Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hey, jestem posiadaczem roweru Romet Huragan 4(2023) geometria prawdopodobnie endurance(w opisie na stronie producenta brak informacji) i w tym roku przymierzam się do zakupu nowego roweru, Romet pójdzie na trenażer gdy za oknem pogoda mocno deszczowa. Przeglądam od dłuższego czasu "internety" i nie mogę się zdecydować między bianchi infinito a sprint, może coś doradzicie, mam 38lat, 183cm, waga 84kg. Koła w obu przypadkach wymienię na campagnolo Zonda disc + opona 28 Vittoria Corsa n.ext (w których jestem posiadaniu, są trochę lżejsze niż te fabryczne w "Biance"). Zazwyczaj jeżdżę trasy 50-100km+.  Co wybrać ?

1.Bianchi sprint(race) czy Bianchi infinito(endurance)

2. Czy będzie znacząca różnica w prędkości/watach ?

3. Jakie miesiące są najlepsze na zakup roweru ? oraz może znacie jakieś dobre sklepy z wyprzedażami. Gorący sezon jestem w stanie przeczekać. 

Pozdrawiam 

 

 

Napisano
Cytat

Nikt ci nie będzie w stanie doradzić kiedy sam nie wiesz czego chcesz 

Dlatego też pytałem o potencjalną różnice w prędkości, może znajdzie się jakiś czynnik który będzie za którymś z rowerów bardziej przemawiał. 

Napisano

Potencjalna różnica w prędkości zależy w co najmniej 80% od Ciebie, a te pozostałe 20% to będą ułamki km/h, chyba że na huraganie już jeździsz solo 35km/h albo szybciej. W sensie utrzymujesz taką prędkość przez kilkadziesiąt minut na prostych.

Kwestia tego jak jesteś rozciągnięty i wytrenowany. Jak dasz radę się złożyć do optymalnej pozycji na sprincie i ją utrzymać, to będziesz miał zysk. Jak w praktyce będziesz jechał cały czas wyprostowany, albo nie dasz radę nawet tego bo geometria zbyt agresywna, jesteś zbyt wyciągnięty i opierasz się na rękach, to nie masz zysku a wręcz stratę.

Z tego co widzę różnice w geometrii między sprint a infinito są dość widoczne. Więc może bike sizing u fittera?

  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 19.05.2025 o 20:43, alienusa napisał:

2. Czy będzie znacząca różnica w prędkości/watach ?

Jedynym czynnikiem wpływającym na ilość watów jest twoja forma.

Prędkość? teoretycznie rower aero powinien być odrobine szybszy. Gdzieś w zakresie powyżej 35km/h.

Z tego co widzę to obydwa Bianchi występują na 105 R7100, czyli jesteś skazany na dychawiczny kompakt 50/34 pożenionym z 11-34. Nie będzie za "miękko" ? Huragan 4 miał chyba 52/36 x 11/28.

  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 20.05.2025 o 12:53, nctrns napisał:

Potencjalna różnica w prędkości zależy w co najmniej 80% od Ciebie, a te pozostałe 20% to będą ułamki km/h, chyba że na huraganie już jeździsz solo 35km/h albo szybciej. 

Z tego co widzę różnice w geometrii między sprint a infinito są dość widoczne. Więc może bike sizing u fittera?

Co do prędkości to jeszcze nie, średnie w okolicach 30+km/h, jeżdżę dopiero od tamtego roku.Ogólnie uprawiam trekking i miała to być odskocznia do podtrzymania kondycji,a wyszło że się człowiek wkręcił.

Odnośnie geometrii Huragana 4(2023) brak info na stronie rometa, ale wersja 2024r ma już podaną, a jest chyba identyczna. 

Przedstawia się to następująco:

Romet Huragan 4 (L)
S: 578
R: 404
Bianchi Infnito (59)
S: 600
R: 391
Bianchi Sprint (59)
S: 580
R: 396

Sprint nie będzie bardziej zbliżony geometrią? Jestem totalny laikiem w tej kwestii więc... Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie na temat różnic. 

 

Cytat

Z tego co widzę to obydwa Bianchi występują na 105 R7100, czyli jesteś skazany na dychawiczny kompakt 50/34 pożenionym z 11-34. Nie będzie za "miękko" ? Huragan 4 miał chyba 52/36 x 11/28.

Niestety nie mam porównania, owszem huragan ma 52/36 x 11/28. Bardzo będzie to odczuwalne w praktyce ? 

Dzięki bardzo za odpowiedzi i sorry że zadaje takie banalne pytania, ale nie mam nawet roku praktyki jeszcze. 

Napisano

Będzie odczuwalne jeżeli jeździsz wystarczająco szybko, zadawane pytania i podana średnia na to nie wskazują. Pytanie jeszcze o teren, w okolicach Krakowa np. dla amatora w mojej ocenie kompakt jest bardziej sensowny niż 52/36, z wyłączeniem zastosowań "wyścigowych".

