Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hahahaha, no tak, czemu mnie to nie dziwi :D 

Dodam, że ślizg w Cosmicach średnio smarowało  się co 1,5 tys km i jak ktoś tego nie zrobił, to za niedługo żegnał się z piastą ;) 

Nic nie jest bezobsługowe, nawet rower, żeby za moment nie zostać ze sztruclem trzeba przeglądać, ale jak ktoś nie ma wiedzy i wyobraźni, to potem może się mocno rozczarować zrzucając winę na kogo? Mianowicię znów na tych chińczyków :D 

Mam na tych CSC-kach już trochę naklepane, ale z marszu zrobiłem im przegląd. Nauczony doświadczeniem w obecnych czasach, nie ufam żadnemu z producentów. Babole i to nieraz takie, ze się w pale nie mieści już na starcie znajdzie się u każdego, nie tylko u tego chińskiego, gdzie u tego chińskiego to zazwyczaj są pierdoły.  ;) 

Napisano

Mają ale jedna mała uwaga. Spotkałem się z dwoma rodzajami edncapów. Jedne wciskane jak w DT i w dwóch kompletach jakie też widziałem były one wkręcane na imbusa 11mm. Ten drugi typ dotyczy prawdopodobnie tylko wczesnej wersji piasty D272. Koła kupione w tym roku mają już chyba tylko wciskane endcapy.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Dzieki Panowie za odpowiedź, myslicie,że te koła będą lepsze/gorsze/zbliżone do dt w podobnej cenie? Zakładam,że byłyby to piasty 350/370 a obrecze albo 361, albo 391? Wagowo powinno wyjśc podobnie.

Edytowane przez Przecietny
Napisano

zdeycydowanie co?😁  jaki model dokładnie używasz bo np patrzac na te https://pl.aliexpress.com/item/1005009613231486.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.3a5a53879cICzU&algo_pvid=db0891fa-f416-44bc-a534-cc3f427ab3b3&algo_exp_id=db0891fa-f416-44bc-a534-cc3f427ab3b3-0&pdp_ext_f={"order"%3A"328"%2C"eval"%3A"1"%2C"fromPage"%3A"search"}&pdp_npi=6%40dis!PLN!1468.24!1325.36!!!338.28!305.36!%402103956a17616576475401533e86ac!12000049635161381!sea!PL!0!ABX!1!0!n_tag%3A-29910%3Bd%3A58de2a61%3Bm03_new_user%3A-29895%3BpisId%3A5000000189327149&curPageLogUid=anI0vqt8ehtj&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A|x_object_id%3A1005009613231486|_p_origin_prod%3A#nav-specification

wagowo wychodzą podobnie jak moje dt do mtb i ta waga jak dla mnie może być, ale wiem,ze są różne modele. Musiałeś do tych end capów dopłacać sprzedającemu czy u innego trzeba kupić? Troche sie waham bo te dt mam sprawdzone, z jednej strony fajnie spróbowac karbon ale aż tak mi nie zależy a strach początkującego kupca z alii jest😁. Waga nawet do 1650 może być. Poleć jakiś link/model to sobie popatrze😊

Napisano (edytowane)

Zdecydowanie przepaść od jakiś alimianych DT( zwłaszcza w tej cenie) ;) ,  a skoro piszemy   D272 to tylko jeden( zresztą właściwy i słuszny wybór)  na ratchecie 54T , gdzie waga  1280, czyli znów nie ma podskoku ;) 

Teraz jest coś takiego i parę gram cięższe na piaście  ;)  https://pl.aliexpress.com/item/1005009048028716.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailBottomMoreOtherSeller.25.5bb8f149uuO6W6&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40050.354490.0&scm_id=1007.40050.354490.0&scm-url=1007.40050.354490.0&pvid=56bf13c6-6794-4744-ac7f-0568be2c1404&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.354490.0,pvid:56bf13c6-6794-4744-ac7f-0568be2c1404,tpp_buckets:668%232846%238113%231998&pdp_ext_f={"order"%3A"605"%2C"eval"%3A"1"%2C"sceneId"%3A"30050"%2C"fromPage"%3A"recommend"}&pdp_npi=6%40dis!PLN!1314.72!1221.24!!!1314.72!1221.24!%402103846917616610356174222e3e41!12000049830356413!rec!PL!!ABXZ!1!0!n_tag%3A-29910%3Bd%3Aa269d695%3Bm03_new_user%3A-29895%3BpisId%3A5000000190292983&utparam-url=scene%3ApcDetailBottomMoreOtherSeller|query_from%3A|x_object_id%3A1005009048028716|_p_origin_prod%3A

Gdzie DT za 1,5 kloca będzie nadal do tego przepaść. ;) 

Endy osobno i jak wspomniane było, to już nie są tanie rzeczy, ale nadal? Nie ma konkurencji ;) 

Przecież wysyłka jest z Polski, znaczy Europy, to jaki strach? :D 

Edytowane przez kaido2
  • +1 pomógł 1
Napisano

dobra to już nie będe pisał głupot i nie trza bedzie się bać:D. Dzięki wszystko wiem, choc nie rozumiem dlaczego są różne aukcje i różne na nich ceny tych samych kół ale to już niewazne poradzę sobie 😄 Dzięki

Napisano

Możliwe,że się nie zrozumieliśmy a ja żartowałem😆

Chodziło mi,że nieważne dla tej dyskusji, reszte sobie sam zobacze-porównam. Wyjaśniłeś moje wątpliwości, wiem co ewentualnie zamówić.

