alienusa Napisano 19 Maja Napisano 19 Maja Hey, jestem posiadaczem roweru Romet Huragan 4(2023) geometria prawdopodobnie endurance(w opisie na stronie producenta brak informacji) i w tym roku przymierzam się do zakupu nowego roweru, Romet pójdzie na trenażer gdy za oknem pogoda mocno deszczowa. Przeglądam od dłuższego czasu "internety" i nie mogę się zdecydować między bianchi infinito a sprint, może coś doradzicie, mam 38lat, 183cm, waga 84kg. Koła w obu przypadkach wymienię na campagnolo Zonda disc + opona 28 Vittoria Corsa n.ext (w których jestem posiadaniu, są trochę lżejsze niż te fabryczne w "Biance"). Zazwyczaj jeżdżę trasy 50-100km+. Co wybrać ? 1.Bianchi sprint(race) czy Bianchi infinito(endurance) 2. Czy będzie znacząca różnica w prędkości/watach ? 3. Jakie miesiące są najlepsze na zakup roweru ? oraz może znacie jakieś dobre sklepy z wyprzedażami. Gorący sezon jestem w stanie przeczekać. Pozdrawiam Cytuj
Mihau_ Napisano 20 Maja Napisano 20 Maja Nikt ci nie będzie w stanie doradzić kiedy sam nie wiesz czego chcesz Cytuj
alienusa Napisano 20 Maja Autor Napisano 20 Maja Cytat Nikt ci nie będzie w stanie doradzić kiedy sam nie wiesz czego chcesz Dlatego też pytałem o potencjalną różnice w prędkości, może znajdzie się jakiś czynnik który będzie za którymś z rowerów bardziej przemawiał. Cytuj
nctrns Napisano 20 Maja Napisano 20 Maja Potencjalna różnica w prędkości zależy w co najmniej 80% od Ciebie, a te pozostałe 20% to będą ułamki km/h, chyba że na huraganie już jeździsz solo 35km/h albo szybciej. W sensie utrzymujesz taką prędkość przez kilkadziesiąt minut na prostych. Kwestia tego jak jesteś rozciągnięty i wytrenowany. Jak dasz radę się złożyć do optymalnej pozycji na sprincie i ją utrzymać, to będziesz miał zysk. Jak w praktyce będziesz jechał cały czas wyprostowany, albo nie dasz radę nawet tego bo geometria zbyt agresywna, jesteś zbyt wyciągnięty i opierasz się na rękach, to nie masz zysku a wręcz stratę. Z tego co widzę różnice w geometrii między sprint a infinito są dość widoczne. Więc może bike sizing u fittera? 1 Cytuj
KNKS Napisano 21 Maja Napisano 21 Maja W dniu 19.05.2025 o 20:43, alienusa napisał: 2. Czy będzie znacząca różnica w prędkości/watach ? Jedynym czynnikiem wpływającym na ilość watów jest twoja forma. Prędkość? teoretycznie rower aero powinien być odrobine szybszy. Gdzieś w zakresie powyżej 35km/h. Z tego co widzę to obydwa Bianchi występują na 105 R7100, czyli jesteś skazany na dychawiczny kompakt 50/34 pożenionym z 11-34. Nie będzie za "miękko" ? Huragan 4 miał chyba 52/36 x 11/28. 1 Cytuj
alienusa Napisano 21 Maja Autor Napisano 21 Maja W dniu 20.05.2025 o 12:53, nctrns napisał: Potencjalna różnica w prędkości zależy w co najmniej 80% od Ciebie, a te pozostałe 20% to będą ułamki km/h, chyba że na huraganie już jeździsz solo 35km/h albo szybciej. Z tego co widzę różnice w geometrii między sprint a infinito są dość widoczne. Więc może bike sizing u fittera? Co do prędkości to jeszcze nie, średnie w okolicach 30+km/h, jeżdżę dopiero od tamtego roku.Ogólnie uprawiam trekking i miała to być odskocznia do podtrzymania kondycji,a wyszło że się człowiek wkręcił. Odnośnie geometrii Huragana 4(2023) brak info na stronie rometa, ale wersja 2024r ma już podaną, a jest chyba identyczna. Przedstawia się to następująco: Romet Huragan 4 (L) S: 578 R: 404 Bianchi Infnito (59) S: 600 R: 391 Bianchi Sprint (59) S: 580 R: 396 Sprint nie będzie bardziej zbliżony geometrią? Jestem totalny laikiem w tej kwestii więc... Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie na temat różnic. Cytat Z tego co widzę to obydwa Bianchi występują na 105 R7100, czyli jesteś skazany na dychawiczny kompakt 50/34 pożenionym z 11-34. Nie będzie za "miękko" ? Huragan 4 miał chyba 52/36 x 11/28. Niestety nie mam porównania, owszem huragan ma 52/36 x 11/28. Bardzo będzie to odczuwalne w praktyce ? Dzięki bardzo za odpowiedzi i sorry że zadaje takie banalne pytania, ale nie mam nawet roku praktyki jeszcze. Cytuj
KNKS Napisano 21 Maja Napisano 21 Maja Czy będzie odczuwalne ? Oczywiście że będzie. i to dosyć wyraźnie. Cytuj
olo850 Napisano 22 Maja Napisano 22 Maja Będzie odczuwalne jeżeli jeździsz wystarczająco szybko, zadawane pytania i podana średnia na to nie wskazują. Pytanie jeszcze o teren, w okolicach Krakowa np. dla amatora w mojej ocenie kompakt jest bardziej sensowny niż 52/36, z wyłączeniem zastosowań "wyścigowych". Cytuj
KNKS Napisano 22 Maja Napisano 22 Maja (edytowane) @olo850 A to nie tak, że skoro kolega przyzwyczaił nogę/zrobił formę wystarczającą na 52-36x11-28, to bezsensownym jest przechodzenie na całkowicie "emeryckie" 50-34x11-34 ? Toż to jest podstawowy entry level. Dla początkujących, lub typowo w góry. Co dalej 42x10-44? 😉 Edytowane 22 Maja przez KNKS Cytuj
olo850 Napisano 22 Maja Napisano 22 Maja @KNKS wypraszam sobie osobiste przytyki, sam jeżdżę na tym emeryckim zestawie, a kiedyś miałem 52-36x11-28 W każdym razie ja nie traktowałbym kwestii korby jako istotnej w wyborze biorąc pod uwagę charakter pytań powyżej. Cytuj
KNKS Napisano 22 Maja Napisano 22 Maja Wybacz, ale jeśli dobór przelożenia/stopniowania napędu nie jest kluczowym zagadnieniem podczas wyboru roweru szosowego, to zapytam, co takowym jest ? Kolor ? Cytuj
Mihau_ Napisano 22 Maja Napisano 22 Maja No pewnie, że kolor, przecież nikt normalny nie kupuje bianchi innego niż celeste 1 Cytuj
olo850 Napisano 22 Maja Napisano 22 Maja W kontekście pytań zadawanych przez autora kluczowym zagadnieniem jest geometria roweru oraz pozycja która będzie jej pochodną. Cytuj
alienusa Napisano 22 Maja Autor Napisano 22 Maja Przejrzałem ofertę bianchi, w cenach które jestem w stanie wydać na ten moment i niestety wszędzie 50-34 a wymieniać kobrę zaraz po zakupie to dodatkowe koszty... Ewentualnie mógłbym wymienić kasetę, tylko czy to dużo zmieni ?(Oczywiście docelowo, korbę też w tym wypadku biorę pod uwagę zmienić) Najbardziej na tą chwilę interesuje mnie geometria, wyliczyłem ratio, tylko coś mi nie pasuje w Romecie który "niby" jest endurance. Źle coś obliczyłem ? Romet Huragan 4 - endurance ? (r.58) ratio: 1,43 Stack: 578 Reach: 404 Bianchi Infinito - endurance (r.59) ratio: 1,53 Stack: 600 Reach: 391 Bianchi Sprint - race (r.59) ratio: 1,46 Stack: 580 Reach: 396 Cytuj
