Skocz do zawartości

[koła] Lekkie koła do MTB do 5000 zł


1938

Rekomendowane odpowiedzi

Odchudzam swój rower i rozglądam się za nowymi kołami. Obecne wg obliczeń ważą 2080 g.

Wymagania:

  • obręcz 25 mm lub 30 mm (tutaj mam wątpliwości)
  • uszczelniane piasty nie gorsze niż w obecnych kołach
  • karbon lub lekkie aluminium (też mam wątpliwości)
  • bębenek Microspline

Co będzie jeżdżone:

  • maratony MTB w górach, miejscówki typu Rzyki, BB, Krynica (zmiany wykonuję głównie pod tym kątem)
  • lokalne maratony i treningi

Rower:

 

Miałem kupić No Limited, ale opinie w środowisku są zróżnicowane. Jedni chwalą, inni każą unikać.

Na przykład te: https://nolimited.pl/kola-mtb-no-limited-elite-race-29er/

Jeśli faktycznie ważą 1280 g, to zbijamy aż 800 g.

 

Inna opcja to sprawdzone DT Swiss, np. XR1700

https://www.dtswiss.com/pl/kola/kola-mtb/cross-country/xr-1700-spline

Piasty 350 Ratchet 36 SL, obręcz 25 mm, waga 1680 g, zbijamy 400 g, zawsze coś.

 

Inne koła jakie polecacie?

 

Moje wątpliwości:

  1. Nie wiem, czy to właściwa droga, ale chyba wyjdę na plus. Pod górkę im mniejsza waga, tym lepiej. Odnośnie masy rotującej wiele było dyskusji. Na maratonach wiele jest odcinków, gdzie nawet 10 minut jedziesz po płaskim, ale ostatecznie chyba też więcej zyskam na lekkości i szybciej przyspieszając. W porównaniu do innych moich rowerów Scott sam rwie się do zjazdów. Może to zaleta małych oporów w piastach. Chciałbym, by tak pozostało.
  2. Czy przechodzić z 25 mm (i opon 2.25") na 30 mm (i opony 2.35")? Teoretycznie powinienem lepiej się czuć na zjazdach, szersze opony wybaczą więcej błędów, rower powinien zachowywać się stabilniej. Jeśli ktoś przechodził z 25 mm na 30 mm i z 2.25" na 2.35", niech opisze, co się zmieniło. Nowszy Scott 930 ma 30 mm.
  3. Czy znacznie trudniej się podjeżdża na 30 mm (i oponach 2.35")?
Edytowane przez 1938
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ważąc te ~70kg + 12 roweru zbijesz 800g, to najbardziej optymistycznym przypadku uzyskasz te 1% lepsze osiągi względem tego co masz aktualnie. Te najbardziej optymistyczne warunki to podjeżdżanie z prędkością poniżej 10km/h. Podczas szybkiej jazdy nie uzyskasz nic co da się sensownie zmierzyć.

Różnica pomiędzy 25mm a 30mm jest w głowie rowerzysty.

Hajs wydaj na dobre opony, tubeless, jeżeli jeszcze nie masz, oraz furę supli do treningu.

EDIT: Oraz jak pisze człek wyżej - 1200zł za chińskie obręcze, 200zł na szprychy, przyzwoite piasty do tego i masz koła z okolic 1200-1300g za 2-3 tysie biorąc pod uwagę poziom wypasu piast.

Edytowane przez uzurpator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
12 godzin temu, marcin_ostrów napisał:

Komplet 350 to 1100 pln , obrecze karbonowe w okolicach 1000 . Dać do dobrego kołodzieja, i spokojnie robisz kółka 1350g poniżej 3 tys . A resztę budżetu na amora , korbe i kasete bym przeznaczył :D

A jakieś konkrety odnośnie obręczy i szprych? U mnie w mieście na pewno jest jeden kołodziej. Karbonowe koła autorskie piasty i obręcze.

https://szobakbike.com/kategoria-produktu/kola-mtb/

Dobre opinie słyszałem też o LemonBike, ale kolejna wysyłka pod koniec maja, a mi się bardzo spieszy.

