Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zastanawiam się nad kupnem radaru. Jednak jedząc coraz więcej dość ruchliwymi trasami człowiek się denerwuje. Niektórzy jedzą jak debile,mijając na lusterka. Mam obecnie Rockbros Q5,fajna lampka,ale jednak skręcając na krzyżówce trzeba spojrzeć na wszelki wypadek do tyłu. 

Jest chyba jeszcze promocja w Decathlonie na Garmina Varia za jakieś 560zł. Ale można też wyrwać Magene L508 za jakieś 380zł. Warto dopłacać do Garmina? Licznik to Magene C606,ale z radarami nie problemu w licznikach,byleby obługiwały taki sprzęt. 

Napisano

Na filmikach w świeceniu nie widać było jakoś kolosalnej różnicy. Muszę jeszcze trochę poszukać innych. Głównie porównują igs i magene

Napisano

W testach wyszło, że Magene czasem nie wykrywa auta. Może procentowo to ułamek, ale trzeba się zastanowić, czy te kilka PLN jest tego warte?! Dodatkowo, jakość i gwarancja Garmina jest OK. Według mnie, w cenie 560 zł, to bym się nawet nie zastanawiał nad czymś innym.

Napisano

Na upartego jakby wszedł jeszcze kupon to zszedłbym do 500zł. No też tak myślałem że inna jakość. Ale w sumie dobrze że pojawiło się Magene,IGS,Bryton i cała reszta. Nagle sprzęty Garmina cudownie zaczęły tanieć 😁

Napisano

Magene tu nie ma ale test dobitnie pokazuje że zrobienie skutecznego radaru nie jest łatwe. Garmin działa na pewno. Czy chcesz sprawdzać za własne pieniądze jak działa Magene ?

 

  • +1 pomógł 2
Napisano

Patrząc na filmiki na YT działają. W Garminie szkoda że brakuje chociażby stopu po użyciu hamulca(mam to też w Q5 i fajna sprawa). No i pełne zarządzanie światłem przez aplikację w Magene 🤔

Napisano

A co niby ma dawać ten stop ? Sądzisz że ktokolwiek jadący za Tobą będzie wiedział co oznacza zmiana natężenia światła w tylnej lampce ? Zwłaszcza że większość z nich które są w to coś wyposażone zmieniają natężenie na nierównościach, na zakrętach, przy przyspieszaniu. Po prostu coś tam sobie miga i tyle.

Napisano

W rowerze "stop" nie jest tak bardzo niezbędne jak poprawne działanie radaru. Nie mówimy tu o wysokich kwotach w różnicy ceny. W Garminie masz spokój, a w innych i tak będziesz miał z tyłu głowy, że trzeba się rozejrzeć dla pewności.

Napisano

Jest w Garminie stop.  Jak dasz po heblu to daje po oczach. Zresztą Garmina można skonfigurować w zasadzie dowolnie w przeciwieństwie do konkurencji. Wjedziesz w tunel to się odpala tryb nocny , jest światło hamowania , może tylko błyskać po detekcji ruchu z tyłu itd.

 

 

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ooo. I to jest na plus. Ale mam nadzieję że piszemy o RTL515? 

Ogólnie na zagranicznych redditach piszą że oba działają poprawnie. Trochę wcześniej wykrywa magene auta,ale Garmin jest widoczny z większej odległości. Magene dłużej na baterii ale stare USB 🤦. No i konfigurowalność dużo większa w Magene. 

A stop działa bardzo dobrze. Na nierównościach,zakrętach itp jeszcze nie miałem problemu. Ale hamując od razu lampa na maks. Więc nie wiem skąd opinia że to nie potrzebne. Czyli w aucie też stop nie potrzebny? Dla mnie lepiej mieć niż nie,ale nie jest to must have że decyduje w większym stopniu i wyborze danego sprzętu. 

