biker_matt Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja Witam forumowiczów, chcę przerobić tego crossa bardziej w stronę MTB. Pierwszą rzeczą do zmiany będą opony, amor i kiera. Może później przedni blat na 1x (jak coś polecacie w tym temacie to dajcie znać) Chciałbym się Was polecić na jaki amortyzator wymienić w okolicy 1k zł z tego roweru aby przerobić go nieco bardziej w stronę MTB. Mam już prawie wybrany ale nie wiem co z rurą sterową no i rozmiarami. - https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-recon-silver-rl-solo-air-pd22676/?v_Id=155126 - Nie wiem jak się to dobiera. Ważę 60 kg i chciałbym aby płynnie chodził od samego poczatku bo na tym w serii nie czuję działania - wytrzepuje mnie jakbym miał gravela i ugina się jak sobie robię specjalne pompki... Zmienię mostek na 60-70 mm i może od razu kierownicę. Mostek z serii już leży równolegle do podłoża ale jestem wyciągnięty jak struna i dziwnie się skręca. No i czy da radę zrobić całość samemu w ramach weekendowego dłubania przy rowerku? Dajcie znać czy jest sens się za to zabierać mając narzędzia ogólne, tzw garażowe czy trzeba do serwisu oddać. Jeśli ktoś robił podobną rzecz z podobnego modelu proszę o podpowiedzi. Tutaj specyfikacja z modelu 2022 ale chyba jest to samo w moim: Specyfikacja techniczna Rama Rama: 700C / ALU 6061-T6 /MĘSKA Dostępne rozmiary: 19" Kolory: GRAFITOWO-NIEBIESKI Widelec przedni: SR SUNTOUR NVX / BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY / SKOK 75MM Komplet sterowy: AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY Koła Piasty: SHIMANO TX505 / 32H / CZARNE Obręcze: STARS / DISC / ZAKUWKI / CZARNE Szprychy: SAPIM LEADER / NIERDZEWNE Opony: SCHWALBE SMART SAM / ACTIVE / 28X1.65 Dętki: SCHWALBE / AV Napęd Mechanizm korbowy: SHIMANO MT210-2 / 46X30T / ZINTEGROWANA OŚ / OSŁONA Suport: - Przerzutka przednia: SHIMANO ACERA T3000-2 Przerzutka tylna: SHIMANO ALIVIO M3100 SHADOW Dźwignie przerzutek: SHIMANO ALTUS M2010/SHIMANO MT401 Wielotryb: SHIMANO HG200-9 / 11-36T Łańcuch: KMC X9 Ilość biegów: 18 Komponenty Hamulce: SHIMANO MT410 (DISC BRAKE) Dźwignie hamulca: SHIMANO ALTUS M2010/SHIMANO MT401 Błotniki: - Pedały: UNION / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA Kierownica: ZOOM / RISER / 31.8MM Chwyty kierownicy: RASSO ERGONOMIC / ALU LOCK Wspornik kierownicy: UNO GRADE COMFORT / REGULOWANY / 31.8MM Siodło: SELLE ROYAL SHADOW+ / ROYAL GEL Wspornik siodła: KS EXA FORM / AMORTYZOWANY Podpórka: STANDWELL / ALU / REGULOWANA Bagażnik: - Oświetlenie: - Inne: DZWONEK Waga: 14,90 kg Cytuj
chudzinki Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja Cytat chcę przerobić tego crossa bardziej w stronę MTB Przechodziłem to... Pytanie najważniejsze: jaka szerokość opon (z tyłu) Cię urządza? Cytuj
biker_matt Napisano 9 Maja Autor Napisano 9 Maja myśle o zakresie 50-55. Może aby bardziej odczuć zmianę pierwszą oponką byłaby Conti Race King 2.0 lub 2.2 Cytuj
chudzinki Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja (edytowane) No to jeżeli ta rama jest taka sama jak Vipera to na tył max. 1.9... Zmierz i pomyśl czy warto. EDIT. Znalazłem fotkę 🙂. Może nie widać dokładnie, ale tam jest bardzo ciasno. Później założyłem 1.9 Gdybyś jednak dalej chciał przerabiać to pomyśl nad Raidonem 80 mm żeby za bardzo nie podnieść przodu do góry. Edytowane 9 Maja przez chudzinki Cytuj
