Bartek_S79 Napisano 24 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2022 Taka ciekawostka: https://www.mtbr.com/threads/attn-all-axs-drivetrain-owners.1207581/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 24 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2022 To tylko SRAM i jego metoda na zarabianie kasy. Specjalnie robią części, które się psują i są niemożliwe do naprawienia, do których nie ma przewidzianych części zamiennych. Przerzutki z nieserwisowalnym sprzęgłem, kasety fatalnej jakości, amortyzatory z psującymi się tłumikami, które (w teorii) są nieserwisowalne i należy je wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Sierpnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2022 Mogę sie założyć że jak by shimano robiło widelce to by nie było zestawów serwisowych tak samo jak do hamulców. Sram choć ma pełne kity serwisowe niemal do wszystkiego. A przerzutki z wyższych pólek mają teoretycznie serwisowalne piny. W shimano jedyną serwisowalna rzeczą przy przerzutkach jest nowa przerzutka Masz hamulec XTR i przypadkiem pocieknie ci membrana ? No to sobie kup nowa klamkę, i tak na pewno nie umiesz sobie naprawić. Sram ma tłoki do zacisków, uszczelki, tłoki klamek, dekielki, membrany, śrubki no co chcesz a shiamno ? No klasycznie zacisk klamka przewód . Sam mam niemal nowa klamkę ultegry 8020 z wywaloną membraną. Na szczęście coś tam u chinoli znalazłem i będę starał sie zamówić. Wiec tu sram wypada lepiej. A że jakość komponentów jest podła. No jest i lepsza nie będzie już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 24 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2022 Cytat W shimano jedyną serwisowalna rzeczą przy przerzutkach jest nowa przerzutka W zasadzie do starszych serii da się kupić elementy wózka, kółka i kompletne sprzęgła. Do nowych na ten moment chyba tylko kółka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 24 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2022 8 godzin temu, TheJW napisał: To tylko SRAM i jego metoda na zarabianie kasy. Specjalnie robią części, które się psują i są niemożliwe do naprawienia, do których nie ma przewidzianych części zamiennych. Przerzutki z nieserwisowalnym sprzęgłem, kasety fatalnej jakości, amortyzatory z psującymi się tłumikami, które (w teorii) są nieserwisowalne i należy je wymieniać. To moja propozycja: masz "leniwy tłoczek" w klamkomanetce hydro shimano i sram. Spróbuj naprawić jedną i drugą, daj znać o kosztach. Bo u mnie zestaw tloka podawczego do srama to 150 zł, zestaw tłoka podawczego do shimano to z powiedzmy 800. Za całą klamkomanetkę 🙂 jak masz pecha w postaci djura ejsa to z tysiąc pińcet. Cena średniorynkowa. Rozumiem że shimano dba o klienta i robi tylko niepsujące się części? Kurde, chciałbym takie móc kupić. Np heble hydro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
service.ant Napisano 24 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2022 9 godzin temu, TheJW napisał: amortyzatory z psującymi się tłumikami, które (w teorii) są nieserwisowalne i należy je wymieniać. np jakie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 25 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2022 Wszystkie z Chargerami, szczególnie nowszymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
service.ant Napisano 25 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2022 Oczywiście że są rozbieralne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 25 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2022 Akurat amory czy inne dampery Sramolec robi nawet niezłe i wszystko jest rozbieralne, serwisowalne. Co nie zmienia faktu, że obie firmy lecą w kulki dość solidnie. A różnica w heblach jest taka, że wolę wydać na nowe szpeja bo mi to i tak robi robotę niż naprawiać kupując ten Sramowski syf i nie mieć z tej naprawy żadnego efektu co do prawidłowej jakości pracy układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 26 Sierpnia 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2022 W dniu 25.08.2022 o 11:37, TheJW napisał: Wszystkie z Chargerami, szczególnie nowszymi. Rozbierałem i serwisowałem wiele chargerów zwłaszcza tych najstarszych. Nawet teoretycznie nie rozbieralne tłumiki da sie rozebrać. Jedynie te z suntorów które są zaprasowane to już lepiej odpuścić. Cytat kupując ten Sramowski syf No tu musze sie niestety zgodzić, nowe cody i guidy to raczej marne sa. Nowe guide G2 sa już lepsze. Levele to akurat sie trzymają ładnie. No i tu trzeba mieć na uwadze ze te heble sa na DOT i raz w roku pasuje zmieniać płyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.