Xzc Napisano 2 Października Napisano 2 Października Witam, Mocno przeglądam rynek, w poszukiwaniu nowego roweru, który będzie dawał fajną bazę pod ewentualny upgrade, na chwile obecną jeżdżę mocno zmodyfikowanym pod kątem zjazdu trancem X i trochę skończyły mi się możliwości dalszej modyfikacji tego roweru, był by ok, jednak chciałbym czegoś z ciut większym skokiem obecnie (150/135) i z geometrią trochę bardziej skierowaną w kierunku zjazdu (65,5 stopnia głowka). Naturalnym następcą wydaje się być giant reign, którego w podanej kwocie jestem w stanie w niskiej konfiguracji dostać w wersji karbonowej, raczej przekładka obecnych części do nowej ramy, więc to nie problem, znam maestro jeździ się naprawdę super, z tym, że nie ograniczam się tylko do technologii, która znam. Z pozostałych rowerów sporo patrzyłem w kierunku Rallona, z tym, że z jednej strony ma dobre opinie z drugiej informację o pękajacym mocowaniu dampera, na pewno chciałbym założyć damper sprężynowy, a chyba nie do końca ta rama lubi się z takim połączeniem. Kolejny rower to Norco sight z rocznika 2024 z high pivotem, bardzo ciekawa konstrukcja, która mi się podoba, natomiast jest to dość mało popularny producent u nas i ciężko o jakieś informację na temat jak ten rower w rzeczywistości się spisuje, obecne do dostania w bike24 poniżej 20k w najwyższej konfiguracji, GT force carbon pro, jeden z tańszych modeli z high pivotem, jednak słyszałem o specyficznej pracy zawieszenia i szybkim dobijaniu skoku. Canondalle Jakkyl, który ma swoje autorskie rozwiązanie w postaci nisko montowanego dampera co według wielu osób niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem. Mondraker foxy/superfoxy do wyrwania za ok 13 k z zawieszeniem olhinsa. Miałbym prośbę czy ktoś mógłby wypowiedzieć się na temat tych modeli, ewentualnie dorzucając od siebie modele z podobnego pułapu, zależy mi przede wszystkim na ramie z fajnie pracującym zawieszeniem, a w co ten rower będzie wyposażony to już sprawa drugorzędna. Cytuj
Maciorra Napisano 2 Października Napisano 2 Października Jeśli wchodzi w grę przekładka gratów, to może rozważ same ramy? Banshee Titan jest mocno chwalony i cenowo akceptowalny. Raaw miał i chyba nadal ma wyprzedaż poprzedniej generacji - Madonna się wpisuje w wymagania. Pewnie znajdzie się jeszcze kilka kandydatur. Cytuj
Xzc Napisano 2 Października Autor Napisano 2 Października Wchodzi w grę, natomiast zazwyczaj zakup samej ramy wychodził ekonomicznie niezbyt opłacalnie, co to za firma ten banshee titan nigdy nie słyszałem o tym ? Cytuj
Maciorra Napisano 2 Października Napisano 2 Października Jezu Jezu... Firma znana i z tradycjami:) Kanadyjska, ramy produkują jak prawie wszyscy na Tajwanie, ale b. dobra jakość i nie bawią się w jakieś głupie plastiki, tylko produkują z porządnego amelinium. Miałem poprzednią generację Spitfire i to była świetna rama, a nowa generacja ponoć jeszcze lepsza. Zawieszenie jest dość podobne do Maestro. W Polsce dytrybucję prowadzi Szwed. Cytuj
Maciorra Napisano 2 Października Napisano 2 Października Tak jest: https://www.bansheebikes.pl/ 1 Cytuj
