Skocz do zawartości

[łańcuch] przeskakuje choć wszystko niezużyte!


tomekr89

Rekomendowane odpowiedzi

przeczytałem wszystkie tematy, które nawiązują do tego problemu, jednak zawsze był to problem nierównomiernego zużycia komponentów, lub regulacji;

 

przejechałem ok. 1030km i przy przyspieszaniu łańcuch przeskakuje mi na jednej zębatce kasety; w praktyce wygląda to tak jakbym jechał np. na 4 biegu i podczas silnego przyspieszania zmienił na 5 -i wtedy nagle trzask, obrót korb o 1/4 obrotu i dopiero się zazębia -dlaczego dzieje się to na jednej zębatce???

ostatnio zjawisko się nasiliło, więc piszę;

 

przerzutka tył: Deore, długi wózek

kaseta: Suntour

łancuch: yyy, nie wiem

korby: Firex team

 

 

pomóżcie proszę, bo wiem, że na gwarancji nikt mi tego nie zrobi, bo nawet nie zrozumieją problemu, niżej foto:

 

dsc03120it9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie piszesz, że "wszystko niezużyte"? Moim zdaniem, ta kaseta jest już porządnie wyeksploatowana... i stąd zapewne problemy. Tak wnioskuję na podstawie załączonego zdjęcia (i bynajmniej nie chodzi o brud :) ).

Pozdrówko wstępnie diagnozujące :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manio49 chocby nie wiadomo jak nie dbac o lancuch, to w nieiwiele ponad 1000 km nie zajedzie on kasety.

Ecia - te korby suntoura nie sa takie znowu strasznie miekkie, moja ma 5kkm i dziala ;], chcociaz fakt, ze po 2,5kkm i zalozeniu nowego lanucha na srodkowej troche przeskakiwalo ale teraz juz wszystko jest ok ;]

 

A to co opisujesz tomekr89 to mi wyglada po prostu na niewyregulowaną przerzutke :teehee:. Ewentualnie to jezeli masz fulla jakiegos taniego i za krotki pancerz, to ugiecie zawieszenia przy mocnym depnieciu powoduje naprezenie pancerza i linki co skutkuje zmiana biegu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecia - te korby suntoura nie sa takie znowu strasznie miekkie, moja ma 5kkm i dziala ;], chcociaz fakt, ze po 2,5kkm i zalozeniu nowego lanucha na srodkowej troche przeskakiwalo ale teraz juz wszystko jest ok ;]

 

Widocznie korba korbie nierówna - albo biker bikerowi :teehee: . Mój Rycerz (56 kg żywej wagi ;) ) swojego Suntoura zajechał właśnie w jakieś 5-6 tys. km, i to tak dokumentnie, że w pewnym momencie na wszystkich tarczach kręcił w miejscu (łańcuch ślizgał się na niewyraźnych pozostałościach po ząbkach). Środkowa padła nawet jeszcze wcześniej.

Co do w.w. kasety: ona jednak nie wygląda nazbyt zdrowo ;) . Można popróbować z regulacją przerzutki, ale nie podoba mi się wygląd tych zębatek...

Pozdrówko sceptyczne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiecie co? zauważyłem, że na przełożeniach typu 3-3, 3-4 (mocno napięty łańcuch) zjawisko nie występuje;

może mam za długi łańcuch i na przełożeniu pokroju 2-5, 2-6 na nierównościach częściowo zeskakuje na sąsiednią zębatkę, a potem nagle wchodzi?

 

bo przerzutka wyregulowana jest idealnie, manetka też jest precyzyjna (alivio), a rama to sztywniak;

 

 

chyba skrócę łańcuch o 4 ogniwa, myślicie, że pomoże?

 

jak będę miał środki to kupię do przodu dartmoory react i napinacz łańcucha z rock-ringiem -wiem że to inny temat ale może ktoś powie:

czy mając jeden blat z przodu i 8 zębatek z tyłu wszystkie przełożenia będą precyzyjnie wchodzić?

czy w takiej konfiguracji na przełożeniu 1-1 obracając korby do tyłu nie będzie łańcuch zeskakiwał na 2 koronkę? bądź z 1-8 czy nie będzie wchodził kręcąc do tyłu na 7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybacz ale kaseta marki sr i lancuch "yyy nie wiem" i tak duzo wytrzymaly jak na takie traktowanie!

 

tyle piachu to bym musial wywrotka nawozic na moj naped

 

przejdzmy do rzeczy:)

nie oszukujmy sie - zalaczone foto mowi wszystko o twoim podejsciu do tematu:) wydaje mi sie ze takie czynniki jak suchy lancuch, tony piachu i najprawdopodobniej krzyzowanie lancucha moga dac tylko 1 efekt, nie mowiac o trwalosci kasety i lancucha

 

duzo latwiej byloby powiedziec co moze byc przyczyna gdyby foto kasety bylo zrobione tak abysmy mogli zobaczyc ta felerna zebatke a nie podziwiac na niej lancuch:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę przede wszystkim zwrócić uwagę że to nie piach!!! to nawarstwiony gruby kurz i zaschnięte pyły które były w wodzie chlapiącej na kasetę;

łańcuch nigdy nie był suchy -momentami może, ale wtedy gdy miałem jedynie teflonowy smar w sprayu; a łańcucha nie krzyżuję - 3-3 to tylko doświadczalnie jeździłem podobnie jak 2-8;

 

[A może masz luz na górnym kółku przerzutki?]

kurcze nie sprawdzałem, mało prawdopodobne ale idę do garażu sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że na zdjęciu jest syf o niczym nie świadczy. U mnie czasem wygląda gorzej. Często wygląda gorzej :w00t:

 

A 4 koronkę widać na focie :( Wygląda jak moja kaseta srama 5 po 3kkm. Lipna była, a może to KMC był lipny :D

 

Objawem krzywego haka (albo zasyfionych pancerzy ale sam pisałeś że jest ok) byłoby raczej to że łańcuch nie siedziałby równo na koronkach czyli chciał sam zmienić bieg na inny, a wtedy wyraźnie byś to zauważył, widok łańcucha zawieszonego między koronkami albo siedzącego na kasecie "jedną stroną" jest dość charakterystyczny :D Mógłby ci też "gubić biegi" i na określonych przełożeniach przeskakiwać na przykład o 2 koronki, nie dałoby się wyregulować przerzutki a sam pisałeś że jest "idealnie wyregulowana".

