lukyy17 Napisano Środa o 01:59 Napisano Środa o 01:59 czesc, zastanawiam sie nad kupnem roweru crossowego (amatorska jazda w wiekszosci po sciezkach rowerowych). Odwiedzilem okoliczny sklep rowerowy i sprzedawca polecal mi jak nizej. Czy sa to dobre rowery w takiej cenie? Bo zdaje sobie tez sprawe, ze po prostu sprzedawcy najczesciej wciskaja to co jest na magazynie i trzeba sprzedac W kazdym razie, jezeli mielibyscie jakies sugestie w przedziale cenowym 4000- 5500 pln to bede wdzieczny. Tutaj rowery jakie mi zaproponowano: https://www.scott.pl/produkt/1178/8373/Rower-Sub-Cross-10-Men/ https://immotion.pl/rowery-crossowe/3390-rower-crossowy-giant-roam-1-disc-2024.html?srsltid=AfmBOoous5m0ODSYvGQpG7QAAeyE3oGzJi0Y6eb7DfVHnweRclEJAC8T https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-giant-roam-1-2025?sku=1082008384&gad_source=1&gad_campaignid=22242229182&gbraid=0AAAAADF938PJOzzfUCaELc2eRc1Ti8Xvl https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy-unibike-zethos-2025 Nie ukrywam, ze najbardziej podeszly mi Scott i Giant 1 2024. Giant 1 2025 tez, ale nienwiem czy dla amatora 1x11 to dobry wybor. A w Scittcie odpycha mnie widelec. Bede wdzieczny za Wasze rady! Cytuj
ernorator Napisano Środa o 05:05 Napisano Środa o 05:05 Riverside 920 z Decathlonu https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-920-sram-nx/_/R-p-352473?mc=8867392 Cytuj
Mihau_ Napisano Środa o 05:52 Napisano Środa o 05:52 Scott ma trochę bezsensowny napęd do crossa, więcej machania przodem niż efektywnych zmian. Osobiście brałbym roam 2024, dla mnie to taki "ideał crossa", ma wszystko co taki rower mieć powinien. Roam 2025 czy riverside 920 też są ok, to już kwestia preferencji co do napędu. 1 Cytuj
clavdivs Napisano Środa o 09:57 Napisano Środa o 09:57 Giant ideał? Czym że to? 28 szprych, no name- jaki jest sens dawania 28 szprych w rowerze crossowym, na udrękę temu co będzie centrował koła? Hamulce mt-200 toż to hydrauliczny Torney, najczęściej zapowietrzony hamulec jaki widziałem to mt-200. Podstawowe tarcze hamulcowe, shimano ogóle się nie stara z tarczami z niżej półki. d-fuse sztyca, jeden z głupich pomysłowa Gianta który utrzymuje sie najdłużej. dziwna rozmiarowka sterów. @lukyy17 Giant w napędzie 1xx ma blat 42 i kasete o zakresie 11-45, na płaskie spoko, ale nawet jak pojedziesz na wycieczkę w Gory Swietokrzyskie to na podejdzie padniesz. Technicznie najlepej prezentuje sie Zethos. P.S. Dla mnie jak ktoś poleca Riversida 920, to niczym innym jak płatny marketing. 1 2 Cytuj
leotdipl Napisano Środa o 13:12 Napisano Środa o 13:12 Kolega powyżej proponuje Unibike Zethos. I słusznie. Dorzuciłbym jeszcze Unibike Xenon. Na pewno do wyrwania na Dzień Dobry z rabatem 300-400 zł (mnie oferowano 400,-) więc zmieściłbyś się w założonym Max. budżecie. Zwróć tylko uwagę na wybór rozmiaru. Rama (górna rura) ma dość wysoki przekrok. Jeśli oczekujesz komfortu, weź 1 rozmiar mniejszy. Tak czy siak usiądź na jednym, i drugim i przetestuj który ci pasuje. Cytuj
