Skocz do zawartości

[opony] Opony do triban RC500


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym kupić opony do roweru RC500, ale nie szosowe, gdyż szybko schodzi z nich powietrze oraz przy jeździe po dziurach/ nierównościach jazda do przyjemnych nie należy, nie wspominając o  dużym ryzyku przebicia dętki. Jakie opony, które oczywiście wejdą do triban rc500 polecacie. Budżet max 300zł za dwie opony i najlepiej do kupienia w decthatlonie. Ja wstępnie mam na oku Vittoria Randonneur 700X35. Oczywiście opona ma być szersza niż fabryczna, chce iść w kierunku 700x38 może być trochę mniejsza też. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie chcę kupić opon szosowych 

21 minut temu, PawelW84 napisał:

Powietrze nie ucieka przez oponę tylko przez dętkę lub wentyl, więc wymiana opon raczej tu nie pomoże.

Odnośnie rozmiaru opon to gdzie jeździsz, jakie masz obecnie i jakie maksymalnie przyjmie rama ? 

Asfalt chodniki, gdzie są nierówności, a czasem dziury. Moim zdaniem pomoże, bo opony są cienkie i słabo chronią dętkę. Wystarczy przejechać się po chodniku i czuć udrzenia jakim poddawane są opony. Podobno 700x38 max wejdą.  Mam opony szosowe 700x25 michlein pro endurance. 

Ja właśnie takich opon jak do trekkinga potrzebuje. 

Edytowane przez Rapero7000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Popatrz za czymś maksymalnie w rozmiarze 700x30. Różnica w komforcie jazdy będzie bardzo odczuwalna względem 700x25, a jednocześnie rower nadal powinien się lekko napędzać. Ja również miałem  problem z jazdą po asfaltach w złym stanie i zmieniłem swoje Continentale 700x25 na Vittoria Corsa Control 700x30 i jestem bardzo zadowolony, chociaż po zakupie gravela wybrałbym do szosy rozmiar 700x28. 

700x30 to już naprawdę kawał opony w porównaniu z 700x25, co pozwala również  obniżyć ciśnienie. Ja jeżdżę na 4-4,5 bar i spokojnie da się nawet odcinek po kocich łbach przeboleć 

Skoro jeździsz tylko po nawierzchniach utwardzonych zostałbym przy oponach szosowych i nie zamulał roweru żadnymi klockami.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwalbe marathon z wkładką antyprzebiciową tylko rozmiar nie na styk bo opony są wyższe od takich samych szosowych …Link do opony 

rozmiar 1,25 albo 1,4  . Sam znam najlepiej 0,8 oraz 1, a grubsze 1,5 …  Nie znam hamulców ramy tego roweru . Ale jeśli zostanie trochę zapasu - 1,4 bedzie ok.

contact speed też jest dobra ale gładka  na pewno lżejsza!!! . Marathon jest cięższy, bardziej chroniony i ciut lepszy w przejazdach poza asfaltem. Wbrew opinii obiegowej nie jest niezniszczalny , ale statystyczne jedzie długo bez awarii… ale każdą oponę można np przeciąć z boku albo spenetrować szkłem jak bagnet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rapero7000 napisał:

Ja właśnie takich opon jak do trekkinga potrzebuje. 

* tobie się wydaje, że takich opon potrzebujesz. Z opisu twojego użytkowania roweru nic takiego nie wynika. 

Dałem ci przykład contactspeed, które są w rozmiarach jakich oczekujesz a będą miały o niebo lepsze właściwości jezdne niż typowo emeryckie trekkingowe opony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Randoner to kartofel, Contakt zapewnia kontakt bardziej sportowy, a Maraton jest dobry jeśli rower to głównie jazda 5 dni w tygodniu praca dom bez patrzenia na ciśnienie pogodę czy las na wycieczce z psami  w niedzielę. Bieżnik lekko pomaga jesień zima a nalany bieżnik lekko chroni przed snejkiem, daje więcej szansy niż cienka opona szosowa.

ale po zdjęciu 25 tek i zamianie na Randonera czy Maratona poczujesz kotwicę, mocno nadmuchany Contact, będzie wciąż dawał uczucie szybkości ale kosztem komfortu, czy Contact czy Maraton na 3,5 atm będzie toczyć się gorzej niż 25 na 8 atm… gorzej ale przyjemniej w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opony z dectalonu są do przyjęcia? Sory że uwziąłem się na dec, ale chcę abym mi odrazu wymienili opony i dętki w tym rowerze, bo sam już kiedyś próbowałem i więcej nie będę się podejmował, ale kupowanie nowych kół z tego tylko powodu nie ma sensu i tak nie będę często zmieniał w nich opon, a jak już będę potrzebował to podjadę do dec i mi to zrobią i nie ma sensu abym się mordował.  Inny serwis teoretycznie też mi to zrobi, ale będzie miał problemy, raz już byłem to mówili, że wymiana dętki w trasie nie do zrobienia w trasie przynajmniej na pewno dla mnie, ale nie mówię, że tego nie zrobili, ale mieli problemy. Wiem, że lepiej opony kupić w sklepie rowerowym tam na pewno są lepsze niż w dec, ale w dec też są opony do przyjęcia tylko nie wiem które dlatego pytam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz jakieś medyczne ograniczenia dotyczące serwisu czy innych manualnych czynności?

