@lek Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 Witam. Mam problem z Rebą. Drugi raz ją serwisuję i drugi raz po rozkręceniu wyciągam pękniętą tulejkę redukującą skok. Co może być przyczyną pękania tej tulejki i czy można gdzieś to osobno kupić?
netta1987 Napisano 20 Listopada 2009 Napisano 20 Listopada 2009 to te same co dostaje się z amorkiem bo jak tak to będę miał ci sprzedać bo mam 2 i nie zamierzam samemu serwisować czyli nie będą mi potrzebne mam od sl-ki 2009
Klosiu Napisano 21 Listopada 2009 Napisano 21 Listopada 2009 No przyczyna jest to ze sa z badziewnego plastiku, a amor jednak uderza o nie zawsze w trakcie prostowania . Tez mam dwie tulejki luzem jakby co.
Housik Napisano 21 Listopada 2009 Napisano 21 Listopada 2009 a jak miałeś ja założoną ? myślę że za ta tuleją gumową chroniącą przed dobiciem
@lek Napisano 21 Listopada 2009 Autor Napisano 21 Listopada 2009 Udało mi się dostać w serwisie nową tulejkę Natomiast mam kolejne pytanko do znawców. Jak rozłożyć ten element na części?
cyklista Napisano 21 Listopada 2009 Napisano 21 Listopada 2009 Odkręcasz ten czarny korek, pamiętając że jest tam gwint lewostronny.
@lek Napisano 21 Listopada 2009 Autor Napisano 21 Listopada 2009 cyklista dzięki za pomoc, Reba już złożona ze świeżym olejem i smarem na uszczelkach
Patryke Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 @lek rozłożyłeś cały Motion Control? Ciężka sprawa z tym? Tak się zastanawiam nad swoim... Jeszcze jedno pytanko co do tego plastikowego elementu redukcyjnego z pierwszych postów. Jego pęknięcie objawia się takim lekkim stuknięciem przy szybkim prostowaniu? Ten gumowy element zabezpieczający przed dobiciem chyba nie powinien się tak szybko wyrobić
@lek Napisano 22 Listopada 2009 Autor Napisano 22 Listopada 2009 @lek rozłożyłeś cały Motion Control? Ciężka sprawa z tym? Tak się zastanawiam nad swoim... Nic ciężkiego, trzeba jedynie pamiętać o ponownym skręceniu sprężyny, żeby blokada miała siłę wrócić z powrotem Jeszcze jedno pytanko co do tego plastikowego elementu redukcyjnego z pierwszych postów. Jego pęknięcie objawia się takim lekkim stuknięciem przy szybkim prostowaniu? Ten gumowy element zabezpieczający przed dobiciem chyba nie powinien się tak szybko wyrobić Dokładnie taki objaw miałem i już myślałem, że mam coś poważniejszego uszkodzone
merida777 Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 Witam. Mam problem z Rebą. Drugi raz ją serwisuję i drugi raz po rozkręceniu wyciągam pękniętą tulejkę redukującą skok. Co może być przyczyną pękania tej tulejki i czy można gdzieś to osobno kupić? a nie myślałeś aby taka tulejke zrobic sobie samemu. np. z jakiegoś marketu budowlanego kupic kawałek klocka lub wałka z twardej gumy i zrobic sobie taka tulejke. troszke zabawy ale ile satysfakcji i na pewno ci nie pęknie.
@lek Napisano 22 Listopada 2009 Autor Napisano 22 Listopada 2009 Raczej nie szukałem, bo ten element odpowiada za redukcje skoku i musi być raczej oryginalny
merida777 Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 Raczej nie szukałem, bo ten element odpowiada za redukcje skoku i musi być raczej oryginalny e tam jaki orginał. do samochodu też mozna kupić zamieniki i działa. myśle też czy nie dało by się jakiegoś elastomeru z starego amorka przerobić ale musi on być twardy.
Patryke Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 Dokładnie taki objaw miałem i już myślałem, że mam coś poważniejszego uszkodzone Teraz wiem do czego dali te tuleje razem z amorem, dobrze, że ich nie wywaliłem Dzięki za odpowiedź, teraz będę spokojniejszy i powoli zabieram się za serwis
Housik Napisano 22 Listopada 2009 Napisano 22 Listopada 2009 a ja Ci powiem że powodem pękania tulei jest to że aluminiowa podkładka powinna być między dystansem a białą tuleją nie chce mi sie szukać ale ściągnij sobie org manuala lub RSy w przekrojach i tam będzie widać
@lek Napisano 22 Listopada 2009 Autor Napisano 22 Listopada 2009 Mylisz się, na rysunku poniżej widać jak na dłoni, że podkładka jest tak jak na mojej fotce
adriansocho Napisano 23 Listopada 2009 Napisano 23 Listopada 2009 A jaki zakres regulacji tłumienia odbicia ma Reba? Możliwe, że ktoś ustawił na minimum gdzie to tłumienie wogóle nie działa, i wtedy przy odbiciu cały impet idzie w tą plastikową dystansówkę?
Brooce Napisano 24 Listopada 2009 Napisano 24 Listopada 2009 bo ten element odpowiada za redukcje skoku i musi być raczej oryginalny Ja myślę, że właśnie dla tego nie musi być oryginalny Nie wiem jak tam z dual-air, ale w solo-air: włożyłem jakiś gumowy korek z przewierconą dziurką i też działało.
merida777 Napisano 24 Listopada 2009 Napisano 24 Listopada 2009 i masz racje to tylko pierdoła do ustalenia wielkości skoku ani to za ciśnienie ani za nic szczególnego nie odpowiada, więc po co płacić jak mozna sobie samemu coś skręcić. PS ja mam model SL2010 i ta tulejka wygląda zupełnie inaczej nie ma tego wcięcia jest zwykła tulejką tzn. rurka z grubymi ściankami więc coś zmienili na 2010.
mati199 Napisano 24 Listopada 2009 Napisano 24 Listopada 2009 i masz racje to tylko pierdoła do ustalenia wielkości skoku ani to za ciśnienie ani za nic szczególnego nie odpowiada, więc po co płacić jak mozna sobie samemu coś skręcić.PS ja mam model SL2010 i ta tulejka wygląda zupełnie inaczej nie ma tego wcięcia jest zwykła tulejką tzn. rurka z grubymi ściankami więc coś zmienili na 2010. Więc jednak jest różnica w bebechach w nowej Rebie
Housik Napisano 25 Listopada 2009 Napisano 25 Listopada 2009 komora negatywna też jest troche inna w 2010 tzn chyba jest mniejsza
netta1987 Napisano 25 Listopada 2009 Napisano 25 Listopada 2009 ej no to wychodzi że dostałem w rowerze rebe na 2010 bo mam dokładnie takie same tulejki
mati199 Napisano 25 Listopada 2009 Napisano 25 Listopada 2009 Znacząca różnica to jest Reba 08 vs. 09 . 2010 to chyba ten sam pies tylko z pomalowaną koroną
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.