Skocz do zawartości

[Road+] Budowa oraz rozmyślanie nad sensem budowy


Marcin5008

Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, Mihau_ napisał:

A użyłeś części używanych w gotowych rowerach renomowanych producentów? 

Jak się składa rower z elementów od firm krzak to wychodzi tanio. Kup wszystko od ramy po najmniejszą śrubkę, wsadź hydraulicznego grxa i wtedy powiedz, że składanie wychodzi taniej 

Ale co to ma do rzeczy w momencie kiedy jesteś wielu rzeczy świadom, wiesz czego chcesz, co możesz użyć i budujesz sprzęt pod siebie ( nawet z używek  i nawet z takich które się naprawia) ?

Skoro mam możliwość użycia podzespołów które spełniają moje kryteria innych producentów, to w imię czego mam przepłacać za coś co nazywa się GRX, czy Ridley ( na Carbondzie)? Jestem praktykiem i szanuję hajs pomimo, że mnie stać.

 

I odnoszę wrażenie, że to samo chce osiągnąć autor i z tym samym założeniem wyszli inni , którzy sobie sami poskładali sprzęt pod siebie. Drogo nie znaczy dobrze, ale dobrze znaczy z głową. :)

Składanie sprzętu , to tez jest sztuka nie tylko mechaniczna ;)

Edytowane przez kaido2
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ale co to ma do rzeczy w momencie kiedy jesteś wielu rzeczy świadom, wiesz czego chcesz, co możesz użyć i budujesz sprzęt pod siebie?

Nie do tego piję. Po prostu skończcie z pisaniem, że składanie roweru wychodzi taniej niż gotowe rozwiązania skoro używacie zupełnie innych części niż producenci rowerów. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Tutaj to bym uważał. Zdarzają się gotowe rowery, które mają identyczną geometrię i różnią się tylko miejscem na oponę, w zależności czy to ma być Gravel czy Szosa.

Wcześniej pisałeś o 35 - 40c, teraz już 32 - 35c. Masz jakieś doświadczenie? Gdzie będziesz jeździł?

Bo jeżeli tylko po asfalcie, nawet gorszej jakości, to 32c wystarczy. Jeżeli już teraz planujesz zjeżdżać poza asfalt, to po co czarować ze chcesz szosę? Lepiej kupić dedykowany rower.

Pisałem o miejscu na opony 40C, ale tak myślę, że założę 32-35C. Będę jeździł przede wszystkim na różnego rodzaju asfaltach, ścieżkach rowerowych w mieście i rzadko po ubitych polnych drogach.

Godzinę temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Sama grupa z hamulcami hydraulicznymi, nawet Tiagra, to koszt około 3k zł. A gdzie tam 105/ Ultegra, która wydaje się oczywistym wyborem przy takim budżecie.

Tu masz pierwszą lepszą ofertę na całą grupę 105 za około 2600 zł
https://www.bike-discount.de/en/shimano-105-r7100-2x12-speed-group-disc-140/140mm

Jak się poszuka, to i taniej będzie.


Niestety chodziłem po sklepach i widzę biedę za gigantyczne pieniądze, a i tak wiele do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Mihau_ napisał:

Nie do tego piję. Po prostu skończcie z pisaniem, że składanie roweru wychodzi taniej niż gotowe rozwiązania skoro używacie zupełnie innych części niż producenci rowerów.

Z chęcią kupię rower szosowy na karbonowej ramie, sztycy, kierownicy, z kablami pochowanymi w kierownicy i ramie, na pełnej grupie sprzętowej mechanicznej Shimano 105 lub GRX820, na karbonowych markowych kołach mieszczących opony 35C. Jak na razie to nie znajduję takiego do przedziału 15k, za około 25k już może coś by się znalazło.