DEFTONES Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja (edytowane) Wybrałeś amor pod taperowaną główkę. W Twoim rowerze jest prosta, więc musi być pod 1i1/8 cala. Do tego wzrośnie skok amora, co zmienia geo roweru/ramy. Bywało tak, że niektóre ramy przez to potrafią najzwyczajniej strzelić/pęknąć. Koła masz 28 cala, więc amor pod 29 cala i pod oś QR. Chyba, że planujesz wymianę kół. https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-recon-silver-rl-solo-air-pd22676/?v_Id=143372 Edytowane 9 Maja przez DEFTONES Cytuj
biker_matt Napisano 9 Maja Autor Napisano 9 Maja No takie 2.0 bym mógł mieć. Szerszych bym nie potrzebował w tej przeróbce. A co z tym amorem? To co pod moje koła 28 cala? Może być skok 80-100. Na większy się nie rzucam bo jak mi się spodoba MTB bo takiej przeróbce to się rower cały kupi... Cytat Wybrałeś amor pod taperowaną główkę. W Twoim rowerze jest prosta, więc musi być pod 1i1/8 cala. Do tego wzrośnie skok amora, co zmienia geo roweru/ramy. Bywało tak, że niektóre ramy przez to potrafią najzwyczajniej strzelić/pęknąć. Koła masz 28 cala, więc amor pod 29 cala i pod oś QR. Chyba, że planujesz wymianę kół. https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-recon-silver-rl-solo-air-pd22676/?v_Id=143372 To ten z linku może być ale rozmiar kół 27,5? A czy można te amory 100 mm już wstępnie opuścić o ok. 20mm aby były długie na 80 mm? Gdzieś wyczytałem o takim zabiegu czy mi się pomyliło z czymś innym? Cytuj
DEFTONES Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja Niby nic nie będzie, ale głowy nie dam, jak wpakujesz szerszą i wyższą oponę. W swoim rowerze masz koła 28 cali. Koła 29 cali i 28 cali mają ten sam rozmiar obręczy. To takie oszustwo "rowerowe". Różnica w oznaczeniach 28 i 29 wynika z wysokości opony. Cytuj
biker_matt Napisano 9 Maja Autor Napisano 9 Maja (edytowane) Właśnie zauważyłem że te 28 i 29 cali się przeplata w tych samych obręczach. Dobra ten 100 mm na razie wygląda ok. Względem seryjnego lekko podniesie mi przód? Edytowane 9 Maja przez biker_matt Cytuj
chudzinki Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja (edytowane) Sporo... Dlatego ja zaproponowałem 80 mm żeby za bardzo nie zburzyć geometrii. 2-calowa na tył, przynajmniej w Viperze to za dużo. Edytowane 9 Maja przez chudzinki Cytuj
biker_matt Napisano 9 Maja Autor Napisano 9 Maja To co 80 mm powietrznego z miękkim ugięciem pod małą wagę proponujesz? Cytuj
chudzinki Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja (edytowane) Ja miałem https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/raidon/29-cali_amortyzator-raidon-xc-lo-r-air-29-cali-czarny-mat-2024/761 Szukałem wtedy takiego, który jak najmniej zmieni geometrię. Nie narzekałem 🙂. Edytowane 9 Maja przez chudzinki Cytuj
biker_matt Napisano 9 Maja Autor Napisano 9 Maja o fajne. Mało na rynku tych 80 mm. Czuć różnicę w pracy od seryjnego? Cytuj
Dokumosa Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja Minimum to judy gold ustawiony na 80mm (trzeba dołożyć jednego travel-spacer'a). Tylko prosta sterówka i oś pod qr to trochę zaszłość historyczna - ciężko z dostępnością i tanio nie będzie. Do tego obręcze pewnie 19mm z gumą mtb to będzie słabo działać i wyglądać. Cytuj
chudzinki Napisano 9 Maja Napisano 9 Maja 7 minut temu, biker_matt napisał: Czuć różnicę w pracy od seryjnego? W porównaniu do NEX (czy NVX) wszystko chyba będzie lepiej działać. Bądź tylko świadomy, że później nie odzyskasz tych pieniędzy przy odsprzedaży roweru. Najlepiej zatrzymać stare części i później założyć je z powrotem 🙂. Cytuj