Napisano

Jako użytkownik Magene L508 od prawie 2,5 roku mogę powiedzieć, że:

- bardzo dobra konfigurowalność trybów pracy oświetlenia - możesz zmieniać natężenie, długości pulsów, itp., możesz wyłączyć dany tryb, możesz zmienić czas po jakim radar/lampka się wyłączy jak się zatrzymasz, możesz wyłączyć w danym trybie radar

- bateria po ok. roku straciła pojemność. Wcześniej zimą trzymała ok. 6 godzin latem 10 godzin w trybie dwa słabe błyski jeden mocny. Teraz praktycznie po 6 godzinach niezależnie od pory roku  jest alarm o słabej baterii

- zdążyło mi się 2 razy, że radar nie wykrył samochodu ale oba przypadki to była jazda w grupie i być może jakoś niefortunnie kolega za mną skutecznie zasłonił radar

- natomiast dość często zdarza się, że radar wykrywa auto, którego nie ma. Jest to raczej coś związane z terenem, bo mam takie odczyty za każdym razem kiedy przez takie miejsce jadę.

- USB jest typu C

  • +1 pomógł 1
Napisano

W samochodzie jak zapalają się intensywne czerwone światła z tyłu to ludzie reagują instynktownie bo wiedzą co one oznaczają. W przypadku motocykla czy skutera także. Na zmianę natężenia światła w rowerze nie reaguje nikt. Większość rowerzystów nawet nie wie że jest coś takiego jak światła stop w rowerze. Ci którzy wiedzą (włącznie ze mną) też nie reagują bo to nie ma sensu w zalewie tanich chińskich lampek które zmieniają to natężenie w całkowicie losowy sposób.

Napisano

No pisałem że losowo nie jest. Długo test z młodym i potem z kumplem zrobiłem. Trasy asfalt i przez las. I ani razu nie było bez powodu,tylko zawsze po hamowaniu. Więc działa 😉

Napisano (edytowane)
19 minut temu, provayder napisał:

Jako użytkownik Magene L508 od prawie 2,5 roku mogę powiedzieć, że:

- bardzo dobra konfigurowalność trybów pracy oświetlenia - możesz zmieniać natężenie, długości pulsów, itp., możesz wyłączyć dany tryb, możesz zmienić czas po jakim radar/lampka się wyłączy jak się zatrzymasz, możesz wyłączyć w danym trybie radar

- bateria po ok. roku straciła pojemność. Wcześniej zimą trzymała ok. 6 godzin latem 10 godzin w trybie dwa słabe błyski jeden mocny. Teraz praktycznie po 6 godzinach niezależnie od pory roku  jest alarm o słabej baterii

- zdążyło mi się 2 razy, że radar nie wykrył samochodu ale oba przypadki to była jazda w grupie i być może jakoś niefortunnie kolega za mną skutecznie zasłonił radar

- natomiast dość często zdarza się, że radar wykrywa auto, którego nie ma. Jest to raczej coś związane z terenem, bo mam takie odczyty za każdym razem kiedy przez takie miejsce jadę.

- USB jest typu C

Ooo. I o takie właśnie podpowiedzi człowiekowi chodziło. I później można porównywać sprzęty 😉 

Nie powiem Varia kusi,bo jednak ekosystem Garmina(na razie forek,ale kto wie w dalszej przyszłości co będzie). Ale cena znów Magene 😜 

Muszę zobaczyć ile i jakie kupony by weszły płacąc za Varie. Może się uda zbić jeszcze cenę,to wtedy raczej już nie ma się co zastanawiać jak będzie zbliżona do L508

2 minuty temu, chrismel napisał:

I co z tego jak 99% innych lampek nie działa. Skąd jadący za Tobą ma wiedzieć że akurat Twoja działa poprawnie ?

Jeszcze się nie spotkałem jak za kimś jechałem żeby nie działała któraś lampka. Ale z drugiej strony nie przypatruje się co kto ma pod siodłem,jaki sprzęt i jaka firma. Widzę że daleka coś się dzieje,obojętnie czy jadę autem czy rowerem i dla mnie to duży plus.  

A to że 80-90% kierowców to debile to już nie mój problem. Nie zwracanie uwagi na światła 🤦 A ile kretynów nie zwraca uwagi na ograniczenia prędkości,odstęp w jakim Cię mijają,jazda na trasie gdzie są 3 pasy środkowym albo lewym(tu jako kierowca auta). To jest patologia. Jak dla mnie mandaty jeszcze spokojnie 100-200% w górę. 