Z karbonowymi kołami jest tak, że lubią pękać, a znane są przypadki, że się złożyły na pół podczas jazdy.

Patrzyłem też na karbonowe DT Swiss, są strasznie drogie. Ważą niewiele mniej (może więcej się nie da, zachowując wytrzymałość), bębenek tylko SRAM XD, dołączony adapter Microspline i niesławny system hookless (nawet w zawodowym peletonie były przypadki, że opona zsunęła się z rantu).

W takim razie idźmy tą drogą:

  • jeśli zysk z karbonowych kół jest znaczący, to idźmy w karbon (ktoś mi musi doradzić konkrety)
  • jeśli 25 mm / 30 mm nie ma wpływu na podjeżdżanie pod górkę i prędkość po płaskim, to 30 mm
  • jeśli włożenie lekkich opon 2.35" nie wpłynie znacząco na podjazdy, a poprawi zjazdy, to opony 2.35"
  • jeśli nie będzie dużego zysku z karbonu, a więcej jest ryzyk, to szukam sprawdzonych aluminiowych XR 1700
  • jeśli zmiana kół nie ma sensu, to w takim razie co zmienić i na co, by zejść z wagą z 12 kg do max 11 kg (konkrety lub przykłady)

Jak już robię zmiany, to koła też bym zmienił, bo od kół dużo zależy.

Niestety od mechaników niczego się nie dowiem, bo albo wszystko negują, albo nic nie potrafią doradzić. "Ja bym brał karbonowe". A jakie polecacie? "Jakie przyniesiesz, takie zamontujemy". Gdzie indziej "to nie jest rower do jazdy po górach" i że nie ma sensu nic zmieniać. Jeszcze gdzie indziej NOLIMITED dobre koła, wybierz model, to zamówimy. Wejdź w Internety to się dowiesz, że No Limited, Evanlite to kup od razu kilka par. Kilka osób, co się ścigają, też nie polecało. No i weź coś wybierz.

W tygodniu nie mam czasu latać po sklepach, dlatego to się wszystko ciągnie.

12 godzin temu, marcin_ostrów napisał:

A resztę budżetu na amora , korbe i kasete bym przeznaczył

Wstępnie to miały być koła, opony i hamulce, opcjonalnie amor (np. wyższy model Fox Performance). Na widelcach się kompletnie nie znam. A na korbie i suporcie może być jakiś zysk co mi faktycznie pomoże urwać te kilkanaście sekund? Mechanik twierdzi, że nie ma sensu. Można przy okazji rozważyć pomiar mocy.

Zmianę roweru też rozważałem i jeszcze wyjdzie na to, że bardziej opłacalna. Ze sztywniaków najlepszą geometrię wydaje się mieć BMC, ale te rowery swoje kosztują.

@uzurpator od razu po zakupie zleciłem konwersję na tubeless

Edytowane przez 1938
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz konkrety - zgodne z moją filozofią ( ważę ~100kg, przebiegi ok 8-10k rocznie ).

Przeznaczenie XC:

Obręcze:

Jakiś dartmoor czy inny accent, 32H. Dobre, tanie. Wszystkie aluminiowe w tym kalibrze będą ważyć ok 550-600g. Co do karbonu, to zbijesz po 200-250g z każdego koła. Na karbonie się nie znam nie poradzę.