Jeśli tak to zamów z dostawą za darmo te maratony z linku, kup pasującą dętkę i zapłać za montaż u zaufanego mechanika. Wybierz taki rozmiar, który wejdzie na pewno.  Nie na styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, itr napisał:

Czy masz jakieś medyczne ograniczenia dotyczące serwisu czy innych manualnych czynności?

Jeśli tak to zamów z dostawą za darmo te maratony z linku, kup pasującą dętkę i zapłać za montaż u zaufanego mechanika. Wybierz taki rozmiar, który wejdzie na pewno.  Nie na styk.

W taribanie RC500 ciężko się wymienie dętkę/ zakłada oponę, ja odgraniczeń żadnych nie mam.

Ta opona mogła by być https://www.decathlon.pl/p/opona-miejska-marathon-700x38c/_/R-p-200273?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój rower w specyfikacji  pozwala na opony max 36,  linkujesz 38, 

w sklepie który Ci wysłałem taka sama opona kosztuje 94 zł ( ta za gruba)

opony węższe kosztują 99 zł przesyłka jest darmowa

 

Jeśli już musisz wydać więcej kup takie

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-plus-pd5750/

nie bierz profilaktycznie opon szerszych niż

28x1,4 

Sam dla świętego spokoju wybrałbym 28 x 1,25 …

świetnie że masz dwie sprawne dłonie. Mydliny, rękawiczki z budowlanego  najcieńsze podgumowane, trochę talku, dwie łyżki,  mogą być z ulubionego Deka,  i kilka filmików na ju tubie, naucz się , zmiana opony to nie naprawa silnika odrzutowego choć odrzuca, ale trzeba potrenować i być samowystarczalnym, a nie pierdołą i dzwonić po taksówkę. Sposobem i krok po kroku. W wolnej chwili potrenuj w warunkach domowych. Możesz z tymi szosowymi oponami które planujesz i tak zdjąć niebawem. Łyżka, technika i mydliny.  Jeśli jesteś kobietą z paznokciami jak z solarium - zwolniona.

mydliny  ma trasę w sztyfcie: 

Link z allegro.

rękawiczki koncepcyjnie- guma ma być jak najdelikatniejsza, cienkatrudno wyczuć ma odległość

Rękawiczki przykład

Talk do opony na obwód i zawsze na nową dętkę posmyrać, pomaga nie przyszczypać, przy zakładaniu opony, .

 

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja napisałem Ci ze opona jest wysoka bo ma warstwę antyprzebiciową i nie można kupować na styk,  rower stoi u Ciebie możesz zmierzyć, pojechać do sklepu gdzie stoi dużo rowerów z suwmiarką, znaleźć w sieci zdjęcia z suwmiarką nad konkretną oponą….  Nikt przez internet dobrze Ci nie doradzi o ile nie ma dokładnie takiej samej konfiguracji w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decathlon na półce nie zawsze ma to co ma stronie, to dwa różne sklepy.

Ty płacisz Ty decydujesz, sklep najczęściej nie ma na stanie wszystkich rodzajów  opon. 
Duża szansa że przekonają Ciebie do tego co im pasuje.  Ale jeśli możesz sobie na to pozwolić, zamów wszystko u nich, może drożej, ale każdy klient w naturze - pozwala przetrwać na rynku. Marathony polecam w tej wersji  green za 99 zł toczą się gładko i dają możliwie dobre zabezpieczenie dla osoby, która nie chce  wozić zapasowej dętki czy łatek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę zamówić nie ma problemu tylko nie chcę takiej sytuacji, że opona nie zmieści się. Każda opona jest inna nie może sztywno powiedzieć, że wjdzie 700x36 trzeba to wcześniej sprawdzić. W dectalone nie ma problemu ze zwrotem, a jak zamówie przez internet nikt nie przyjmie zwrotu. Ponadto dectalon ma w ofercie ten rower i oni bedą dobrze wiedzieć, która opona się zmieści, a jak coś moga bez problemu sprawdzić to na miejscu tak samo jak w sklepie rowerowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że za dwie opony u nich zapłacisz tyle co za trzy z mojego linku. 😀 

pamiętaj że zmiana z 25 na 38 czy 36 gwałtownie zamuli ( bo nie wolno nawet mieć tak wysokiego ciśnienia, tylko o połowę niższe) sama waga opony przy ruszaniu ma bezwładność.  Komfort wzrośnie, ale możesz poczuć wspomniane „zamulenie”    Po 100 km człowiek o tym nie myśli, ale różnica  jest.  Nabicie szerokich opon na twardo przyspiesza, ale nie po to są szerokie aby je pompować na kamień. Trzeba dobrać ciśnienie kompromisu.   
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...