Skocz do zawartości

Pawel00

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Pawel00

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Reaktywny
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Bardzo cenne informacje o Muirwoods, dziękuje. Podsumowując (jeśli dobrze rozumiem): do nowej wersji Muirwoods (2022 i nowsze) z tyłu wejdzie opona 27.5x3.0" na obręczy 35 mm i zostaje 4mm luzu po każdej ze stron. Z przodu da się wstawić nawet 29x3.0". Starszy Muirwoods (do 2021 włącznie) miał mniej miejsca na opony. @rambolbamboljaki model opony 27,3x3" sprawdzałeś w Muirwoods? Schwalbe Rocket Ron? Mierzyłeś może, jak szeroka jest ta opona na tej obręczy? Na razie Muirwoods najbardziej mi pasuje. Z potencjalnych minusów to ponoć można zahaczać butami o tylne sakwy: https://youtu.be/KjjN3yuOMlI?t=560 Zresztą w obecnym rowerze czasem też mam z tym problem. Ponoć koła są kiepskie, ale i tak będę je wymieniał. Wstępnie myślę o piastach Novateca i mocniejszych obręczach 27,5 o szerokości wewnętrznej 35-45 mm + opony 27,5x3" (ewentualnie 2,8"). Tylko czy na obręczach szerszych niż 35 mm opony nie będą za szerokie (żeby zmieścić się w ramie)? Jeszcze myślę o zmianie przedniego hamulca na Avid BB7 lub TRP Spyre, żeby choć jeden hamulec był łatwo naprawialny w terenie. Jakie jeszcze widzicie potencjalne plusy i minusy Muirwoods przy jeździe z sakwami poza asfaltem? Z innych rowerów to Trek Stache, 1120 i Marin Pine Mountain 2 są za drogie dla mnie. Znalazłem jeszcze Kross Smooth Trail/Kross Pure Trail z 2018 roku wiec tylko używane wchodzą w grę, o ile udałoby się kupić w odpowiednim rozmiarze i cenie. Choć nie wiem, czy warto polować na nie.
  2. Starszy Marin Pine Mountain na pierwszy rzut oka wydaje się odpowiedni i cenowo też w porządku. Jedyne co na razie zauważyłem to nietypowa piasta z tyłu: 141x9mm. Pytanie, w jakim stopniu realnie byłby to problem w przypadku awarii? Jaka jest dostępność takich piast czy kół na takich piastach w mniejszych sklepach/warsztatach? Jedynie model z 2016 roku miał typową piastę 135mm: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2016-pine-mountain-1 Tylko gdzie znaleźć model z tego roku i to jeszcze w odpowiednim rozmiarze? Widziałem jeszcze stosunkowo tani Marin Muirwoods. Choć musiałbym wymienić w nim koła na 27,5", a 3" chyba nie wejdą? Surly Ogre spełnia moje wymagania. Mały minus to brak miejsca na błotniki przy 27,5x3", ale pewnie by się dało coś wykombinować. Największy minus to cena. Gdyby udało się dostać taniej używaną ramę/rower. Tylko na allegro/olx nic nie widzę. Gdzie jeszcze warto szukać sprzętu z drugiej reki?
  3. Cześć, szukam wyprawowego roweru z oponami 27,5x3" (najlepiej, żeby wystarczyło też miejsca na błotniki). Rower ma służyć do podróżowania z sakwami (Crosso Dry przód i tył) głównie po terenach bez asfaltu, takich jak szutry, tereny wulkaniczne (piach, kamienie), droga w starym korycie rzeki po niewielkich otoczakach i podobne tereny. Dodatkowo do rekreacyjnej jazdy koło domu po lepszych i gorszych drogach szutrowych, piaszczystych, kocie łby, leśne drogi. Preferuje rower wytrzymały i łatwy w naprawie (najlepiej typowe części, wszędzie dostępne). Pozycja trochę mniej sportowa, bardziej wyprostowana niż na MTB, bliżej trekking/cross. Cena możliwie niska. Podróżuje głównie sam i czasem trzeba rower zostawić np. pod sklepem, więc wolę, żeby nie kusił. Najchętniej bym kupił rower, który od razu spełni wszystkie wymagania, ale biorę pod uwagę różne opcje (nowy/używany, przeróbki czy składanie od gołej ramy). Łączna waga moja + bagaż do 110-120 kg.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...