Skocz do zawartości

[koło] problem z biciem


spike123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Mam problem z  biciem przedniego koła. Problem jest o tyle dziwny że obręcz jest w miarę prosta, bicie boczne to ok 0.25mm a góra dół ok 0,5mm. Po założeniu opony bicie koła ma ok 2mm.

To co wyczytałem że opona mogła się źle ułożyć na obręczy, ale pasek który idzie na około opony jest widoczny na całem obwodzie. opona przed założeniem została posmarowana wazeliną.

Opony nie jakieś chińskie badziewie, Maxxis Crossmark II 29 EXO TR. Z ciekawości założyłem jeszcze tylną oponę (taka sama) na przednie koło ale problem nie ustąpił.

Na centrownicy obręcz z oponą ma takie samo bicie jak bez czyli 0.25mm.

Już nie mam pomysłu co dalej z tym zrobić, pewnie najprościej, kupić nowe koła:)

Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę namieszałeś z wyciąganiem wniosków na temat kół. Jeżeli przed i po założeniu opony, obręcz ma takie samo bicie, to dlaczego szukasz przyczyny w kołach?

Odpowiedź jest prosta: masz krzywe opony. Niestety jest to już niemalże standardem i człowiek jest zdziwiony gdy opona jest prosta. Ostatnio miałem opony do Gravela za ponad 200 zł, które miały spore bicie. Topowy model dobrze znanego producenta. Jeżeli chodzi o MTB, to nie pamiętam opon które bicia nie miały. Taka to jest teraz jakość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psiknij silikonem w spray po obwodzie z obu stron tak żeby wpłynął między oponę a obręcz.

Spróbuj obrócić oponę na feldze. (Tak się kiedyś robiło przy krzywych nalewkach w samochodzie :))

Nabij do max ciśnienia, aż ładnie wskoczy. Upuść żeby była miękka. Sprawdź po obwodzie czy dętka nie wlazła pod oponę, poobijaj nią o ziemie  i znów napompuj.

Jak nic nie da to opona krzywa i tyle. Nic nie zrobisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

34 minuty temu, PawelW84 napisał:

Psiknij silikonem w spray po obwodzie z obu stron tak żeby wpłynął między oponę a obręcz.

Spróbuj obrócić oponę na feldze. (Tak się kiedyś robiło przy krzywych nalewkach w samochodzie :))

Nabij do max ciśnienia, aż ładnie wskoczy. Upuść żeby była miękka. Sprawdź po obwodzie czy dętka nie wlazła pod oponę, poobijaj nią o ziemie  i znów napompuj.

Jak nic nie da to opona krzywa i tyle. Nic nie zrobisz

Obrócić nie obrócę bo opona jest kierunkowa, chyba że na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dokumosa napisał:

Jeśli koło nierównomoernie naprężone na szprychah to założenie opony i pompunek może spowodować jego delikatne odkształcenie (jesli bicie o serwowane nie na oponie ale na obręczy powiększa się).

Tak jak pisałem, obręcz z oponą czy bez ma takie samo bicie.

40 minut temu, ChuChu napisał:

Trochę namieszałeś z wyciąganiem wniosków na temat kół. Jeżeli przed i po założeniu opony, obręcz ma takie samo bicie, to dlaczego szukasz przyczyny w kołach?

Odpowiedź jest prosta: masz krzywe opony. Niestety jest to już niemalże standardem i człowiek jest zdziwiony gdy opona jest prosta. Ostatnio miałem opony do Gravela za ponad 200 zł, które miały spore bicie. Topowy model dobrze znanego producenta. Jeżeli chodzi o MTB, to nie pamiętam opon które bicia nie miały. Taka to jest teraz jakość...

Troszkę dziwne że trafiłem dwie wadliwe opony:) Aha, koło z przodu jest w systemie bezdętkowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę jeszcze to, że jak masz bicie 0.25mm w punkcie 0, to na szczycie opony będzie trochę większe.

Obawiam się że bez oględzin, nikt za bardzo nie będzie Ci w stanie powiedzieć gdzie dokładnie leży problem.

Jeżeli to nie jest jakieś wielkie bicie, że podczas jazdy czujesz że koło ucieka, to ja bym się bardzo nie przejmował. W MTB masz niskie ciśnienie, a opona dość mocno się ugina. Takie odchylenie 2mm niczego nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z boku zapytam a w zasadzie podkreślę co ktoś inny już napomknął:

@spike123 wbiłeś w ogóle w ranty oponę wysokim ciśnieniem czy po prostu założyłeś, napompowałeś docelowe ciśnienie i jest krzywo? 