Edytowane przez Rybus85
Napisano

@chrismel stop działa w Garminie  tak  - popylasz sobie na migającym dziennym  i dajesz po heblu , lampka  daje  w tym momencie stałe  światło. Nie sposób   zauważyć , że coś nie halo. 

Jest jeszcze jeden plus  tak jak wspominał @Rybus85. U kolegi szybko zdegradował się akumulator w Magence. W Garminie po trzech latach  w zasadzie nie widać  upływu czasu/ używania. 

Tak @Rybus85 mówimy o Varia  RTL515. 

 Dla potomności  jakby kogoś kusiło wdepniecie w 715 . Zdecydowanie odradzam. Strasznie kiepska kamera i cholernie krótki czas działania. 

A na obecna chwilę  takie" radaro- mrugacze"  to teraz klepią wszyscy - Wahoo, Trek ,  chinole itd. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

No to trochę duży minus dla Magene ale plus dla Garmina za akumulator. Co z tego jak na początku lepiej trzyma niż Garmin jak degradacja go szybko wykańcza. 

Muszę sprawdzić ile kuponów uda mi się skołować 😁

Napisano

Jak nie goni Ciebie z ta lampką    to są przecieki / pogłoski  , że Garmin ma wypuścić  nowego tylnego lampiona.   Jedyny ból  to pewnie  kasa będzie w kosmos wyrypana za to świecidełko . 

Napisano

Jak to Garmin 😂 W sumie się nie pali. Wczoraj na trasie się zagotowałem i zacząłem coraz bardziej o radarze myśleć. Znając życie bardziej nie potanieje obecny model. 

Napisano
14 godzin temu, Rybus85 napisał:

Zastanawiam się nad kupnem radaru. Jednak jedząc coraz więcej dość ruchliwymi trasami człowiek się denerwuje. Niektórzy jedzą jak debile,mijając na lusterka. Mam obecnie Rockbros Q5,fajna lampka,ale jednak skręcając na krzyżówce trzeba spojrzeć na wszelki wypadek do tyłu. 

Radar magicznie nie sprawi że samochody będą mijać w bezpiecznej odległości, trzeba i tak 3-mać się dość mocno prawej strony, no chyba że jesteś jednym z tych co jeżdżą środkiem czy z kolegami jeden obok drugiego ;) 

Dla mnie radar jest zbędny, staram się nie utrudniać życia innym, a debile zawsze się jacyś znajdą i żadne urządzenie tego nie zmieni. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Już nieraz się zastanawiałem to teraz jest okazja zapytać 🙂.

Co Wam daje taki radar? Widać/słychać ile samochodów się zbliża? W jakiej odległości? Czy np. 200 m za Wami jeden drugiego nie zaczyna wyprzedzać?

 

14 godzin temu, Rybus85 napisał:

Mam obecnie Rockbros Q5,fajna lampka,ale jednak skręcając na krzyżówce trzeba spojrzeć na wszelki wypadek do tyłu. 

Mając Garmina tak polegacie na nim, że się nie oglądacie w takich wypadkach?

Pytam całkiem serio bez żadnej ironii 🙂.

Napisano
31 minut temu, pecio napisał:

Nie sposób   zauważyć , że coś nie halo.

Jeżdżąc po ścieżkach rowerowych mnóstwo razy zauważam intensywniejszy rozbłysk światła przed sobą. Co z tego wynika ? Absolutnie nic. Nie reaguję bo w 99% przypadkach jest to tania lampka z Ali która tylko w sobie wiadomy sposób wyzwala ten rozbłysk. Na wybojach, przy skręcie, podczas ruszania z miejsca, przy przyspieszaniu, czasami też przy hamowaniu.

Żeby było to skuteczne musiałaby być to obowiązkowe wyposażenie każdego roweru. Światła musiałaby być połączone z klamkami hamulcowymi żeby w 100% uniknąć przypadkowego włączenia. Poza tym takie lampki musiałyby spełniać coś w rodzaju niemieckiej normy StVZO. Czyli trzeba by dokładnie określić ilość lumenów przy trybie pozycyjnym, ilość lumenów w trybie stop, sposób montażu, wielkość.

A tak coś tam sobie miga tyle. Widzę że ktoś jedzie i nic poza tym. Może ma zwykłą lampkę ustawioną w trybie migającym która źle działa ?