Nie było moim zamiarem wszczynanie jakiejś wojny i przekomarzań sprzedawców, że rower to tylko w sklepie i w do tego Polsce. 20 lat temu zadawałem takie same pytania odnośnie górala i też mi pisano, że to trzeba w sklepie, a nie przez internet, że tylko markowa firma, bo Giant lub Merida są najszybsze. A później się okazało, że da się kupić tanio rower z neta, z Niemiec na grupie XT/XTR i kołami Dt Swiss za takie same pieniądze jak w Polsce w dobrym sklepie rowerowym na niecałej grupie Deore. I na tym rowerze przez 15 lat bez problemu zrobiłem z 60k kilometrów. Znajomi, którzy się dziwili, że z neta zamawiam a sami w sklepie kupowali, dostali gruzy poskładane przez jakichś sezonowych praktykantów z metalowymi blaszkami w sterach w celu zniwelowania luzów. Im się jeździło ciężko i jeździli mało, ja czerpałem frajdę z każdego kilometra. Oni zmieniali rowery ze 3 razy w ciągu 10 lat, ciągle się dziwiąc, że mój jest taki lekki i łatwo jedzie, ja zmieniałem zużyte kasety i zębatki. No ale mój nie miał napisu Giant czy Merida czy Trek. Ktoś chce nalepkę to spoko, ja wolę lepszą grupę sprzętową. Dla mnie nie ma różnicy czy będę jeździł Krossem Eskarem na ramie Carbondy, czy własnoręcznie złożonym rowerem na takiej samej ramie Carbondy. Złożenie roweru to nie problem, są filmiki w necie, czegoś się nauczę przy okazji.

Myślałem, że dostanę tutaj jakieś podpowiedzi typu: kup używkę za 1,5k i zobacz czy to jest to co szukasz a później zbuduj sam. Albo, że lepiej wziąć grupę 105 i nie korzystać z większości przełożeń niż jednorzędowego GRXa. Kilka osób zrozumiało o co mi chodzi jestem im wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nic przeciwko skladaniu, mało tego: sam -w momencie gdy były problemy z dostępnością rowerów-  sprowadziłem z Carbondy ramę 707 i złożyłem na niej zimówkę. Natomiast składanie jest dla ludzi, którzy mają jakiekolwiek pojęcie -  niestety  każdym kolejnym postem coraz bardziej pokazujesz, ze nie masz najmniejszego (i nie chodzi tu o umiejętności)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Marcin5008 napisał:

Z chęcią kupię rower szosowy na karbonowej ramie, sztycy, kierownicy, z kablami pochowanymi w kierownicy i ramie, na pełnej grupie sprzętowej mechanicznej Shimano 105 lub GRX820, na karbonowych markowych kołach mieszczących opony 35C. Jak na razie to nie znajduję takiego do przedziału 15k

A ja z chęcią kupię maserati granturismo do 50k. 

To, nie jest niczyja wina, oprócz ciebie, że wymagania masz oderwane od realiów. 

Oczywiście możesz sobie poskładać coś co teoretycznie będzie miało posiadane cechy z pomocą części z ali ale to już sobie sam musisz odpowiedzieć czy to na pewno będzie "to samo" co produkt renomowanego producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
38 minut temu, Chociemir napisał:

Nie mam nic przeciwko skladaniu, mało tego: sam -w momencie gdy były problemy z dostępnością rowerów-  sprowadziłem z Carbondy ramę 707 i złożyłem na niej zimówkę. Natomiast składanie jest dla ludzi, którzy mają jakiekolwiek pojęcie -  niestety  każdym kolejnym postem coraz bardziej pokazujesz, ze nie masz najmniejszego (i nie chodzi tu o umiejętności)...

Spoko, rozumiem, że jedyną prawidłową drogą jest kupno roweru ze sklepu. A jak nie podpasuje rower to sprzedaż i kupno następnego. Po którym zakupie mogę złożyć sam?

 

Cytat

Oczywiście możesz sobie poskładać coś co teoretycznie będzie miało posiadane cechy z pomocą części z ali ale to już sobie sam musisz odpowiedzieć czy to na pewno będzie "to samo" co produkt renomowanego producenta. 

