Skocz do zawartości

[rysa na goleni] Zarysowana powłoka na Fox 36 Performance


Semtex

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Przez nieszczęśliwy wypadek, żona upadła na swoim rowerze co wyglądało dosyć poważnie, odkładając w pośpiechu swój rower "paskudnie" zarysowałem górną goleń po stronie tłumika, żonę zabolał upadek, a mnie jej wypadek i moja nieuwaga, no ale stało się co się stało, teraz moje pytanie co dalej, jeździć obserwować, czy szykować nerkę na sprzedaż i wymienić. 
Rysa nie ma ostrych zadziorów, w trasie widelec zachowywał się normalnie, generalnie przez swój obecny zawód mógłbym się pokusić o lekkie zamaskowanie tej rysy, no ale czy jest sens.
20220904_161134_optimized.thumb.jpg.7c2fe7b1ffdf37765e8b47e7146658df.jpg20220904_161142_optimized.thumb.jpg.0b7bb7b69c364f3c63e409bd88a93747.jpg

  • Smutny 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update: wczoraj nałożyłem żywicę, dziś po 24h ją wyszlifowałem, kilka informacji


1. Zamówione w niedzielę na r2-bike, wysłali w poniedziałek, we wtorek było u mnie, ale to wysyłka DE-DE, jednak w paczce dorzucili 15% rabatu, miski i bidon. Koszt setu z wysyłką do DE 43€
2. W wtorek zdemontowałem widelec, przygotowałem, odtłuściłem i naniosłem żywicę, rozmieszanie tego w tej próbówce jest problematyczne, ale dałem radę, generalnie po nałożeniu wyglądało dosyć "czarno".
3. W środę zająłem się szlifowaniem, poszło to dosyć szybko, użyłem tylko materiałów załączonych w zestawie, z tym, że szlifowałem " z ręki", bo tak było znacznie wygodniej i szybciej.
4. Po około godzinie będąc zadowolony z efektów, nie wyczuwanie nadwyżki materiału pod palcami użyłem załączonej pasty polerskiej, ta podniosła mikroskopijne resztki żywicy, przeżyłem mały kryzys, bo wydało się, że cała robota na marne.
5. Doszlifowałem papierem ściernym te resztki i to był strzał w 10, powierzchnia stała się super gładka.
6. Wypolerowałem goleń pastą, jest porównywalnie gładka do drugiej, po założeniu widelca na rower i przejechaniu palcami bez patrzenia nie wyczuwam różnicy, jakby nic się nie stało

Wnioski: ten system działa, ale wersja czarna i tak po szlifowaniu stała się bezbarwna, obstawiam, że pigmenty poszły do góry i odłożyły się w górnej warstwie, która została całkowicie zeszlifowana, gdybym musiał to robić po raz drugi, oby nie, to zaczekałbym aż żywica minimalnie ściągnie i wtedy bym ją nakładał, znacznie ułatwiłoby to zadanie i pozwalałoby to na większą kontrolę, myślę że uratowałem ten widelec, w Grudniu poleci na serwis, wtedy dopytam mechanika co i jak w środku.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Punkxtr nie wrzucałem, bo "na oko" nie widać różnicy, choć przez przez szlifowanie i polerowanie część oryginalnej  powłoki zrobiła się "jaśniejsza", przy takich rysach spodziewałem się tego, bo ciężko szlifować tak małe powierzchnie, ale liczę na to, że nie będzie to miało większego wpływu na sam widelec. Obecnie rozważam wymianę górnych goleni przy okazji pełnego serwisu, ale to będę już omawiał z serwisem w odpowiednim czasie.

No chyba, że zacznę mieć problemy z tym widelcem, wtedy sprzedaż nerki wróci na tapet...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubytki wydają się małe, wręcz jak sama powłoka. Jesteś pewny, że po prostu nie starłeś powłoki, a potem nie wyszlifowałeś krawędzi ubytków i stąd wrażenie gładkości?

Punkty mogły się zrobić jaśniejsze nie od żywicy, tylko od startego, utlenionego aluminium. Wątpię też, że pigment cudownie się podniósł do górnej warstwy, bo niby czemu?

Też chętnie bym zobaczył zdjęcie, bo wtedy będzie widać co tak naprawdę wyszlifowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ChuChu nie, nie. Ubytki było wyraźnie czuć pod palcami, zajmuję się trochę lakiernictwem i potrafię ocenić kiedy ubytek został wypełniony, a kiedy wyszlifowany, mam zdjęcie po nałożeniu żywicy, wrzucę też po naprawie, ale trochę później, zaraz jadę go przetestować w teren.

Edytowane przez Semtex
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ChuChu @Punkxtr

W linku fotki po nałożeniu żywicy i już wypolerowane, ciężko to uchwycić na fotce, jak wspominałem, w teście "na ślepo" nie czuć różnicy, poprosiłem też o weryfikację żonę i potwierdziła moje odczucia, sam widelec zachowuje się normalnie, uszczelki tworzą jednolity okrąg na goleni, mam nadzieję, że będzie dobrze, serwis to zweryfikuje. Mam na oku Liryka, na Niemieckim odpowiedniku OLX, nówka sztuka za 395€ i może by można coś jeszcze ugrać, ale kurde chwilowo się wstrzymam, bo ten Fox mi całkiem pasuje, to w sumie mój pierwszy Fox, na samym początku przygody z MTB Santury, później RS, a teraz Fox. 
Daję linki do oryginalnych fotek w OneDrive, tu na forum jakość grafik jest marna.
https://1drv.ms/u/s!ApEvi47tlw8zgfY8v0mnWQmfviufXw?e=t41kY0

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, to te ubytki są po prostu zbyt płytkie. Na zdjęciach wygląda to jedynie jak zdarta powłoka/anoda bez uszkodzenia materiału pod spodem. Nagranie instruktażowe na YT pokazywało naprawę na przykładzie głębszego uszkodzenia.

Może wystarczy marker albo jakiś szpraj? :icon_lol: ;)

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwóch miejscach były lekkie zadziory, wyczuwalne pod palcem, reszta to faktycznie zarysowana anoda, ale w trakcie szlifowania doskonale widać gdzie jest żywica, to dosyć ciężko opisać, bo przed jej nałożeniem każda z tych rys była wyczuwalna pod palcem, czuć było schodek, chciałbym aby nie były widoczne, ale kurde, chyba muszę z tym jakoś żyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odkopię temat bo ostatecznie dziś założyłem widelec, który wrócił z serwisu w PL po wymianie goleni. Robotę zrobił Not Bad Suspension, mogę spokojnie serwis polecić, bo to pełna profeska, od początku do samego końca. Sama wymiana goleni 670 pln. Do tego doszedł przegląd, mechanik zdecydował, że jeszcze nie trzeba wymieniać pełnego service kitu tłumika, ustaliśmy, że zostawiam decyzję w jego rękach, jeżeli stan tłumika tego wymaga to robimy pełny, jeżeli uzna, że można jeździć jeszcze sezon to też spoko. Założono lepsze uszczelki przeciwkurzowe, kalibracja i gotowy do jazdy. Więc jak ktoś szuka dobrego serwisu to polecam.
20230214_195933.thumb.jpg.193f280456ba085aed7a185bb813c897.jpg

  • +1 pomógł 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...