Skocz do zawartości

[piasta tył] kilka propozycji !


manio49

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam od roku XT starsze(ale nie az tak stare jak te z linku) na tyle wersja pod V-ki na 32 otworki-waze +85kg i jezdze takie agresywniejsze xc powiedzmy-piasta ma jakies 5500km przebiegu niedawno pierwszy raz przesmarowana-trsze nieczysty byl smar w srodku to fakt ale bierznie i kulki jak nowe,bebenek tez w sumie nie zawodzi-nie moge na nia narzekac poki co-oby tak dalej.Z tego co sie orientuje to nowe XT ma chyba jeszcze jepiej wykonczone bierznie bodajze takjak w starszym xtr...co do reszty SRAMy bardzo ludzie chwala maja maszynowki,a STXy to legenda w sumie slynaca z trwalosci-ciezki wybor ;-)

Najbardziej rozwazalbym nowe XT i 9.0 w sumie...pewnie i jedna jak i druga bedzie miala kilka pochlebych opini od uzytkownikow

 

[ Dodano: 2005-12-11, 10:18 ]

aha no i nie wiem czy zauwazyles ale wszystkie wymienione piasty sa pod 8/9 biegow a stare XT pod 7?Jaka kasete chcesz zalozyc do nich?

Napisano

Mam SRAM'a 9.0 na tył i nigdy do niej nie zaglądałem a działa jak marzenie. Słyszałem, że to najlepsza piasta w tej cenie, ale nie wiem jak się sprawują inne, więc nie mówię, że jest najlepsza.

Napisano

nie znam piast Srama, ale jak jest na maszynówkach to ja osobiście wolał bym taką. Kulki/konusy to już przeszłość, nie wiem dlaczego Shimano nadal je stosuje.

I nie chodzi mi o mode, ale o trwałość i łatwość serwisu piast na maszynówkach.

Napisano

wg mnie nie ma co ładować kasy w kulki, mam piasty authora na maszynówkach (220zł) i jestem bardzo zadowolony, jeżdże agresywnie choć waże 67kg, piasty te nigdy mnie nie zawiodły (11000 km) i dalej ich używam, są minimalne luzy na bębenku a na łożyskach praktycznie nic a jeździłem nimi w morzu, w błocie takim ze zakrywało mi osie, wsadzałem pod wodospad (nie było widać przerzutki pod warstwą błota) i rąbałem w górach i nic, nawet uszczelnienie nie przeciekło, na następny sezon wymienie chyba bębenek (ok 120zł) poszukaj czegoś na maszynach tylko z mocnym lub tanim bębenkiem bo reszta piasty znacząco go przeżyje

Napisano
221 w XC

z przodu mam taka druga poprzednia zajezdzilem do konca miala tak cienkie scianki ze ja wybulilo z jednej strony i to juz byla najwyzsza pora na wymiane.troche waze(85+) no i to przednia wiec mocniej uzywana niz tylnia ale dwa sezony wytrzymala nawet prawie 2,5 mysle ze 10000km mozna jej dac no chyba ze jezdzisz tylko po blocie to i po 5000 bedzie do wymiany albo tyko latem to i 15000 da pewnie rade ;-)

Napisano
Mam SRAM'a 9.0 na tył i nigdy do niej nie zaglądałem a działa jak marzenie. Słyszałem, że to najlepsza piasta w tej cenie, ale nie wiem jak się sprawują inne, więc nie mówię, że jest najlepsza.

 

Nie ma części zamiennych. Pójdzie sprzęgło i piasta do śmietnika.

 

nie znam piast Srama, ale jak jest na maszynówkach to ja osobiście wolał bym taką.

 

Oprócz tego na czym sie kręci oś, warto zwrócić uwagę na łożyska w benbenku :mrgreen: i trwałość sprzęgła.

 

Tam też potrzebna jest konserwacja

 

Kulki/konusy to już przeszłość, nie wiem dlaczego Shimano nadal je stosuje.  

I nie chodzi mi o mode, ale o trwałość i  łatwość serwisu piast na maszynówkach.

 

Piasta xt jest niesamowicie wytrzymała, więc to że nie jest na maszynówkach nie ma znaczenia skoro też nie trzeba zbytnio dbać o serwis.

 

Ja mam onyxa i nie nażekam. Jest od niedawna wiec nie moge sie za bardzo wypowiadać co i jak. :mrgreen:

 

Jak masz kase to kupuj DT, a jak masz mniej kasy to xt. Większość ludzi tak Ci powie.

