Skocz do zawartości

[damper] do VPP


Rekomendowane odpowiedzi

Mam ostatnio na oku Rock Shox Lyrika 2-step air i ramę Blur LT, ale nie wiem jaki damper do niej zastosować. Wstępnie rozważam takie możliwiości:

 

1. Manitou Swinger 4-way Air

2. Manitou Swinger 3-way Air

3. Fox DHX 5.0 Air

4. Fox Float RP 23

5. Rock Shox Pearl 3.1 lub 3.3 lub Monarch

6. 5th Element air lub coil

7 Manitou Swinger 4-way

8.Manitou Swinger 6-way

 

Przede wszystkim zależy mi na tym, aby amor świetnie pracowal i jak najlepiej wspólpracowal z VPP i Lyrikiem.

 

Serwis i waga powiedzmy na drugim miejscu. Nie chcę go katować, więc wytrzymalość nie jest szalenie ważna, ale chcę żeby to byl damper na lata. Nie podoba mi sie pod tym względem Rock Shox, bo nie ma serwisowalnej komory oleju. Jednak syszalem że podobno dobrze pracuje więc biorę go pod uwagę.

 

Gdzieś czytalem, że z VPP dobrze pracuje damper o linearnej charakterystyce ugięcia, wiec mimo iż są cięższe biorę pod uwagę sprężynowce.

 

Proszę o radę i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zależy Ci na super plushowym wybieraniu nierówności to wybierz jakiś model sprężynowy.

Rewelacyjnie działają Progressive S. 5th Element 5-way coil oraz Swinger coil 4/6-way. Przy czym ustawieniami można dokładnie dopasować ich charekterystykę do praktycznie każdego roweru i dowolnego stylu jazdy. Bez problemu dopasujesz go też do przedniego amora gdzyż można zmienić poprostu wszystko, twardość, progrsję ugięcia, wrażliwość na wyboje, tłumienie kompresji i powrotu, kompresję końca skoku, odporność na bujanie (spv/cvt) itd.

Czy będzie to 5th element czy swinger to nie ma znaczenia, ponieważ konstrukcyjnie są to praktycznie te same dampery (a system spv manitou odkupiło od progressive)

 

Jeśli jednak ze względu na masę wolisz damper powietrzny, to unikaj 5th-elementa air - często miały problemy z uciekaniem powietrza. A że już ich nie produkują, więc z serwisem może być kłopot.

 

Z foxów DHX jest podobno bardzo konkretny (osobiście nie miałem go nawet w rękach), ale zapłacisz za niego dużo więcej niż za swingera/5th elementa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DHX tak, ale tylko sprezyna. Powietrzne podobno dosc awaryjne sa...

Tak sie zastanawiam czy to dobry pomysl jest z platforma w VPP. W zasadzie samo VPP dziala jak platforma wiec moze byc tak, ze zawiecha zacznie mulowato dzialac. Jezeli jest mozliwosc, radzil bym od kogos pozyczyc damper z platforma i go sprawdzic. Wg mnie powinien wystarczyc zwykly damper z regulacja tlumienia. Nawet bez blokady bo po co fulla blokowac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na jakiej podstawie twierdzicie ze jesli amor powietzrny to i damper powietrzny? - dla mnie kompletna bzdura i nie majaca zadnego potwierdzenia

 

z damperów poleca swingera x4 - x6 z rocznika 2007 i wyzej ale z intrinisic a nie spv - posiadam x4 a na x6 troszke jezdziłem

a z powietrznych ujezdzałem dhx5.0 air 2007 dla mnie poezja pracy - ale cena z kosmosu, choc teraz widziałem za 1200zł wiec wcale nie tak źle

ewentualnie swingerx4 lub elvolver isx 6

 

a tak na marginesie wkoncu sie na cos zdecyduj Miki rowerowiec :bye2: bo od jakies pół roku meczysz ten temat a z tego co mi mówiłes to raczej na zaden z podanych pzrez Ciebi ram i damperów stac Cie nie bedzie

 

jak sie juz zdecydujesz na cos konkretnego wtedy pytaj bo do tej pory juz wymieniałes wiekszosc damperów, amorów i oraz ram SC i madal niewiesz czego chcesz

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sugerowalbym sie ze powietrze=slabsza czulosc. moje doswiadczenie tego nie wskazuje. nie czulem tez zeby powetrzne byly drastycznie progresywniejsze od tych ze sprezyna stalową.

 

mmak ma racje - zamiast wrzucac mnostwo tematow wokol jednej kwestii zdecyduja sie na cos konkretnego zeby cokolwiek mozna bylo doradzic. bo jakis czas temu w jednym z tematow pisales ze chcesz kupic nawet totema a teraz piszesz ze rower nie bedzie zbytnio katowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totem to byl zly pomysl. Chcialem kupić Nomada i zeby wykorzystać jego możliwości kupić Totema. To mój pierwszy porządniejszy rower i nie bylem pewin, do czego bardziej będe go używal. Teraz jestem zdecydowany na Blura LT, znalazlem też okazyjną używaną ramke w dobrej cenie. Proszę być wyrozumialym, każdy kiedyś zaczynal :)

 

Czy Blur i Lyrik to zly zestaw - chyba nie, skoro nawet Santa Cruz oferuje w kitach ten amortyzator do tej ramy.