Co się tak czepiacie tych części z Ali? Nigdzie nie pisałem o tym, poza chińską ramą, reszta to części Shimano i koła Dt Swiss.

Kross Eskar na chińskiej ramie od Carbondy i częściach od Shimano to jest zupełnie co innego niż ta sama rama bezpośrednio od Carbondy z tymi samymi częściami od Shimano. Magia naklejki daje +10 do renomy.

Edytowane przez Marcin5008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Kross Eskar na chińskiej ramie od Carbondy i częściach od Shimano to jest zupełnie co innego niż ta sama rama bezpośrednio od Carbondy z tymi samymi częściami od Shimano. Magia naklejki daje +10 do renomy.

Kross esker na chińskiej ramie carbondy w odróżnieniu od ramy carbondy kupionej na ali ma lakier, dwuletnią gwarancję i potencjalną możliwość późniejszej odsprzedaży za normalne pieniądze.

Cytat

Nigdzie nie pisałem o tym, poza chińską ramą, reszta to części Shimano i koła Dt Swiss.

To w którym miejscu ma to wyjść taniej niż gotowce? Liczyłeś to w ogóle?

Weź sobie specyfikację tego krossa i policz część po części

E: Ja to zrobię z czystej ciekawości

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcin5008 napisał:

Z chęcią kupię rower szosowy na karbonowej ramie, sztycy, kierownicy, z kablami pochowanymi w kierownicy i ramie, na pełnej grupie sprzętowej mechanicznej Shimano 105 lub GRX820, na karbonowych markowych kołach mieszczących opony 35C. Jak na razie to nie znajduję takiego do przedziału 15k, za około 25k już może coś by się znalazło.

 

Hmm, flagowiec kategorii szosy endurance Giant Defy Adcanced, najnowsza wersja kosztuje poniżej tych 15. Katalogowo. Pewnie za 12-13 do wyjścia po rabatach. 

I koła 38 wchodzą. 

A taki esker 7.0 z 2023 chodzi po 7 - 8 tysięcy. W centrumrowerowe pełna rozmiarowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych, w tabeli graty krossa eskera 7.0

7900 z haczykiem, rama bez lakieru (carbonda chce bodaj 70 dolców za malowanie w jeden kolor ral), brak uwzględnienia kosztu złożenia całości + zaplecenia kół

tymczasem kross z polakierowaną ramą i dwuletnią gwarancją https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-7-0-pd36997/, klikasz i masz

Zrzut ekranu 2024-04-04 203740.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w rozpisce ujmujesz pierwsze wyniki wyszukiwania z google , to wychodzi jak wychodzi :)

https://www.bike24.de/p1821641.html?source=SBP&indexName=production_SEARCH_INDEX_DE_price_desc&objectId=821641&queryId=bbce183459b93549fe4f0fd1af78f67c&userToken=6e47ab05-ced1-4e1b-8b3f-96a838fb184f

GRX 1x12 tańszy o 500 niż w rozpisce 1x11 . 

Ja swoje dwa fule złożyłem od zera . Z tego co chciałem, a nie co producent sobie wydumał .Warunek jest jeden ,trzeba ramę sensownie kupić , co nie jest takie proste .  

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dla potomnych zaktualizowałem na szybko ceny i komponenty ww. zestawu na lepsze i nowocześniejsze odpowiedniki z bardziej europejskimi/ludzkimi cenami. Wychodzi 200 zł więcej niż za Krosa po przecenie, a nie wszystko chce mi się sprawdzać i szukać okazji. Ceny z dziś z bike-discount.de, można kupić jeszcze taniej, wystarczy poszukać. Obok cen jest dla porównania Esker i jego komponenty. Zmieniając grupę z 820 na 610 jest do urwania kolejne 200 eur / 850 zł

kros vs china.jpg

Edytowane przez Marcin5008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, nossy napisał:

To nie wspominaj bo obawiam się, że przy średniej prędkości 30kmh to zapewne wartości marginalne. Czy wygląda debilnie...no nie wiem. Giant Contend i Giant Defy nie wyglądają, a wychodzą na 32c z miejscem na 38c.