Skorzystałeś z rady kolegi:

1 godzinę temu, PawelW84 napisał:

Nabij do max ciśnienia, aż ładnie wskoczy. Upuść żeby była miękka.

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego że opona sama w sobie może mieć bicie nie brałem pod uwagę. Pozostaje cieszyć się jazdą na "wybrakowanych" oponach.

W przyszłości jak wpadnie mi jakaś opona 29 innego producenta, to ciekawości porównam obie marki na tym samym kole.

Wielkie dzięki:)

4 minuty temu, abdesign napisał:

Tak z boku zapytam a w zasadzie podkreślę co ktoś inny już napomknął:

@spike123 wbiłeś w ogóle w ranty oponę wysokim ciśnieniem czy po prostu założyłeś, napompowałeś docelowe ciśnienie i jest krzywo? 

Skorzystałeś z rady kolegi:

?

Czy nabiłem wysokim ciśnieniem? Z kompresora poszło i było duże, myślę że ok 5atm. Tak jak pisałem, pasek na oponie, równo ułożył się względem obręczy, opona raczej na 100% dobrze wskoczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, spike123 napisał:

 

Obrócić nie obrócę bo opona jest kierunkowa, chyba że na próbę.

nie chodziło mi o obrócenie opony stronami tylko o obrócenie jej względem felgi o 180 stopni. Łapiesz ręką felgę i trzymasz ją w miejscu a druga łapiesz za oponę i przesuwasz je względem siebie.  Najłatwiej to zrobić jak ściągniesz oponę z rantów do osi felgi. Po prostu może być tak że krzywizna opony trafiła na centrę felgi dlatego to bicie stało się tak widoczne.

To był stary sposób oponiarzy za czasów Fiata 125p gdy miało się do czynienia z krzywymi nalewkami. Bieznik był nierówno zawulkanizowany na karkas. 

Jak to się niefortunnie nałożyło miejscami na krzywiznę felgi to nie szło wyważyć takiego koła.

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie muszą robić, bo właśnie po to radzi się, żeby zostawić zapas miejsca w ramie. Te minimum 5mm, to właśnie miejsce na błoto, ugięcie koła, jego "bicie" czy właśnie krzywą oponę.

Nie przejmuj się. Nie pamiętam kiedy miałem idealnie równe opony. Chyba za czasów szosowych, topowy model GP5000. Cała reszta była odkształcona mniej lub bardziej.

No i tak jak pisałem. Gdyby to bicie była na wąskiej oponie szosowej, to by był problem. Natomiast jeżeli to duże MTB, to uznajmy że jest to akceptowalne.

W ogóle najlepiej wrzuć filmik, wtedy będzie można to z grubsza ocenić. Bo może masz zupełnie źle odlaną oponę, która kwalifikuje się na gwarancję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę odkopię temat. Mam opony takie: https://www.vredestein.pl/bicycle-tyres/products/1397-PERFECT-4-SEASONS/ więc nie żadne badziewie. Za cholerę nie potrafię ich ułożyć na obręczy, zawsze jest bicie. Za każdym razem jeżdżę z tym do serwisu, ale da się ułożć prawidłowo. Gdy miałem nieco szersze obręcze, do hamulców v-brake to nie było takiego problemu, wystarczyło założyć, napompować do docelowego ciśnienia i już.

Jak widzę, to problem wcale nie tak rzadki. To nawet nie o to chodzi, że opona jest krzywa jako taka, tylko czasem nie do końca wyskoczy z obręczy i się zaklinuje w złej pozycji, jak jest już napompowana do końca to nigdy się nie ułoży prawidłowo.

Edytowane przez leon7877
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@leon7877przede wszystkim wychodzisz z błędnego założenia, że te opony to nie badziewie. Takie [problemy miewają najdroższe modele bardziej rozpoznawalnych marek. Należy dopuścić możliwość, że to prob związany z samą gumą.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dokumosadopuszczam taką możliwość, ale uważam że w markowych oponach problem występuje rzadziej. Poza tym, fakty są takie że oponę da się ułożyć i że problemu nie było na innych obręczach. Nie wyobrażam sobie, aby opona była tak krzywa, że ma bicie i nie da się nic z tym zrobić - wtedy bym chyba ją reklamował.

I w ogóle tak na marginesie, jestem bardzo zadowolony z tych opon, bo przede wszystkim są ciche. Jak jeździłem na tych, co były fabrycznie zamontowane (Maxxis Overdrive Excel), to nie dość że odczuwalnie ciężej się jeździło to już przy 40 km/h hałasowały tak, że było mnie słychać z kilku metrów.

Edytowane przez leon7877
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...