Skocz do zawartości
  • 0

[11736g] Accent El Nino by bogus92


bogus

Pytanie

  • Mod Team

To mój Accent El Nino:

 

 

Rozpiska:

 

Amortyzator - Suntour Raidon AIR L.O.

Dętki - Maxxis Ultralight

Gripy - Accent Lite

Kaseta - Shimano Alivio

Kierownica - Accent Flatbar 31,8 mm

Klamki hamulcowe - Avid Speed Dial 7

Koła - Mavic Crossride Disc

Korba - Shimano Deore

Linki i pancerze - Accent, Clarks

Łańcuch - Sram PC-48

Manetki - Shimano Alivio

Mostek - Accent Airplane 105 mm

Opony - Specialized The Captain 2.0

Osłona widełek tył - Accent Fabos

Pedały - Shimano Deore XT

Podkładki dystansowe - Accent Carbon 18 mm

Przerzutka przód - Shimano SLX

Przerzutka tył - Shimano Deore XT Shadow

Rama - Accent El Nino

Siodło - Velo ProLite

Stery - Accent HSI-B02

suport - Shimano Deore (zintegrowany)

Sztyca - Accent SP-408 31,4 mm

Tarcze - Hayes 6'

Zaciski kół - Dartmoor Bolt-on

Zacisk podsiodłowy - Accent Lite 34,9 mm

Zaciski hamulcowe - Hayes MX-2

 

Waga: ~12kg

 

 

Komentarze, sugestie, słowa krytyki, opinie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Wygląd jak wiadomo rzecz gustu, ale dziękuję za opinię.

 

Co do rozwoju sprzętu to pod koniec zimy rowerek byćmoże dostanie nowe manetki (SLX lub XT), kasetę i łańcuch (Deore).

Elementy najszybciej zużywające się staram się kupować z nieco niższych grup niż pozostały osprzęt ze względów ekonomicznych.

 

W następnej kolejności do wymiany pójdą hamulce, ale to za jakiś rok, a możliwe że w ogóle.

 

Wszelkie rurki w rowerze bardzo mi odpowiadają i to na pewno nie ulegnie długo zmianie.

 

Więcej zmian nie planuję, gdyż taki rower jest dla mnie w sam raz.

Mam się cieszyć z jazdy na nim.thumbsup.gif

 

Uważam, że rower zbudowany jest dosyć z głową w porównaniu z tym czym był na początku,

a od pozostałych części klasą odbiegają właśnie manetki, a co za tym idzie kaseta z łańcuchem i hamulce,

choć według mnie sprawują się bardzo dobrze i są wystarczające, ani raz mnie nie zawiodły, oby tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nieporozumieniem w tych ramach El Nino jest rozmiar sztycy... Gdyby nie to, mój zyskałby jakieś 100g. Rowerek fajny, poza manetkami xD Mam je w Treku 4400, jak dla mnie są mega nie wygodne, ale to kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Korba myślę, że nie jest zła.

Nie ma to być mistrz lekkości, tak jak i cały rower, a wytrzymałościowo zapewne niewiele odstaje od klasę wyższego SLX.

Dla mnie tu liczyła się sztywność i wytrzymałość, a za razem miałem spore ograniczenia budżetowe.

 

Manetki jak już pisałem będą zmieniane wraz z kasetą i łańcuchem.

 

Sztyca - jak dla mnie nie robi to różnicy, fakt że taki rozmiar ma swoją wagę,

lecz w większości wyższych klasowo sprzętach sztyce mają takie lub jeszcze większe średnice.

Ale za to sztywność ramy wraz ze sztycą jest o wiele większa w porównaniu do starego Wheelera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przeważającej liczbie przypadków sztyca dodawana jest do ramy jako "gratis" :P

Zawsze mi się wydawało że mam sztycę 31,6 w swoim El nino...tutaj widzę 31,4, a na stronie velo z kolei 31,2 :) To ja już sam nie wiem jaka jest, może w nowszych rocznikach zmniejszyli średnicę ?