Kwestia gustu. Jak Ci się podoba rower szosowy, z miejscem że wchodzi cała ręka, to już Twój widzenia. Wspominam o tym, bo takie jest moje zdanie. Ty masz swoje. 

15 godzin temu, kaido2 napisał:

Przecież wyżej wrzuciłem rower w karbonie, który złożyłem pod siebie za 3 koła.  Nawet gdybym miał kupić dodatkowo napęd który miałem to wyszedł by mnie max 4.

Wybacz, ale to zaleciało "Januszem" na całego. Mówimy o rowerze za 10 - 15k, nowym, a Ty wyskakujesz z jakimś składakiem na hamulcach mechanicznych, złożonym z używanych części. Ja prosiłem o to, żebyś mi pokazał zbiór części, które pozwolą złożyć rower w specyfikacji jak od producenta. Za około 4k, można kupić Sensah na Tiagra z hydrauliką. Będzie nowy, bez bólu głowy i chomikowania części.

Nie twierdzę że Twój rower jest zły. Pewnie bym sam pojeździł. No ale chyba nie tego dotyczy duskusja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Wybacz, ale to zaleciało "Januszem" na całego. Mówimy o rowerze za 10 - 15k, nowym, a Ty wyskakujesz z jakimś składakiem na hamulcach mechanicznych, złożonym z używanych części. Ja prosiłem o to, żebyś mi pokazał zbiór części, które pozwolą złożyć rower w specyfikacji jak od producenta. Za około 4k, można kupić Sensah na Tiagra z hydrauliką. Będzie nowy, bez bólu głowy i chomikowania części.

Nie twierdzę że Twój rower jest zły. Pewnie bym sam pojeździł. No ale chyba nie tego dotyczy duskusja.

Ale ja jak i wielu mających pojęcie składających rowery pod siebie, nie potrzebują komponentów w specyfikacji od takiego Krossa, czy kogo innego, bo sobie znajdą to samo od innego , które będą miały te same właściwości albo nawet i lepsze w zupełnie innych kwotach i tu jest pies pogrzebany.  I to wszystko pozwoli na osiągnięcie finalne sprzętu o tych samych właściwościach, albo nawet i lepszych jak to za co łożysz pierdyliardy monet. Myślisz, że na tym samym poziomie co SH nie da się kupić hydrauliki czy DI2 ze wschodu? Już dawno temu wyleczyłem się z jedynej słusznej drogi , Shiman, Sramów, Giantów.....

 

P.S.

Akurat  hample mam tam hybrydowe, które działają równie skutecznie jak hydrauliki ;) Używana jest tylko korba, kaseta, łańcuch, siodło, kiera. Ile zapłacę za wszystko na Ali biorąc bezpośrednio od producenta? Jak napisałem w 4, no może 4,5k-ch k zmieścisz się z całością w zależności co i za  ile wybierzesz. :)

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Marcin5008 napisał:

Myślałem, że dostanę tutaj jakieś podpowiedzi typu: kup używkę za 1,5k i zobacz czy to jest to co szukasz a później zbuduj sam. Albo, że lepiej wziąć grupę 105 i nie korzystać z większości przełożeń niż jednorzędowego GRXa. Kilka osób zrozumiało o co mi chodzi jestem im wdzięczny.

Szosę za 1,5k a i owszem tylko to będą rowery już raczej 10-cio letnie ( jak nie lepiej), hybrydy alu-carb i niekiedy nawet na sensownych kołach, ale  to co w nich będzie nie halo to max opona 700x28. Możesz sobie założyć Contact speeda od Conti którym pojedziesz spokojnie po szutrze, tylko pytanie , czy w to wchodzisz? Mam taką szosę porobioną właśnie do lasu i działa. Ewentualnie zostaje jeszcze jakiś modowany alu Trybs 100 używka, gdzie lać wchodzi już taki 35 jak nie 38.