chudzinki Napisano Środa o 14:19 Napisano Środa o 14:19 @leotdipl, czy ja dobrze zrozumiałem - polecasz kupno mniejszego rozmiaru żeby był więcej luzu do krocza? Wiesz, zawsze można wybrać inny rower np. Roam, Riverside bądź Polygon gdzie takiego problemu z pewnością nie będzie 🙂. @lukyy17, z Twoich propozycji Roam 1 2024. Nie odrzucałbym Scotta z powodu amortyzatora tylko pytanie za ile możesz go dostać. Część wymienna. Riverside 920 już się pojawił co jednemu użytkownikowi się nie spodobało 😀, więc ja jeszcze dorzucę Polygon Heist X7 (teraz trochę inaczej się zwie). Kwestia czy nastawiasz się bardziej na sport czy rekreację? Cytuj
leotdipl Napisano Środa o 14:52 Napisano Środa o 14:52 (edytowane) Nic nie polecam. Na moim przykladzie. Sam jestem na granicy 2 rozmiarów, czyli 19" i 21". Dla mnie optimum to 20", ale nie trafia się często na ten rozmiar ramy. I teraz tak. Siedziałem i jechałem na 21" Unibike Xenon. Mam 184 cm. I miałem wrażenie zbyt głębokiego sięgania do kierownicy, jakby jej ścigania ... takie odczucie. Był ten rozmiar 21" wg mnie za duży dla mnie. Dodatkowo 810 mm przekroku w 21" powodowało (M = 780 mm), że nie mogłem na niego wygodnie ani wsiąść ani wysiąść, czy też stojąc mieć komfortowo w rozkroku ramę Stąd moja sugestia. Bez przymiarki na miejscu - Nie kupuję. PS. Napisał przecież. Nastawia się na REKREACJĘ. Edytowane Środa o 14:56 przez leotdipl Cytuj
lukyy17 Napisano Środa o 15:55 Autor Napisano Środa o 15:55 Dzieki za wszystkie odpowiedzi, umowilem sie na wizyte w sobote i zobaczymy co najbardziej podejdzie dam znac na jaki rower padlo Cytuj
ernorator Napisano Środa o 16:48 Napisano Środa o 16:48 @clavdivs aż mnie to zaciekawiło Co jest nie tak z riverside 920? Napęd ok, przełożenie emeryckie na podjazdy są 38-46. Armor lepszy ma tylko jeden z proponowanych, koła zdecydowanie najlepsze. Jeden pasztet to hamulce ale reszta ma mt200 więc wszystkie to pasztet. Cytuj
leotdipl Napisano Środa o 17:16 Napisano Środa o 17:16 Nikt nic nie ma do Riverside 920. Sam go brałem pod uwagę. Ostatecznie byłem na NIE. Może czasami warto poczytać Wszystkie opinie. Ja je przeczytałem. Zwłaszcza te zagraniczne. Krótko. Chodzi o jakość wykonania detali. Ja przykładam do tego akurat uwagę. Mogłem go mieć za niecałe 4300. Cytuj
smw44199 Napisano Środa o 18:54 Napisano Środa o 18:54 Hamulce mt200 w takim crossie sprawdzają się, aż nadto. Nie można im niczego zarzucić. Cytuj
chudzinki Napisano wczoraj o 07:10 Napisano wczoraj o 07:10 (edytowane) 14 godzin temu, leotdipl napisał: Nikt nic nie ma do Riverside 920. Sam go brałem pod uwagę. Ostatecznie byłem na NIE. Może czasami warto poczytać Wszystkie opinie. Ja je przeczytałem. Zwłaszcza te zagraniczne. Krótko. Chodzi o jakość wykonania detali. Ja przykładam do tego akurat uwagę. A możesz przytoczyć jakąś opinię o jakości wykonania detali? Zwykle nie czytam takich bzdur odnośnie rowerów, ale tym razem się poświęciłem i nie mogłem znaleźć, również wśród tych zagranicznych. Tak na przyszłość @leotdipl, może warto coś pomacać i samemu się przekonać (jeżeli coś jest w zasięgu ręki jak Decathlon) niż opierać się na jakiś dziwnych komentarzach ludzi, którym np. przeszkadza za krótki pancerz po zmianie mostka albo źle wyregulowana przerzutka... Ja akurat przymierzałem się do kupna tego Riverside dla córki i nie dostrzegłem żadnych większych niedociągnięć. Zrobiłem na mnie bardzo dobre wrażenie. 