killgore Napisano Środa o 22:54 Napisano Środa o 22:54 (edytowane) Cześć, zdarłem tylną do cna i szukam czegoś w zamian. Generalnie dobrze mi się jeździło na tych oponach - lubię relatywnie niewielkie opory toczenia w mieście i całkiem dobrą przyczepność w górach. Jedyne do czego mam zastrzeżenia, to do (jak mi się zdaje) zbyt twardej mieszanki, z której są wykonane. Tylna opona, nawet w mieście, podczas wjeżdżania pod kątem na większe krawężniki regularnie zalicza uślizgi. Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia z droższymi modelami, ale czy kupując coś z miększej mieszanki mogę liczyć na poprawę w tym zakresie? I czy są modele o podobnej charakterystyce bieżnika, ale wykonane z takiej bardziej przyczepnej gumy? Edytowane Środa o 22:55 przez killgore Cytuj
Greg1 Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu Opony Smart Sam nie są jakieś wybitne, raczej z tych tanich i kiepskich. Jak jeździsz dużo w mieście to może pomyśl o oponach grawelowych o szerokości 50 mm czyli 2". Każda lepsza mieszanka, która będzie dawała lepszą przyczepność w terenie będzie bardziej miękka i będzie się szybciej ścierała na asfalcie. Szybkie opony mtb to np. Continental Race King - dają sobie świetnie radę w terenie (raczej suchym) i są szybkie na asfalcie. Oczywiście nie możesz kupować tej najtańszej, drutowej wersji za 60-70 zł bo to będą tak samo kiepskie "kartoflaki" jak te Smart Samy, minimum przyzwoitości to zwijane w wersji ShieldWall. Ja bym jednak pomyślał o czymś grwelowym, o czymś w stylu Schwalbe G-One Allround 29"x2,25" albo Maxxis Ravager albo Rambler 700x50c. W sumie do miasta i w lekki teren typu drogi szutrowe wystarczy nawet Continental HardPack 29"x2,0" Cytuj
keltu Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu (edytowane) Conti Race King 29x2,00 Edytowane 21 godzin temu przez keltu Cytuj
cervandes Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Chłop chce więcej przyczepności... Race Kingi? Litości 😂 Jeśli masz szmal, to pakujesz Racing Ray Evo na przód i Racing Ralph Evo na tył. Będzie szybciej, ale z lepszą przyczepnością, bo właśnie na tym polega klejenie się lepszej opony. Ale kosztem troszkę szybszego zużycia. Cytuj
Greg1 Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu (edytowane) Cytat Chłop chce więcej przyczepności... Race Kingi? Litości 😂 @cervandes Chłop chce więcej przyczepności podczas podjeżdżania na krawężniki w mieście: Cytat Tylna opona, nawet w mieście, podczas wjeżdżania pod kątem na większe krawężniki regularnie zalicza uślizgi. a Ty mu rasowe Racing Ray-e/Ralph-y na miasto i asfalt proponujesz zamiast napisać, żeby wjeżdżając na krawężnik podniósł tyłek z siodełka Edytowane 15 godzin temu przez Greg1 Cytuj
killgore Napisano 15 godzin temu Autor Napisano 15 godzin temu To może doprecyzuję: co mi się podobało w Smart Sam, to to że pomimo dość płaskiej środkowej części opony mają w sumie całkiem agresywny bieżnik, który nie ślizga się nawet na stromych górskich podjazdach. Do tego stopnia, że kiedy patrzę na Ray'e i Ralphy, to zastanawiam się czy nie są zbyt 'łagodne'. BTW, dzięki za wszystkie typy. Cytuj
sky87 Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu (edytowane) Ja szukając uniwersalnych opon, poddałem się i kupiłem drugi rower a potem trzeci. Teraz nie mam problemu, każdy rower ma opony adekwatne do zastosowania Edytowane 13 godzin temu przez sky87 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.