Skocz do zawartości

[stery] zmiana z klasycznych na ahead


kubzys

Rekomendowane odpowiedzi

hejka, teraz mam ramę pod 1" i amortyzator z rurą sterową 1" i mam stery klasyczne (takie co się nakręca te nakrętki na gwintowaną rurę sterową, podobne do tych: http://allegro.pl/stery-bbb-treadaround-1-nakrecane-miska-26-4mm-i1193540718.html) i czy dałoby się jakoś je zmienić na stery typu ahead (wiem że mają 1 1/8") bez wymieniania ramy i amora? czy można założyć jakąś podkładkę czy coś takiego na rurę sterową i na to dopiero mostek czy nie da się tego zrobić? widziałem kiedyś na allegro taką podkładkę do zmiany z 1" na 1 1/8" ale to było kiedyś i już nie mogę tego znaleźć a poza tym może się coś zmieniło i nie da się już tego zrobić?

z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi i pozdrawiam

 

i jeszcze jedno, jak ktoś by znalazł taką podkładkę to proszę o link

 

i jeszcze: czy można na gwintowaną rurę założyć takie stery http://allegro.pl/stery-ahead-1-futura-s308-i1192936525.html i czy wtedy gdy mostek zaciśnie się na gwincie rury sterowej to czy się gwint nie popsuje?

 

a może w moją rurę sterową wpuścić taki adapter http://bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&baza=komponenty&pid=3413 i na niego zacisnąć mostek? czy dobrze rozumiem że do tego to służy? żeby zredukować z 1" na 1 1/8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Wiec tak panowie, Mając stery klasyczne nie da sie za bardzo załozyć ahead kilku powodów:

- po pierwsze rura ahead jest gładka a klasyczna ma gwint, noo ale na upartego to jest do przeskoczenia.

- drugim i decydującym powodem jest fakt ze klasyczna rura sterowa konczy sie tuż nad sterami a do systemu ahead potrzeba jeszcze ok 4-6 cm rury by załozyć mostek + ewentualne podkładki. To tez jest do przeskoczenia zakładając przedłużkę rury sterowej. Oczywiście zmieniając stery i amor wszystko będzie ok.

 

Ale najważniejszą kwestią jest fakt ze z 1" nie za bardzo da sie przejść na 1 1/8". By tego dokonac trzeba albo wymienic rame albo jak sie ma znajomych ktorzy potrafia to uczynić (badź sie umie samemu) dospawać do ramy 2 pierścienie o takiej srednicy wewn. aby nabić stery 1 1/8".

 

Jak widać gra raczej nie warta świeczki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co nie zmienia faktu ze ostatnia podana przez autora opcja jest ok, i poprawnie wywnioskowal, do czego sluzy taka przejsciowka.

jedynie dało by sie przejsc na ahed zakładajac 1" stery ahed, nowy widlec 1" niegwintowany, mostek (mozna na 1 i 1/8 z przesciowka) i podładki

 

ale to juz bedzie droższa impreza poaztym ciezko bedzie z amortyzawanym widelcem na 1"

 

Puklus istnieja stery ahed na 1 cal!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wam wszystkim za odpowiedzi. wiem że stery ahead na 1" są bo na allegro widziałem. oto link:

http://allegro.pl/futura-s308-klasyczne-1-a-head-okazja-wys-0-i1253443298.html

mam amora 1" z gwintowaną rurą także mostek i tak powinien się trzymać. a rurę mam dłuższą niż należy (wystaje ok 5 cm) ale teraz mam stery nakręcane i mam podkładki nałożone. także już wiem jak to zrobić.

jeszcze raz dzięki wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam pomysł, żeby zmienić stery z śrubą (1 calowe) na te typu A-HEAD, m.in. ze względu na ciężar, A-HEAD są duzo lżejsze. A wygląda to tak, że mam ramę z główką ramy na stery klasyczne, i teraz kupiłem sobie amorek do tego z średnicą 1 cal, zeby pasowało do ramy, no i teraz pytanie, czy jak kupię stery typu A-HEAD ale 1" calowe i do tego normalny mostek i kiere, to wszystko da się normalnie złożyć czyli np. czy stery 1 calowe dopasują się do ramy i amorka i czy mostek będzie pasował do tych sterów A-HEAD 1' calowych, czy trzeba kupić mostek tez inny czy wystarczy taki normalny jak do sterów A-HEAD 1 1/8 cala?

Pozdrower, z góry dzięki za odpowiedź :icon_wink:

 

 

Sorki, ale niemoge zmienić nazwy tematu, zapomniałem się i źle go założyłem powinno być: [stery] Zmiana rodzaju sterów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

a w czym panowie przeszkadza ten gwint? Mam trochę zabytkowy rower, jak to mówią moi koledzy, ale za to ze stopu Cr-Mo 4210(musiałbym zerknąc na ramę ale pierwszych dwóch cyfr jestem pewien). W zestawie miałem carbonowy widelec z rurą sterową 1' i takimiż sterami a-head. Wiosną kupiłem do niego amorek(z gwintowaną rurą) i bardziej stromy mostek ale na rurę 1,1/8' Na rurę dałem przejściówkę, nabiłem gwiazdkę i wszystko gra. Gwint tam nie ma nic do gadania :icon_mrgreen:

p.s. tylko należy pamiętac o odpowiedniej długości rury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...