2marekm Napisano 13 Czerwca Autor Napisano 13 Czerwca Zdejmuję tylko przednie koło i prawy pedał, aby leżąc był bardziej płaski i nie opierał się na pedale. Dlatego prawy, ponieważ wsiadam na rower z prawej strony (z lewej nie umiem) i operując rowerem wkładam go do bagażnika. Zdejmując tylko przednie koło nie ma potrzeby abym go stawiał "do góry nogami". Podkładam tylko szmatę lub kawałek tektury aby przedni widelec nie stał bezpośrednio na podłożu wykluczając zarysowanie. 1 Cytuj
pc131 Napisano 13 Czerwca Napisano 13 Czerwca @2marekm super dzięki za info dokładnie o tym samym pomyślałem, że odkręcenie jednego pedału pozwoli na to że rower będzie leżał płasko. A czy trudno montuje się przednie koło w tak zwanej sztywnej osi? I czy tarcza hamulcowa potem nie obciera o klocki? 18 minut temu, PiotrWie napisał: Najłatwiej wchodzi do takiego 😀 No i to jest klasa. Czy to może Ford S-Max? Cytuj
2marekm Napisano 13 Czerwca Autor Napisano 13 Czerwca 29 minut temu, PiotrWie napisał: Najłatwiej wchodzi do takiego 😀 Pozazdrościć. Cytuj
PiotrWie Napisano 13 Czerwca Napisano 13 Czerwca (edytowane) To VW Caddy Maxi - tamto zdjęcie jest z przymiarki u dealera, swój odebrałem w poprzedni czwartek. Ma dodatkowo kratę za 1 lub 2 rzędem siedzeń, kupiony pod kątem kilkumiesięcznych wyjazdów w dwie osoby z dwoma rowerami. Edytowane 13 Czerwca przez PiotrWie 2 Cytuj
dfq Napisano 13 Czerwca Napisano 13 Czerwca (edytowane) 3 godziny temu, pc131 napisał: [...] A czy trudno montuje się przednie koło w tak zwanej sztywnej osi? I czy tarcza hamulcowa potem nie obciera o klocki? [...] Montuje się banalnie. Wkładasz koło celując tarczą między klocki, wsuwasz ośkę i zakręcasz imbusem. Tarcza hamulcowa jest zawsze w tej samej pozycji. Nic nie obciera. Ja mam nawet 2 zestawy kół (na różnych piastach) na sztywne osie do jednego z rowerów. Wymiana 3 minuty bez potrzeby regulacji zacisków hamulca. Edytowane 13 Czerwca przez dfq 2 Cytuj
2marekm Napisano 16 Czerwca Autor Napisano 16 Czerwca W dniu 12.06.2025 o 20:20, dfq napisał: sztywna oś na imbus 5.5 ? to jakieś dziwadło. Standardem jest 6mm To dziwadło jak zdołałem rozkminić jest w systemie calowym - 7/32 co odpowiada metrycznemu - 5.55. Jako, że Scott to firma Szwajcarsko - Amerykańska stąd chyba te cale. 1 Cytuj
2marekm Napisano 6 Lipca Autor Napisano 6 Lipca Pierwsze 500 km zaliczone. Wszystko mnie w nim zadowala i cieszy, zresztą taką konfigurację sobie wymarzyłem i zrealizowałem. Pomimo, że ebików na rynku są setki, to o takiej specyfikacji i wadze jak na przysłowiowe lekarstwo. Jedyna rzecz mnie trochę denerwuje, że gdy przestaję pedałować przez pół sekundy sekundy słychać cyknięcie takie jak przy kręceniu korbą do tyłu. Będę musiał sprawdzić w jakimś rowerze z silnikiem SX, czy też tak ma? Nie ma to żadnego wpływu na użytkowanie, ale jak stwierdzę, że taka uroda tego silnika, to będę uspokojony. Mam nadzieję, że wreszcie ruszy program dofinansowywania ebików, wtedy będę mógł odzyskać 2500 zł. co jeszcze bardziej mnie uszczęśliwi Plaża w Ustce. Pora obiadowa, a poza tym spadło kilka kropel deszczu dlatego taka pusta. Normalnie to tłumy aż trudno przejść. 1 Cytuj
pc131 Napisano 6 Lipca Napisano 6 Lipca Gratuluję zakupu i radości z przebytych kilometrów 🚴 Jaki masz zasięg dla tej baterii w trybie Eco po płaskim? Z modyfikacji widzę sztycę podsiodłową amortyzowaną - Suntour NCX? Sam mam taką i nie wyobrażam sobie jazdy rowerem bez tego wynalazku. Do tego chyba zainstalowany mostek regulowany bo kierownica jest wyżej niż fabrycznie. No i lusterko oraz bidon - standardowe wyposażenie w trekkingu 👍 Co do programu, to miał ruszyć pod koniec poprzedniego kwartału, odpisała mi pani z tej instytucji. Mimo wszystko sam czekam na start i monitoruję temat. A to cykanie silnika poza przestaniu pedałowania to jest takie ciągłe, czy pojedyncze cyknięcie? I rozumiem że jest tylko słyszalne kiedy wspomaganie jest włączone? 1 Cytuj
2marekm Napisano 6 Lipca Autor Napisano 6 Lipca Zasięg 100 km jest jak najbardziej osiągalny, przeliczając przebyte kilometry i procent baterii jaki pozostał. Dla mnie 100 km to aż za dużo. Najdalsza trasa to 65 km. Niestety pozycja okazał się dla mnie zbyt pochylona i zmuszony byłem wymienić mostek a tym samym kierownicę, ponieważ stanowiła jedną całość. Dla mnie lusterko to must have, tak jestem przyzwyczajony, że bez lusterka nie ma jazdy. Ten bidon to termos w którym mam kawę, ponieważ bardzo lubię ten napój i nie mam zamiaru przepłacać chorych cen za ten płyn, taki jestem oszczędny Cykanie tylko przy włączonym wspomaganiu, krótkie, może ze dwa lub trzy cyknięcia, a potem cisza. Cytuj
Acero Napisano 6 Lipca Napisano 6 Lipca Żona jeździ na rowerze Cube z SX-em i to cykanie (powiedziałbym cykniecie - bo trwa bardzo krótko) też występuje, więc to pewnie "uroda" tych silników. 1 Cytuj
pc131 Napisano 6 Lipca Napisano 6 Lipca Zadałem to pytanie do trzech modeli sztucznej inteligencji - Google Gemini, Chat GPT oraz Perplexity - i w każdym wypadku odpowiedź była że to nie jest żaden objaw awarii tylko ten silnik tak pracuje: "To cykanie lub lekkie „terkotanie”, które słychać po zaprzestaniu pedałowania, pochodzi zwykle od mechanizmu wolnobiegu w przekładni wewnątrz silnika lub przy sprzęgle wewnętrznym. Silnik posiada sprzęgło odłączające napęd, a także zapadki w mechanizmie wolnobieżnym, które mogą wydawać takie dźwięki podczas „rozprzęgania” po pedałowaniu." Także @2marekm nie masz się co martwić. Szerokiej drogi 🙂 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.