McGregor2000 Napisano 30 Czerwca Napisano 30 Czerwca Witam. Przymierzam się do zakupu bagażnika samochodowego do przewozu 2 rowerów. Prosiłbym o opinie. samochód: minivan C-Max I Cechy bagażnika (oczekiwane): 1. montaż na hak z wajchą (nie na klucz) (chodzi o szybki montaż o demontaż) 2. na dwa rowery MTB (rama 17" i 21", koła 21" i 27.5") 3. składany (najlepiej wymiary po złożeniu maks. 103 cm /80 cm) 4. obsługa oświetlenia tylnego, obsługa światła cofania (wtyczka 13 pin) 5. w miarę lekki 6. cena do 1700 zł inne cechy: - aby odległość między rowerami nie powodowała zagrożenia otarciami - był uchylny - nie będzie do przewozu rowerów elektrycznych Ponieważ bagażnik raczej ma być na lata, więc z Waszą pomocą chciałbym dokonać najlepszego wyboru. O ile dostrzegam zalety produktów, to co do wad nie potrafię ich ocenić. (oczywiście biorę pod uwagę indywidualne preferencje użytkowników oraz konieczność późniejszej wymiany zużywających się elementów, np. paski zapięć) Wytypowałem poniższe produkty (adresy stron zamieszczam wyłącznie w celu sprawnego porównania parametrów) i proszę o opinię. Posortowałem rosnąco według modeli, do których zakupu bym się skłaniał, o ile Wasze opinie nie wpłyną na zmianę mojej decyzji. PERUZZO Como 2 (troszkę obawiam się plastikowych prowadnic na koło) https://dobrehaki.pl/bagaznik-platforma-na-2-rowery-peruzzo-como-2-p-6157.html THULE EuroRide 940 https://www.strefakierowcy.pl/52554,bagaznik-na-hak-thule-euroride-940.html?cd=21753823573&ad=&kd=&gad_campaignid=21743697480 AGURI Cruiser 2 Silver https://dobrehaki.pl/bagaznik-platforma-na-2-rowery-aguri-cruiser-2-silver-p-10990.html AGURI Active Bike 2 https://dobrehaki.pl/bagaznik-platforma-na-2-rowery-aguri-active-bike-2-silver-p-6191.html PROUSER Diamant https://dobrehaki.pl/bagaznik-platforma-na-2-rowery-prouser-diamant-skladany-p-10751.html?gad_campaignid=21022657090 PROUSER Amber II https://dobrehaki.pl/bagaznik-platforma-na-2-rowery-prouser-amber-ii-p-10755.html Steinhof VETURO 2 https://dobrehaki.pl/bagaznik-platforma-na-2-rowery-veturo-2-p-11050.html Dziękuję. Cytuj
Mihau_ Napisano 30 Czerwca Napisano 30 Czerwca Jak ci się w budżecie mieści thule to weź thule. Dopracowane produkty i dobra jakość, jedynie akcesoria w uj drogie Cytuj
schwinn0 Napisano 30 Czerwca Napisano 30 Czerwca Mam thule i jestem zadwolony. Coz więcej można napisać. W miarę lekki i można go szybko złożyć. Oczywiście odchylany aby otworzyć tylny bagażnik Cytuj
Patron920 Napisano 30 Czerwca Napisano 30 Czerwca Ja mam Thule składany z hakiem fix4bike i jest sztos. po złożeniu spokojnie mieści się w bagażniku. Żeby rowery się nie ocierały, montujesz przerzutkami na zewnątrz i obniżasz siodła (wygodnie gdy masz droppery). Zawsze warto też wyposażyć się w gęstą gąbkę czy jakiś filc żeby włożyć w miejscach, gdzie jest ryzyko kontaktu i przetarcia. Rowery pracują - chwieją się w czasie jazdy. 1 Cytuj
McGregor2000 Napisano 1 Lipca Autor Napisano 1 Lipca Znalazłem jeszcze model: THULE 920 EuroWay, który widzę, że ma dobre opinie oraz zmieściłby mi się do bagażnika "na wprost". Nie wiem, czy właśnie ten model na dłuższą metę nie byłby dla mnie najwygodniejszy spośród powyższych, biorąc pod uwagę, że nie będę zwiększał, ani rozmiaru ani wagi rowerów. Może warto dołożyć trochę pieniędzy i kupić właśnie ten model (choć wolałbym wspierać polskie marki ). Patron920 dziękuję za wskazówkę odnośnie przerzutek. Cytuj
