Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hejka,

Szukam roweru drugiego na zmianę. Mam już wysłużonego jednego crossa Lazaro. Chciałbym teraz coś ze sztywnym widelcem i cieńszymi oponami (do 35 mm). Głównie na asfalt i szutry. Przegapiłem ofertę od FELTa Verza Speed. Szukam czegoś na prostej kierownicy. Myślałem nad Trekiem Fx Disc. 

 

Może ktoś podrzuci jakiś dobry pomysł. 

Edytowane przez trezegez
Napisano

Marin DSX
Kross esker flatbar
Cube nulane

ZObacz sobie te rowery, niby sa reklamowane jako gravele z prosta kierownica, tez szukalam czegos takiego swego czasu ale na razie wstrzymalam sie z zakupem :)

Napisano

Ja też szukam obecnie roweru tego typu dla siebie. Marin DSX bardzo mnie interesował ale jak się do niego przymierzyłem to jednak pozycja mocno mi nie odpowiadała - była zbyt mocno pochylona. Miałem wręcz wrażenie, że wylecę przez kierownicę do przodu. Ale ja szukam czegoś bardziej komfortowego pod kątem sylwetki na rowerze (bardzie wyprostowana). Z tego względu Trek mi bardzo odpowiada bo jest się dość wyprostowanym. W tej cenie powinieneś też znaleźć Specialized Siruss X3.0. To też bardzo sympatyczny rower. Pytanie też jaką masz mieć proporcję tych asfaltów do szutrów, bo jak więcej szutrów to rozważałbym jednak szerszą oponę. 

Napisano

Zamierzam głównie asfalt. Mam już wiele tras objechanych w swojej okolicy. Dlatego wolałbym coś na cieńszych oponach. Crossa sobie zostawię na zmianę. Niestety nie mam gdzie przymierzyć tego Treka. No i też nie ma wiele tych Treków w sklepach online (nie licząc oficjalnego). 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

@trezegez Moim zdaniem Twój początkowy wybór, tj. Trek FX jest całkiem dobrym wyborem. Szukałem od jakiegoś czasu dla żony analogicznego roweru i zdecydowaliśmy się na zakup Trek FX3 Gen 4. Bardzo fajny rower, spełnia dwa podstowowe w moim przypadku kryteria: lekki (11,5kg), napęd 1x10, nieco bardziej wyprostowana pozycja na rowerze. 

Jeżeli pasuje Ci napęd 1x10, to w mojej ocenie jeszcze lepszym wyborem byłby Trek FX 3 Disc 2023, który co prawda ma nieco gorzej wizualnie poprowadzone linki (ale łatwiejsze w serwisie) ale dodatkowo jest prawie 1kg lżejszy od Gen4. 

Do tego w obydwu modelach masz karbonowy widelec, który nawet coś tam tłumi nierówności, korbę na zewn. łożyskach, sporo mocowań (na stopkę, błotniki, torba pod ramę, 2xkoszyk na bidon). Jedynym minusem jak na rower w tej cenie jest brak sztywnych osi przód/tył. Z przodu co prawda jest coś ala sztywna oś ale tył na szybkozłączkę.

Sam cały czas użytkuję jako jeden z rowerów Lazaro Elitary v3 (jeżeli dobrze pamiętam) i jak przejechałem się w sklepie FX 3ką, to różnica była spora: jakbym przesiadł się z Wołgi do Mazdy Mx3 :) 

Polecany wyżej Cube Nulane również był brany pod uwagę ale miał nieco mniej przłożeń w tej konfiguracji, na którą ja patrzyłem (1x9) i ma ciut bardziej agresywną geometrię.

Brałem jeszcze pod uwagę Canyon Roadlite 7 https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/rowery-miejskie/roadlite/roadlite-al-cf/roadlite-7/3874.html?dwvar_3874_pv_rahmenfarbe=BK ale jest jednak troszkę droższy a poza tym żonie nie odpowiadały dostępne kolory :) A kolor u kobiety jest jak wiadomo najważniejszy...

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nie określiłbym go badziewnym. Jest niezniszczalny i niezatapialny. Wielokrotnie pływał w zalanej piwnicy. 😀 Z decathlonu miałem raz rower, Rockridera i lepszy od Lazaro nie był. 

Napisano
W dniu 14.07.2025 o 08:06, trezegez napisał:

Zamierzam głównie asfalt. Mam już wiele tras objechanych w swojej okolicy. Dlatego wolałbym coś na cieńszych oponach.

Skoro na asfalt to potrzebujesz opon szybkich a nie cienkich. Pirelli ma ciekawe opony - PIRELLI P Zero Race TLR SpeedCore - występują nawet w szerokości 40C. I w coś takiego bym celował. Nie baw się w żadne napędy 1x poniżej 12 biegów. Albo będziesz miał małą rozpiętość albo tragiczne stopniowanie. O ile przy MTB stopniowanie nie ma wielkiego znaczenia to przy jeździe po asfalcie potrafi zepsuć całą przyjemność z jazdy.

  • +1 pomógł 1
Napisano
52 minuty temu, trezegez napisał:

@Mihau_Obecnie w Crossie mam 3x z przodu i nie narzekam. Jeżdżę głównie poza miastem. 

Jak nie straszna Ci czyszczenie i szmata, to pomyśl nad napędem 2x10, jest o niebo wygodniejszy od 3x Przesiadłem się z 3x7 na 2x10 i juz nie wracam do 3x. Nowy rower też złożyłem na 2x10

3x ma tylko jedną zaletę względem 2x Jest znacznie odporniejszy na brud. 

Napisano

Treki FX na 2026 rok mają niebawem pojawić się w sprzedaży - początek sierpnia. Teraz gdzieś je upolować, to wielkie wyzwanie. Na 2026 ma być nowy FX - FX Sport 3 na aluminiowej ramie w cenie ok. 5.000 zł. Dotychczas FX Sporty były tylko w włóknie węglowym.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...