Szprychy:

Przód - 1.5mm / 1.65mm ( prawa / lewa  strona )

Tył - 1.8 / 1.5mm ( prawa / lewa strona ), jak ważysz powyżej 80kg, to 2.0mm / 1.65mm

Alu nyple, jakie tam chcesz. Do obręczy bez kapsli warto dołożyć podkładki pod nyple

Piasty

- przód - bez znaczenia, novatec czy inny chińczyk

- tył - lubisz głośno - hope/dt, lubisz cicho - onyx, lubisz łamać ośki - I9. Lubisz tanio - novatec

Straight pull / J-bend - nie ma znaczenia

28 szprych jeżeli ważysz poniżej 70kg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Znam szczegóły. Gość zajmuje się głównie kołami do graveli. Do MTB tylko ten 1 model od ręki. Gdybym chciał w innej konfiguracji, to trzeba czekać. Części chińskie, podobno lepsze niż u znanych firm. Nie zapytałem o piasty, czy i jak są uszczelniane. Do obręczy hookless zaleca opony, które są z tym systemem kompatybilne.

https://szobakbike.com/produkt/sbk-28m-centerlock/

No Limited i Evanlite wkładają piasty DT Swiss, ale też trzeba czekać. Zależy mi na czasie, bo przeciągnąłem temat.

Ryzyka z karbonem to bardziej zawadzenie obręczą o korzenie i kamienie na trudnych technicznie odcinkach. Inny przypadek to uderzenie kamieniem spod koła innego roweru. Aluminium się porysuje, a karbon może pęknąć. W Bielsku solidnie podziurawiłem opony po bokach.

Jak ktoś jeszcze użytkuje karbonowe koła, to niech się wypowie.

Później wrzucę listę innych ulepszeń i zobaczymy, ile się uda zbić na wadze.

Edytowane przez 1938
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Szedłbym w obręcze 30 mm, bo te 25 mm to tylko takie rozsądne minimum, no i po co zmieniać na takie same.

Z oponami 2.35" może być problem, bo o ile amor przyjmie bez problemu, o tyle z tyłu jest mało miejsca - nawet przy seryjnych WTB Ranger 2.25" szału nie ma, więc na jakichś uczciwych 2.35", zwłaszcza na szerszych obręczach, raczej czarno to widzę...  Zostaje raczej opcja 2.35" przód, 2.25" tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Obręcze 30 mm mają sens jak będę wkładał szerszą oponę. Miejsca trochę jest i 2,35" wejdzie bez problemu. Nowszy Scale 930 ma już w standardzie 30 mm i opony 2.35".

Tak na szybko poszukałem, ile bym zyskał na zmianie podzespołów. Najwięcej zyskam na kołach.

  • koła - od 400 g (aluminiowe) do 700 g (karbonowe)
  • amor - od 300 g (performance) do 700 g (factory)
  • hamulce - od 130 g (4-piston) do 150 g (2-piston)
  • kaseta - ok. 122 g (XT)
  • korba - ok. 136 g (XT)
  • suport - ok. 4 g (XT)
  • łańcuch - ok. 11 g (XT)

Kiedy dochodzi ekonomia, to przestaje to się opłacać:

  • koła - od 2000-3000 zł (XR1700) do 4000-5000 zł (karbon trochę lepsze)
  • amor - od 2000 zł (performance) do 4000-5000 zł (factory)
  • hamulce - coś koło 1000 zł za XT (ale obecne słabo hamują w górach)

Przy odsprzedaży tego roweru nikt nie zapłaci więcej za ulepszenia.

Temat jest o kołach i dalej nie wiem. W przypadku DT Swiss mam pewność co do jakości. Konfiguracja, co podał uzurpator, jutro przeliczę koszty, tylko ktoś musi te koła zapleść, a czasu mało. Te chińskie karbonowe to wielka niewiadoma i wciąż zadaję sobie pytanie, czy to bezpieczne i jak często trzeba je serwisować.

16 godzin temu, uzurpator napisał:

- tył - lubisz głośno - hope/dt, lubisz cicho - onyx, lubisz łamać ośki - I9. Lubisz tanio - novatec

Przede wszystkim dobre uszczelnienie (bo oprócz błota czasami są przejazdy przez rzeczki), niskie opory i bezawaryjność.