Pietrash Napisano 1 Lipca Napisano 1 Lipca Ja również polecę Thule a dokładnie ten model Thule VeloCompact . Cytuj
McGregor2000 Napisano 1 Lipca Autor Napisano 1 Lipca Pietrash dzięki, ale to już dużo ponad mój budżet. Cytuj
McGregor2000 Napisano 3 Lipca Autor Napisano 3 Lipca Widzę samych zwolenników Thule :), ale nie udało im się mnie przekonać ;-). Jednak mój wybór padł na Peruzzo, ze względu na mniejsze gabaryty po złożeniu i cenę. Liczę, że się nie zawiodę. Dziękuję za pomoc. Cytuj
schwinn0 Napisano 4 Lipca Napisano 4 Lipca A jak z częściami zamiennymi? Do Thule można dokupić każdą śrubkę czy gumkę 😉 Cytuj
JWO Napisano 4 Lipca Napisano 4 Lipca Zalezy jak stary bagaznik. Do swojego (model z przed 10 lat) musialem dorabiac samemu. Chociaz po prawdzie to nie szukalem bardzo . Ale chetnie bym dokupil paski i plastikowe podstawy pod kola. Cytuj
McGregor2000 Napisano 4 Lipca Autor Napisano 4 Lipca Widziałem, że jakieś części tam są... Ponieważ zupełnie nie mam praktyki jeżeli chodzi o przewóz rowerów, to właśnie na takie wskazówki liczyłem, aby wykazać wady bagażników, co się w nich najczęściej zużywa, na co należy zwracać uwagę, czy jest problem z dostępnością zmienników, itp. Przecież część elementów, wydaje mi się, że ewentualnie podejdzie z innych bagażników, prawda? Wskazówki Patron920'na są dla mnie bezcenne, bo myślałem, że wystarczy włożyć rowery, przymocować i w drogę ;-). Bagażnik już dotarł, wygląda bardzo solidnie (i ładnie), no trochę tych plastików jest (rynienki plastikowe, ale mam wrażenie, że solidne). Muszę go rozpracować i za miesiąc mogę się podzielić moimi uwagami o jego użytkowaniu. P.S. Dokupiłem również gałki z kluczykiem i drugi zestaw przedłużek pod koła. W sumie wyszło sporo mniej PLN niż Thule, co obecnie ma dla mnie znaczenie. Cytuj
tomrok Napisano 30 Września Napisano 30 Września Jak spisuje się bagażnik? Zastanawiam się nad wersją na 4 rowery bo na Thule trochę szkoda mi kasy na kilka wyjazdów w roku. Cytuj
McGregor2000 Napisano 7 godzin temu Autor Napisano 7 godzin temu Z góry zaznaczam, że nie mam żadnego doświadczenia w przewożeniu rowerów na aucie i nie miałem dotąd do czynienia z żadnym bagażnikiem rowerowym. Z Peruzzo jestem bardzo zadowolony i absolutnie nie żałuję jego zakupu. Z każdym razem wprawiając się w jego montaż i demontaż z haka, czułem coraz większe zadowolenie z dokonanego wyboru. Przede wszystkim nie jest ciężki i jest kompaktowy. Zależało mi, aby platforma nie zajęła całej przestrzeni w bagażniku C-Max I. Tą prędziutko można złożyć i schować i pozostaje sporo miejsca na koło zapasowe w pionie i na zakupy. W malutkiej piwnicy bez problemu wygospodarowałem na niego miejsce. Dotychczas miałem okazję przetestować go tylko na drogach asfaltowych i jednym odcinku drogi szutrowej. Maksymalna prędkość z jaką odważyłem się jechać to 120 km/h na asfalcie. Rowery trzymały się stabilnie, czasami tylko delikatnie się chwiały. Po długiej jeździe nie musiałem poprawiać mocowań. Montaż na haku wyjątkowo łatwy. Moja ocena: Plusy: - kompaktowość - prostota w obsłudze - prędki montaż i demontaż (patrz minusy) z haka - wygodna rączka do