Skocz do zawartości

[klucze rowerowe] Własny projekt zestawu kluczy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :P Mam na imie Magda i jestem studentka wzornictwa ASP we Wroclawiu. Na projektowaniu form uzytkowych pracuje wlasnie nad projektem zestawu najbardziej potrzebnych kluczy rowerowych dla rowerzysty w trasie :) Zestaw taki mialby sie zawierac w niewielkiej owalnej raczce i powinien liczyc ok 5-7 kluczy. Maja to byc te najbardziej przydatne w trasie by np dokrecic kierownice, kolo. I teraz prosba do was drodzy rowerzysci ! Chcialabym was prosic o podanie mi numerow kluczy ktore powinny znalezc sie w tkaim zestawie. Te najprzydatniejsze. Ktore klucze imbusowe, oczkowe powinnam tam umiescic? Nie chodzi o to by za pomoca tego przyrzadu przeprowadzic remont roweru, tylko pozbyc sie drobnej usterki :) Czy powinien sie tam znalezc wkretak krzyzowy i plaski? moze jeszcze jakis nozyk?

licze na wasza pomoc i z gory serdecznie dziekuje i zycze szerokiej drogi ! :D

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imbus 3mm, 4mm, 5mm - wystarczą do regulacji hamulców typu V-brake, skręcenie kół, zacisku sztycy, sterów, mostka, kiery, manetek itp.

skuwacz do łańcucha

łyżka do opon, najlepiej sztuk 2

 

W trasie jeszcze nie potrzebowałem innych narzędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Zaskoczył mnie ten post troszeczkę, ale myślę, że powinna się znalejść łyżeczka do zdejowania opony, wspomniany wkretak krzyżakowy/płaski, wspomniane imbusy w rozmiarze 1,5/2/2,5/3/4/5/6/7/8 mm, klucz Torx (tzw. gwiazdka) i warto by był również rozkuwacz do łańcucha. To takie jedne z bardziej potrzebnych wydaje mi się, oczkowe wydaje mi się, że raczej się nie przydadzą... :) Ewentulanie kwestia większego zestawu to pompka, łatki/uszczelniacz, i inne tam takie bajery :P

Pozdrawiam i powodzenia!

 

P.S widzę, że to tylko ja się tak obijam na studiach :D

RESPECT musi być! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkuwacz jeszcze nigdy na trasie mi się nie przydał

Lepiej odpukaj, bo licho nie śpi :D

 

A zestaw all in one, to tak jak koledzy wyżej... imbusy 4,5 (ewentualnie 3, ale w zasadzie to do czego się go teraz używa? prędzej 6 do przykręcenia siodła...), łyżka też by była, ale ja wiem czy byłby sens dźwigać metalową, skoro są lekkie plastikowe?) Do tego skuwacz do łańcucha i jakieś sprytnie wymyślone miejsce na spinkę do łańcucha :P No i oczywiście śrubokręt, ale krzyżakowy, bo gdzie w rowerze śrubka na płaski? :)

 

Do tego zaprojektowane to wszystko tak, żeby syf się w tym nie gromadził i łatwo było przypiąć do mostka :) To tak już na marginesie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście można wymienić pół skrzynki narzędzi, ale jeśli 5-7 najpotrzebniejszych to imbus 8mm raczej rzadko używany, do mojej korby truvativa potrzebowałbym jeszcze 10mm do kontry. Wspomniany przeze mnie imbus 3mm służy do pozycjonowania odchylenia ramion hamulców typu v-brake, kilkukrotnie zdarzyło mi się skorzystać podczas trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tu by wypadało rozróznic bo nie kazdy ma np koła na zacisk niektorzy mają pełne ośki na klucz 15mm.

 

Jeden zestaw z kluczami imbus 3,4,5,(6) ja mam mostek przykrecany 6mm i pedały tez) Torx do śrubek od tarczy (ja mam imbusowe akurat 3mm), śrubokręt płaski (krzyżaka nie widze potrzeby) min. 2 łyzki do opon, skuwacz sie czasem przyda i klucz do nypli tez. Do tego małe sprytne kombinerki, mogły by być z tworzywa dla zredukowania masy bo wytrzymałość w rowerze nie musi być wysoka, ale zeby miały szczeki wzmocnione stalą. Jakiś Nożyk na pewno nie zawadzi mieć.

 

Drugi zestaw by był podobny ale wypadało by mieć klucze takie jak widełki 10(stare hamulce V bez śruby baryłkowej), 13, 15, 17 mm oczywiście płaskie.

 

I to chyba tyle. Imbus 8mm nie zawadzi mieć ale ja dokrecam masywnym kluczem z długą dźwignią tak ze takim małym składanym schowanym w sakwie rowerowej nie da rady tak korby dokrecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kredka

coś mi się zdaje,że to już nie będzie w formie rączki :rolleyes:

najlepiej zaprojektuj to jako pojemnik o średnicy bidonu,to jeszcze tam się zmieści dętka zapasowa

i te wszystkie wyżej wymienione klucze i zapasowa spinka,ramy przeważnie mają mocowanie na 2 koszyczki to spokojnie jeden na taki pojemnik da się wykorzystać.