Galvatron Napisano Sobota o 12:35 Napisano Sobota o 12:35 Recon Silver ma kiepskiej jakości powłokę górnych goleni, która łatwo można uszkodzić. Zdecydowanie go sobie odpuść. Zmiana amortyzatora z 75 mm na 100 mm podniesie przód i wypłaszczy kąt rury sterowej oraz rury podsiodłowej o ok. 1*. Jeśli z tyłu nie ma miejsca na sensownej szerokości oponę (powiedzmy 2.0-2.2), to modyfikowanie obecnego roweru może nie mieć wielkiego sensu, tym bardziej, że na przecenie można za 3300 zł kupić MTB z amortyzatorem powietrznym, stożkową główką ramy i tylna osią we współczesnym standardzie 12x148 mm: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414 Cytuj
biker_matt Napisano Poniedziałek o 08:43 Autor Napisano Poniedziałek o 08:43 Cytat Zmiana amortyzatora z 75 mm na 100 mm podniesie przód i wypłaszczy kąt rury sterowej oraz rury podsiodłowej o ok. 1*. a co może się z tym wiązać? Cytuj
chudzinki Napisano Poniedziałek o 08:45 Napisano Poniedziałek o 08:45 Będziesz siedział bardziej wyprostowany. Oprócz tego, w takim rowerze, reszty nie odczujesz. Cytuj
biker_matt Napisano Poniedziałek o 09:23 Autor Napisano Poniedziałek o 09:23 a nie złamie się rama? Głowka ramy też się zwiększy kąt Cytuj
chudzinki Napisano Poniedziałek o 09:27 Napisano Poniedziałek o 09:27 Przy Twojej wadze i jeździe bez skoków z pewnością nic się nie stanie, przynajmniej nie od takiej zmiany amortyzatora. Cytuj
biker_matt Napisano Poniedziałek o 09:34 Autor Napisano Poniedziałek o 09:34 ok to chyba zdecyduję się na 100 mm powietrzny pomiędzy tymi: Czym różnią się te modele? 1. https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-recon-silver-rl-solo-air-pd22676/?v_Id=143372 2. https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-judy-silver-tk-pd21253/?v_Id=155113 Cytuj
chudzinki Napisano Poniedziałek o 10:15 Napisano Poniedziałek o 10:15 (edytowane) Judy ma mniejsze średnice goleni i inny tłumik. Ale ten akurat model Recona to taka bieda wersja. Wolałbym bez kombinacji kupić 80 mm Raidona, tym bardziej, że rasowego górala z tego nie zrobisz... 🙂 Edytowane Poniedziałek o 10:16 przez chudzinki Cytuj
NerfMe Napisano Poniedziałek o 10:29 Napisano Poniedziałek o 10:29 Jaki ma cel taka zabawa? Nie łatwiej sprzedać obecny rower, dołożyć te pieniądze do zakupu jakiegoś MTB? Wyżej masz podaną jedną z propozycji. Za około 3 tys. zł można teraz sensowny rower MTB kupić. Moim zdaniem to się nie opłaca. Cytuj
biker_matt Napisano Poniedziałek o 10:42 Autor Napisano Poniedziałek o 10:42 Może się nie opłaca ale nie patrzę na to, a do tego nowe MTB za 3k raczej mnie nie interesuje. Chcę pozmieniać lekko charakter do jazdy po lasach obok i przede wszystkim zostawić ten rower w rodzinie, żeby kto chce to mógł pojeździć. Obecnie i tak kupuję jeszcze inny rower do innych zastosowań. Cytat Wolałbym bez kombinacji kupić 80 mm Raidona, tym bardziej, że rasowego górala z tego nie zrobisz... 🙂 To ten z Twojego linku co zamontowałeś? Myślę o nim cały czas też ale on na jakichś mniej popularnych stronach jest tylko dostępny. Chodzi mi o działanie na lekką wagę żeby był to amor, którego pracę się poczuje na kamieniach przy 65 kg jeźdźca Cytuj
chudzinki Napisano Poniedziałek o 10:48 Napisano Poniedziałek o 10:48 Dokładnie. Z tego sklepu możesz śmiało kupować. Szef firmy, @ACTIVIA , jest użytkownikiem forum. 1 Cytuj
Dokumosa Napisano Poniedziałek o 12:53 Napisano Poniedziałek o 12:53 jeśli ma działać i być odporniejszy na brak regularnych serwisów to polecam jednak cokolwiek na alu goleniach z RS. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.