Edytowane przez 1938
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

miałem jakiś czas temu podobną misję w swoim rowerze którego chciałem odchudzić i z 12,5 zszedłem na 10,5kg

Najwięcej zyskałem właśnie na kołach wymieniłem na aluminiowe  ważą 1560g. Ale mówię o całych kołach "ubranych", bo tu było  blisko1,5kg w stosunku do zestawu ze sklepu. W koła wliczam kasete opony,mleko,tarcze.

U Ciebie powinno wyjść podobnie kaseta deore jest ciezka, tu w stosunku do xt można zyskać ok 100g, na jednej tarczy hamulcowej, można zyskać ponad 100g bo te rt 10 ważą ok 200 a nawet 220 a mozna kupić takie po 80g sztuka, u mnie też dużo na oponach zszedłem bo fabryczne to było ponad 700 za sztuke a wymieniłem takie po 525g. No i wywaliłem ciezkie 440g detki zamieniając na 150g mleka Do tego korba, u Ciebie nawet  slx to byłoby dodatkowo ok 200g a nie jak piszesz 136g bo choć Twojej nie ważyłem to takie bezgrupowe ważą zazwyczaj powyżej 850 a np slx 660g z tarczą 34, Amor...itd. Dałoby się poniżej 10kg.

W sumie tak patrze,że z moim osprzetem a Twoją ramą(bo ja mam amelinium) to mógłbyś ponizej 10kg zejść a nie mam nic szczególnego. Nic powyżej slx(edit kasete mam xt) i nic karbonowego.

Cytat

Kiedy dochodzi ekonomia, to przestaje to się opłacać:

  • koła - od 2000-3000 zł (XR1700) do 4000-5000 zł (karbon trochę lepsze)
  • amor - od 2000 zł (performance) do 4000-5000 zł (factory)
  • hamulce - coś koło 1000 zł za XT (ale obecne słabo hamują w górach)

Niestety składanie lekkiego roweru nie jest tanie i nigdy nie było, robi się to dla zabawy, funu i siebie bo sie lubi a nie żeby odsprzedać😄ja na swoim w lekkiej konfiguracji praktycznie nie jeżdze,(pomijam,że ostatno na tym  w ogóle nie jeżdzę) bo dla mnie bez sens jest jezdzic lekkim rowerem na codzien, lekki ma być na zawody😄żebym na starcie czuł te różnice a nie był do niej przywyczajony. Co prawda po pierwszych kilometrach i zmeczeniu już to fajne uczucie mija ale co tam na starcie jest moc😄

Odnośnie tych kosztów to patrzyłbym głownie na wagę, jeśli bardziej zależy Ci na niej niż na konkretnym sprzecie. Mam na myśli,że jeśli Np RS Sid byłby lżejszy i tańszy niż Fox to brałbym sida, tak samo z kołami itd. Oczywiście pozostając przy tym w zakresie sprzetu solidnego, sprawdzonego.

Tak z pamieci to jeszcze sztyca siodło można duzo zyskać nawet ponad 300g.

Edytowane przez Przecietny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Najwięcej zyskałem właśnie na kołach wymieniłem na aluminiowe  ważą 1560g

Mógłbyś napisać, co to za koła? Sam stoję przed zmianą kół. Obecne aluminiowe ważą 2170 g. Sam rower to 12,4 kg gotowy do jazdy. Moja to 67 kg.

Wcześniej wymieniłem już w nim amortyzator, gdzie zyskałem około 700 g. Ja odczułem różnicę pomykając po górach. Było od razu "czuć" że lepiej się zbiera :P Jeżdżę głównie po Górach Sowich i okolicy, bez downhillu. Startuję w maratonach na Dolnym Śląsku.

Poczytałem, poszperałem w sieci i myślę nad takim zestawem:

piasty DT 240 straightpull,

obręcz xr391 lub xm421,

szprychy DT aerolite lub inne.

Jeszcze pytanie, jakie mocowanie tarczy? Na sześć śrub, czy centerlock.

