Skocz do zawartości
mbike

[8779g] Merida Ninety-six carbon team

Rekomendowane odpowiedzi

mbike

Witam

Chciałbym przedstawić meride ninety-six, ciężko jest znaleźć w internecie rozpiskę roweru na tej ramie, dlatego mam nadzieje, że kogoś zainteresuje.

Wiele części pochodzi z mojego poprzedniego roweru Author A-ray, kilka jest nowych.

W rozpisce wersja "light". W teren zakładane są oponki speedking 2.3 (+320g) na dłuższe dystanse siodełko gobi xm (+135g), rzadko blokady skoku na kierownice przodu i tyłu (+130g).

Waga ramy i dampera jest orientacyjna (razem ważą 1997g)

 

damper dt xr carbon 190g

rama ninety-six team 20” 1807g

amortyzator rst f1rst platinium 1496g

opona Maxxlite 285 279g

dętki Maxxis flyweight 192g

tarcze dartmoor nano 162g

zaciski kcnc ske wers mtb 46g

koło przód ztr race, dt revo, a2z 569g

opona Maxxlite 285 284g

kaseta Kcnc 11-32 152g

koło tył ztr race, dt revo, a2z 690g

korba xtr 773g

pedały crank 4ti 169g

łańcuch kmc x9sl 243g

przerz. przód xtr down-swing 128g

przerzutka tył x-0, kółeczka kcnc 189g

pancerz alligator i-link 57g

manetki x-0 191g

hamulec przód xtr 220g

hamulec tył xtr 239g

kierownica guizzo karbon 136g

mostek kcnc sc bone 100mm 96g

sztyca kcnc ti pro lite 350mm 157g

siodło token TK950C 118g

zacisk pod. kcnc clamb 24g

rogi kcnc bar ends 53g

śruby do zac. ti 9g

podkładki kcnc hollow 6g

kapsel kcnc top cap 7g

chwyty author pianka 15g

stery kcnc radiant 64g

koszyk token 18g

 

razem: 8779g

 

5.jpg

4.jpg

3.jpg

2.jpg

1.jpg

Edytowane przez mbike

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
creative1989

Kolor rogów mi nie podchodzi, ale ogólnie rower bajka!

Siodło niezła decha, a wygląda na lżejsze...

 

Patrząc na kasetę to rower to tylko na "Race day only" chyba?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mbike

Rogi są nowe w rowerze i chyba za namową innych będą złote, wcześniej były boplight'a.

Co do kasety, tytanowe zębatki wzbudzają zaufanie, reszta - zobaczymy.

Siodełko jest w miarę szerokie (nie widać na zdjęciu) dlatego może tyle waży... mimo wszystko jest strasznie nie wygodne :w00t:.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marsman

waga przerzutki przedniej sie nie zgadza. 128g to w przypadku top swinga. ta która jest na fotkach to ok 152g. po masywnym tuningu doszedłem do 133g ale na fotce nie widzę nawet alu śrubek :w00t:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mbike

Śrubki są alu tylko czarne..., aczkolwiek waga w rozpisce została ze starej przerzutki,

przerzutka waży 146g, sorki za kłopot.

 

Wtedy wychodzi z rozpiski 8794g.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marsman

żaden kłopot. tak mi się ta przerzutka żuciła w oczy :w00t:

ciekaw jestm sztycy ale chyba nic nie możesz napisać o tłumieniu przez nią drgań :D

ogólnie fajnie lekki rower :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Artro

Taaa. Nie podobaja mi sie elementy zlotego (zaciski, kolka przerzutki) i rogi :down: Tak z ciekawosci ile dales za sama rama i gdzie ja zdobyles??? :blink:

 

Jak Ci sie jezdzi na tej Meridzie? Sztywna jest? Ja jestem zainteresowany Ninety-Sixem 1000-D, ty miales 3000 a to to samo.

Mozesz cos skrobnac?

 

No i jeszcze raz npisz z kad wytrzasnales sama rame :D

Edytowane przez Artro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mbike

Przypuszczam, że tylko wyjadacze wyczują tłumienie przez tą sztyce:).

Ja ze względu na fulla nie mam jak przetestować.

 

P.S. rzuciła :blink:

 

 

Pracuje w sklepie rowerowym... łatwiej o sprzęt (cena na sklepie 6500zł)

Mimo wszystko, jednak inny materiał. Jestem wyjątkowo zadowolony, sztywniejsza od authora a-ray i znacznie lepiej wybiera małe nie równości.

Edytowane przez mbike

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomciox

A jak się amor spisuje? Ogólnie rower 1-klasa, ale trochę właśnie ten amor jakościowo (a może nie) mi tu nie pasuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
miskov17

Gięta kiera i rogi? hmmm dziwnie, zarówno pod względem ergonomicznym jak i stylistycznym. O kolorach nie wspominam, bo są gusta i guściki :blink:

 

Jak się sprawują piasty A2Z? Są dosyć drogie a wyglądają na wyrób Choseno-Rotazowo podobny. Ogólnie, szczerze mówiąc, rower nie przypadł mi do gustu ale każdy ma inną wizję roweru :D Co nie zmienia faktu, że 8.8kg jak na fulla z RST to świetny wynik :down:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość R3surrection

Stary SID wc 1250gram!!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mbike

Kierownica jest lekko gięta, po prostu chciałem szeroką kierownice i rogi,

Dlaczego dziwne pod względem ergonomicznym ?

a2z - wykonanie mizerne, jak rotaz, ale na razie dzielnie się trzymają.

