem tylko sprzedaz hurtowa. Piasty sa faktycznie ladnie wykonane. W pierwszym momencie nie wierzylem ze faktycznie sa takie lekkie poniewaz korpus nie odbiega wielkoscia od standardowych piast w stylu XT czy LX. Po zważeniu okazało się ze wagi podane przez VTC zgadzaja sie w 100%.

Pyotr nie wiem co rozumiesz przez lekkie kola ale moje bez zaciskow beda wazyly 1,73kg zbudowane na Mavic X317(50zł/szt za nówki), szprychy Sapim Race(180zł z zaplataniem) i owe piasty 285zł. Czyli za 565zł mam całkiem przyjemne kółk pod 6srub które nie jedno powinny wytrzymac. Za 40zł wiecej mozna jeszcze urwac pare gram i wlozyc Sapim Laser.
  • 0

#5 pyootr

pyootr

    Maniak

  • Użytkownik
  • 311 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Imię:Piotr

Napisano 27 styczeń 2008 - 19:08

Dla mnie lekkie koła to właśnie takie o wadze ok 1,7-1,8 kg.

Dzięki za jak zwykle szczegółową odpowiedź.
Zainteresowany jestem głównie tymi piastami. Jak na nich już pojeździsz to napisz obowiązkowo kilka słów.
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#6 hudy

hudy

    Stały bywalec

  • Validating
  • 980 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Włocławek/Wrocław
  • Imię:Hubert

Napisano 19 luty 2008 - 09:16

Kupiłem sobie te piasty, więc jak tylko skończę składać kółka i na nich pojeżdżę, to też napiszę tu co nieco :devil:
Zostaliśmy kolarzami, bo droga jest naszym celem. Jazda do celu czyni z nas nieszczęśliwych kolarzy.

#7 hudy

hudy

    Stały bywalec

  • Validating
  • 980 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Włocławek/Wrocław
  • Imię:Hubert

Napisano 20 luty 2008 - 12:07

Po dokładniejszych oględzinach piast mogę stwierdzić:
- całkiem wysoka jakość wykonania;
- uszczelnienie lepsze niż w piastach NS'a, które posiadam obecnie;
- tylna piasta oparta jest na 4 łożyskach maszynowych, co może być pewnym problemem (dyskusja na ten temat tutaj ) - mam nadzieję jednak, że się mile zaskoczy, a jeśli nie to znajdę rozwiązanie problemu;
- twarda sprężyna w bębenku powoduje silne odskakiwanie zapadek - wszystkie zapadki zapadają się w tym samym czasie (co nie zawsze się zdarza w tańszych piastach)
- na przyszłość - bębenek smarowany jest olejem o konsystencji żelu do zębów Colgate (pierwsze skojarzenie :) ) czy też kisielu.

Tyle z obserwacji na sucho :P
Zostaliśmy kolarzami, bo droga jest naszym celem. Jazda do celu czyni z nas nieszczęśliwych kolarzy.

#8 MarcinGoluch

MarcinGoluch

    Master

  • Autor tematu
  • Elita
  • 2303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rawicz/Lubin
Garaż Rower

Napisano 20 luty 2008 - 12:35

Kółeczka toczą się genialnie. Dostały sporą porcję błota i wody bo zachciało mi się jeździć po łąkach ktore w pewnym momencie przekształciły się w spore rozlewiska.

Biorąc tylną piastę do ręki miałem wrazenie że kręci sie dość ociężale, płynnie ale liczyłem że będzie chodziła lżej. Po kilku km chodzi dokładnie tak jak oczekiwałem. Natomiast przednia piasta przy minimalnym ruszeniu kołem kręci się i kręci i nie chce przestać. Testowałem piasty Xt, DT z Gianta Trance, paluszek Formula i piaste LXa. Zdecdyowanie novatec chodzi wyczuwalnie najpłynniej.

Ehh no i ten wygląd :)!

Pozdrawiam!
Marcin
  • 0

#9 MarcinGoluch

MarcinGoluch

    Master

  • Autor tematu
  • Elita
  • 2303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rawicz/Lubin
Garaż Rower

Napisano 18 czerwiec 2008 - 13:32

Moje koła leżą i czekają na rame. Jak na razie zero problemów.

Czy ktoś jeszcze jest w posiadaniu tego modelu Novatec'a?
  • 0

#10 siwy84

siwy84

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 996 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zgierz
  • Imię:Marcin

Napisano 09 lipiec 2008 - 11:07

Marcin jak coś to pisz jak się sprawują piasty bo wyglądają świetnie. Ciekawe czy tak samo świetnie będą działać. Ja póki co z przodu mam prawie nową, a z tyłu używaną od znajomego, ale może w przyszłości wziąłbym ją pod uwagę.

BTW. Swojego przedniego novateca też kupiłem od VTC z allegro. To dobry sprzedawca - polecam. Miły kontakt, dość szybko odpisywał na maile z pytaniami no i w końcu szybka przesyłka dobrze zapakowanego produktu.
  • 0

Reklama

Reklama
  • Google

#11 grissley

grissley

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 09 listopad 2008 - 01:03

Ta piasta ma aluminiowy bębenek, czy stalowy?
  • 0

#12 MarcinGoluch

MarcinGoluch

    Master

  • Autor tematu
  • Elita
  • 2303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rawicz/Lubin
Garaż Rower

Napisano 09 listopad 2008 - 16:05

Na 99% bedzie to AL. Niestety ani producent ani VTC od którego kupowałem nie podaje tej informacji.

Piasty po sezonie toczą się bardzo ładnie. Nie widzę różnicy w pracy do piast nowych więc nawet do nich nie zaglądałem.
Mimo kilku kąpieli w strumieniu wszystko cacy.

