PolishCriminal Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Witam, Nadszedł czas najwyższy żeby w końcu przesiąść się z marketowego badziewia na coś lepszego Poszukuję roweru, który będzie użytkowany zarówno w piaszczystych lasach jak i na asfalcie. Koła 26', amortyzowany wyłacznie przód (słyszałem kiedyś że dobrym wyborem sa amortyzatory Rock Shox) i tu pytanie czy na sprężynie czy olejowy? Jeśli chodzi o hamulce wiem, że z tarczami rower będzie trochę cięższy ale jakoś przemawiają do mnie bardziej niż v-brake. Co do przerzutek myślałem o Deore z tyłu i przynajmniej Alivio z przodu. Nie wiem jak z manetkami, co wybrać? Rama też stanowi znak zapytania. Merida, Kross, Unbike? Może coś mi podpowiecie Najchętniej chciałbym pojechac po rower i kupić go na miejscu. Niestety w Kielcach wyboru praktycznie nie ma. Mozecie polecić jakiś sensowny sklep gdzie nie wkręcą takiego laika jak ja w jakieś bagno? Mam 185cm wzrostu więc myślę że rama 21 będzie odpowiednia. Zastanawiałem się nad Kross Hexagon x9 ale nie wiem czy jest to odpowiedni wybór. Oczywiście im lżejszy rowerek tym lepiej Możecie mi jakoś pomóc zadecydować? Ewentualnie naprowadzić, podpowiedzieć? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek97 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 X9 można mieć za 1600zł, a w budżecie 2200 można zakupić np. Levela A5: http://www.mudserwis.com/kross-level-a5-2014Oczywiście rozmawiamy o 26 calach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz231 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Zobacz sobie northteca wychodzi dobrze stosunek jakosc-cena. Warto wspomniec o krossie polecajac go, ze w levelach czasami pekaja ramy i problemy z gwarancja, jest taki temat na forum. Ja na Twoim miejscu bym sie wstrzymal z kupnem i upolowal jakas okazje, bo wyprzedaze juz sie powoli zaczynaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PolishCriminal Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 X9 można mieć za 1600zł, a w budżecie 2200 można zakupić np. Levela A5: http://www.mudserwis.com/kross-level-a5-2014 Oczywiście rozmawiamy o 26 calach? Tak, chcę 26 cali. Wybacz pytanie bo nie znam się w ogóle ale czy osprzęt w tym Levelu A5 jest lepszy niż w X9? Konkretnie interesują mnie przerzutki. Czy Przerzutka przód: Shimano Acera M390 Przerzutka tył: Shimano SLX M662 są lepsze niż np. Przerzutka przód: Shimano Altus M310 Przerzutka tył: Shimano Deore M591 Jak wypadają hamulce? V-ki czy tarcza? Właśnie tego typu rad potrzebuję Dzięki Zobacz sobie northteca wychodzi dobrze stosunek jakosc-cena. Warto wspomniec o krossie polecajac go, ze w levelach czasami pekaja ramy i problemy z gwarancja, jest taki temat na forum. Ja na Twoim miejscu bym sie wstrzymal z kupnem i upolowal jakas okazje, bo wyprzedaze juz sie powoli zaczynaja. Wstrzymuje się bo czekam aż sprzedam samochód Dlatego odpowiednio wcześnie pytam o rady tych bardziej w temacie Co do northeca to gdzieś czytałem, że fabryka jest w dołku finansowym, nie wiem czy ma to wpływ na obecną jakość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz231 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Dobra v-ki beda lepsze niz slabe tarcze, trzeba wziac tez pod uwage, ze slabe hamulce tarczowe zalezy ile wazysz bedziesz moze musial wymienic z czasem na cos mocniejszego. Co do shimano to altus jest slabszy niz acera, a slx jest lepszy niz deore. Na forum jest watek i to byly plotki firma ma sie dobrze i wprowadza nowe modele juz na 2015 rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Jak wypadają hamulce? V-ki czy tarcza? Właśnie tego typu rad potrzebuję Dzięki Zdecydowanie hydrauliki, nawet najtańsze przy dobrych klockach i tarczach są lepsze od v-brake. Jeśli kupujesz rower sobie na dłużej więc staraj się myśleć przyszłościowo. Zwykle hamulce są już w cieniu tarczówek, jesli teraz kupisz rower z v-brake a rama nie będzie przystosowana pod hydrauliki to później już tarczy nie założysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PolishCriminal Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Prawdę mówiąc to właśnie sam