Napisano

Zwróć uwagę tylko, że te niskie wagi dotyczą obręczy z wewnątrzną 18mm....do szosy już bym tego nie kupił , a co dopiero do gravela. Patrz na szerokości wewn 23,24. I żeby nie było sam mam w gravelu dtswissy z wewn.18mm (bo koła ściągnięte z szosy z lat gdzie to była normalna szerokość), natomiast widzę jaka żarówa robi się na nich z oponą 35-38c. Co nie zmienia faktu, że nawet dla szerszej obręczy wagowo wychodzi to bardzo spoko.

Napisano (edytowane)

"Jaka żarowa" to rozumiem przy 622x17 i 29x2,1 gdzie  przy 1,8 atm  opona nadal normalnie mi pracowała i wchodziło się normalnie w zakręty, ale nie przy oponie 38 :) W ogóle nie rozumiem" fenomenu" tej całej żarówy  :)  Jakie podwija zawija? A, ajero :D  Jedyne ryzyko jakie występuje, to w przypadku założenia zbyt szerokiej opony , gdzie ta z takiej obręczy może zeskoczyć, no ale to już w przypadku gdyby ktoś 2 cale chciał zakładać na 13-kę. :) 

Edytowane przez kaido2
Napisano

@kaido2...czasami mam wrażenie, że dyskutujesz postawionymi przez siebie tezami....czy ja gdzieś napisałem  , że coś się zwija, podwija, coś o aero.

Przejeździłem paredziesiąt maratonów mtb za takiej "żarówie" z obręczami pewnie 15mm wewnętrznej i oponami 26x2,1 wtedy uznając , że bezproblemowo....no a że pudło w Bielawie uciekło na przepuście bo dętka pięknie ła dobita przez obręcz, a na kolejnym druga ucięta przez obręcz wyeliminowała mnie z "dychu". Najlepsze swoje wyniki w górach na szosie robiłem na kołach alu novatec jetfly z wewn 17 i oponami 28c. I wtedy było super. Ale co z tego....świat idzie do przodu, obręcze są szersze, opony mają inna budowę dostosowaną do szerszej obręczy, a to wszystko sprawia, że na takim zestawie jeździ się po prostu lepiej. Opona lepiej układa się na szerszej obręczy, lepiej na niej pracuje szczególnie na zjazdach i w łukach. Rzeczywistości nie oszukasz. Sam widzę różnicę na własnych kołach. Tak więc jaki jest logiczny sens kupowania obręczy do gravela z erto 18mm skoro za takie same lub niewiele większe pieniądze od tego samego producenta można mieć obręcz z erto 21, 23 lub 24mm. No jaki?.....waga niecałe 1300gram vs ok.1500gram. W szosie w górach ze średnią na podjeździe 250-300 wat to może, w gravelu dla amatora gdzie te 1500gram to i tak lekki zestaw. Więcej zysków z lepszej pracy i ułożenia opony (która już pod takie szerokości jest zaprojektowana) niż z wagi w tym przypadku. Kumam porównanie zestawu o wadze ponad 2kg z zestawem 1,3 kg.

Napisano (edytowane)

Ani nie miałem zamiaru Cię uszczypnąć , ani dogadać :) 

 

@nossy, bierzesz jak wielu wszystko do siebie, a ja napisałem ogólnie ;) wyprzedzając dalsze pytania związane z często pojawiającymi się przewijającymi tematami, nie wiem skąd "zawija,podwija i nie ma ajero" wypuszczanymi nieraz przez jakieś tam gwiazdy, z jakiś tam powodów w obieg ;) Nie wnikam ;) :) 

 

No dobra, ścigałeś się o setne i ujawniły się pewne rzeczy normalne przy tak ekstremalnej żarówie i niskim ciśnieniu. Osobiście stosuję wyższe, i nie dobijam, ale jestem wyjeżdżony na kamolach i mogę. Mnie przypadłości, o których piszesz nigdy się nie zdarzyły, pomimo żarów ;) Tak, że możemy sobie pogadać, ale jest to subiektywne ;) Świat idzie do przodu, jednak nie wszyscy tego postępu potrzebują. Nie potrzebuje taki Kacper, czy ja , czy wielu innych mających swoje doświadczenia i pewne umiejętności nie od wczoraj, czy po prostu przy tym co robią im to wystarczy. Tak naprawdę jak się przypatrzeć to na imprezach takich gravelowych widzę głównie klasykę, co najwyżej kilka osób z topu coś rzeźbi w te wszystkie ucinanie sekund ;) Ale? Lekki set kół na imprezach gravelowych po górach robi robotę i to nie tylko u mnie, ale i zwykłego amatora( który też widzi tą różnicę 200 gramów na secie) i to z wiadomych przyczyn, natomiast  jaki jest logiczny sens kupowania tego, czy tego, to każdy już musi pytanie zadać sobie sam. Osobiście w swoim przypadku nie widzę, zaś opony  są w standardzie i czy założę stare czy nowe pod typowy standard pod dętkę , czy bezdętkę to z " wąskiej" nie mają prawa spaść, a układa i pracuje tak samo  na parametrach w których jeżdżę. :)  Dobra, każdy pokazał swój punkt widzenia, a teraz chętny niech się prześpi i wybiera :D 

Edytowane przez kaido2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...