Cały zestaw zamknąłby się w około 1640 g. Jest to waga bez tarcz. Zysk na kołach miałbym ponad 500 g. Zmienić coś w tym moim zestawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Mógłbyś napisać, co to za koła?

Oczywiście,że bym mógł. Prosze bardzo:

ObręczeDT Swiss XR361 tylko pewnie Ciebie(Was) interesują szersze a te sa 22,5mm

Piasta tylna DT Swiss 240s disc 6śrub

Piasta przednia DT Swiss 370 6śrub

Szprychy DT Swiss Competition Race

Nyple Sapim alu czarne

Twój zestaw myślę,że jest super ale ze względu na Twoją niską mase mógłbyś na pewno jeszcze zejść z wagi kół. Moja waga to zazwyczaj ok 73-75 i spokojnie wytrzymują. Są obrecze ztr crest i wiem,że zawodnicy nawet powyżej mojej wagi je używają ale to już sam musisz przemysleć.

Cytat

Wcześniej wymieniłem już w nim amortyzator, gdzie zyskałem około 700 g.

Jeśli miałbym zabawić sie w zgaduj zgadule to strzelam,że wymieniłeś RS Judy na RS Reba? Trafiłem?😄

Edytowane przez Przecietny
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jeśli miałbym zabawić sie w zgaduj zgadule to strzelam,że wymieniłeś RS Judy na RS Reba? Trafiłem?😄

Nie 😅 Zmiana poszła z RS Recon na Sid Ultimate SL

To było czuć w ręce, tamten klocek i nowy amorek :P

Cytat

(Was) interesują szersze a te sa 22,5mm

Jeśli weszłyby spokojnie opony o rozmiarze 2.4 to też bym celował w takie obręcze.

No i jak jeszcze się ma klasyfikacja ASTM? Zawracać sobie tym głowę. Starczy na kamole i korzenie 3?

Edytowane przez cursarius
Odpowiedź w tym samym poście
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, 1938 napisał:
  • koła - od 2000-3000 zł (XR1700) do 4000-5000 zł (karbon trochę lepsze)
  • amor - od 2000 zł (performance) do 4000-5000 zł (factory)
  • hamulce - coś koło 1000 zł za XT (ale obecne słabo hamują w górach)

Mając takie rozkminy to sprzedałbym rower w choinkę i kupił karbonowego fulla za te 15-20k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Moja waga to zazwyczaj ok 73-75 i spokojnie wytrzymują. Są obrecze ztr crest

Dziękuję Ci bardzo za polecenie tych obręcz. Jest jeszcze z czego uszczypnąć. 400 g, zacnie. Ja ważę poniżej 70 kg więc się nimi zainteresuje. Dzięki jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, 1938 napisał:

Tak na szybko poszukałem, ile bym zyskał na zmianie podzespołów. Najwięcej zyskam na kołach.

  • koła - od 400 g (aluminiowe) do 700 g (karbonowe)
  • amor - od 300 g (performance) do 700 g (factory)
  • hamulce - od 130 g (4-piston) do 150 g (2-piston)
  • kaseta - ok. 122 g (XT)
  • korba - ok. 136 g (XT)
  • suport - ok. 4 g (XT)
  • łańcuch - ok. 11 g (XT)

Kiedy dochodzi ekonomia, to przestaje to się opłacać:

  • koła - od 2000-3000 zł (XR1700) do 4000-5000 zł (karbon trochę lepsze)
  • amor - od 2000 zł (performance) do 4000-5000 zł (factory)
  • hamulce - coś koło 1000 zł za XT (ale obecne słabo hamują w górach)

 

Ech, jakoś dziwnie to liczysz :D

Koła 1450 g ( te co były na CR za 1500, tu masz niestety z marża :D

https://www.olx.pl/d/oferta/kola-rodi-carbon-29-CID767-IDZ8YlU.html

Amorek 

https://www.olx.pl/d/oferta/rock-shox-sid-sl-ultimate-29-100mm-nowy-manetka-CID767-IDYSamY.html

Korba np 

https://www.olx.pl/d/oferta/truvativ-sram-descendant-carbon-170mm-32t-CID767-IDYFozd.html  albo zwykłe XT z customową zębatką 

Kaseta out , XT w zamian . 

