SzymekSzymek Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Cześć, szukam dla siebie roweru szosowego w budżecie ok. 9–10 tys. zł i natrafiłem na Orbea Orca M30i 2024 – wygląda fajnie, ma pełną grupę 105 Di2, karbonową ramę, generalnie na papierze bardzo OK: 👉 https://www.rowerzysta.pl/rower-szosowy-orbea-orca-m30i-2024-niebiesko-bialy Ale widziałem w necie sporo komentarzy, że jak na szosę to jest trochę ciężki (8,8kg), a do tego niektórzy piszą, że koła, kierownica, sztyca, siodełko itp. są słabej jakości i warto by je od razu wymienić. To trochę studzi mój entuzjazm, bo nie chcę kupować nowego roweru i od razu inwestować kolejnych pieniędzy. Pytanie do was: Czy w tej cenie (~10k) da się kupić lepszą, bardziej sensownie skonfigurowaną szosę? Może coś lżejszego, z lepszym osprzętem albo bardziej opłacalnego ogólnie? Zależy mi na: – karbonowej ramie – dobrej geometrii do dłuższej jazdy, raczej endurance niż super agresywna – hamulcach tarczowych – elektronicznej grupie (ale nie jest to absolutny wymóg, jeśli zwykła 105 mechaniczna będzie świetna) – wadze <9 kg (choćby z opcją zejścia poniżej po lekkich zmianach) Z góry dzięki za wszystkie porady i propozycje konkretnych modeli! Cytuj
Xzc Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Raczej w każdym rowerze w tym budżecie będziesz miał nienajwyższej jakości komponenty w postaci kierownicy czy kół, jeśli chcesz przyoszczędzić trochę bo jak wspominałeś 105 mechaniczna Ci wystarcza to na tej samej stronie jest orca właśnie na mechanicznej 105 za 9.3k. Podstawa to dobra rama, a raczej nie można jej nic zarzucić choć nie jest to topowy karbon Orbei OMX a niżej kategoryzowany OMR. Sam jeżdżę Orca ale aero z elektroniczną 105, z tym, że tam każdy model wychodzi na najwyższym karbonie, do tego całkiem ok karbonowa kierownica aero, oczywiście podobnie jak tu koła były do wymiany, a całość kosztowała 14,5k licząc się z bardzo sportową geometrią Orci Aero można było by popatrzeć również w tym kierunku bo pewnie na mechanicznej 105 szło by ją jeszcze taniej znaleźć a sam rower jest super jeśli wie czego się oczekuje od niego (sportowa geometria). Cytuj
marcesco Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu 7 godzin temu, Thomass13 napisał: Cannondale topstone To nie jest rower szosowy. @SzymekSzymek nie wiem skąd te historie, kumpel ma taką Orbeę, bardzo ładnie wykonana, lekka rama. W rozmiarze L po zmianie kół zszedł poniżej 8 kg. Cytuj
Lextalionis Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu 9 godzin temu, SzymekSzymek napisał: Ale widziałem w necie sporo komentarzy, że jak na szosę to jest trochę ciężki (8,8kg), a do tego niektórzy piszą, że koła, kierownica, sztyca, siodełko itp. są słabej jakości i warto by je od razu wymienić. To trochę studzi mój entuzjazm, bo nie chcę kupować nowego roweru i od razu inwestować kolejnych pieniędzy. Pewnie ktoś tak napisał bo kierownica i mostek nie są zintegrowanym kokpitem z karbonu. Sztyca jest karbonowa i nic złego się z nią nie dzieje (mam taką samą w gravelu), sidełko w każdym rowerze jakieś jest - albo Ci przypasuje albo będziesz musiał wymienić na jakieś swoje ulubione. Koła w prawie każdym rowerze do ok 20k (a czasem i więcej) są raczej podstawowe żeby rower na czymś postawić. Tutaj są faktycznie są dość ciężkie ale na początek rower będzie na nich jeździł. Bardziej zastanów się czy ten typ roweru faktycznie Ci pasuje zamiast tak mocno skupiać się na komponentach. Orca nie jest może najbardziej racingowym modelem ale nadal geometria nie jest zrelaksowana. Pomyśl czy kupujesz rower bo łądnie wygląda i ma elektorniczne przerzutki czy dlatego, że wiesz że jego geometria Ci odpoiwada i będzie się na nim dobrze jeździć. Cytuj
nossy Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu (edytowane) Waga mieści się w standardzie wagowym więc bez przesady. Koła w tej grupie są po to , żeby rower miał na czym stać w sklepie. Kup sobie jakiegoś chinola CSC, Elitewheels , do tego dobre i lekkie opony i jesteś o 0,5kg do przodu. Orbe nie jest zła. Do tego masz jeszcze: https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-gf-space-gem-limited-105-di2-2025/ Natomiast bez elektroniki masz to: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-giant-defy-advanced-2-pd43258/?v_Id=232815 Ogólnie w cenie do 10-12k trudno o lepszą ramę. Jeśli chodzi o karbon to Giant to absolutny top więc pod tym kątem będzie lepszy niż Orbea czy Sensa. No chyba, ze ktoś uważa, że każdy karbon taki sam to sobie może kupić coś takiego: https://szybkierowery.pl/produkt/bixs-gran-turismo-2-carbon-sram-rival-axs/ Pytanie czy to odczujesz. I pytanie do czego Tobie ten rower? Edytowane 6 godzin temu przez nossy Cytuj
KNKS Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 10 godzin temu, SzymekSzymek napisał: Orbea Orca M30i 2024 – wygląda fajnie, ma pełną grupę 105 Di2, karbonową ramę, generalnie na Ale widziałem w necie sporo komentarzy, że jak na szosę to jest trochę ciężki (8,8kg), a do tego niektórzy piszą, że koła, kierownica, sztyca, siodełko itp. są słabej jakości i warto by je od razu wymienić. E tam. Przyzwoity rower. W tej kategorii cenowej nie masz co spodziewać się stożków 60mm i karbonowego kokpitu. Ale za to sztyca jest karbonowa. Rower, ogólnie rzecz ujmując, bardzo przyjemny, zwłaszcza jak na początek przygody z szosą. 9 godzin temu, Thomass13 napisał: Cannondale topstone Ty to mógłbyś się nie odzywać, skoro nie masz nic mądrego do powiedzenia 🙄. Cytuj
Thomass13 Napisano 53 minuty temu Napisano 53 minuty temu Dałem propozycje tylko i nie znaczy ze akurat ten bedzie dobry 🙂. Nie rozumiem tej nerwowosci w moja strone. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.