alienusa Napisano 22 Maja Autor Napisano 22 Maja (edytowane) Czyli wychodzi na to, że dobrze obliczyłem. Tylko czemu ratio w Romecie który ma się za endurance, jest niższe niż w Bianchi sprint który jest race ? Edytowane 22 Maja przez alienusa Cytuj
olo850 Napisano 22 Maja Napisano 22 Maja Bo to tylko określenia marketingowe, stosowane niekonsekwentnie przez producentów/marketingowców. Pytanie jeszcze czy wartości są poprawne, zwłaszcza przy Romecie byłbym ostrożny. Ten aktualny rower jest ok czy chcesz coś bardziej agresywnego? Jeżeli to drugie to szukasz czegoś innego niż Bianch Sprint. Rometa jak masz ustawionego, podkładki pod mostkiem, jaki drop pomiędzy siodełkiem a kierownicą? To nie jest bardzo skomplikowane, ale nie ogranicza się do policzenia stosunku reach/stack. Cytuj
alienusa Napisano 23 Maja Autor Napisano 23 Maja Wydaje mi się że Huraganu jest okey, choć nie bardzo mam się do czego odnieść. Podkładki pod mostkiem "fabrycznie". Drop wysoki, nie sprawdzę w tym momencie dokładnie. Cytuj
KNKS Napisano 23 Maja Napisano 23 Maja No i co @olo850 ? Jak oceniasz ? To jeszcze endurance, czy już może kwalifikuje się do race ? 😅 Cytuj
alienusa Napisano 24 Maja Autor Napisano 24 Maja Może się ktoś jeszcze wypowie... przyszedłem tutaj właśnie dlatego, bo się po prostu nie znam. Cytuj
KNKS Napisano 24 Maja Napisano 24 Maja (edytowane) ---> RACE. Dasz radę. Poszukaj tylko czegoś na "męskiej" korbie, bo myślę że z kompaktowej nie będziesz zadowolony. Edytowane 24 Maja przez KNKS Cytuj
chrismel Napisano 24 Maja Napisano 24 Maja W dniu 22.05.2025 o 15:40, alienusa napisał: niestety wszędzie 50-34 Na 50 przód 11 tył przy oponach 28C i kadencji 90 masz 53 km/h. Naprawdę jesteś w stanie jechać tak przez kilka kilometrów ? Cytuj
alienusa Napisano 24 Maja Autor Napisano 24 Maja Cytat Na 50 przód 11 tył przy oponach 28C i kadencji 90 masz 53 km/h. Naprawdę jesteś w stanie jechać tak przez kilka kilometrów Czy ja napisałem gdziekolwiek, że tak jest ? Napisałem wręcz, że nie. Moje niestety, odnosiło się do tego, że większość osób doradza inaczej. Tylko tak naprawdę, przecież docelowo będę wymieniał korbę oraz kasetę, szybciej niż ramę, lub też mogę to zrobić mniejszym kosztem niż ramę. Najbardziej mi zależy na zdaniach na temat geometrii tych dwóch modeli. Co przemawia za jednym, a co za drugim itd. Cytuj
chrismel Napisano 24 Maja Napisano 24 Maja (edytowane) Przełożenia oraz geometrię trzeba dobierać do swoich realnych możliwości. Sam najlepiej wiesz jakie one są. Jak chcesz iść w sportową geometrię a później jeździć z mostkiem na plus i stosem podkładek pod nim to po co ? Jak wiesz że tak nie będzie to wtedy jest to słuszny wybór. Co do przełożeń. Jak obserwuję na Gassach z jakimi prędkościami porusza się większość kolarzy szosowych to optymalna korba dla nich to nawet nie 34/50 ale gravelowa 30/46. Po co 12 biegów na kasecie jak korzystamy z połowy bo na więcej noga nie pozwala. W pierwszym poście pytałeś o różnicę w prędkościach/watach. Przejście z górnego chwytu na dolny czyli obniżenie pozycji o 12 cm przy 29 km/h daje zysk .... No właśnie, jak sądzisz, jaki ? Edytowane 24 Maja przez chrismel 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.