Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mocno przeglądam rynek, w poszukiwaniu nowego roweru, który będzie dawał fajną bazę pod ewentualny upgrade, na chwile obecną jeżdżę mocno zmodyfikowanym pod kątem zjazdu trancem X i trochę skończyły mi się możliwości dalszej modyfikacji tego roweru, był by ok, jednak chciałbym czegoś z ciut większym skokiem obecnie (150/135) i z geometrią trochę bardziej skierowaną w kierunku zjazdu (65,5 stopnia głowka). 

Naturalnym następcą wydaje się być giant reign, którego w podanej kwocie jestem w stanie w niskiej konfiguracji dostać w wersji karbonowej, raczej przekładka obecnych części do nowej ramy, więc to nie problem, znam maestro jeździ się naprawdę super, z tym, że nie ograniczam się tylko do technologii, która znam.

Z pozostałych rowerów sporo patrzyłem w kierunku Rallona, z tym, że z jednej strony ma dobre opinie z drugiej informację o pękajacym mocowaniu dampera, na pewno chciałbym założyć damper sprężynowy, a chyba nie do końca ta rama lubi się z takim połączeniem.

Kolejny rower to Norco sight z rocznika 2024 z high pivotem, bardzo ciekawa konstrukcja, która mi się podoba, natomiast jest to dość mało popularny producent u nas i ciężko o jakieś informację na  temat jak ten rower w rzeczywistości się spisuje, obecne do dostania w bike24 poniżej 20k w najwyższej konfiguracji,

GT force carbon pro, jeden z tańszych modeli z high pivotem, jednak słyszałem o specyficznej pracy zawieszenia i szybkim dobijaniu skoku.

Canondalle Jakkyl, który ma swoje autorskie rozwiązanie w postaci nisko montowanego dampera co według wielu osób niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem.

Mondraker foxy/superfoxy do wyrwania za ok 13 k z zawieszeniem olhinsa.

Miałbym prośbę czy ktoś mógłby wypowiedzieć się na temat tych modeli, ewentualnie dorzucając od siebie modele z podobnego pułapu, zależy mi przede wszystkim na ramie z fajnie pracującym zawieszeniem, a w co ten rower będzie wyposażony to już sprawa drugorzędna.

Napisano

Jeśli wchodzi w grę przekładka gratów, to może rozważ same ramy? Banshee Titan jest mocno chwalony i cenowo akceptowalny. Raaw miał i chyba nadal ma wyprzedaż poprzedniej generacji - Madonna się wpisuje w wymagania. Pewnie znajdzie się jeszcze kilka kandydatur.

Napisano

Wchodzi w grę, natomiast zazwyczaj zakup samej ramy wychodził ekonomicznie niezbyt opłacalnie, co to za firma ten banshee titan nigdy nie słyszałem o tym ?

Napisano

Jezu Jezu... Firma znana i z tradycjami:) Kanadyjska, ramy produkują jak prawie wszyscy na Tajwanie, ale b. dobra jakość i nie bawią się w jakieś głupie plastiki, tylko produkują z porządnego amelinium. Miałem poprzednią generację Spitfire i to była świetna rama, a nowa generacja ponoć jeszcze lepsza. Zawieszenie jest dość podobne do Maestro. W Polsce dytrybucję prowadzi Szwed.

Napisano

Dzięki, na pewno jest to ciekawa propozycja, ale muszę się zagłębić w temat bo tak jak wspomniałem nie słyszałem nigdy o tym.

Napisano

Jak chcesz przekładać graty to kupno samej ramy jest jak najbardziej do przemyślenia . Wiadomo, wideł, stery , suport ( być może ) myk myk ( być może ) , to trzeba zmienić. Bierz pod uwagę że najtańszy "dawca" będzie na najtańszym osprzęcie , za który nie odzyskasz dużo kasy ( o ile sprzedasz , bo przy zalewie częsci oem może nie być tak łatwo ) . 

Często gęsto widze ramy z damperem od 1000 € w górę ( ale oczywiście nie w PL ) , i o ładne karbony enduro :D Dużo też zależy od rozmiaru , wiadomo że na S i XL są najlepsze ceny . 

Napisano

Właśnie opcja podesłana pod kolegę wyżej w postaci ramy Banshee mega przypadła mi do gustu, zagłebiając się w temat tych ram, na chwile obecną wydaje mi się to najlepsze rozwiązanie, natomiast będę jeszcze musiał z swoim mechanikiem porozmawiać jak on to widzi, bo zawszę wszystko robię z konsultacją z nim, aczkolwiek na tę chwile jest to rozwiązanie jest zdecydowanym liderem, choć jeszcze do dziś nawet nie wiedziałem, że istnieje taka firma.

Napisano

No z pewnością ciekawe propozycję, z tym, że ten transistion ma chyba jakiś błąd w opisie geometrii bo podane 70 stopni głowki ramy, co raczej nie jest możliwe w rowerze enduro :D

Napisano

A na temat lapierr spicy mógłby ktoś się wypowiedzieć ? Widzę, że w pełni wyposażone rowery są w dobrej cenie, rower na pierwszy rzut oka wygląda przynajmniej ciekawie, geometria mocno agresywna ale szukam takiej, natomiast mało jest recenzji w internecie a ciekawi mnie jak sprawuje się kinematyka ramy.

https://www.rowertour.com/p/293523/rower-mtb-lapierre-spicy-cf-7.9-sequoia-green?variant=m&gad_source=1&gad_campaignid=19801697420&gbraid=0AAAAADbda6APx1y0KHx7cpJxsa_u7R5EQ&gclid=Cj0KCQjwl5jHBhDHARIsAB0YqjwBS-QdcqPsQgFkMCaNKmAOjHkWJ0_egXyqxGI26WlOIa5cqhiDb1saAktdEALw_wcB

 

Napisano

Ciężko to nazwać recenzją ale jakieś wrażenia są:

https://theloamwolf.com/news/first-ride-review-the-new-lapierre-spicy-cf/

Tutaj po niemiecku więcej opisane: https://www.mtb-news.de/news/lapierre-spicy-cf-test/

Nie jeździłem i nigdy nie spotkałem tego roweru w terenie. Pewnie to już odczytałeś, ale na papierze wygląda na mocno dedykowany do najbardziej wymagającego terenu, w mojej ocenie na polskich trasach (za wyjątkiem ekstremów) może być zbyt mocno wychylony w stronę zjazdów, zwłaszcza jeżeli jeździsz więcej naturalnych tras niż bikeparków. Chyba że ze świadomością szukasz tego typu roweru.

 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...