Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

kupiłem z zagranicy nowy rower. Posiada hamulce Shimano MT420 oraz tarcze Shimano SM-RT30 203mm z mocowaniem Centerlock. Koło mocowane na sztywną oś.

Problem: od początku przednia tarcza dzwoni w czasie jazdy. Oddałem rower do mechanika na regulację, trochę pomogło, tzn. dzwoni tylko w przedziale prędkości ok. 18-22 km/h. Powiedział, żeby pojeździć i obserwować.

Zrobiłem 500 km cały czas z tym samym objawem i udałem się do mechanika na ponowną regulację. Niestety po regulacji bez zmian, dalej rezonuje w tym samym przedziale prędkości. Mechanik twierdzi, że winna jest prawdopodobnie tarcza, która jest duża i wiotka (grubość 1,8mm), zaleca wymianę tarczy na inną grubszą, która nie powinna wpadać w wibracje.

Pytanie, jaką tarczę wybrać, która będzie sztywniejsza? W internecie w ogłoszeniach z reguły grubość tarcz nie jest podawana. Czy modele SM-RT64, SM-RT66, SM-RT70 (takie widzę w internecie) będą pasować, czy będą lepsze, sztywniejsze?

Ewentualnie poproszę o inne sugestie, jak poradzić sobie z problemem, który jest wielce irytujący.

 

Z góry dzięki.

Napisano

Dzięki za link z tabelką, dużo wyjaśnia.

Zamówiłem tarczę SM-RT64, według producenta najwyższy zalecany model do moich zacisków i z pająkiem z kutego aluminium, który powinien być sztywniejszy. Zobaczymy, po wymianie dam znać.

Ta tarcza RT-MT800 być może jest lepsza, ale sporo droższa i zupełnie inaczej wygląda pająk (bardzo różniłby się wizualnie przód z tyłem). Poza tym siła i skuteczność hamowania była do tej pory wystarczająca (użytek miejsko-turystyczny), priorytetem jest cisza w czasie jazdy zamiast "ostrzenia noży".

  • Mod Team
Napisano

Tarcze 2mm bez problemu można z heblami Shimano używać. Właśnie zamontowałem HS2 i zero problemów. Nawet precyzyjne ustawianie nie było potrzebne, wystarczyło ścisnąć klamkę i przykręcić śruby w zacisku.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Tarcza wymieniona na SM-RT64, jest wyraźnie ciszej ale jeszcze nie idealnie. Dzwonienie pojawia się w tym samym przedziale prędkości, tylko jest przytłumione - nie odwraca już głów przechodniów podczas jazdy w mieście.

Chyba na razie tak zostanie, choć mechanik cały czas zaleca grubszą tarczę innego producenta.

Napisano

Bardzo to wszystko dziwne. A to "dzwonienie" jest przy jeździe na wprost czy przy skrętach? Wg mnie na wprost, przy prawidłowej regulacji, nie powinno być nic słychać nawet przy wiotkiej tarczy.

Napisano

Słychać na wprost, przy skrętach chyba też (na pewno nie nasila się przy skrętach). Regulacje już były kilkukrotne, przed regulacją dzwoniło w szerszym zakresie prędkości. Przy kręceniu kołem na postoju, nawet szybkim, chodzi bezszelestnie. Wygląda to tak, jakby po osiągnięciu określonej prędkości (tutaj ok. 18 km/h) tarcza lub klocek wpadały w lekkie wibracje i ocierają delikatnie o siebie, po czym po dalszym przyspieszeniu i przekroczeniu kolejnej prędkości (ok. 22 km/h) robi się znowu cisza, jakby pęd powietrza dociskał dzwoniące elementy.

Kiedyś miałem rower, w którym też lekko dzwoniły tarcze mimo regulacji (chociaż trochę inaczej, nie stale przy określonych prędkościach jak tutaj) i sprawdziłem teraz że też miał hamulce MT420, tylko mniejszą tarczę 180mm, może więc to przypadłość tego modelu.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...