Skocz do zawartości

[opony] Maxxis vs Continental


Rekomendowane odpowiedzi

miałem z tyłu dhr2 było jajo, założyłem na tył Xynotala enduro-soft i jest igła żadnego bicia, co najlepsze made in china, na przód w zastępstwo dhf dałem Argotala downhill super-soft tym razem made in germany :) , również żadnego bicia. AAAAAA i co najlepsze na xynotalu made in china napisy są takie pomarańczowe, a na argotalu made in germany wpada w żółty

Edytowane przez Libijczyk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Maxxis vs Continental sie nie wypowiem, odnośnie Assegai vs team Minion, na przód wyłącznie Assegai, na tył jedni wola DHF inni DHR, DHF lepiej sie toczy i występuje w rozmiarze 2,5 w którym nie występują ani DHR ani Dissector (te tylko 2.4). Odnośnie mieszanek i oplotów Maxxisa, przód koniecznie Maxxgrip bez dziadowania, tył to zależy od osoby, jedni wola mieć lekka nadsterowność, inni wolą mieć przyczepność, oplot z przodu w sumie do zwykłego enduro nie racingowego wystarczy EXO+, tył tez z wkładką, bez wkładki to szedłbym wyłącznie w DH casing. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma zbyt duże opory toczenia, wybierają go zazwyczaj ludzie jeżdżący na elektrykach (których opory nie obchodzą) albo zawodowcy na zawody, żeby mieć bardzo dobry grip z tylu. Robią to zazwyczaj świadomie, do zwyklej jazdy assegaia mało kto używa bo jest to totalny overkill jeśli chodzi o oponę napędową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o bicia, to Maxxis lubi się pokrzywić po ponownym założeniu na obręcz, nie wiem czemu tak, ale w moim żuciu mialem kilka przypadków kiedy ponownie nakładałem oponę na obręcz, np po jakiejś naprawie i wtedy już miała bicie, czego wcześniej nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co w koncu wybrać bo skoro tu i tu są bicia i problemu to sie pogubiłem. Chce komplet z jednej firmy np przod assegai i dyl dhf lhb dhr2  albo jakies continentale, ewentualnie schwalbe, chociaz czesto u zawodowcow widze maxxisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ci jak już delikatne bicie przeszkadza w sprzęcie do rąbanki? Miałem taką jedną to efekt w sumie widoczny był jak się jechało asfaltem. No chyba, że jest jakaś kosmiczna ósemka ale nie wierzę by takie coś weszło na rynek. Przynajmniej ja na takie coś i znajomi nie trafili. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, R4vd napisał:

To co w koncu wybrać bo skoro tu i tu są bicia i problemu to sie pogubiłem.

Jak będziesz miał pecha to trafi Ci się krzywa, jak będziesz miał szczęście to prosta. Nikt Ci nie powie na czym Ci się będzie jeździć lepiej, a że opony się zużywają (miękkie dość szybko) to na początek kup te które są tańsze, łatwiej dostępne etc, pojeździj aż wyłysieją, potem kup inne i już będziesz miał porównanie z pierwszej ręki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy kto buduje :)

Zauważyłem, że Continental mocno sponsoruje wielu influencerow/zawodnikow enduro/dh aby się wypromować. Właściciel sklepu GoRide ma w swoim DH Continentale i raz zagadałem co o nich sadzi, powiedział mi, że są po prostu spoko i wg niego można sobie zakładać to co sie bardziej komuś podoba. W elektryku ma 2x Assegai z tego co pamietam. Oczywiście oni handlują jednym i drugim wiec nie ma w tym żadnego sponsoringu, sam przyznał że założył je z ciekawości dla porównania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w innym temacie wystrzeliłem, że "wszyscy mają obecnie Kryptotale":P Też takie fajne nazwy se wymyślili. Szczerze trudno przebić Maxxisa i indywidualnie i w rowerach fabrycznych. Conti naprawdę po swoich opiniach nawet zdaje się z rynku samochodowego by się liczyć dalej musi stawać na marketingowej głowie. W sumie nigdzie nie mogę namierzyć jakiejś foty jak te opony wyglądają z boku gdzie kamerdolce jak tarka ścierają materiał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli maxxisy assegai'e lub inne dhf lub dhr2 to solidna pozycja na rynku i sprawdzona a continentale buduja dopiero pozycję. To wybrać maxxisa czy continentala czy moze schwalbe? Niektore rowery np propain rage 3 cf ma mieszankę schwalbe. Doradzi ktoś co wybracna moim miejscu do downhill/enduro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Czyli combo maxxisa bedxie najlepsze?