Co bym jeszcze zrobił? Skoro nie wiesz jaka dokładnie rama to wybrałbym się do sensownego fittera który posadzi Cie na kilka rowerów i jasno powie o co k'man. ( jakie ramy, jakie geo, jakie ustawienia)

Edytowane przez kaido2
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Mihau_ napisał:

 

OoooOoo już tu jeden taki jest co mu mechanika w tribanie działa jak hydrauliczna ultegra 

 

Mówisz o hamplach szczękowych w Trybsie?  Do Ultegry hydraulicznej nie ma co porównywać, natomiast na dobrych okładzinach hamuje to sensownie ( wystarczająco jak na szosę) i nie ma się do czego przyczepić. Tak się składa, że mam też starego Trybola 5 ;)  Nie oszukujmy się sprzętu posiadam dość sporo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jejku ile herezji na 2 stronach.

- ekonomia nie jest dobrym wyznacznikiem składania samemu roweru (teraz, bo jak esker 7 kosztował 10k i go nie było to złożyłem za 5k na używkach)

- tak rower samodzielnie składany może być wyjątkowy, pod jeźdźca (np. mój gravel z oponą 50 i szosową ultegrą, bo taki chciałem)

- koszty części producent będzie zawsze miał mniejsze niż indywidualna osoba i wyczynem jest poskładać samemu rower taniej niż go sprzedają

- używki nie bolą ale trzeba coś tam wiedzieć i mieć skalkulowane, że coś będzie jednak uwalone

- żadne hamulce nie są tak dobre jak hydrauliki

- ja tam gravelem czasem pocinam na stożkach 60 z oponami GP5000 28 i mi się podoba

- nic nie uczy serwisowania roweru jak jego złożenie

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaido2 napisał:

Ale ja jak i wielu mających pojęcie składających rowery pod siebie, nie potrzebują komponentów w specyfikacji od takiego Krossa, czy kogo innego, bo sobie znajdą to samo od innego , które będą miały te same właściwości albo nawet i lepsze w zupełnie innych kwotach i tu jest pies pogrzebany.  I to wszystko pozwoli na osiągnięcie finalne sprzętu o tych samych właściwościach, albo nawet i lepszych jak to za co łożysz pierdyliardy monet. Myślisz, że na tym samym poziomie co SH nie da się kupić hydrauliki czy DI2 ze wschodu? Już dawno temu wyleczyłem się z jedynej słusznej drogi , Shiman, Sramów, Giantów.....

 

P.S.

Akurat  hample mam tam hybrydowe, które działają równie skutecznie jak hydrauliki ;) Używana jest tylko korba, kaseta, łańcuch, siodło, kiera. Ile zapłacę za wszystko na Ali biorąc bezpośrednio od producenta? Jak napisałem w 4, no może 4,5k-ch k zmieścisz się z całością w zależności co i za  ile wybierzesz. :)

Azjatyckie elektroniczne grupy, to praktycznie nowość. Mają nadal wiele wad, dziwnych rozwiązań i... są dostępne tylko w azji. Z tego co pamiętam L Twoo tak szybko wprowadzało zmiany, że zamawiając komplet manetek, jedna różniła się od drugiej. Jak ktoś lubi być Beta Testerem za swoje pieniądze, to nic nie stoi na przeszkodzie. Główni producenci projektują, testują i wypuszczaja na rynek gotowy produkt.

Brzmi to dokładnie tak:

Chce kupić BMW 3 lub Audi A4 z salonu. Mam na to pieniądze.

A po co? Kup sobie używanego Fiata Pande, przecież też jeździ, ja jestem zadowolony.