Dętki out . Tarcze out . Kierownica, siodełko sztyca na wagę , i z pewnością 99.99% out :D , bo to kowadła. Mógłbyś się zdziwić ile na tym można urwać nie za dużym kosztem. 

 

Z drugiej strony , jak widze np : 

https://bike-angebot.de/cube-reaction-c-62-race-flashgrey-n-red-2022-29-diamant/ba-0005507-002?utm_source=awin&utm_medium=idealo&utm_campaign=cpo&awc=31189_1712928222_2293ee5bff06580b6a0df9916045a890

https://cicloscorredor.com/en/xc-rally-bikes/17501-107900-2023-lapierre-prorace-cf-89-mtb-bike.html#/2-size-m/572-colour-morado

to się zastanawiam nad sensem istnienia rowerów typu ten scott. Fakt, ceny z dużym rabatem, ale Scott to w zasadzie tylko dobra rama , a cała reszta do wymiany ( chcąc zrobić ściganta ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jeśli weszłyby spokojnie opony o rozmiarze 2.4 to też bym celował w takie obręcze

Ja używam opon 2,4 przy innym zestawie kół o szerokosci 20mm i wszystko gra więc przy szerszych bedzie jeszcze lepiej.

O klasyfikacji ASTM nawet nigdy nie słyszałem ale za te obrecze recze😄. Mam je z 3 lata używane na różnych maratonach i żadnych problemów nie było. Raz nawet na ultra kilkudniowe się wybrałem zapakowany z rowerem ważyłem blisko 100kg i do dzis z nimi wszystko w porzadku.

Edytowane przez Przecietny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

to się zastanawiam nad sensem istnienia rowerów typu ten scott. Fakt, ceny z dużym rabatem, ale Scott to w zasadzie tylko dobra rama , a cała reszta do wymiany ( chcąc zrobić ściganta )

Ja sądze,że Scott juz jest scigantem ale z komponentami ze średniej  półki, bo w sumie nie można mu niczego odmówić. Taka waga wyjsciowa pozwala na sciganie to w koncu nie 13 lub 14 kg a niecałe 12 czyli nieźle bym powiedział. Płaci się za ramę,markę która uznawana jest za lepszą niż cube, radon czy kross itd. a także za jakość wykonania, która powinna być na wysokim poziomie. Tak to widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście możesz się nie zgadzać ale ja bym powiedział,że bazowy to byłby rower z podstawowym amorem powietrznym coś pokroju xcr lub judy, kołami bez boosta, na węższych obręczach bez możłiwości tubless na hamulcach mt200 mimo,że te mt400 pewnie nie są dużo lepsze. Bazowa wg mnie to jest korba i tarcze hamulcowe. Choć shimano podaje deore jako pierwszy prawilny zestaw do mtb co można by odczytywać jako bazowy to jest to już naprawdę porządny i solidny sprzęt pozwalający na "targanie"😄w każdych warunkach. Zawsze mógłby tu być jakiś microsift, sunrace czy sx od srama. Wtedy napęd nazwałbym bazowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sorry, ale dziwne pomysły mają tu niektórzy - opona 2.4" na obręcz 22.5 mm - "a na co to, a komu to potrzebne ?"...  Można, ale po co ?  Dla tych paru gramów ?  

Do autora tematu : nie wiem według jakiego klucza oceniasz ilość miejsca w tylnych widełkach na dole/przy podsiodłówce, bo ja tam nie widzę opcji założenia opony szerszej niż fabryczna - tak, żeby to miało ręce i nogi, bo to że jakoś tam się upchnie szerszą oponę, kompletnie do mnie nie przemawia, ale nie mój wybór...