Napisano (edytowane)

@olo850 A to nie tak, że skoro kolega przyzwyczaił nogę/zrobił formę wystarczającą na 52-36x11-28, to bezsensownym jest przechodzenie na całkowicie "emeryckie" 50-34x11-34 ? Toż to jest podstawowy entry level. Dla początkujących, lub typowo w góry.

Co dalej 42x10-44? 😉

Edytowane przez KNKS
Napisano

@KNKS wypraszam sobie osobiste przytyki, sam jeżdżę na tym emeryckim zestawie, a kiedyś miałem 52-36x11-28 :D W każdym razie ja nie traktowałbym kwestii korby jako istotnej w wyborze biorąc pod uwagę charakter pytań powyżej.

Napisano

Wybacz, ale jeśli dobór przelożenia/stopniowania napędu nie jest kluczowym zagadnieniem podczas wyboru roweru szosowego, to zapytam, co takowym jest ? Kolor ?

Napisano

Przejrzałem ofertę bianchi, w cenach które jestem w stanie wydać na ten moment i niestety wszędzie 50-34 a wymieniać kobrę zaraz po zakupie to dodatkowe koszty... Ewentualnie mógłbym wymienić kasetę, tylko czy to dużo zmieni ?(Oczywiście docelowo, korbę też w tym wypadku biorę pod uwagę zmienić)

Najbardziej na tą chwilę interesuje mnie geometria, wyliczyłem ratio, tylko coś mi nie pasuje w Romecie który "niby" jest endurance. Źle coś obliczyłem ? 

 

Romet Huragan 4 - endurance ? (r.58) 
ratio: 1,43
Stack: 578
Reach: 404
Bianchi Infinito - endurance (r.59) 
ratio: 1,53
Stack: 600
Reach: 391
Bianchi Sprint - race (r.59) 
ratio: 1,46
Stack: 580
Reach: 396

 

 

Napisano (edytowane)

Czyli wychodzi na to, że dobrze obliczyłem. Tylko czemu ratio w Romecie który ma się za endurance, jest niższe niż w Bianchi sprint który jest race ?

Edytowane przez alienusa
Napisano

Bo to tylko określenia marketingowe, stosowane niekonsekwentnie przez producentów/marketingowców. Pytanie jeszcze czy wartości są poprawne, zwłaszcza przy Romecie byłbym ostrożny. Ten aktualny rower jest ok czy chcesz coś bardziej agresywnego? Jeżeli to drugie to szukasz czegoś innego niż Bianch Sprint. Rometa jak masz ustawionego, podkładki pod mostkiem, jaki drop pomiędzy siodełkiem a kierownicą? To nie jest bardzo skomplikowane, ale nie ogranicza się do policzenia stosunku reach/stack.

Napisano

Wydaje mi się że Huraganu jest okey, choć nie bardzo mam się do czego odnieść. Podkładki pod mostkiem "fabrycznie". Drop wysoki, nie sprawdzę w tym momencie dokładnie.

Screenshot_2025-05-23-02-53-13-07_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Napisano (edytowane)

---> RACE.

Dasz radę.

Poszukaj tylko czegoś na "męskiej" korbie, bo myślę że z kompaktowej nie będziesz zadowolony. 

Edytowane przez KNKS
Napisano
W dniu 22.05.2025 o 15:40, alienusa napisał:

niestety wszędzie 50-34

Na 50 przód 11 tył przy oponach 28C i kadencji 90 masz 53 km/h. Naprawdę jesteś w stanie jechać tak przez kilka kilometrów ?

Napisano
Cytat

Na 50 przód 11 tył przy oponach 28C i kadencji 90 masz 53 km/h. Naprawdę jesteś w stanie jechać tak przez kilka kilometrów

Czy ja napisałem gdziekolwiek, że tak jest ? Napisałem wręcz, że nie. Moje niestety, odnosiło się do tego, że większość osób doradza inaczej. Tylko tak naprawdę, przecież docelowo będę wymieniał korbę oraz kasetę, szybciej niż ramę, lub też mogę to zrobić mniejszym kosztem niż ramę. Najbardziej mi zależy na zdaniach na temat geometrii tych dwóch modeli. Co przemawia za jednym, a co za drugim itd. 

Napisano (edytowane)

Przełożenia oraz geometrię trzeba dobierać do swoich realnych możliwości. Sam najlepiej wiesz jakie one są. Jak chcesz iść w sportową geometrię a później jeździć z mostkiem na plus i stosem podkładek pod nim to po co ? Jak wiesz że tak nie będzie to wtedy jest to słuszny wybór. Co do przełożeń. Jak obserwuję na Gassach z jakimi prędkościami porusza się większość kolarzy szosowych to optymalna korba dla nich to nawet nie 34/50 ale gravelowa 30/46. Po co 12 biegów na kasecie jak korzystamy z połowy bo na więcej noga nie pozwala.

W pierwszym poście pytałeś o różnicę w prędkościach/watach. Przejście z górnego chwytu na dolny czyli obniżenie pozycji o 12 cm przy 29 km/h daje zysk .... No właśnie, jak sądzisz, jaki ?

 

 

Edytowane przez chrismel
  • Haha 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...