Skocz do zawartości

[11848g] Kross Level A6 by Fifi


Fifi

Rekomendowane odpowiedzi

A oto mój nieprofesjonalny test i projekt zarazem roweru, który w niedalekiej przyszłości będzie treningówką dlatego nie jest on lekki.

 

Rama

Rama Kross Level A6. Rozmiar 19 cali, waga 1770 gram, kolor czerwony. Rama jest sztywna, spełnia swoją funkcję. Do lakieru mogę się przyczepić. Jest dość słaby, łatwo znika lakier w miejscach kontaktu z linkami oraz pancerzami. Rama nie jest hydroformowana, jednak nie przeszkadza mi to w jeździe. Minusem dla mnie jest to, że tych ram jest naprawdę sporo i nie można być jednym z niewielu posiadających tą ramę. ? Rama przejechała kilka tysięcy km, na razie się trzyma.

 

Amortyzator przedni

Rock Shox Tora 318 Solo Air z manetką blokady skoku typu Poplock. Amortyzator był zamontowany seryjnie w rowerze, waży z tego co pamiętam 2225 gram z manetką i linką. Nie jest to wynik mnie satysfakcjonujący, ponieważ mam odchyły, i zawsze przy doborze części patrzę na wagę. Amor ma stalowe golenie 32mm, rura sterowa też jest wykonana ze stali. Amortyzator według mnie działa super (zaznaczam, że nie miałem porównania z dużą ilością amortyzatorów), można go ustawić ?pod siebie? tzn. wyregulować ciśnienie, zmienić tłumienie odbicia. Amortyzator jest przystosowany zarówno pod hamulce tarczowe jak i pod v-ki. Skok można regulować jednak potrzebna jest integracja w bebechy teleskopu. ?

 

Koła

WH-M505. Przystosowane zarówno pod tarcze jak i v-ki. Mocowanie tarczy pod Centerlock. Na każdym kole jest po 28 szprych, trzeba zaznaczyć, że szprychy są płaskie. Koła też były montowane seryjnie. W komplecie dostajemy szybkozamykacze Shimano o wadze 125 gram. Przednie koło waży z oryginalną taśmą 987 gram, tylne kiedyś ważyłem, ale zapomniałem. Jednak z tego po powiedział mi użytkownik Bilskij (dzięki ;)), tylne koło waży 1142 gramy. Zaciski wymieniłem na model Dartmoora Bolt-on o wadze 66 gram ze sprężynkami (bez 64g).

 

Kokpit

Oryginalnie był mostek Truvativ Team 110mm, mocowanie pod 31,8mm, waży 144 gram, jednak mi nie pasowała długość (wolę mniej sportową pozycję) i zamieniłem na Truvativ XR 60mm o wadze 144 gram. Kierownica to Truvativ Team 580mm, 31,8mm. Waga 149 gram. Kokpit jest bardzo sztywny.

 

Hamulce

V-ki Avid Single Digit (SD7). Dla mnie te hamulce to żylety, klocki ścierają się wolno (Rim Wrangler 2 z wymiennymi okładzinami). Moc jest ogromna, zdarzyło mi się kilka razy przez nie zrobić OTB. Para na jedno koło waży 181g . Minusem są słabe śrub mocujące hamulce to ramy, szybko się wyrabiają.

 

Chwyty

Oryginalne chwyty były gumowe i ważyły równo 100 gram [!!!]. Zamieniłem je na piankowe, jakiś no name z Reala. Waga 17 gram. Są bardzo wygodne i nie obracają się, jednak nie są trwałe.

 

Korba

Truvativ Firex GXP 175mm. Waga z tego co wiem to 995 gram. Postaram się ją kiedyś wymontować i zważyć. Co do korby, to można powiedzieć, że jest sztywna, co do wytrzymałości wszystkich zębatek to się nie wypowiem, bo jeżdżę tylko na blacie. Suport zaczął stukać, jednak jak na razie wystarczyło przeczyszczenie.

 

Pedały

Oryginalnie były dodane pedały platformowe z metalową osią i korpusem (?). Zamieniłem je na pedały SPD Shimano M540. Na razie spisują się wyśmienicie, ważą 352 gramy. Wpinanie jest łatwe, można regulować luz roboczy, co jest bardzo przydatne.

 

Ogumienie

Opony to Schwalbe Racing Ralph 2.1 model z roku 2007, waga 475/470 gram. Oryginalne dętki to model firmy Kenda, waga 179 gram sztuka. Nie chciałem do tego projektu wstawiać opon i dętek Maxxis Flyweight, jako, że będzie to rower do treningu, poza tym, nie chciałem, by w rowerze powyżej 11kg pojawiły się opony 330g. :) Od razu pojawiły by się krzyki. Co do RR, to nie polecam, raz, że znikają w oczach, to w błocie i piachu nie radzą sobie w ogóle. Wiem, że nie ma opony do wszystkiego, jednak musiałem to napisać.