Tyle jest miejsca przy oponach fabrycznych 2.25" z przyklejoną śladową ilością błota ;)

AP1GczPeP3IU5-PYobKjAP_S9xbtZZDeFzNEuKB4EmNDn4xN8i7VL-QXKBs6pO3DqB17Ve_2qHoxs8Xydfybw_xvM0XNatytWNlSPKmwfrykdzMWSuXUGkNqowCUWdCujP1_d43NSBQU4O_7KClKPHOUnZZD82xgFnl9MB6lfKBfkZjQQlNY7aT6Ua3Zqier8SVTuP_xwr74GpTfReEql8DqEJk8VTrm7ZPYajxMyihjXXm490YU6x3y3mHTXPepKnmKYwJPBlPMNZhLAYYR3bky72zsdY7DwKHKlLP1omhsCeHLAHZyGH2s8qcoYLaXIs749FdaGhm7Xcj9g_4m6yqk-e_rwzYhlZoe_jPoJl2-KN5o6Eyricgm-Arcc7OOSy7WuhiSLYLLiPGsXBs2EzuJuUvNdjMLo4hv1msnLqUpT_q3ZHGE7idxHdbqr3d8_JUmxgh6z1dB5rKMTfclfl8vYGqxJoA-zztsh2yov9RikUtyywIV0D4sKnrRBTtcBh_O_l2sNHLQ7GgLBDUEYtGqvDNEoL273fNRQUB3VHMFRAVbhZ1kyGJkgyIePKUvsGKeA-c49crLjBu3o1TLARGfDUzT8SOhK7wb01W3QfZ33qAwqgq4mb6kan7L_4Fee9D5KBcDXCAzsC6KZCOQm_LDpmXZScRE4aL0VYlQseWeuj9QNADlgC6jhauXB8f8cSjCk-v0A8LwvzJzlJKR1b5lGgQEMq6cSctD-s5MAcLy-2iDYRgP93w4MF0suXEdyKd1kkiM7noMli72hk_gqylj9ThGUyW-mYYsrF9Akcot6imGDzLfIumDRFCrFCC6NSMJRrQrExYAEXeQCfAOIkebn5VARxtv9PS53rFt-GCWQmz0T9xMQpntmbJNXNY3p-EkeRX4MVEneY3UI79NRzuk6xpXcLE=w599-h798-s-no?authuser=0

PS  za 8.6 k jest Scale 910 ('23) na AXS, tyle że S -ka (włoski sklep).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
15 godzin temu, Przecietny napisał:

Odnośnie tych kosztów to patrzyłbym głownie na wagę, jeśli bardziej zależy Ci na niej niż na konkretnym sprzecie. Mam na myśli,że jeśli Np RS Sid byłby lżejszy i tańszy niż Fox to brałbym sida, tak samo z kołami itd. Oczywiście pozostając przy tym w zakresie sprzetu solidnego, sprawdzonego.

SID może być. Fox to chyba bardziej szacunek na dzielni. Co do kół, jak mamy patrzeć na wagę, to karbonowe.

15 godzin temu, Przecietny napisał:

slx to byłoby dodatkowo ok 200g a nie jak piszesz 136g

Wagi wziąłem z Internetu.

15 godzin temu, Przecietny napisał:

Tak z pamieci to jeszcze sztyca siodło można duzo zyskać nawet ponad 300g.

Sztyca będzie regulowana. Mam Tharsis 100 mm i waży 471g. Będę zmieniał na coś z większym skokiem.

12 godzin temu, marcin_ostrów napisał:

Z drugiej strony , jak widze np : 

https://bike-angebot.de/cube-reaction-c-62-race-flashgrey-n-red-2022-29-diamant/ba-0005507-002?utm_source=awin&utm_medium=idealo&utm_campaign=cpo&awc=31189_1712928222_2293ee5bff06580b6a0df9916045a890

https://cicloscorredor.com/en/xc-rally-bikes/17501-107900-2023-lapierre-prorace-cf-89-mtb-bike.html#/2-size-m/572-colour-morado

to się zastanawiam nad sensem istnienia rowerów typu ten scott. Fakt, ceny z dużym rabatem, ale Scott to w zasadzie tylko dobra rama , a cała reszta do wymiany ( chcąc zrobić ściganta ).

