Skocz do zawartości

[2000 - 5000 zł] Rower z oponami 27,5x3" do podróżowania z sakwami


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
szukam wyprawowego roweru z oponami 27,5x3" (najlepiej, żeby wystarczyło też miejsca na błotniki).
Rower ma służyć do podróżowania z sakwami (Crosso Dry przód i tył) głównie po terenach bez asfaltu, takich jak szutry, tereny wulkaniczne (piach, kamienie), droga w starym korycie rzeki po niewielkich otoczakach i podobne tereny. Dodatkowo do rekreacyjnej jazdy koło domu po lepszych i gorszych drogach szutrowych, piaszczystych, kocie łby, leśne drogi.

Preferuje rower wytrzymały i łatwy w naprawie (najlepiej typowe części, wszędzie dostępne).
Pozycja trochę mniej sportowa, bardziej wyprostowana niż na MTB, bliżej trekking/cross.
Cena możliwie niska. Podróżuje głównie sam i czasem trzeba rower zostawić np. pod sklepem, więc wolę, żeby nie kusił.

Najchętniej bym kupił rower, który od razu spełni wszystkie wymagania, ale biorę pod uwagę różne opcje (nowy/używany, przeróbki czy składanie od gołej ramy).
Łączna waga moja + bagaż do 110-120 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu Marin miał w ofercie rower, który mógłby chyba spełnić większość Twoich oczekiwań

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2017-pine-mountain

W kolejnych latach specyfikacja się zmieniała, była też wersja na kołach 27,5+ z amortyzatorem.

https://www.olx.pl/d/oferta/marin-pine-mountain-rozmiar-m-zamiana-na-gravela-lub-retro-mtb-miejski-CID767-IDWIxNP.html

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gorski-marin-pine-mountain-one-CID767-IDJT6cb.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Surly Ogre spełnia chyba wszystkie warunki - opony 27,5" x 3" (z błotnikami nieco mniej), solida stalowa konstrukcja, mnóstwo punktów montażowych, zewnętrzne prowadzenie linek, sztywne osie. Tylko, że nie jest tani, bo nowy frameset to ponad 800 EUR (da się znaleźć o 100 EUR w wybranych rozmiarach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starszy Marin Pine Mountain na pierwszy rzut oka wydaje się odpowiedni i cenowo też w porządku. Jedyne co na razie zauważyłem to nietypowa piasta z tyłu: 141x9mm. Pytanie, w jakim stopniu realnie byłby to problem w przypadku awarii? Jaka jest dostępność takich piast czy kół na takich piastach w mniejszych sklepach/warsztatach? Jedynie model z 2016 roku miał typową piastę 135mm:
https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2016-pine-mountain-1
Tylko gdzie znaleźć model z tego roku i to jeszcze w odpowiednim rozmiarze?
Widziałem jeszcze stosunkowo tani Marin Muirwoods. Choć musiałbym wymienić w nim koła na 27,5", a 3" chyba nie wejdą?

Surly Ogre spełnia moje wymagania. Mały minus to brak miejsca na błotniki przy 27,5x3", ale pewnie by się dało coś wykombinować. Największy minus to cena. Gdyby udało się dostać taniej używaną ramę/rower. Tylko na allegro/olx nic nie widzę. Gdzie jeszcze warto szukać sprzętu z drugiej reki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muirwoods to fajny rower. Mam i lubię.

W przeciwieństwie do PineMountain, tutaj obie piasty mają "normalny" standard (z przodu w PM też jest patent, 9x110mm)

W innym wątku jeden z kolegów udowodnił, ze do nowej wersji Muirwoodsa wejdzie opona 27,5x3,0 - o, tutaj:

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2024 o 08:57, yapabaka napisał:

Kilka lat temu Marin miał w ofercie rower,

Też się zastanawiałem nad takim starszym, z OLX ale ostatecznie mnie ten boost z tyłu zniechęcił, chyba jeszcze Trek albo Giant coś takiego stosowali. W międzyczasie kupiłem fulla ale wciąż wzdycham do wyprawowca na bezdroża (jakie bezdroża, Mazurska Pętla Rowerowa) i też myślałem o Muirwoodsie na szerokiej oponie. I tak myślę dalej :)

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe wersje pine mountain miały z tyłu pełnego boosta 12x148. Na plusach jeździ się świetnie. Możesz rozważyć też 29+ - trek stache, lub - bardziej pod twoje zastosowanie - trek 1120. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo cenne informacje o Muirwoods, dziękuje.