Co do produktów z Chin. Nie każdy lubi nieco, ekhm, badziewny styl tych komponentów. Rower ma też cieszyć wyglądem. Spójrz sobie na rowery mniej popularnych w Polsce producentów, chociażby Orbea czy Basso.

A co z gwarancją? Powiedzmy padnie Ci manetka albo pęknie rama. Co wtedy? Ile będziesz czekał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Azjatyckie elektroniczne grupy, to praktycznie nowość. Mają nadal wiele wad, dziwnych rozwiązań i... są dostępne tylko w azji. Z tego co pamiętam L Twoo tak szybko wprowadzało zmiany, że zamawiając komplet manetek, jedna różniła się od drugiej. Jak ktoś lubi być Beta Testerem za swoje pieniądze, to nic nie stoi na przeszkodzie. Główni producenci projektują, testują i wypuszczaja na rynek gotowy produkt.

Brzmi to dokładnie tak:

Chce kupić BMW 3 lub Audi A4 z salonu. Mam na to pieniądze.

A po co? Kup sobie używanego Fiata Pande, przecież też jeździ, ja jestem zadowolony.

Co do produktów z Chin. Nie każdy lubi nieco, ekhm, badziewny styl tych komponentów. Rower ma też cieszyć wyglądem. Spójrz sobie na rowery mniej popularnych w Polsce producentów, chociażby Orbea czy Basso.

A co z gwarancją? Powiedzmy padnie Ci manetka albo pęknie rama. Co wtedy? Ile będziesz czekał?

Można już sobie kupić do PL . Koszt całości  w okolicach 2800, 2900. Grupa jest już dostępna od jakiegoś czasu, więc podejrzewam, że błędy z pierwszych edycji zostały już dawno ogarnięte. Obecnie z tego co widzę i na filmach gdzie omawiana jest ta grupa, klamki są takie same, na nich też widać, ze napęd działa.

To ze ktoś ma pieniądze i chce kupić dobry sprzęt nie oznacza, że jest od razu dziadem, bo ma chęć pobawić się alternatywami i osiągnąć równie dobry wynik. Możliwości sprzętowe są więc z fiatem Panda nie siadło.

Badziewny styl komponentów :)  Od lat użytkuje Microshifta i tak , ten wygląda trochę topornie + kable z przodu, użytkuje bo jest niezawodny, ale  Takie L-Twoo które też posiadam, jak i Sensaha,- nie ma się do czego przyczepić pod kątem wykonania, czy działania jak i wygody samych klamek. To właśnie wszystkie trzeszczące Shimana powymieniałem na ich cześć i zniknęły te obawy, że zaraz którąś urwę na podjeździe,  zniknęło  drętwienie rąk. Nie ustrzegłem tez nigdy problemu z ich strony jeżeli chodzi o zmiane przełożeń.  Sensach z uwagi tylko na jedną dźwignie jest naprawdę w tej kwestii mega wygodne. Co do Microshifta to klamki po przebiegu 75 tys km w porównaniu do Shimnanowskiej Sory czy 105/Ultegra nadal wyglądają jak nowe. Taak mam jeszcze kilka rowerów na pełnych grupach Shimano :)

Na razie nic mi nie pękło, więc nie miałem potrzeby reklamować, ale np Sensach gdzie w pierwszej wersji użyto plastikowego elementu dźwigni, który po czasie pękał wymieniał klamki na nowe pozbawione tej wady. Nie słyszałem by z gwarancją były jakieś problemy. Przesyłka zazwyczaj 10 dni jak w przypadku zamówienia.

10 minut temu, Mihau_ napisał:

Ciiiii.....wielcy producenci rowerów nie wstawiają chińskiego osprzętu nie dlatego, że jest badziewny tylko z uwagi na spisek wielkich korporacji, sorosa, reptilian i rzymian 

Ale np Kross już wstawia np Ltwoo, a Microshift tez był już wcześniej wrzucany :) Czy użytkownicy szos, czy graveli skarżą się na ten napęd?

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...