Polecam!
  • 0

#13 Gekon

Gekon

    Maniak

  • Użytkownik
  • 248 postów

Napisano 05 styczeń 2009 - 22:57

właśnie na podstawie tego tematu http://www.forumrowe...o...35445&st=20 zaczałem się zastanawiać jaka jest różnica między wyżej wymienionymi novatecam a piastami dt onyx, 370. Z teo co czytałem wydedukowałem, że jest róznica w zasprzęglaniu zapadek w bębenku, że dt ma dwie tarcze, a novatec normalne zapadi, takie jak w każdym zwykłym bębenku? Nie wiem czy dobrze myśle, więc poprawcie mnie. Jaka jest jeszcze róznica oprócz kilkudziesięciu gram i ceny?
  • 0

#14 rzymo

rzymo

    Master

  • Użytkownik
  • 1793 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz

Napisano 15 styczeń 2009 - 13:13

(...) jaka jest różnica między wyżej wymienionymi novatecam a piastami dt onyx, 370. Z teo co czytałem wydedukowałem, że jest róznica w zasprzęglaniu zapadek w bębenku, że dt ma dwie tarcze, a novatec normalne zapadi, takie jak w każdym zwykłym bębenku? Nie wiem czy dobrze myśle, więc poprawcie mnie. Jaka jest jeszcze róznica oprócz kilkudziesięciu gram i ceny?

Jako że nikt się nie wypowiedział, to ja to zrobię :)

Onyxa mam z tyłu, rozbierałem - ma 2 zwykłe zapadki. Te tarcze (z ząbkami), o których piszesz, mają wyższe modele DT (wyższe czyli z niższymi numerkami ;) ).

Jeśli ten Novatec tylny ma bębenek alu, to konstrukcyjnie jest to po prostu stary Novatec + zmieniony bębenek i stąd oszczędność na wadze (okolice 80g). Myślałem że to jakaś nowsza i lżejsza konstrukcja, którą będzie można dodatkowo odchudzić poprzez zastosowanie alu bębenka.
  • 0

#15 MarcinGoluch

MarcinGoluch

    Master

  • Autor tematu
  • Elita
  • 2303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rawicz/Lubin
Garaż Rower

Napisano 15 styczeń 2009 - 15:09

To nie jest stary Novatec z nowym bębnem bo konstrukcja korpusu jest całkiem inna. Kołnierze, korpus główny, mocowanie tarczy.
Ostatnio porownywałem opory kręcenia się kółka z D811/D812 i DT Cerit.
Wierzcie że Novatec kręci się znacznie delikatniej.

Jakby ktoś był zainteresowany to moje kółka z powodu zmiany ramy są na sprzedaż. Istnieje też możliwość zakupu samych piast lub jednego koła. Pytania zapraszam na gg3682135.

Pozdrawiam!
Marcin
  • 0

#16 rzymo

rzymo

    Master

  • Użytkownik
  • 1793 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz

Napisano 15 styczeń 2009 - 16:23

Porównując do D042SB to widzę inny korpus, otwory w jednym kołnierzu, mocowanie tarczy wygląda na takie samo.

Zaglądałeś może do środka? ;)
  • 0

#17 MarcinGoluch

MarcinGoluch

    Master

  • Autor tematu
  • Elita
  • 2303 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rawicz/Lubin
Garaż Rower

Napisano 15 styczeń 2009 - 17:16

Inne kołnierze, inny korpus, znacznie bardziej nacinane mocowanie tarczy, sporo odchudzona bo przeszło 100g.
  • 0

#18 rzymo

rzymo

    Master

  • Użytkownik
  • 1793 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz

Napisano 15 styczeń 2009 - 19:02

Inne kołnierze, inny korpus, znacznie bardziej nacinane mocowanie tarczy, sporo odchudzona bo przeszło 100g.

Na fotkach mocowania do tarczy wyglądają b. podobnie, ale wierzę na słowo, że jest inaczej ;)

Sam bębenek (który równie dobrze możesz wymienić w starszych modelach) daje ~80g zysku i sama piasta nie okazuje się specjalnie lekka (ze stalowym miałaby ~450g).
  • 0

#19 szych

szych

    Maniak

  • Użytkownik
  • 589 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:W.M.Gdańsk
  • Imię:Marcin jestem

Napisano 29 czerwiec 2012 - 14:32

Mam koła na 811/812 od roku, zrobiły jakieś 1000-1100km w terenie, często w błocie/śniegu/deszczu/wszystkim naraz. Dalej chodzą płynnie i aż miło się robi, gdy inni pedałują, a ja na luzie ich mijam. Na zjazdach jest taki huragan, że nawet ludzie na 711/712 mieli kłopoty z dotrzymaniem tempa.

Niemniej przyszedł serwis okresowy, zdejmuje kasetę i widze niestety zryty bębenek.

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zgodnie z radami w watku o siedemsetkach, włożyłem zszywkę, która jakiś czas trzymała, ale widac musiała wypaść. Kaseta to HG-50, niby koronki znitowane, ale widać nie na sztywno i pracują oddzielnie przy pedałowaniu. Na pająka się na razie nie zanosi, na wymianę bębenka na nowy luz zmiane na stalowy też.
Macie może jakieś rady prócz nowej zszywki? Wakacje lekkie nie będą i chciałbym, aby dotrzymał minimum do jesieni, a najlepiej żeby rozwiązanie było trwałe i bezawaryjne.
  • 0
Dołączona grafika

Reklama

Reklama
  • Google

#20 Andrew

Andrew

    Stary wyjadacz

  • Mod Team
  • 3518 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowa Sól

Napisano 29 czerwiec 2012 - 15:57

Nic jej nie będzie - nacięcia nie będą się już tak szybko pogłębiać.
  • 0
Nie udzielam porad przez PW.



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post