@Rumcajs.

I czy można zrobic tubelesss na tych oponach? Za bardzo na oponach sie nie znam zawsze brałem schwalbe i robiłem tubelessa.

I o jaką wkładkę chodzi?

Edytowane przez R4vd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak wezme assegai'a na przod (29*2.50) to jak mam na tyl wsiąść dhr2 jak nie ma takiego rozmiaru?

I czy wsadzenie assegaia na przód i tyl daje jakieś dużo większe opory toczenia czy jest to niezauważalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadajesz takie pytania, że na serio jesteś zielony jak szczypiorek. Jest tyle materiałów o oponach, że naprawdę trzeba samemu się podszkolić z wiedzy. Jak wpiszesz w szukajkę wkładki do opon enduro to też coś wyskoczy ale na razie daj sobie z tym spokój. 

Każda opona Maxxisa z oznaczeniem TR jest pod mleko. I nie ma czegoś takiego jak najlepsze bo jest zbyt wiele indywidualnych kwestii by to stwierdzić. Ja bardzo cenię Magic Mary Schwalbe jako prowadzącą oponę. Mało ludzi w ogóle korzystało z ich produktów bo były/są? cholernie drogie. Spokojnie bym ją miał dalej ale nie mam za bardzo co od nich na tył a chciałem mieć komplet tej samej marki. I tak by każdy coś wyszperał. 

Na tył zawsze idzie węższa opona typu 2.4. Trzeba też patrzyć na szerokość widełek, jaki ma się zawias i najważniejsze koła bo te pracują w terenie. Jak ktoś wstawi na styk to boczne klocki i będą niszczone i same będą demolować widełki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na maxxisach jakieś 6 lat. Ściankę exo możesz sobie odpuścić, bo jest jak papier i do żadnych sportów grawitacyjnych się nie nadaje, chyba że ważysz 45kg i jeździsz dość wolno jak moja dziewczyna - wtedy ok. Exo + też mocno średnia. Nie uważam, żeby zdawała egzamin nawet na przodzie. Miałem dwa razy i dwa razy poszła na bocznej ściance. 

Idealne połączenie do Enduro to na moje Assegai w mieszańce maxxgrip i oploce dh casing lub DD, na tyle DHR II w oplocie dh casing i można pójść w Maxterra żeby były mniejsze opory toczenia, ew maxxgrip. 

Jeżeli chodzi o Assegaia, to nie zdążysz wytrzeć klocków i opona jest na dobrą sprawę do śmietnika. Mieszanka jest tak miękka, że przy agresywnej jeździe boczne klocki nadrywają się i "wywijają" w zakręcie przy mocnym docisku. Oczywiscie rekompensuje to trzymanie w zakretach, jak opona jest jeszcze "żywa". Nie jest to oczywiście problemem, jak masz 2k budżetu na opony w sezonie. Jeżeli jednak tak nie jest to proponowałbym Conti kryptotal fr dh supersoft i kryptotal re enduro - na takim secie jeździmy ze znajomymi od końca tamtego sezonu i wydaje się, że opony lepiej się toczą, super trzymają i nie zużywają się tak szybko jak maxxis. 

To nie tylko moja opinia, poczytaj na mtbr i blister. 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość się nie zna na oponach wcale może zaczyna jazdę a już musi być dh casing. Bez jajec bo widzę, że w tej dyscyplinie robi się powoli taka sama patola jak kiedyś w xc. Musi być wszystko za tony siana bo inaczej nie pojedzie. Na początek spokojnie mu stykną obie wersje exo tr i tyle. Rozpierniczacie boki opon bo latacie na za niskich ciśnieniach niektórzy. Znam takich co mają powoli tyle co nic powyżej 1 bara. Wkładki narobiły za dużo gnoju w tej kwestii co czasem widać w jakim stanie są boczne ścianki a góra ledwie ruszona. Gorzej to wygląda niż jakieś szmaty podstawowe Schwalbe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...