mocowania na kuli haka - łatwość regulacji siły docisku szczęk do kuli za pomocą kluczyka imbusowego (w zestawie) - elementy plastikowe solidne (ich trwałości najbardziej się obawiałem) - nie jest ciężki - uchwyty do ramy trzymają rowery bardzo stabilnie, a we wnętrzu szczęk są gumowe wkładki, co w zupełności wystarcza do zabezpieczenia ramy roweru przed zarysowaniem - można dowolnie regulować kąt mocowania uchwytów do ramy roweru - paski zaciskowe przytrzymujące koła nie są zbyt sztywne (ale nie wiem, jakie są inne) - zapięcia pasków czasami topornie się otwierają, trzeba je mocno przycisnąć; myślę, że za to można mieć pewność zamocowania, a może po prostu potrzeba mi trochę więcej wprawy w ich obsłudze ;-) - wygodna stopka do odchylania bagażnika - często korzystałem z zapiętymi dwoma rowerami; to duża wygoda i nie zauważyłem mankamentów uchylania lub blokowania platformy - składane światła - świetna sprawa, ale lekka (cienka) plastikowa obudowa - obawiam się, że w przypadku jakiegoś uderzenia może łatwo pęknąć - na ramie jest na stałe zamocowana długa taśma do związania rowerów, którą dodatkowo można zabezpieczyć rowery przed "huśtaniem" - odległość między dwoma rowerami jest w zupełności wystarczająca - dostępność części - cena: bagażnik + 2 gałki z zamkami + 2 przedłużki podstawki pod koła + 4 trilancery + pokrowiec = dało sporo mniejszą kwotę niż inny "goły" bagażnik Th., który brałem pod uwagę Minusy: - aby złożyć bagażnik do minimalnych rozmiarów trzeba zdjąć ewentualnie zamocowane przedłużki podstawek pod koła (ale to nie stanowi problemu) - zdejmowanie z haka - uważam to za główny mankament (nie znalazłem przykładu na filmikach na youtubie) Aby ściągnąć bagażnik z haka należy: a) przekręcić kluczyk w zamku i przytrzymywać go w tej pozycji, ponieważ po puszczeniu samoczynnie powraca do pozycji zamkniętej b) trzymając kluczyk w pozycji otwartej trzeba podnieść wajchę i… jednocześnie podtrzymywać platformę, aby nie spadła z haka(!) ...Zabrakło jednej ręki? A może po prostu nie opanowałem jeszcze odpowiedniej techniki zdejmowania? Hm… nie wiem, w jaki sposób można by sobie poradzić z demontażem przy bagażniku na 4 rowery. Uwagi: - Proponuję dokupić przedłużki podstawek pod koła dla kolejnych rowerów - jest tylko jedna para w zestawie - Wymieniłem gałki na gałki antykradzieżowe z zamkiem - Z braku doświadczenia zapobiegawczo dokupiłem i stosuję 4 trilancery do kół - może właśnie dzięki ich zastosowaniu koła się nie chybocą i rowery są stabilniej przymocowane. Kiedyś sprawdzę jazdę bez nich. - Może to zbytek ostrożności, ale pod paski mocujące koła podkładam cienką gumę od strony rafek, aby przy drganiach nie zarysować ich nieco sztywnymi paskami. - Na zdjęciach w internecie tego samego modelu zauważyłem różne wersje mocowania ramy do platformy: za pomocą gałek lub "rączek". Ja otrzymałem wersję z gałkami. - Na zdjęciach w internecie stopka do uchylania bagażnika jest w postaci pręta. Ja otrzymałem wersję z bardzo elegancką szerszą aluminiową listwą z cienkim antypoślizgowym frezowaniem. Jeżeli moja ocena lub ostrożność jest przesadzona, to chętnie przyjmę każdą uwagę, bo tak jak pisałem nie mam doświadczenia, ani porównania do innego transportu rowerów. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.