Skocz do zawartości

[8000] Gravel dla ambitnego amatora


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukam gravela dla ambitnego amatora. Na wycieczki gravel asfalt 50 - 100km

Hamulce hydrauliczne
Napęd 1x12 (od biedy 1x11)
Sztywne osie
Geometria raczej wyprawowa (nie wyścigowa)
Rama na koła do 50mm
 

Nowe Krosy Esker mają chyba tylko napęd 2x ?
Canyon Grizl 6 1BY chyba dobry? ale nie ma go w sklepach stacjonarnych aby się przymierzyć.
Coś innego godnego polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co jest nie tak z "starym" Kross?
Ponoć są "krótkie i wysokie". Co to oznacza? Że dla amatora może być zbyt agresywny? Źle się prowadzi? Jakie są minusy?

Pytam bo moża kupić jeszcze starszego Eskera 5.0 w super cenie (poniżej 5000zł). I starczyło by spokojnie kasy żeby kupić koła karbonowe i lepsze opony i amortyzowaną sztycę.

 

A jeśli chodzi o grizl: to jaką ma geo? Bo niektóry piszą że zrelaksowaną wycieczkową a inni że sportową bo mały stack...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Który rower wybrać? Mam 3 do wyboru:

- nowy Kross Esker 5.0.

- giant revolt 1.

- canyon grizl AL 7.

 

Byłem w sklepie i kross wydawał mi się długi( rozmial L) . Musiałem się wyciągnąć trochę aby prawidłowo ułożyć ręce na klamkach. Podczas przyspieszania wydawało mi się że kierownica 'ucieka', jakby sam chciał skręcać w losowym kierunku.

Siadłem na Giant revolt (rozm ML) i czułem się jak bym tym rowerem jeździł od zawsze... Revolt wydawał się całkiem innym rowerem, bardziej łatwym w prowadzeniu.

Jak ma się do tego Canyon Grizl?

Chodzi mi wyłącznie o porównanie geometrii i jakości wykonania rowerów.

Dodatkowo nie rozumię po co producenci podają na stronach jakieś zaawansowane tabele z wymiarami stack/reach skoro wszystko się zmienia w zależności od ilości podkładek pod kierownica..

Edytowane przez TurboRower_18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Gianta nie przekonuje mnie:

- system zmiany długości tylnego trójkąta - boje się że może to być nietrwałe i pękać?
- opony / piasty / obręcze - wszystko własny wyrób Giant- Inni mają Markowe opony Schwalbe piasty shimano / DT Swiss w tej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

- system zmiany długości tylnego trójkąta - boje się że może to być nietrwałe i pękać?

Każdy rower ma dokręcane haki osi, tutaj możesz je sobie po prostu odwrócić i przykręcić "drugą stroną", nic skomplikowanego

Cytat

- opony / piasty / obręcze - wszystko własny wyrób Giant- Inni mają Markowe opony Schwalbe piasty shimano / DT Swiss w tej cenie

To, że na elemencie jest napis, który znasz nie sprawia, że ten element jest dobrej jakości. Przykład nawet piast shimano jakie wymieniłeś, tak naprawdę śmieć ale i tak uznałeś je za coś lepszego niż produkt gianta

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czyli mogę założyć że piaty / obręcze i inne w Giant Revolt będą co najmniej porównywalnie dobre lub lepsze od shimano / DT Swiss.

Czyli możesz założyć, że fabryczne koła są najsłabszym punktem każdego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...