zacząłem się zastanawiać czy 26 cali. Widzę, że sporo ciekawych ofert jest w 27,5 i 29 Jak się człowiek nie zna to powinien na Wigry 3 jeździć i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość PiotrKorus Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 W 2014 roku rowery byly tansze o 400pln w stosunku do roku poprzedniego. Wyszukaj sobie modele jakie Cie interesuja i szukaj okazji. Revela, levela za 1900 pln sprzedaja za 1400 pln wiec jest sytuacja w ktorej dwuletnie rowery sa w cenie nowych. Kazdy rower rozpatruj jako baze pod przebudowe bo za rok go nie przedasz a i tak trzeba wymieniac czesci. Ja kierowalem sie takimi kryteriami Kaseta 8 x3 Hamulce tarczowe hydrauliczne min tectro ale lepiej shimano 180 na 160 Piasty markowe lub fabryczne producentow Widelec z blokada. Osobne kryterium to rama musi byc lekka i mi sie podobac Siodelko ze sztyca i kierownica Im mniej tym lepiej ale nie wiecej niz 1700, bo za chwile i tak trzeba wlozyc 400pln W pierwszej kolejnosci to opony. W rowerach za 2500 zawsze sa podstawowe wiec trzeba zuzyc to co sie dostalo i kupic juz porzadne Po zerwaniu lancucha mozna myslec o nowej kasecie 9 lub 8 oraz nowych korbach jezeli nie bedziesz zadowolony z przelozenia. A widelec to juz inne pytanie czy wystarczy to co jest ciezkiego czy moze lekka wersja z bajerami ale wtedy rower traci na sztywnosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PolishCriminal Napisano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Zdecydowanie hydrauliki, nawet najtańsze przy dobrych klockach i tarczach są lepsze od v-brake. Jeśli kupujesz rower sobie na dłużej więc staraj się myśleć przyszłościowo. Zwykle hamulce są już w cieniu tarczówek, jesli teraz kupisz rower z v-brake a rama nie będzie przystosowana pod hydrauliki to później już tarczy nie założysz. Chyba Cię będę musiał na zakupy zabrać a później na zimną wódkę Czyli tarcza zaklepana. Zbyt dużo pytań a wiedzy jak na lekarstwo. Z tymi Krossami i pękającymi ramami to rzeczywiście prawda? Podoba mi się stylistyka Krossa i Kellys Bardziej niż Northec W 2014 roku rowery byly tansze o 400pln w stosunku do roku poprzedniego. Wyszukaj sobie modele jakie Cie interesuja i szukaj okazji. Revela, levela za 1900 pln sprzedaja za 1400 pln wiec jest sytuacja w ktorej dwuletnie rowery sa w cenie nowych. Kazdy rower rozpatruj jako baze pod przebudowe bo za rok go nie przedasz a i tak trzeba wymieniac czesci. Ja kierowalem sie takimi kryteriami Kaseta 8 x3 Hamulce tarczowe hydrauliczne min tectro ale lepiej shimano 180 na 160 Piasty markowe lub fabryczne producentow Widelec z blokada. Osobne kryterium to rama musi byc lekka i mi sie podobac Siodelko ze sztyca i kierownica Im mniej tym lepiej ale nie wiecej niz 1700, bo za chwile i tak trzeba wlozyc 400pln W pierwszej kolejnosci to opony. W rowerach za 2500 zawsze sa podstawowe wiec trzeba zuzyc to co sie dostalo i kupic juz porzadne Po zerwaniu lancucha mozna myslec o nowej kasecie 9 lub 8 oraz nowych korbach jezeli nie bedziesz zadowolony z przelozenia. A widelec to juz inne pytanie czy wystarczy to co jest ciezkiego czy moze lekka wersja z bajerami ale wtedy rower traci na sztywnosci No właśnie dlatego kusi mnie hexagon x9. Cena przystępna i chyba w miarę świeży i rozwojowy rowerek. Piszesz mi o markowych piastach jak ja nawet nie wiem które marki są znaczące w tej dziedzinie W samochodówce czuje się troszkę lepiej Możesz coś od siebie polecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Co do pękania rowerów kross to były takie zdarzenia ale nie w Twoim pułapie cenowym. To tyczyło sie jednego modelu z bardziej wylajtowaną ramą. Inna sprawa jest to że firma kross nie chce za bardzo poczuwać się do odpowiedzialności za swoje produkty w ramach gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość PiotrKorus Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Prawdę mówiąc to właśnie sam zacząłem się zastanawiać czy 26 cali. Widzę, że sporo ciekawych ofert jest w 27,5 i 29 Jak się człowiek nie zna to powinien na Wigry 3 jeździć i po problemie W innym poscie pisalem jak dobrac rower do