Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć,

zdarłem tylną do cna i szukam czegoś w zamian. Generalnie dobrze mi się jeździło na tych oponach - lubię relatywnie niewielkie opory toczenia w mieście i całkiem dobrą przyczepność w górach. 

Jedyne do czego mam zastrzeżenia, to do (jak mi się zdaje) zbyt twardej mieszanki, z której są wykonane. Tylna opona, nawet w mieście, podczas wjeżdżania pod kątem na większe krawężniki regularnie zalicza uślizgi. 

Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia z droższymi modelami, ale czy kupując coś z miększej mieszanki mogę liczyć na poprawę w tym zakresie?

I czy są modele o podobnej charakterystyce bieżnika, ale wykonane z takiej bardziej przyczepnej gumy?

Edytowane przez killgore
Napisano

Opony Smart Sam nie są jakieś wybitne, raczej z tych tanich i kiepskich. Jak jeździsz dużo w mieście to może pomyśl o oponach grawelowych o szerokości 50 mm czyli 2". Każda lepsza mieszanka, która będzie dawała lepszą przyczepność w terenie będzie bardziej miękka i będzie się szybciej ścierała na asfalcie. Szybkie opony mtb to np. Continental Race King - dają sobie świetnie radę w terenie (raczej suchym) i są szybkie na asfalcie. Oczywiście nie możesz kupować tej najtańszej, drutowej wersji za 60-70 zł bo to będą tak samo kiepskie "kartoflaki" jak te Smart Samy, minimum przyzwoitości to zwijane w wersji ShieldWall. Ja bym jednak pomyślał o czymś grwelowym, o czymś w stylu Schwalbe G-One Allround 29"x2,25" albo Maxxis Ravager albo Rambler 700x50c. W sumie do miasta i w lekki teren typu drogi szutrowe wystarczy nawet Continental HardPack 29"x2,0"

Napisano

Chłop chce więcej przyczepności... Race Kingi? Litości 😂

Jeśli masz szmal, to pakujesz Racing Ray Evo na przód i Racing Ralph Evo na tył. Będzie szybciej, ale z lepszą przyczepnością, bo właśnie na tym polega klejenie się lepszej opony. Ale kosztem troszkę szybszego zużycia.

Napisano (edytowane)
Cytat

Chłop chce więcej przyczepności... Race Kingi? Litości 😂

@cervandes Chłop chce więcej przyczepności podczas podjeżdżania na krawężniki w mieście:

Cytat

Tylna opona, nawet w mieście, podczas wjeżdżania pod kątem na większe krawężniki regularnie zalicza uślizgi. 

a Ty mu rasowe Racing Ray-e/Ralph-y na miasto i asfalt proponujesz zamiast napisać, żeby wjeżdżając na krawężnik podniósł tyłek z siodełka :)

 

Edytowane przez Greg1
Napisano

To może doprecyzuję: co mi się podobało w Smart Sam, to to że pomimo dość płaskiej środkowej części opony mają w sumie całkiem agresywny bieżnik, który nie ślizga się nawet na stromych górskich podjazdach. Do tego stopnia, że kiedy patrzę na Ray'e i Ralphy, to zastanawiam się czy nie są zbyt 'łagodne'.

BTW, dzięki za wszystkie typy.

Napisano (edytowane)

Ja szukając uniwersalnych opon, poddałem się i kupiłem drugi rower a potem trzeci. Teraz nie mam problemu, każdy rower ma opony adekwatne do zastosowania ;)

Edytowane przez sky87
Napisano

Niestety, nie mam miejsca na taką stajnię :)
Zresztą, po latach doszedłem do wniosku, że przy jakości miejskich ciągów komunikacyjnych (kostka brukowa, niezfazofane krawężniki na przejazdach rowerowych, zimowa ciapa) rower MTB najlepiej nadaje się do miasta.

Napisano

Skoro jeździsz po mieście to idź w opony "gravelowe". Jeździłem na Conti Double Fighter III o szerokości 1.9 i było spoko. Trzeba być świadomym że na piasku i cięższym terenie trzeba się pilnować a tak to wygodnie i szybko.

Napisano

Toteż nie oczekuję, że będę się mógł ścigać z kolarzówkami. Chodzi mi o to by nie był to ekstremalny traktor, ale też nie coś o bieżniku 2 mm. Smart Sam sprytnie (nomen omen) godzi płaskie czoło z dość rozstrzelonymi, w miarę głębokimi klockami.

Ta Barzo wygląda całkiem fajnie jeszcze o niej poczytam.

Póki co najbardziej skłaniam się do tego duetu Racing Ray/Ralph. Mają konkretny, ale nieprzesadny bieżnik, są w miarę wąskie, zwijane i z lepszej mieszanki. Właśnie nad tą mieszanką się zastanawiam, bo o ile różne warianty Addixa są dość dokładnie omówione, to różnica między bazowym Addixem a np. SBC już nie bardzo.

Napisano

Vittoria ma wg mnie lepszą mieszankę niż schwalbe (w wersji graphene). Można wziąć szerokość 2.1 i jest cacy. Klasyk to przód barzo, tył mezcal. Uniwersalny zestaw, na ile to możliwe. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...