Trzeba właśnie szukać niszowych marek lub zeszłorocznych okazji.

Scotta 930 kupiłem pod koniec pandemii, kiedy sklepy świeciły pustkami. Jesienią 2021 rozglądałem się za szosami i od razu zwróciłem uwagę na Scale 920 za 10 000 zł. Tylko wtedy stwierdziłem, że nie dam tyle kasy za rower. Na wiosnę Scale 920 kosztował już 13 000 zł.

Takie porównanie: https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=scott-scale-920-2022%2Cscott-scale-930-2022%2Cscott-scale-930-2023%2Cscott-scale-rc-team-2023

Rowery XC z 2023/2024 mają lekko zmienioną geometrię - bardziej ostry kąt główki ramy (lepiej czujesz się na zjazdach), siodełko bliżej osi suportu (więcej mocy na pedały), dłuższy wheel base, czyli dokładnie tak, jak to kiedyś przewidziałem. Czy opłaca się zmieniać sprzęt dla nowszej geometrii? Jak ktoś ma porównanie, to niech się wypowie.

13 godzin temu, uzurpator napisał:

Mając takie rozkminy to sprzedałbym rower w choinkę i kupił karbonowego fulla za te 15-20k.

Bardziej doświadczony zawodnik kiedyś spojrzał na mój rower i stwierdził, że ma przestarzałą geometrię i że nie opłaca się upgrade, tylko bym sprzedał i kupił nowy. Przeglądałem katalogi znanych marek i za dobrego sztywniaka trzeba dać 16-20 koła. Na przykład https://bmc-switzerland.pl/produkt/twostroke-01-one-16755/ Ale nie przeglądałem wszystkich. Niszowe marki często oferują najnowsze standardy znacznie taniej, a jak z jakością, to nie wiem. Na przykład ROSE na tle konkurencji wypada ciekawie https://www.rosebikes.pl/rowery/mtb/cross-country

No nic, w weekend pozamawiam części i zobaczymy, ile ostatecznie mnie to wyjdzie.

Edytowane przez 1938
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@1938 "Bardziej doświadczony zawodnik kiedyś spojrzał na mój rower i stwierdził, że ma przestarzałą geometrię i że nie opłaca się upgrade, tylko bym sprzedał i kupił nowy."

Dosłownie - każdy rower ( z kilkoma wyjątkami ) z ostatnich 15 lat jest przyzwoitym rowerem. Możemy się bawić w numeromaniactwo, ale to właśne to - numeromaniactwo. Rąbek spódnicy itd.

W każdym razie - przeciętny full jest zawsze lepszy od wypasionego sztywniaka. Więc mając zamair wydania 10k na rower o wartości 3-4k, wolałbym sprzedać rzeczony rower i za te 14k kupić fulla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Dosłownie - każdy rower ( z kilkoma wyjątkami ) z ostatnich 15 lat jest przyzwoitym rowerem. Możemy się bawić w numeromaniactwo, ale to właśne to - numeromaniactwo. Rąbek spódnicy itd.

Zgadzam się z tą wypowiedzią ale nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc

Cytat

W każdym razie - przeciętny full jest zawsze lepszy od wypasionego sztywniaka

Lepszy pod jakim kątem do jakich zastosowań? Piszesz o startach w zawodach tak? O wydjności? Bo właśnie mam wrażenie, że średnie fulle to ciężkie niewydajne klocki a żeby mieć coś dobrego to już nie wystarczy średni a trzeba szukać czegoś z wyższej półki najlepiej w karbonie i czegoś co nie waży dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...