 

Trzeba będzie zrobić jakiś klub Ninusiów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Od kiedy pamiętam w El Nino sztyca według producenta była 31,2 mm.

 

Natomiast sprawdzone doświadczalnie, że 31,4 pasuje jak ulał,

nic nie jest na siłę, mniejsza sztyca wpadałaby w podsiodłówkę.

 

Może się mylę, ale 31,4 mm to dosyć typowy rozmiar u znanych producentów.

 

A ty Xynox jaką masz sztycę u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czyli jednak wszystkie El Nino mają 31,4 mm.

 

31,6 mm raczej nie wejdzie, bo 31,2 jest juz bardzo dobrze dopasowana.

 

Xynox jak możesz to wyciągnij swoją sztycę i zmierz średnicę wewnętrzną podsiodłówki.

Zobaczymy czy reguła znów się potwierdzi.rolleyes.gif

 

Szczerze mówiąc to nie widzę za dużego problemu z rozmiarem 31,4 mm u wielu producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dzięki za tą opinię Schwefel. zabiel17 na forum już pisałem o tym, że Wheeler miał crashtest którego nie przeżył. A nowa rama była w planach, ale nie w tym czasie. W Wheelerze głównie nie podobała mi się mała sztywność okolic suportu, taka że nie dało się ustawić przerzutki by nie ocierała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same odczucia co do tej ramy jak Schwefel. Na zdjęciach, sama rama jakoś nie mogła mi przypaść do gustu. Zobaczyłem Twój rowerek na niej złożony i jakoś zmieniłem co do niej zdanie. Kolorek ramy jest super. Niech Ci służy jak najdłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także 31,4...xD A producent podaje że dodają sztyce w rozmiarze 31,2-sami nie wiedzą chyba jakie dają :wallbash: Też miałem brać taki kolorek ramy, ponieważ kumpel z byłego klubu ma taką samą a mi się spodobała, jednak coś mnie podkusiło żeby wziąć czarno-białą :voodoo: Btw. mi także coś ociera pomimo regulacji przedniej przerzutki :D Być może nie to, zauważyłem, że po nasmarowaniu łańcucha jest ciszej, czasami nawet w ogóle. Już sam nie wiem co to może być :devil: Już pomijam sam fakt że wczoraj po jeżdżeniu po sporym błocie w korbie mi coś strzelało i drgania z korby było czuć... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rozpiska na sezon 2010:

 

Amortyzator: Suntour Raidon AIR LO

Dętki: Maxxis Ultralight

Gripy: Accent Lite

Hamulce: Avid Juicy Three

Kaseta: Shimano HG-61

Kierownica: Accent Flatbar 31,8 mm

Koła: Mavic Crossride Disc

Korba: Shimano Deore

Linki i pancerze: Clarks

Łańcuch: HG-73

Manetki: Shimano SLX

Mostek: Accent Airplane 105 mm

Opony: Specialized The Captain 2.0

Osłona widełek tył: Accent Fabos

Pedały: Shimano XT

Podkładki dystansowe: Accent Carbon 18 mm

Przerzutka przód: Shimano SLX

Przerzutka tył: Shimano Deore XT Shadow

Rama: Accent El Nino

Siodło: Velo ProLite

Stery: Accent HSI-B02

Suport: Shimano Deore (zintegrowany)

Sztyca: Accent SP-408 31,4 mm

Tarcze: Avid G2 Clean Sweep 160 mm

Zacisk podsiodłowy: Accet Lite 34,9 mm

Zaciski kół: Dartmoor Bolt-on

 

Waga: 11666g - według wag z internetu (nie katalogowych)

 

 

Zdjęć tymczasowo brak, bo i pogoda nie dopisuje.

 

 

Proszę o opinie i sugestie co do ewentualnych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...