16 godzin temu, leotdipl napisał: Napisał przecież. Nastawia się na REKREACJĘ. A gdzie tak napisał? Ja tylko widzę "amatorska jazda". Różnie to można interpretować. Ja też jeżdżę amatorsko, ale czy rekreacyjnie? Raczej nie 🙂. 12 godzin temu, smw44199 napisał: Hamulce mt200 w takim crossie sprawdzają się, aż nadto. Zgadzam się całkowicie @smw44199. Najśmieszniejsze jest to, że w tematach o elektrykach temat hamulców jest w 95% pomijany. Ważne są Nm, opinie i cena 😄. Edytowane wczoraj o 07:27 przez chudzinki Cytuj
leotdipl Napisano wczoraj o 09:18 Napisano wczoraj o 09:18 A możesz przytoczyć jakąś opinię o jakości wykonania detali? 1. Wejdź sobie i poczytaj. Takie trudne? Opinia z Francji, których jest tam wiele. 2. Do macania mam lepsze rzeczy ... 3. Rower crossowy to co to jest ? Amatorski wyczyn? 1 Cytuj
chudzinki Napisano wczoraj o 09:27 Napisano wczoraj o 09:27 (edytowane) Ad. 1. Przejrzałem wszystkie. Czyli również potwierdzasz brak takich opinii. Ad. 2. Oki. A o rowerach wolisz czytać opinie. Ad. 3. Tak żebyś zrozumiał przekaz - nie każdy kupuje wypasioną szosę żeby brać udział w wyścigach. @leotdipl, żeby nie było OT. Cytat O co ci chodzi? Twoje ZAWSZE na wierzchu? Chodzi mi tylko o te opinie. Nic więcej. Skoro są to pokaż i po temacie. Edytowane wczoraj o 09:31 przez chudzinki Cytuj
leotdipl Napisano wczoraj o 09:28 Napisano wczoraj o 09:28 O co ci chodzi? Twoje ZAWSZE na wierzchu? Cytuj
clavdivs Napisano wczoraj o 10:05 Napisano wczoraj o 10:05 17 godzin temu, ernorator napisał: @clavdivs aż mnie to zaciekawiło Co jest nie tak z riverside 920? Napęd ok, przełożenie emeryckie na podjazdy są 38-46. Armor lepszy ma tylko jeden z proponowanych, koła zdecydowanie najlepsze. Jeden pasztet to hamulce ale reszta ma mt200 więc wszystkie to pasztet. Bo są inne rozwiązania które sa tak samo dobre, a tańsze. Po co Sram, jak jest Cues. Po co się bawić w koła od fulcruma, z jakąś chora dostępnością części, tak samo szprychy pękają, łożyska zdychają jak w innych kołach. Cytuj
ernorator Napisano wczoraj o 14:02 Napisano wczoraj o 14:02 Po co tańszy Cues jak rower z nim jest droższy a swoją drogą NX to nie jest jakiś drogi, przerzutka 250, manetka 120, korba każda NW z odpowiednią linią łańcucha. Pomyliłeś Fulcruma z Mavikiem. A porównywanie tego do piast formula, giantowych czy shimano to słaby pomysł. No może shimano są nieśmiertelne jak nauczysz się je rozkręcać, wyjmować kuleczki, smarować i składać do kupy. Cytuj
Mihau_ Napisano wczoraj o 15:19 Napisano wczoraj o 15:19 5 godzin temu, clavdivs napisał: Bo są inne rozwiązania które sa tak samo dobre, a tańsze Tańsze rozwiązania a droższym rowerze 😆 A jeszcze nikt słowa o masie unibike nie napisał Cytuj
Mihau_ Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Roam 1 - 12,6 kg Riverside 920 - 12,3 kg Zethos sprężynowy widelec, reszta powietrzny Cytuj
Dzejdzejokocza Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu (edytowane) Zethos 14,3 kg ze stopką i dzwonkiem, 2 blaty z przodu Roam 1 - 12,6 kg zdaje się, że bez stopki, finalnie różnica wyniesie ok 1 kg Edytowane 19 godzin temu przez Dzejdzejokocza Cytuj