W przypływie nie wiadomo czego kupiłem sobie kiedyś takie coś na Ali. Zrobiłem test zakładając ją do roweru koleżanki. Mniej więcej na 10 włączeń tego rozbłysku tylko 1 przypadał na użycie hamulców. Żeby Ci to bardziej uzmysłowić. Wyobraź sobie że światła hamulcowe w samochodzie są połączone nie tylko z pedałem hamulca ale też z kierownicą, pedałem przyspieszenia i mają wbudowany akcelerometr który uruchamia je na każdej nierówności. Też byś hamował za każdym razem kiedy się zapalą ? Po prostu straciłyby całkowicie swoją skuteczność i hamowałbyś oceniając odległość do poprzedzającego auta a nie odruchowo wciskając hamulec kiedy się zapalą.

12 minut temu, chudzinki napisał:

Co Wam daje taki radar?

Dobre samopoczucie. A co niby ma więcej dawać. Przecież jest to informacja której większość nie wykorzystuje. No bo jak reagujemy kiedy widzimy że coś za nami jedzie. Nijak. Jedyny sens jaki widzę to jazda w grupie, obok siebie, na mało uczęszczanych drogach. Jedziemy obok siebie na luzie, rozmawiamy a jak raz na kilkanaście minut dostaniemy sygnał z radaru że coś jedzie to ustawiamy się przy prawej krawędzi.

Napisano (edytowane)
48 minut temu, Mandoleran napisał:

Radar magicznie nie sprawi że samochody będą mijać w bezpiecznej odległości, trzeba i tak 3-mać się dość mocno prawej strony, no chyba że jesteś jednym z tych co jeżdżą środkiem czy z kolegami jeden obok drugiego ;) 

Dla mnie radar jest zbędny, staram się nie utrudniać życia innym, a debile zawsze się jacyś znajdą i żadne urządzenie tego nie zmieni. 

Środkiem nie jeżdżę. Też mnie to drażni. Jestem kierowcą,więc jeżdżę tak jakbym chciał spotkać rowerzystę na drodze 😉 Ale radar może się przydać. Drogi mamy jakie mamy,u mnie ścieżek rowerowych jak na lekarstwo. A jadąc drogą to walka o życie. Dziura na dziurze i trafiają się kierowcy debile. Więc mając radar człowiek wie czy może zrobić bez problemu manewr ominięcia użytku w jezdni czy zwolnić i się w to wypadkować z mniejszą prędkością bo z tyłu jadą auta. Kiedyś się jeździło z lusterkiem. Pewnie jakoś na baranku też by można było 😂 

Wczoraj na trasie miałem takie odcinki że trzeba było jechać środkiem. Jadąc przy krawędzi groziło to wypadkiem. I cały czas się człowiek oglądał. Całe szczęście mało uczęszczana droga,ale jednak auta jeździły.

Ale nie jest to tak że jeżdżę cały czas środkiem o wk...m innych użytkowników. Na często uczęszczanej drodze nie ma szans. Trzeba walczyć z dziurami o innymi kierowcami. 

Jak kogoś szyja nie boli od ciągłego odwracania się,to plus dla niego. Auta niby słychać,ale to jak jest blisko i nie ma mocnego wiatru. 

Pewnie. Można jeździć bez tego. Ale jak można sobie ułatwić życie,to dlaczego nie?

Nie ma co ironizować,lub zadawać pytania po co Wam to. Nic to nie daje. Albo można jeździć bez. Tak samo jak klima w chacie albo aucie. Po co? Na 2-3msc w roku? Ale chyba lepiej mieć i używać i mieć komfort niż nie?

Edytowane przez Rybus85
Napisano

@Rybus85

U mnie tak samo, tyle że mi wystarczy szybkie odwrócenie. W zatłoczonych miastach radar tak naprawdę jest zbędny i większość go w ogóle wyłącza.

Ja widzę jedynie jego sens na mało uczęszczanych przez ruch samochodowy trasach, gdzie właśnie jedziemy sobie środkiem, a jak coś szybkiego pojawia się za nami, to zjeżdżamy na prawą stronę, albo właśnie w grupie jeden obok drugiego jak wspomniał chrismel

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...