 

Przerzutka przednia

Shimano LX Down Swing, ciąg górny. Przerzutka na razie nie złapała luzów, trzyma się dobrze. W ogóle jej nie używam, bo jeżdżę i tak na blacie. Waga 178 gram.

 

Przerzutka tylna

Shimano LX normalna sprężyna, długi wózek. Przerzutka spisuje się dobrze, szybko zmienia ?biegi?. Waga to 306 gram. Wadą przerzutki jak powszechnie wiadomo jest to, że obija o ramę. To przypadłość przerzutek Shimano bez technologii Shadow.

 

Kaseta

Sram model 950, 11-32. Waga z tego co powiedział mi kolega Bilskij to 362 gram. Postaram się ją jednak zważyć. Kaseta jak kaseta, na razie nic nie przeskakuje. W przyszłości planuję zmienić na jakąś szosową, ponieważ w ogólnie nie używam dużych koronek.

 

Klamkomanetki

Shimano Dual Control LX. Waga z tego co pamiętam to 429 gram. Wielu narzeka na ten system, jednak mi on pasuje. Na razie nie udało mi się zahamować i jednocześnie zmienić bieg.

 

Sztyca

Oryginalnie była krótka 300mm sztyca Zooma. Nie dość, że ciężka to krótka. Zamieniłem na Smicę 350mm o wadze 215 gram. Mocowanie na dwie śruby. Dobrze trzyma siodło.

 

Siodło

Początkowo było siodło Active. Było ciężkie, niewygodne, wygląd mi nie pasował. Wymieniłem je na Gipiemme Pluma Titanium. Waga tego siodła to 175 gram. Siodło jest znacznie wygodniejsze, a przy tym prawie 200 gram lżejsze. Na razie nie mam zastrzeżeń, nie zaliczyło żadnej gleby.

 

Rogi

Oryginalnie ważyły 58 gram, jednak po zmianie na alu śruby ważą 53 gramy. Rogi są krótkie, używam ich do podparcia. Przeżyły kilka gleb i mają się dobrze.

 

Bars: Boplight alu bolts 53g

Brakes: Avid SD7 362g

Cables: No name 142g

Cassette: Sram PG950 11-32 362g

Chain: KMC z9900 + Sram 297g

Crankset: Truvativ Firex SL 995g

Derlr (Front): Shimano LX 178g

Derlr (Rear): Shimano LX 306g

Fork: Rock Shox Tora Solo Air with PopLock 318 2225g

Frame: Kross Level A6 2007 19" 1770g

Grips: No name 17g

Handlebar: Truvativ Team OS 149g

Headset: VP-AC 41 99g

Pedals: Shimano M540 352g

Register: Sigma BC906 40g

Seat: Gipiemme Pluma Titanium 175g

Seatpost: Smica 27,2mm 350mm 215g

Seatpost clamp: No name 21g

Shifters: Shimano LX Dual Control 429g

Skewers: Dartmoor Bolt-on 64g

Spacers: Soul Kozak 15mm 4g

Stem: Truvativ XR 60mm 144g

Tire (Front): Schwalbe Racing Ralph 475g

Tire (Rear): Schwalbe Racing Ralph 470g

Top Cap: No name 17g

Tubes: Ritchey 358g

Wheel Front: Shimano WH-505 with rim tape 987g

Wheel Rear: Shimano WH-505 with rim tape 1142g

 

Weight: 11848 gram

 

Jeżeli coś pominąłem, albo zdarzyły się jaki błędy, to proszę pisać. Chętnie odpowiem też na wszelkie pytania. Przepraszam za chaotycznie napisany tekst, z czasem go poprawię.

Zdjęcia wstawię za jakiś czas, w domu nie chcę robić zdjęć, bo będzie to wyglądało nieestetycznie.

Poza tym, za jakiś czas rozłożę cały rower na czynniki pierwsze i zważę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Ja kiedyś woziłem dętkę w podsiodłówce authora. Dętka przetarła się, cały bok, zorientowałem się w momencie gdy założyłem ją na koło i zacząłem pompować. Długość przetarcia wynosiła jakieś 50 cm na oko. Pewnie źle ją przewoziłem - była po prostu wyjęta z pudełka ładnie zwinięta. Gdybym wrzucił ją tak "na odwal", po prostu wepchnął byle jak, pewnie nie byłoby problemu ... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...