Xzc Napisano 2 Października Autor Napisano 2 Października Dzięki, na pewno jest to ciekawa propozycja, ale muszę się zagłębić w temat bo tak jak wspomniałem nie słyszałem nigdy o tym. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 2 Października Napisano 2 Października Jak chcesz przekładać graty to kupno samej ramy jest jak najbardziej do przemyślenia . Wiadomo, wideł, stery , suport ( być może ) myk myk ( być może ) , to trzeba zmienić. Bierz pod uwagę że najtańszy "dawca" będzie na najtańszym osprzęcie , za który nie odzyskasz dużo kasy ( o ile sprzedasz , bo przy zalewie częsci oem może nie być tak łatwo ) . Często gęsto widze ramy z damperem od 1000 € w górę ( ale oczywiście nie w PL ) , i o ładne karbony enduro Dużo też zależy od rozmiaru , wiadomo że na S i XL są najlepsze ceny . Cytuj
Xzc Napisano 2 Października Autor Napisano 2 Października Właśnie opcja podesłana pod kolegę wyżej w postaci ramy Banshee mega przypadła mi do gustu, zagłebiając się w temat tych ram, na chwile obecną wydaje mi się to najlepsze rozwiązanie, natomiast będę jeszcze musiał z swoim mechanikiem porozmawiać jak on to widzi, bo zawszę wszystko robię z konsultacją z nim, aczkolwiek na tę chwile jest to rozwiązanie jest zdecydowanym liderem, choć jeszcze do dziś nawet nie wiedziałem, że istnieje taka firma. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 2 Października Napisano 2 Października O Lapierdalaczach pewnie słyszałeś https://www.klbikes.de/spicy-cf-team-2025 https://www.klbikes.de/spicy-cf-team-frameset O Transition i Scorze pewnie nie https://www.mountainlove.de/de/transition-spire-v1-aluminium-rahmen-schwarz.html https://www.staterabikes.de/p/scor-4060-lt-carbon-frameset-fox-float-x2-factory-30005172LT Czy taka Kona https://www.use-elitebikes.com/enduro/24162-15289-kona-process-x-crdl-29er-indigo-blue-carbon-endurofully-2022-rahmen-neu.html#/1308-grosse-x_large 1 Cytuj
Xzc Napisano 2 Października Autor Napisano 2 Października No z pewnością ciekawe propozycję, z tym, że ten transistion ma chyba jakiś błąd w opisie geometrii bo podane 70 stopni głowki ramy, co raczej nie jest możliwe w rowerze enduro Cytuj
Xzc Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu A na temat lapierr spicy mógłby ktoś się wypowiedzieć ? Widzę, że w pełni wyposażone rowery są w dobrej cenie, rower na pierwszy rzut oka wygląda przynajmniej ciekawie, geometria mocno agresywna ale szukam takiej, natomiast mało jest recenzji w internecie a ciekawi mnie jak sprawuje się kinematyka ramy. https://www.rowertour.com/p/293523/rower-mtb-lapierre-spicy-cf-7.9-sequoia-green?variant=m&gad_source=1&gad_campaignid=19801697420&gbraid=0AAAAADbda6APx1y0KHx7cpJxsa_u7R5EQ&gclid=Cj0KCQjwl5jHBhDHARIsAB0YqjwBS-QdcqPsQgFkMCaNKmAOjHkWJ0_egXyqxGI26WlOIa5cqhiDb1saAktdEALw_wcB Cytuj
olo850 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Ciężko to nazwać recenzją ale jakieś wrażenia są: https://theloamwolf.com/news/first-ride-review-the-new-lapierre-spicy-cf/ Tutaj po niemiecku więcej opisane: https://www.mtb-news.de/news/lapierre-spicy-cf-test/ Nie jeździłem i nigdy nie spotkałem tego roweru w terenie. Pewnie to już odczytałeś, ale na papierze wygląda na mocno dedykowany do najbardziej wymagającego terenu, w mojej ocenie na polskich trasach (za wyjątkiem ekstremów) może być zbyt mocno wychylony w stronę zjazdów, zwłaszcza jeżeli jeździsz więcej naturalnych tras niż bikeparków. Chyba że ze świadomością szukasz tego typu roweru. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.