Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 Panowie... w tym roku załatwiłem 2 oponę na tyle Scorpion jedną w Wersji XC RC drugą w XC M niestety... Opony są dla mnie szybkie oraz pewne w prowadzeniu zamówiłem 3 sztukę na tył znowu w wersji XC M zobaczymy dam ostatnią szansę (trochę boli wydawać 3 raz 250zł za oponę ...). Co byście polecili zamiast ich bo dostaję do głowy gdy czegoś szukam przez chwilę chciałem kupić zestaw nowych Conti Dubnitali lecz poczytałem o ich szerokości i na obręczy o szerokości wew. 29mm opona ma szerokość 58.7mm... Tyle co moje Scorpiony 2,2" na obręczy o szerokości wew. 25mm więc postanowiłem się wstrzymać z zakupem dwóch opon i wymianą kpl. Dawno już nie jeździłem na Schwalbe może pójść coś w tą stronę jak znowu się rozlecą... A może Vittoria a może coś całkiem innego? :) 

Napisano

Próbowałem wiele opon i ostatecznie wróciłem do maxxisów, jedyna marka która mnie nigdy nie zawiodła jeżeli chodzi o przebicia, szczypnięcia czy inne historie. Co do pewności to dużo osób nie potrafi na nich jeździć, ja  nawet na rekon race ścigałem się w górach bez problemów, a jeżdżę dość agresywnie i nie omijam przeszkód. Zjeździłem kilka rekon raców, ardent race, na przyszły sezon zamierzam przetestować aspeny. 

  • +1 pomógł 1
  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Cześć,

może spróbuj Vittoria Mezcal w wersji XC-Trail https://int.vittoria.com/products/mezcal-xc-trail?variant=47236896588093

Używam od jakiegoś czasu i są w miarę szybkie (nie tak jak Continental RaceKing z mieszanką BlackChili, które były super pod tym kątem, ale dalej Mezcal jest akceptowalny), a co najważniejsze sprawiają wrażenie bardzo pancernych. Ważą sporo, bo 740gram w wersji 29x2.25, ale może to jest cena pancerności. Jest też wersja trochę mniej pancerna Race, ale się nie wypowiem, bo nie próbowałem ich.

Zaczęłem na Mezcal jeździć gdy Continentale Race King dwa razy pękły mi z boku na ściance od korzeni w mazowieckich lasach - podziękowałem im.

Czemy wybrałem Mezcal - Sprawdziłem i na Mezcal sporo osób jeździ długie etapówki mtb/gravel po skalistych rejonach świata, więc chyba wiedzą co biorą i co jest pancerne.

Edytowane przez Kowal1986
  • 2 tygodnie później...
Napisano

@Kowal1986właśnie szukam nowych opon na przyszły sezon. Do tej  pory jeżdżę na Race King tył, Cross King przód. Na mazowieckie szlaki jak i amatorskie ściganie jak dla mnie bomba, jednak z mały ale -tak jak mówisz boczne ścianki lubią sobie pęknąć. Zastanawiałem się na Vittoriach, konkretnie Mezcal tył, Barzo przód. Jakoś pośrednio odczuwasz różnicę wagi jak tego że są wolniejsze od Conti? 

Napisano (edytowane)

Subiektywnie czuć, że Mezcal (w wersji XC-Trial) są trochę cięższe i wolniejsze od RaceKing (w wersji RaceSport/Black Chilli), ale nie jest to jakaś różnica, która jest dla mnie ważna, bo już się nie ścigam. Dalej lubię jeździć szybko, ale nie licze już każdej sekundy.

Jeżeli Ty się ściągasz, to ciężko mi określić ile minut stracisz na np 50km wyścigu - takich statystyk nie robiłem.

Moim zdaniem kup i sam ocenisz.

Na pewno Mezcal XC-Trial są zauważalnie bardziej przyczepne na zakrętach i lepiej sobie radzą na mazowieckich piaskach niż RaceKing.

Barzo XC-Trial mam tylko w starym rowerze na kołach 26", więc nie podpowiem jak się sprawuje a kole 29".

Edytowane przez Kowal1986
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...