PeresKTM Napisano 8 Października Napisano 8 Października Panowie... w tym roku załatwiłem 2 oponę na tyle Scorpion jedną w Wersji XC RC drugą w XC M niestety... Opony są dla mnie szybkie oraz pewne w prowadzeniu zamówiłem 3 sztukę na tył znowu w wersji XC M zobaczymy dam ostatnią szansę (trochę boli wydawać 3 raz 250zł za oponę ...). Co byście polecili zamiast ich bo dostaję do głowy gdy czegoś szukam przez chwilę chciałem kupić zestaw nowych Conti Dubnitali lecz poczytałem o ich szerokości i na obręczy o szerokości wew. 29mm opona ma szerokość 58.7mm... Tyle co moje Scorpiony 2,2" na obręczy o szerokości wew. 25mm więc postanowiłem się wstrzymać z zakupem dwóch opon i wymianą kpl. Dawno już nie jeździłem na Schwalbe może pójść coś w tą stronę jak znowu się rozlecą... A może Vittoria a może coś całkiem innego? Cytuj
seba8121 Napisano 10 Października Napisano 10 Października Próbowałem wiele opon i ostatecznie wróciłem do maxxisów, jedyna marka która mnie nigdy nie zawiodła jeżeli chodzi o przebicia, szczypnięcia czy inne historie. Co do pewności to dużo osób nie potrafi na nich jeździć, ja nawet na rekon race ścigałem się w górach bez problemów, a jeżdżę dość agresywnie i nie omijam przeszkód. Zjeździłem kilka rekon raców, ardent race, na przyszły sezon zamierzam przetestować aspeny. 1 Cytuj
Kowal1986 Napisano 26 Października Napisano 26 Października (edytowane) Cześć, może spróbuj Vittoria Mezcal w wersji XC-Trail https://int.vittoria.com/products/mezcal-xc-trail?variant=47236896588093 Używam od jakiegoś czasu i są w miarę szybkie (nie tak jak Continental RaceKing z mieszanką BlackChili, które były super pod tym kątem, ale dalej Mezcal jest akceptowalny), a co najważniejsze sprawiają wrażenie bardzo pancernych. Ważą sporo, bo 740gram w wersji 29x2.25, ale może to jest cena pancerności. Jest też wersja trochę mniej pancerna Race, ale się nie wypowiem, bo nie próbowałem ich. Zaczęłem na Mezcal jeździć gdy Continentale Race King dwa razy pękły mi z boku na ściance od korzeni w mazowieckich lasach - podziękowałem im. Czemy wybrałem Mezcal - Sprawdziłem i na Mezcal sporo osób jeździ długie etapówki mtb/gravel po skalistych rejonach świata, więc chyba wiedzą co biorą i co jest pancerne. Edytowane 26 Października przez Kowal1986 Cytuj
szamysz83 Napisano Piątek o 14:21 Napisano Piątek o 14:21 @Kowal1986właśnie szukam nowych opon na przyszły sezon. Do tej pory jeżdżę na Race King tył, Cross King przód. Na mazowieckie szlaki jak i amatorskie ściganie jak dla mnie bomba, jednak z mały ale -tak jak mówisz boczne ścianki lubią sobie pęknąć. Zastanawiałem się na Vittoriach, konkretnie Mezcal tył, Barzo przód. Jakoś pośrednio odczuwasz różnicę wagi jak tego że są wolniejsze od Conti? Cytuj
Kowal1986 Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu (edytowane) Subiektywnie czuć, że Mezcal (w wersji XC-Trial) są trochę cięższe i wolniejsze od RaceKing (w wersji RaceSport/Black Chilli), ale nie jest to jakaś różnica, która jest dla mnie ważna, bo już się nie ścigam. Dalej lubię jeździć szybko, ale nie licze już każdej sekundy. Jeżeli Ty się ściągasz, to ciężko mi określić ile minut stracisz na np 50km wyścigu - takich statystyk nie robiłem. Moim zdaniem kup i sam ocenisz. Na pewno Mezcal XC-Trial są zauważalnie bardziej przyczepne na zakrętach i lepiej sobie radzą na mazowieckich piaskach niż RaceKing. Barzo XC-Trial mam tylko w starym rowerze na kołach 26", więc nie podpowiem jak się sprawuje a kole 29". Edytowane 13 godzin temu przez Kowal1986 1 Cytuj
KNKS Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Miałem 2 zestawy kół do roweru HT, jeden obuty w Mezcal, drugi w Barzo. Oba w rozmiarze 2,2. Po czasie zestaw Mezcali poszedł na półkę, bo różnice między nimi a Barzo i, rzekome, niższe opony toczenia, były przeze mnie nie odczuwalne, a przyczepność na mokrym i błotnistym podłożu była zauważalnie lepsza na Barzo. Obecnie w FS mam jeden zestaw Rekon Race Exo 2,4 i jeden Barzo TNT 2,3 i musze przyznać że tutaj widzę różnicę w toczeniu się, oczywiście na korzyść Rekon Race. Reasumując, jeśli chcesz uniwersalne opony, niezamulające i gotowe na trudne warunki kup sobie 2xBarzo TNT. Poradza sobie nawet na mokrych kamieniach w Beskidach. A jeśli chcesz coś szybkiego na suche i płaskie to poszukaj czegoś lżejszego i szybszego niż Mezcal. Jak dla mnie Mezcal, szczególnie w wersji XC-Trail, to nietrafiona propozycja, szczególnie jeśli pozycjonujemy ja jako "szybka". Podobno, sam nie próbowałem, szybkie sekcje dobrze jeździ się na Peyote XC Race. Cytuj
szamysz83 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu @KNKSnie wiem czy na Vittorię w wersji TNT bym się jednak zdecydował. Myślałem bardziej w wersji XC Race, jednak troszkę lżejsza. Co do wspominanych przez Ciebie Rekonach, otóż sporo tego widać na maratonach. Bardzo ale to bardzo pasuje mi mój obecny zestaw (Cross King, RaceKing), znam t eopony doskonale, wiem na co można sobie pozwolić. Jednak jest ryzyko że kupując nowy zestaw, trafię na krzywe opony lub z dużym biciem... Czytam, oglądam, pytam - im głebiej w las, tymbardziej nie wiem co wybrać. Cytuj
KNKS Napisano 41 minut temu Napisano 41 minut temu @szamysz83 TNT ma ta przewagę nad delikatniejszymi wersjami, że jest pancerna i bardzo rzadko zdarza się uszkodzenie z którym "mleko" miało by sobie nie poradzić. Dzieje się to oczywiście kosztem zwiększenia masy. Między "nową" Barzo Race 2,4 a Barzo TNT 2,3 jest aż 50gr różnicy na sztuce. A to jest różnica... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.