Napisano

Hmm XT to legenda nie trzeba przedstawiac, jezdzilem tronke na niej i stiwerdzam ze naprawde ciezko cos tam popsuc :P choc rzeczywiscie Shmano powinno przejsc na maszynowki! Ale moze cos szykuja juz! Wybierz SRAM 9.0

Napisano

Mam 9.0 z tyłu, ważę około 80kg, mój rower to 21', a do tego nie stronię od skakania przez przeszkody, krawężnikó, murków w mieście, jedyne co mi sie zdarzyło to w bębenku starła mi sie na pył jakaś kuleczka - tak sie dowiedziałem od serwisanta, koszt naprawy 1,5zł!! i znowu śmigam :P Nie zastanawiaj sie 9.0 bierz ;)

Napisano

Ja mam srama 9sl z przodu i piasta chodzi jak marzenie:) ja bym bral piasty srama 9.0 wczesniej mialem stary model lx i z nich nie bymem szczegolnie zadowolony... dużepiwo w sramie szybko raczej nic nie pada.... wiec nie powinno byc problemu jesli chodzi o czesci zamienne...:)

 

 

Sam zaluje ze nie kupilem na tyl piasty srama9 a Ns z braku laku i kit dobry:) ale coz....

Napisano

:) Generalnie rzecz biorąc mam pieniądze :D

 

Wiele osób jednak odradziło mi piasty srama ze względu na duże problemy z dostępem do zamiennych części.

 

Czy ktokolwiek z forumowiczów [uprzejmych ]:)

jeździł kiedykolwiek na woodmanach? :D

 

Zastanawiają mnie również te piasty DM'a. Również proszę o jakieś opinie na ich temat

 

Serdecznie pozdrawiam. Wesołych świąt ;)

Napisano

Tak. Ja z okazji, że maszyny są bardziej bezobsługowe i lubię Sram'a, to go polecam. Miałem 7.0(kulki), ale po ponad 2k też zero problemów, więc git :) Ale jak ktoś się uprzę na XT, to nowe może wziąć, bo naprawdę nie jest złe ;)

 

X-221 - własnie takie obręcze mialem w XC. Naprawdę cieżko z nimi coś zrobic, nawet w AgressiveXC(pewnie przez moją wagę, jakże skromne 55kg)i dość lekkie. Nie wiem jak z trwałością, bo ja jej zużycia częściowego niezauważyłem po ponad 2k km, ale to dobry znak :) Ja tam takie polecam, ale do 9.0 wolałbym wychycić jakąś obręcz ciekawą z oferty "Stokowej" jak sa w dobrej cenie, lub z allegro np. coś takiego:

-F519-http://www.allegro.pl/show_item.php?item=77889838

-X618 CD - http://www.allegro.pl/show_item.php?item=77430619

bo dla 9.0 się lepsiejsza obręcz należy :D

Napisano

Da rady dostać, nie martw się. Ich akurat jest dużo u nas w sklepie na stanie(tak sądzę, bo jak w B-stoku są, to i w reszcie kraju tez być musza :) )

Napisano

Wytłumaczcie mi drodzy forumowicze. Przykładowo w takim woodmanie lub DM'ie padł mi bębenek. Skąd go można wytrzasnąć? Będzie pasować taki od sh*tmano?

Napisano

chicialem zapytac o dostepnosc i ceny czesci lozysk (szczegolnie konusow) do piast shimano. bo z tego co wiem to sprzedaja bebenki, ale sa bardzo drogie, oski i kulki powinny pasowac standardowe, a bieznie sa niewymienne.

chicalem tez zwrocic uwage na piasty formula e-hub. lekko ulepszony (wiecej zapadek w bebenku, wymienne bieznie) xt w nieco nizszej cenie. dodatkowo dystrybutor sprzedaje do nich niedrogie czesci. problemem sa jedynie dosc nietrwale bebenki.

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Napisano

Przejechałem na 9.0 SRAM 8.000km – jeżdżę cały rok w zimie też.(błoto, śnieg, lud , sól... ) Mama luz – chciałem wymienić łożyska maszynowe. Jak to wymienić samemu? Jaki typ łożyska można zastosować. Mam pod ręką sklep specjalistyczny z łożyskami – tylko musze mieć tym (numer łożyska)_ W serwisach rowerowych w mojej okolicy nie mają łożysk Srama – odesłali mnie do tego sklepu.

 

Byłbym tez wdzięczny za wskazówkę jak wyjąc stare łożysko?.

Napisano

Ja mam STX RC i generalnie słyszałem pozytywne opinie na temat tej piasty. Myśle że za swoją cenę to tez niezła propozycja.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...