RST - świetny amortyzator, spokojnie można porównywać do r7, sid. Bardzo dobra praca, świetnie działające regulacje, lekki/tani. Złapał jednak szybko luzy, i sztywność nie najlepsza. Mimo wszystko bardzo polecam swoim klientom.

Edytowane przez mbike

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
me.wa

no rowerek ładny, i lekki :)

ja bym niektórych części nie założył bojąc sie o ich trwałość ;)

co do rst, nie przyglądałem się i myślałem ze to sid :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madek

Złapał szybko luzy, tzn po jakim przebiegu? Masz jakies porownanie pod wzgledem działa i sztywnosci do Reby?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mlodyasg

Rower niesamowity tylko ten rst nie pasuje do tak high endowego sprzętu. No i kolorystycznie trochę rogi wyją...ogólnie na giętej kierze dziwnie to wygląda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mbike

Po ok. 1000km i tak już zostało, nie powiększają się,

z Rebą nie mam porównania, ale z pewnością jest sztywniejsza.

 

Co do amortyzatora, jest to jedyna rzecz która czekna na wymiane.

Jak tylko pojawi się w Polsce Dt Swiss XRC 100 race, będzie w tym rowerze, ma ważyć 1170g...

Edytowane przez mbike

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Waga super :)

 

Fakt kilka rzeczy ''do pokazania i zejscia z waga only''

 

Patrząc na kasetę to rower to tylko na "Race day only" chyba?

z ta kaseta to 'one day only' ;)

 

Jakis czas temu przymierzalem sie do niej ale troche lektury przygod z ta kaseta zaraz mi ten pomysl wybilo z glowy.

Masz jakies dluzsze doswiadczenie z nia?

 

Ile wazysz i jak spisuja sie ztry?

 

Pare gram do zbicia: wyrzuc sprezynki w zaciskach kol 2g, te zatyczki jakie masz w rogach sporo waza, z plaskimi docietymi rogi 47g.

Gryzie zacisk sztycy qr? na imbus lzej min 10g.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

DLA MNIE to z takim rowerem z napietym do tego stopnia budzetem korba xtr jest bez sensu. ani lekka ani interesująca wizualnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mbike

Kaseta ok. 500km - nie miałem przygód

Sprężynek nie ma (za pomniałem odjąć z zestawienia)

Zatyczki są świadomie z innych rogów, ale leży mi znacznie lepiej od innych,

Zacisk qr również świadomie, nawet testowałem na imbus (-16g), jednak to nie dla mnie.

 

Koła są często kontrolowane u naszego mechanika, raz dociągane szprychy - brak uwag, przebieg razem z kasetą czyli 500km.

 

Dziękuje za sugestie i uwagi.

 

Moja waga ok. 70kg.

 

Propozycja na inną korbę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kello

Bardzo mi sie podoba :whistling: Tylko nie podoba mi sie kaseta, tez troche poczytalem o niej, mozna wrzuci po prostu srama dziewiatke albo po prostu xtr i bedzie troche ciezej ale rower nie bedzie miec zadnej czesci uniemozliwiajacej sciganie na maxa. Co do kiery i rogow to sa to glupie dyskusje ze nie mozna. Wazne przeciez, ze komus jest wygodnie i jedzie efektywnie. A o to chyba chodzi w jezdzie na rowerze. Co do kolorow to moglbys sie zdecydowac czy dodatki czerwone czy zlote.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mbike

Co do rogów zostałem już oświecony :whistling: i pewnie będą czarne... albo złote. Innych czerwonych dodatków nie ma :P,

Co do Claviculi, nie wierzę w sztywność i wytrzymałość tej korby, ale ja tylko dojrzeje do projetku 7xxx na pewno znajdzie się w tym rowerze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krzysiekmz

Clavicula jest sztywna i wytrzymala jak na swoja wage. Chyba ze naprawde sporo bedzie sie uderzac o kamienie itp.

 

XRC 100 race to juz troche nizszy poziom moim zdaniem. Sid dziala lepiej ale wciaz kombinuje z ustawieniem.

 

Rower bardzo ladny i waga przyzwoita.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marsman

moglbys sie zdecydowac czy dodatki czerwone czy zlote.

czy zielone :)

no chyba że rasta?

co do Clavki to na pewno wygląda nieziemsko :)

znam tylko jednego użytkownika tej korby i uważa ją za bardzo sztywną. były zawodnik. wcześniej posiadacz XTRa M970. chyba wie co mówi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cns

Chyba nie będę obiektywny, z uwagi na moją słabość do Meridy. Ale ramka - cudo :wacko: Czy jest szansa oglądnięcia jej na żywo? Niestety, jeśli chodzi o całość, to gięta kierownica... co najmniej nie pasuje :P

 

Jak spisują się tarcze Nano? Widzę że założyłeś je podobnie jak innych firm, a w którą stronę jest na nich skierowana strzałka? Była gdzieś na forum dyskusja o możliwej pomyłce oznaczeń...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×