Podsumowując (jeśli dobrze rozumiem): do nowej wersji Muirwoods (2022 i nowsze) z tyłu wejdzie opona 27.5x3.0" na obręczy 35 mm i zostaje 4mm luzu po każdej ze stron. Z przodu da się wstawić nawet 29x3.0". Starszy Muirwoods (do 2021 włącznie) miał mniej miejsca na opony.

@rambolbamboljaki model opony 27,3x3" sprawdzałeś w Muirwoods? Schwalbe Rocket Ron?
Mierzyłeś może, jak szeroka jest ta opona na tej obręczy?

Na razie Muirwoods najbardziej mi pasuje. Z potencjalnych minusów to ponoć można zahaczać butami o tylne sakwy: https://youtu.be/KjjN3yuOMlI?t=560 Zresztą w obecnym rowerze czasem też mam z tym problem.

Ponoć koła są kiepskie, ale i tak będę je wymieniał. Wstępnie myślę o piastach Novateca i mocniejszych obręczach 27,5 o szerokości wewnętrznej 35-45 mm + opony 27,5x3" (ewentualnie 2,8"). Tylko czy na obręczach szerszych niż 35 mm opony nie będą za szerokie (żeby zmieścić się w ramie)? Jeszcze myślę o zmianie przedniego hamulca na Avid BB7 lub TRP Spyre, żeby choć jeden hamulec był łatwo naprawialny w terenie.

Jakie jeszcze widzicie potencjalne plusy i minusy Muirwoods przy jeździe z sakwami poza asfaltem?

Z innych rowerów to Trek Stache, 1120 i Marin Pine Mountain 2 są za drogie dla mnie.
Znalazłem jeszcze Kross Smooth Trail/Kross Pure Trail z 2018 roku wiec tylko używane wchodzą w grę, o ile udałoby się kupić w odpowiednim rozmiarze i cenie. Choć nie wiem, czy warto polować na nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony to właśnie Rocket Ron na obręczy Dartmoor Cruiser (35mm wewnętrznie). 3.0 z tyłu wchodzi ciasno, raczej bez miejsca na błoto i lepiej pasuje 27.5x2.8.

Starsza wersja Muirwoods z tyłu pozwoli na 27.5x2.4, ale z przodu znów grube 27.5x3.0.

Minusy Muirwoodsa ... nie znalazłem. Muirwoods jest bardzo wygodny, ale bywa trochę sztywny jak na stal. Niekoniecznie jest to wada, tylko taka specyfikacja tej stali.

Poniżej Marin (starsza wersja) w konfiguracji 3.0/2.4 przód/tył.
image.thumb.jpeg.3d5c8bcfc24ad20805d1e7b08f3195c5.jpege,

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Marin, coś Ty z nim zrobił? Jaki on ładny.

5 godzin temu, Pawel00 napisał:

Jakie jeszcze widzicie potencjalne plusy i minusy Muirwoods przy jeździe z sakwami poza asfaltem?

Minusy? Za te pieniądze nie ma co narzekać. Plusy? Nowy Muirwoods ma świetną geometrię typową dla rowerów MTB, widać i czuć że przednie koło jest wysunięte mocno do przodu, bardzo to pomaga w jeździe w trudnym terenie i na stromych zjazdach, to jest po prostu typowa Trailówka na sztywnym widle. Rowerem dobrze jeździ się po za asfaltem.

Edytowane przez leejoonidas
  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...