chudzinki Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Roam 1 2024 również 2 blaty. Mamy 1,7 kg różnicy. Dzwonek taki ciężki? Ciekawostka - Roam 1 ważony w sklepie w 2023 r. 12,7 kg. Cytuj
Dzejdzejokocza Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Dolicz stopkę jeszcze. Roam 1 z roku 2024 jest bardzo słabo dostępny. 1 Cytuj
clavdivs Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 18 godzin temu, ernorator napisał: Po co tańszy Cues jak rower z nim jest droższy a swoją drogą NX to nie jest jakiś drogi, przerzutka 250, manetka 120, korba każda NW z odpowiednią linią łańcucha. Pomyliłeś Fulcruma z Mavikiem. A porównywanie tego do piast formula, giantowych czy shimano to słaby pomysł. No może shimano są nieśmiertelne jak nauczysz się je rozkręcać, wyjmować kuleczki, smarować i składać do kupy. Cues jest nowszym napędem i z tańszym z lepszymi rozwiązaniami od NX. Jak porównujemy rowery drozsze od 920, to w będą one lepsze w innych aspektach. Ty uważasz że napęd z blatem 38t jest optymalny, Ja uwazam że nie, w przypadku Gianta mam pewność że wchodzi blat 42T, (dla mnie taki blat jest najbardziej optymalny do crossa), w przypadku roweru z decatlona nie widzę żeby weszło cos większego. Ogólnie kupując rower z 2rz napędem o wiele łatwiej przejść na 1rz, niż odwrotnie. W czasie moich dojazdów do pracy używałem różnych kól, Mavic, Fulcrum, na piastach od Shimano, Novateca. Najgorzej wspominam Fulcrumy, padjące łożyska, pękające szprychy, utlenione nyple. 1 godzinę temu, chudzinki napisał: Roam 1 2024 również 2 blaty. Mamy 1,7 kg różnicy. Dzwonek taki ciężki? Ciekawostka - Roam 1 ważony w sklepie w 2023 r. 12,7 kg. Czyli zabrać Ci wage, i nie rozpoznasz który rower lepszy? Ogólnie jaranie się wagą w rowerach crossowych to jakaś Szajbajkowe przedszkole z wiedzy o rowerach. Wniosek jest taki że Unibike jest cięzszy o ten +/-1kg, tyle że jest taka polityka firmy, tworzyć rower niezawodny i przystosowany dla przeciętnego kowalskiego. Geos jest przykładem że Unibike potrafi zrobić lekki rower w swojej klasie. Cytuj
chudzinki Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu (edytowane) @clavdivs, nie rozpoznam... Bez wagi ani rusz! Nawet przy kurierze ważę sam rower i z opakowaniem. Kiedyś też nie zwracałem takiej uwagi na kg, ale wyrosłem z tego 🙂. A serio - co jest takiego niezwykłego w Unibike, że jest synonimem jakości i niezawodności? Sam kiedyś miałem Vipera i chciałem się dowiedzieć. Teraz mam Thoughroada z oryginalnymi kołami, przerobionym na 1x10 i jakoś nie widzę tych problemów z piastami, szprychami ani sztycą. Hamulce oryginalne MT 200, które są całkowicie wystarczające do mojej, na pewno nie wolnej, jazdy. Póki co jeden tu pisał żeby dla komfortu w Unibike wybrać mniejszy rozmiar, bo ramy jakieś takie dziwne ☺️. Odnośnie Fulcrum jeżeli ktoś się tak bardzo martwi to o ile będzie w ogóle konieczność to wszystkie części ma Fitwheels. Cytat Cues jest nowszym napędem i z tańszym z lepszymi rozwiązaniami od NX. A to się okaże po jakimś czasie. Edytowane 5 godzin temu przez chudzinki Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.