 

Teraz takie pytanie: Jakie są generacje Swingera 6-way coil? Chyba

1. 2005-2006 z tlumieniem spv,

2. 2007 i 2008 z tlumieniem intrisic.

Jakie zmiany niesie ze sobą nowe Intrisic? Czy coś jeszcze oprócz nowego systemu i beznarzędziowej obslugi spv się zmienilo? No i czy spv to nazwa platformy i tlumienia czy tylko platformy? Jak rozumiem platforma spv w modelu z 2007 zostala? Jeśli zawiecha będzie mulowato dzialać to spv można calkowicie wylączyć?

 

 

Przepraszam, nie intrisic tylko intrinsic. Z ciekawości - czemu na stronie polskiego dystrybutora Manitou w opisie Swingera nic o intrinsic nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spv to system w ramach tlumienia

intrinsic to ulepszone spv z usprawnioną czuloscia na malych nierownosciach

spv nie da sie calkowicie wylaczyc bo musi byc przynajmniej 50 psi inaczej tlumik moze sie uszkodzic.

 

skoro do blura przy skoku 143 mm o ile sie nie myle chcesz zalozyc lyrika o skoku 160 mm to przeciez zestawienie nomad totem (165/180) jest dokladnie takie samo co do proporcji. kwestia wyzszej wagi to moze jedyny minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy o damperach amorach a ja co do ramy. Podajesz w specyfikacji drogi osprzęt do zbudowania roweru, więc wnioskuję, że cena jednak nie jest ograniczeniem dla Ciebie. Ale jeżeli dodatkowo zależy Ci na VPP i wytrzymałości oraz długowieczności to dlaczego nie podobny Intense 5.5 FRO ?.

 

http://www.intensecycles.com/web/55fro.html#null

 

Zapewne rama cięższa ale też na 100% nie tak filigranowa jak Blur LT no i w końcu amerykańskie firmy nawet tak kultowe jak Intense zaczynają przechodzić na stery półzintegrowane. Poza tym, że lepiej to wygląda to zwiększa wytrzymałość ramy w okolicach jej główki na czym Ci rozumiem zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama jest juz raczej pewna-kupuję używaną.

 

I takie pytanie: czy przy ustawieniu "ProPedala" w Foxie DHX na 0 kliknięć platforma jest "wylączona"? W DHX 2008 jest Boost Value, który eliminuje ją w pierwszej fazie skoku. Czy ten sam efekt uzyskam wylaczając ProPedal w Foxie z 2007?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden sprzedawca powiedzial mi, że niektóre Fox'y są produkowane na Tajwanie, a inne w USA. Czy to prawda?

Bardzo prawdopodobne że są produkowane na tajwanie, podobnie jak wiele innych części rowerowych wielu renomowanych firm. A czy jest produkowany także w USA to nie wiem...

 

A czy w foxie można całkiem wyłączyć platformę - nie mam pojęcia. Wg mnie nawet gdyby była taka możliwość, to i tak nie ma takiej potrzeby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

miki, miki..........to juz trylogia ........!

 

ja, jestem zlolennikiem powietrza do wszystkiego, oprocz ciezkiego fr/dh (chociaz i tam juz "wieje"). Istotnym jest jednak dopasowanie obu koncow roweru pod wzgledem charakterystyki pracy. I tu trudno jest oddzielic prace amora/dampera od systemu zawiechy.

 

Polecalbym wszystko w obrebie stajni fox.........ale za tym idzie kasa. Lyrik jednak jest drozszy niz Fox36.........wiec sensu nabycia rs'a nie widze (powinien byc z 20% tanszy).

 

zmiennopunkt wraz z platforma to jak najbardziej "podwojny kondom" - sam mam taki, ale regulujac to i owo, "daje rade". Swego czasu testowalem jednego zmienniaka z kilkoma damperamii rzeczywiscie, dzialanie plratformy nie bylo tak konieczne, acz dodatkowo filtrowalo zawieche. W wirtualu, bardziej podobal mi sie system fox ava........ale to juz historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

czy to akurat musi być blur LT ?? nie możesz wziąsc np Bullita i do tego jakiś damper z platwormą ? np z 5 elementem lub 6 wayem, jednozawiasowce dobrze z nimi współpracują

 

ewentualnie jeśli koniecznie chcesz miec VPP to bierz Nomada, system taki sam jak w blur LT tylko że masz 160 mm skoku widziałem nomada z lirickiem na targach w wawie w kwietniu i się świetnie prezentował, geometrię miał niezłą. ja bym się nad Nomadem i Bullitem zastanowił, mają tyle skoku co liric przez co łatwiej dokładniej popasujesz charakterystyke pracy między przodem a tyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...