soks Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu (edytowane) Hej, Szukam możliwie dobrego trekkingu do 12k. Chciałbym aby na ECO/1 lub podobnym trybie dalo sie ujechać te 200k. Fajnie jakby bez wspomagania chociaż na plaskim dalo sie te 20km/h jechac bez mordęgi - czyli bez pompowania 180w zeby jechac 20km/h Silnik musi byc centralny, możliwie duza bateria, legalny, możliwie dobre lampki, wiem ze panasonic ma fajny wyświetlacz, ktory dziala z komootem - warto? Miejsce na dwa bidony 0.7 Bagaznik Opony nie musza byc turbo szerokie, nie szukam suva Bezawaryjnosc i bezobslugowosc Czujnik nacisku/mocy dawanej przeze mnie całkowicie w 100% wodoodporny - tzn na burze/deszcze/ ulewy Rower jako alternatywa klasycznego gravel do niesportowej/ turystycznej jazdy/dojazdów Edytowane 6 godzin temu przez soks Cytuj
PiotrWie Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Myślę że twoje wymagania są trochę sprzeczne - bo albo duża, ciężka bateria która robi za Ciebie pracę albo możliwość jazdy bez wspomagania - wtedy raczej coś lekkiego. Jednak na lekkiego elektryka bez super promocji to chyba trochę za mały budżet. Dlatego albo ciężki kloc którym będziesz jeździł na ciągłym wspomaganiu albo lekki rower który wspomoże Cię w razie potrzeby. W jakim terenie chcesz nim jeździć? Cytuj
soks Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu ogólnie to jesli mala/mniejsza bateria da mi nadal możliwość przejechania 180-190km i 600-800m up z lekkim wspomaganiem i dokręcenia z 10% awaryjnie bez wspomagania to luźno - nie upieram sie na 800Wh. Klasycznym rowerem 100 robię niekiedy, ale rzadko jednak Nie bardzo wiem jak to wygląda w realu - w sensie jazda na tego typu sprzecie. Klasyczny rower, nawet ciężki, na płaskim nie powinien stanowić przeszkody- gdy juz sie zlapie predkosc i kadencje. Ebike z silnikiem centralnym ma duze dodatkowe obciążenie? Gdzies czytalem ze to troche jak jazda na flaku i ocierającymi hamulcami - prawda to? Cytuj
PiotrWie Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowane) Ja miałem do czynienia z Yamahą i Boschem 4 gen - nie ma żadnych oporów po wyłączeniu silnika, po prostu jest ciężki i tyle - jedziesz tak jak z dodatkowym bagażem, rzeczywiście jak go rozkręcisz to nie ma problemu. Ale 200 km/ dzień to kiepsko widzę - biorąc pod uwagę prędkość wspomagania do 25/h to da się uzyskać średnią 20 - 22/h maximum. Więc to 10 godzin non stop - słabo to widzę. Jak chcesz większe przebiegi to tylko rower szosowy ewentualnie lekki gravel - wytrenowani utrzymują przelotową powyżej 30/h. Elektryk daje zysk na prędkości pod górę - zamiast 8/h jedziesz 18 co jednak nie pozwoli Ci przejechać 200 km/ dzień. No i jeszcze jedno - jesteś pewien że wysiedział tyle na siodełku? A jak zdejmiesz ogranicznik - co w dzisiejszych silnikach nie jest tak proste - to bateria zacznie się wyczerpywać w ostrym tempie. Edytowane 4 godziny temu przez PiotrWie Cytuj
dfq Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowane) @soks Dołóż jeszcze piątaka , kup karbonowego gravela elektryka 14kg, >20km/h bez problemu i 300 dziennie zrobisz po płaskim (jak ci tyłek wytrzyma) 🤣 Edytowane 3 godziny temu przez dfq Cytuj
PiotrWie Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) Jak ma jeździć ze średnią powyżej 30/ h to po co mu silnik który wyłącza się powyżej 25/h??? Edytowane 3 godziny temu przez PiotrWie Cytuj
dfq Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) Filozofujesz. Pisał w pierwszym poście że chce jeździć ze średnią 20km/h to po co ma jeździć 30km/h ? A nota bene z przyzwoitą kondycją na gravelu 14kg wyciągnie i 30km/h. Ja bez problemu lecę 25km/h bez wspomagania. Edytowane 3 godziny temu przez dfq Cytuj
Mandoleran Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu @soks Na 200km to potrzebujesz albo szosę, albo lekkiego gravela jak lubisz też zapędzić się w teren. Żaden elektryk Cytuj
dfq Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu po co mu szosa do niesportowej/ turystycznej jazdy (200km ?!) 🤣 Cytuj
PiotrWie Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) Od kiedy 200 km dziennie to jazda turystyczna - przecież nawet nie zobaczy czy na poboczu są śmieci Edytowane 2 godziny temu przez PiotrWie Cytuj
Mandoleran Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 200 km na niesportowym rowerze to mordęga do potęgi entej. W poprzednim roku sobie zrobiłem takie 218 km i zajęło mi to 9 godzin, nic tak naprawdę wielkiego, nawet się nie zmęczyłem, ale to było na moim gravelu. A w tym roku 200km zrobiłem z kumplem, tyle że on był na Mtb, rezultat taki że w siodle ponad 12 godzin ( nie liczę ile było przerw ) i była to dla niego taka mordęga że myślałem że go zostawię Cytuj
PiotrWie Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) Przede wszystkim to że ktoś jedzie 25km/ h z wyłączonym silnikiem nie oznacza że jak go włączy pojedzie szybciej A w pierwszym poście pisał że chce jeździć 20/h z wyłączonym silnikiem i ujechać 200 km na Eco - myślę że w jednym dniu bo jak w dwa to jaki problem podładować w nocy? Edytowane 2 godziny temu przez PiotrWie Cytuj
soks Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu (edytowane) tak, chodzi mi o jeden dzien. Czyli ruszam o 7 i kończę o 19. 10h jazdy, 2h przerw. Typowy dzień mikroprzygody. Do tej pory na rowerze siedziałem tak do 6h z moze 30 min przerw, wiec jak mi sie tylek przyzwyczai to nie bedzie to problem. Mysle ze mam za slaba kondycje aby ujechac bez totalnego zajechania sie na klasycyzm rowerze te 200k. Tak jak tez pisalem - mam klasyczny gravel - Boreas 2 i elektryk to takie uzupełnienie, gdzie moge wrzucic sakwy, bez upychania i martwienia sie ze bedzie ciezko na plecach (do tej pory śmigam glownie z plecakiem). Srednia 22-24 to jest to co teraz robie i tyle mi starcza. Obecnie mam hulajnoge z kategorii top - tam 150k to nie problem, ale tyle godzine stania i trzymania manetki to męczarnia - testowalem i po 7h tydzien mnie palec bolal XD no i jest zimno poza sezonem, bez pedałowania tez nudnawo i to szara strefa Ale jesli jesli mowicie ze elektyk odpada, to trudno Edytowane 51 minut temu przez soks Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.