wlasnych potrzeb i zostalem zrugany przez profesjonaliste z tego forum ktory sprzedaje rowery ale nie umie doradzic jaki jest potrzebny. Wiec powtorze. Rozmiar ramy: jestes mojego wzrostu i przy wyciagnietej sztycy na max juz mozna jezdzic od 19". Kola dobierz do tego co zamierzasz robic. Ilosc przelozen 3x10 czy 3x8/9 Zawieszenie takze full albo hardtail. Rowery do 3000 maja ramy rekraacyjne wiec ich geometria jest nastawiona na wygode ale w skrocie mniejszy jest nacisk na przednie kolo. Jest to wazne przy doborze kola. Kochasz zjazdy i podjazdy w gorach ? Full lub hardtail z kolami 26 lub 27,5 3x8 Lubisz crosscountry hardtail lub full z kolami 27,5 3x8 rama Lubisz wycieczki po ubitych drogach dlugie dystanse hardtail 27,5 lub 29 3x10 Jezeli w kazdym przypadku atakujesz duze wzniesienia i podjazdy to potrzebujesz ramy pro aby byc bardziej pochylonym na przednie kolo wraz z mostkiem o niskim kacie Jezeli masz podloze bardzo sliskie i brak trakcji to 27,5 jest lepsze od 26 Uwaga co do lancucha 8 i 10 odnosze sie do budzetu ale take do praktyki jezeli nie bedziesz zrzucal na ciezkich podjazdach tarczy na mala to w szybkim tempie zniszczysz lancuch i naped 3x10 Wiec odpowiedz to seria pytan gdzie, po czym, jaka masz wage i co lubisz robic ? A wtedy odpowiedz jest prosta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek97 Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Co do pękania rowerów kross to były takie zdarzenia ale nie w Twoim pułapie cenowym. Z tego co czytałem to chodzi o Levele B z 2013, karbonowe. Inna sprawa jest to że firma kross nie chce za bardzo poczuwać się do odpowiedzialności za swoje produkty w ramach gwarancji. Jak w pewnej "marketowej" marce z gwarancji korzystałem, tak w Krossach (a miałem 2) nie było takiej potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hnaciu Napisano 5 Października 2014 Udostępnij Napisano 5 Października 2014 Jolene 2 2013 20" za 1599 zł http://www.agito.pl/romet-jolene-2-0-26-rower-grafitowo-czarny-2013-2700-977680.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PolishCriminal Napisano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2014 W innym poscie pisalem jak dobrac rower do wlasnych potrzeb i zostalem zrugany przez profesjonaliste z tego forum ktory sprzedaje rowery ale nie umie doradzic jaki jest potrzebny. Wiec powtorze. Rozmiar ramy: jestes mojego wzrostu i przy wyciagnietej sztycy na max juz mozna jezdzic od 19". Kola dobierz do tego co zamierzasz robic. Ilosc przelozen 3x10 czy 3x8/9 Zawieszenie takze full albo hardtail. Rowery do 3000 maja ramy rekraacyjne wiec ich geometria jest nastawiona na wygode ale w skrocie mniejszy jest nacisk na przednie kolo. Jest to wazne przy doborze kola. Kochasz zjazdy i podjazdy w gorach ? Full lub hardtail z kolami 26 lub 27,5 3x8 Lubisz crosscountry hardtail lub full z kolami 27,5 3x8 rama Lubisz wycieczki po ubitych drogach dlugie dystanse hardtail 27,5 lub 29 3x10 Jezeli w kazdym przypadku atakujesz duze wzniesienia i podjazdy to potrzebujesz ramy pro aby byc bardziej pochylonym na przednie kolo wraz z mostkiem o niskim kacie Jezeli masz podloze bardzo sliskie i brak trakcji to 27,5 jest lepsze od 26 Uwaga co do lancucha 8 i 10 odnosze sie do budzetu ale take do praktyki jezeli nie bedziesz zrzucal na ciezkich podjazdach tarczy na mala to w szybkim tempie zniszczysz lancuch i naped 3x10 Wiec odpowiedz to seria pytan gdzie, po czym, jaka masz wage i co lubisz robic ? A wtedy odpowiedz jest prosta. Mieszkam w miejscowości gdzie nie brakuje lasów, polnych, piaszczystych ścieżek, kopalni z różnymi zjazdami. Będzie się też zdarzało że rower będzie w niektóre dni służył do przejechania np.30-50km po zwykłej drodze asfaltowej. Myślałem o 26 calach bo mam szosowe oponki kendy które mógłbym wykorzystać jeśli wybierałbym się w dalszą wyprawę. Ale z drugiej strony nie będę dopasowywał roweru do opon Która z tych opcji jest najlepsza? Romet Jolene 2.0 26" , Kross Hexagon X9 2014, Kross Level A4 2013, Kross Level A3 2014, Kross Level A6 2013 , Kross Level A5 2013 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.