 

Dla mnie to po prostu marna kaseta i marny łańcuch (skoro tak wygląda po takim przebiegu to na pewno jest marnie), ale możesz spróbować go skrócić tak jak pisałeś, nie żałuj nołnejma bo i tak pewnie pójdzie do wymiany :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. czyżby napęd do wymiany? najpierw spróbuję skrócić łańcuch -nie wiem jaki to bo mam go od nowości, fabryczny -muszę jednak przyznać, że robi jeśli chodzi o "zdolności do przeciążeń" i jakościowe (wykonanie) zdecydowanie lepsze wrażenie niż ten ==> (mam go w drugim rowerze) http://www.allegro.pl/item226089512_lancuc...51_nowy_fv.html

 

aha -a przerzutka luzów nie ma, sprawdziłem;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używasz 'suchego' teflona? Zmień na coś bardziej mokrego, u mnie gdy łańcuch już swoje wychodził i robił się suchy to też zaczynał strasznie przeskakiwać. Po umyciu i ponownym nasmarowaniu robiło się o wiele lepiej. Teraz przy ząbkach o szerokości ~2mm(!) już mam na tyle skrócony łańcuch, że największy blat na korbie jest używany tylko w wyjątkowych sytuacjach. To obcinanie na jakiś czas pomoże.

Metodą prób i błędów (choć te nic nie zmienią, napęd zaczyna prosić o wymianę) znajdź coś, żeby działało i zbieraj na nowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy masz prosty hak . Lekkie wygięcie powodowało u mnie dokładnie takie same objawy - łańcuch nie mógł się zdecydować na której koronce zostać;) i żadna regulacja nie pomagała.

M

 

 

choć jestem pewny że w nic nie walnąłem to idę do garażu sprawdzić...

 

[btw: ja zawsze miałem jakieś komplikacje z rowerami... chyba za duzo się nim przejmuję, u mnie wszystko musi chodzić idealnie ;] ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch nie ma złych ogniw, a co do haku i kasety to zobaczcie:

schowek01lb5.jpg

 

schowek02oj3.jpg

 

schowek03fc7.jpg

 

przyszło mi do głowy jeszcze jedno -zapinka do łańucha miała bolce dłuższe od fabrycznych -zeszlifowałem je szlifierką kątową -zaraz pójdę poskakać do sprawdzę czy zadziałało, bo to może one zahaczały o sąsiednią zębatkę podczas wstrząsów;

a jakie wy macie zapinki? trwałe czy rozłączalne? których lepiej używać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie, dolne zębatki wcale nie są w dobrym stanie - zwłaszcza właśnie czwarta... i ja bym właśnie tutaj uparcie szukała głównej przyczyny problemów. Tym bardziej, że i łańcuch prawdopodobnie jest już wyciągnięty (najtańszym wiele nie potrzeba, pamiętam, że moje łańcuchy za 20 zeta, których kiedyś używałam, padały właśnie po ok. 1000-2000 km, dokładnie nie powiem, bo licznika wówczas nie miałam).

Pozdrówko nieprzekonane :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatki to jeszcze nie tragedia (tragedia jak na taki przebieg) ale jeżeli przy tym łąńcuch wyciąga się aż tak szybko że nawet nie zdąża zjadać kasety to nic nie zrobisz :huh:

 

Szkoda że nie mam aparatu, pokazałbym wam jakie w moim starym rowerze są szpilki. Nie uwierzylibyście że to nie przeskakuje na żadnym biegu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie mam aparatu, pokazałbym wam jakie w moim starym rowerze są szpilki. Nie uwierzylibyście że to nie przeskakuje na żadnym biegu :w00t:

 

 

to może masz telefon z aparatem? chętnie obejrzymy :)

 

 

wszystko zmierza ku temu że muszę wymienić cały napęd ;(((((

bo korby i tak zużyte i nieodpowiednie do grawitacji, a jak kupię z 1 zębatką to i napinacz i rockring od razu, suport jest z nimi zintegrowany(ze starymi, więc też nowy), łańcuch jest jakby przydługi jak na tą ilość ogniw, ale nie brałem pod uwagę że już może być wyciągnięty, do tego kaseta, a przerzutka też lepiej coś mniejszego...

 

a same korby i suport to ponad 400zł... czy ktoś zaoferuje mi wysokopłatną pracę? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam o wiele bardziej zczochraną kasetę (też CS-PF41-C8) i jak na razie nie mam takich problemów, jak ten opisany, ale nie używam tanich łańcuchów KMC. Kiedyś miałem zgrzyty z krzywym łańcuchem Srama, ale to była ewidentnie wina 2 krzywych i zblokowanych ogniw. Popatrz, czy nie masz gdzieś zwichrowanego lekko łańcucha, a jeżeli tak, to spróbuj to naprawić (albo go zmień), zobacz czy przerzutka jest na pewno dobrze wyregulowana, spróbuj wyczyścić i nasmarować linkę od niej. Jeżeli to zawiedzie, to wymień kasetę :w00t:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...