Powodzenia :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi zostac w formie raczki. Bedzie to miec forme wydluzonego splaszczonego owalu i na powierzchni mam zamiar wmontowac klucze po jednej stronie 13, 15 mm po drugiej 17mm. Imbusy beda wysuwane prostopadle do uchwytu a nad reszta musze jeszcze pomyslec :rolleyes:

bardoz dziekuje wszystkim za pomoc :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

musi zostac w formie raczki. Bedzie to miec forme wydluzonego splaszczonego owalu i na powierzchni mam zamiar wmontowac klucze po jednej stronie 13, 15 mm po drugiej 17mm. Imbusy beda wysuwane prostopadle do uchwytu a nad reszta musze jeszcze pomyslec :rolleyes:

bardoz dziekuje wszystkim za pomoc :rolleyes:

 

 

Klaniam,

Wszystko bene ale po co plaskie 13, 15 i 17? Rozumiem ze ktos kto ma os na nakretki uzyje 15-tki, no i oczywiscie 15-tka tez zda sie do pedalow. Tylko tak po prawdzie to kto oprocz ostrokolowcow ma osie na nakretki?

 

Plaskie klucze to chyba tylko tak dla picu-glancu, bo przydadza sie sporadycznie i malo komu. A jak mi sie zdawa wzornictwo przemyslowe to mariaz praktycznosci i stylu...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niecierpliwością czekam na jakieś pierwsze rysunki tego zestawu, mam nadzieję, że będą na forum. Od siebie dodam, a raczej potwierdzę słuszność, żeby były tylko niezbędne elementy (imbusy 3,4,5,6, ewentualnie z nakładką na 8, śrubokręt - i + oraz, skuwacz i łyżki, koniecznie plastikowe), ale do tego przydało by się jeszcze coś co wyróżni go z istniejących na rynku a jednocześnie nie zwiększy znacznie wagi i gabarytów np. fajnie jakby był mały nożyk, który z pewnością mógłby się przydać na ognisku na trasie jesienno/zimowego rajdu a i również czasem do jakiejś nietypowej partyzanckiej naprawy mógłby się przydać. A może jeszcze coś innego? Np. jeden płaski klucz w którym można by umieścić klucz 8,9,10, otwieracz do "izotoników" i zakończony by był łyżką do opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie wszystko już zostało w temacie powiedziane poza może jednym,

otóż takich wieloelementowych patentów wyroiło się na rynku kluczy

do rowerów w ciągu ponad 10 ciu lat mnóstwo i wszystkie trapi jedna przypadłość

nie można nimi niczego mocno zakręcić a odkręcenie czegoś

zakręconego wcześniej solidnym kluczem zakrawa na cud.

Dlatego ja dorzucę jeszcze jedno, gdyby ten Twój zestaw prócz

niewątpliwie twórczego pierwiastka w postaci ergonomicznego kształtu

i małych wymiarów oferował np imbusy zdolne do solidnego za - odkręcenia czegoś

to wniosłoby rzeczywiście coś do rzeczy.

Pomyśl czy np wysuwany teleskopik nie byłby opcją tworząc solidne ramię

a może jakieś inne rozwiązanie zapewniające jeszcze wytrzymałość tych kilku

końcówek na odpowiedni ... [Nm].

 

Powodzenia

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaniam,

Wszystko bene ale po co plaskie 13, 15 i 17? Rozumiem ze ktos kto ma os na nakretki uzyje 15-tki, no i oczywiscie 15-tka tez zda sie do pedalow. Tylko tak po prawdzie to kto oprocz ostrokolowcow ma osie na nakretki?

 

Plaskie klucze to chyba tylko tak dla picu-glancu, bo przydadza sie sporadycznie i malo komu. A jak mi sie zdawa wzornictwo przemyslowe to mariaz praktycznosci i stylu...

 

Szacunek...

I.

Np. ja, bo jakoś nie wyobrażam sobie mieć szybkozamykaczy w rowerze na miasto.

 

Półżartem: przydałby się jakiś kolec w zestawie do wydłubywania szkła z opon ;)

Żeby przedłużyć dźwignię imbusów, to może nagwintować dłuższe końce, a w pudełku zamontować kawałek rurki. Jeden imbus z jednej strony, drugi z drugiej i już mamy około 20cm dźwigni. Pytanie jak wytrzymałością takiej konstrukcji.

Można też takie imbusy wykorzystać do skuwacza. Jeden wkręcamy jako rączka, drugi robi za wajchę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, to zdaje się nie musi być produkt rynkowy tylko projekt do zaliczenia. To znaczy, że nie musi pomóc w 100% awarii. Na pewno małe imbusy do v-b i regulacji odchylenia klamki, raczej na pewno 8mm (jako serwisant Warszawskiej Masy Krytycznej wiem co się ludziom odkręca), spinacz do łańcucha by się przydał ale to już bonus ze względu na rozmiar. Na pewno dwa śrubokręty i może Torx w tym rozmiarze do tarcz. Dobrze by było dać klucz do szprych, bo po zósemkowaniu koła może być przydatny. Mały nożyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...