Gwynbleidd91 Napisano 20 Listopada Udostępnij Napisano 20 Listopada Witam grupę. Poszukuję dobrego roweru crossowego lub gravela z prostą kierownicą. W związku z moja waga(około 120) i sylwetką(176 cm wzrostu) baranek odpada. Cena powiedzmy do 7000, przeznaczenie to dojazdy do pracy, 25-30 km dziennie,w weekendy trasy od 50 do 100,asfalt,szutry,czasami las ale raczej główne ścieżki. W tej chwili mam meride crossway 20 z 2015 roku,i w związku z chęcią wystartowania na krótszych trasach maratonów rowerowych w okolicy chciałem w końcu zmienić na coś lepszego. Na oku mam marina dsx 2 lub FS, albo unibike Xenon ale tutaj trudno go gdziekolwiek obejrzeć. Możecie polecić jakąś alternatywę w podanym budżecie? Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 21 Listopada Udostępnij Napisano 21 Listopada Ma to być sztywny rower czy jednak amortyzowany ?Jeżeli sztywny to popatrz na Giant FastRoad lub ToughRoad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 21 Listopada Udostępnij Napisano 21 Listopada Chyba bym postawił na dual sporta gen 5. Niby koło 27,5 jest trochę wadą ale przy twojej masie większy balon nie zaszkodzi https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-generacji-5/p/36826/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gwynbleidd91 Napisano 21 Listopada Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada Właśnie się zastanawiam nad amortyzatorem,bo w Meridzie która mam teraz mam cały czas zamknięty,więc wydaje mi się że lepszy byłby bez,chociaż zawsze ta możliwość użycia amora trochę uspokaja. O co do treka to poczytam bo nie brałem go pod uwage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 21 Listopada Udostępnij Napisano 21 Listopada Od siebie zaproponuje Scott Metrix. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eusebio Napisano 21 Listopada Udostępnij Napisano 21 Listopada W Tym budżecie udało mi się kupić ostatnio TRek Fx Sport 4.(wcześniej miał jakieś chore ceny) Karbonowa rama i widelec i wygodna pozycja jak w Crossie. Polecam, bo teraz Trek ma duże zniżki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 21 Listopada Udostępnij Napisano 21 Listopada Mam tzw. grawela z prostą kierownicą - Cube SL Road z napędem wymienionym z Clarisa na Tiagrę ale on ma napęd typowo szosowy. Obecnie Cube zmieniło nazwę modelu na Nulane i w zakładanym budżecie oferuje model Cube Nulane Pro z napędem 2x10 Shimano GRX, sztywnymi osiami i karbonowym widelcem i prześwitem na opony 45c - i ten rower wg mnie jest godny polecenia do Twoich zastosowań. Poza tym wymieniony przez Ciebie Marin DSX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gwynbleidd91 Napisano 22 Listopada Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada Ten cube faktycznie wygląda dobrze,z tym że fizycznie go nigdzie w okolic nie znajdę niestety. Coraz bardziej nastawiam się na marina,jedyna obawa to koła,pytanie czy z powodu wagi nie będę musiał wymieniać w nim szprych co miesiąc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada Jak nie masz zamiaru tego zrzucać to wkalkuluj sobie w każdy zakup koła na zamówienie za 1500-2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uczesany Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada Na Marinie będziesz trochę bardziej wyciągnięty niż na nulan'ie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gwynbleidd91 Napisano 22 Listopada Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada Mam zamiar zrzucać ale próbuje od dawna j średnio idzie,z tym że to temat na inną dyskusje,czyli z założenia przy tej wadze koła fabryczne nie dadzą raczej rady?mam serwisanta w okolicy który mi zaplotl takie koło za niecałe 600 ale głupio kupować rower za jak dla mnie dość dużą kasę i odrazu wymieniać w nim koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 22 Listopada Udostępnij Napisano 22 Listopada Prawie każdy rower ma podane obciążenie jakim można go bezpiecznie obciążyć. Bardzo często jest to 110-120 kg. I zawsze w takich sytuacjach jest to obciążenie podawane z pewnym marginesem bezpieczeństwa - np. w dźwigach i zawiesiach istnieją pojęcia Dopuszczalnego Obciążenia Roboczego i Obciążenia Niszczącego czy zrywającego, które jest znacznie większe niż Dopuszczalne Obciążenie Robocze. Tak więc na spokojnie możesz dodać minimum 5-10% do obciążenia podanego przez producenta. Jedynie musiałbyś po zakupie dać koła do sprawdzenia czy wszystkie szprychy są prawidłowo naciągnięte i co jakiś czas to sprawdzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.