Skocz do zawartości

[Opony] Pirelli Cinturato Gravel h


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Czy ma ktoś te opony i mógłby się wypowiedzieć? Pytam, bo jedni twierdzą, że szybkie i odporne na przebicie, a inni wręcz odwrotnie, że wolne i/lub delikatne. Patrząc na bieżnik wydają się być idealne na moje potrzeby w rozmiarze 40 mm (60-70% szosa), reszta szutry, dukty i ścieżki leśne. Poza tym bardzo mi się podobają z wyglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wszystko: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/pirelli-gravel-h Nie warto brać pod uwagę opinii osób które jeździły przeważnie na maksymalnie kilku rodzajach opon. Opony nie są wzorem odporności na przebicie. Sensowne wyniki zaczynają w okolicach wartości 50 w tych testach. Ogólnie są dość przeciętne co biorąc pod uwagę cenę nie stawiają ich w roli faworyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tutaj kluczowa w tym jest cena, bo jeśli nie ma promki to warto raczej rozejrzeć się za czymś innym. Mi udało się je wyrwać 2 sztuki z przesyłką za 319, tyle ze ja je mam w 45 i też jeżdżone dopiero będzie wiosną. 

Jak ktoś jeździ na mleku, to za bardzo nie ma co się przejmować przebiciami. Moje poprzednie G-one bity, co pewnie też nie są wzorem na przebicie swoje wytrzymały, tylko raz musiałem poratować się knotem, a przejechane miały ponad 5600km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto się zastanowić czy w przypadku opon brać w ogóle pod uwagę cenę. Jest to najważniejszy element roweru wytrzymujący kilka sezonów. Męczenie się na czymś przez kilka lat bo było o 100-200 zł tańsze ? Rozumiem w przypadku budżetowego roweru za kilkaset zł. Ale przy trochę droższym sprzęcie to mocno dyskusyjne delikatnie mówiąc.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by się tak zastanowić w przypadku szosy gdzie tej opony najlepszej będziemy szukać, ale w przypadku gravela? Też jest to istotne - ale powiedzmy sobie szczerze że mniej.

Tutaj ogólnie liczy się uniwersalność, a nie da się mieć 100% uniwersalności nawet kosztem tych najdroższych opon ;) .

@pozdrower23

Jak masz za fajną cenę do wyrwania te opony, to warto brać. Na pewno będzie to lepsze niż 99% randoma w tanich rowerach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena może dać dobrą mieszankę albo idealne ułożenie się za pierwszym razem, ale szanse na uszkodzenie są zawsze… w dodatku opony za lekkie  albo za miękkie są po prostu mniej trwałe.  No i czynnik pecha…

Cinturato prawie nowe przy mnie padło, wysikało mleko po nacięciu…  Problemem w grząskim piachu z gruzem szkłem itp są ścianki boczne i wysokie ciśnienie i mleko… dlatego im szersza obręcz  i opona oraz niższe ciśnienie tym drapnięcie z boku może zrobić mniejsze szkody. U mnie w trup rowerze dętki, opony beznadziejne przebieg duży trzymanie i szybkość znakomita, i zero defektów od 2 lat… nie ogarniesz przeznaczenia. Ale opinie innych są ważne… zawsze warto posłuchać. Mój znajomy mimo przecięcia wsadził dętki i cały sezon śmiga i sobie chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...