Skocz do zawartości

[ebike] Specialized Turbo levo comp Carbon -opinie? ?


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 25.04.2024 o 07:43, Millerek napisał:

Masz Androida czy ios? 

Micro, zapewne mniejsze wspomaganie niż Eco. 

Ja tego Micro nie mam 😔

No właśnie. U mnie Micro widnieje w aplikacji, ale w rowerze nie mogę tego wybrać. Jest tylko Off, Eco, Sport i Turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apke mam tą nową i aktualną. 

Mój Spec ma TCU Master Mind z kafelkami niebieskimi, nie mam wyświetlacza, szkoda bo bardzo mi się teraz spodobał i szkoda ze nie dopłaciłem $$ 😔

Wracając..., nie mam Micro w ustawieniach... 

Ponadto, wydaje mi się, że wcześniej na tej starej poprzedniej apce, mogłem zablokować rower jakiś LOCK był czy coś podobnego. Dawało to możliwość zablokowania i odblokowania speca tylko za pomocą apki z telefonu, nie dało się włączyć speca na ramie z guzika... 

Nie kojarzę jak to było dokładnie ale coś mi tak świta w głowie... 

Edytowane przez Millerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Można zablokować rower. Na głównej stronie apk - tej nowej czarnej  masz opcje po prawej blokuj. Po poruszeniu roweru pojawia sie alarm na wyświetlaczu i specyficznie piszczy. Nie działa żaden tryb wspomagania. Jak chcesz moge porobić zdjęcia.

Edytowane przez Venom555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na różnych e-bikach MTB od 2018 roku. Silniki Bosch 3 i 4 Gen, Shimano 8000 i ostatnie dwa lata EP 8. Wsiadłem w tym roku na Turbo Levo Comp Aloy z wyświetlaczem Mastermind.

To jest przepaść do poprzednich sprzętów, chociaż wszystkie były na dobrym osprzęcie. To jak jeździ Spec, to radzę tym wszystkim którzy się tu doktoryzują z wydumanych problemów z silnikami, itp. itd. po prostu odżałować 250 zł. i wypożyczyć nie na godzinę, ale na cały dzień ten rower.

90 % tych którzy użytkują tego Speca nie zmieni go na żaden inny. Fantastyczny silnik , który zostawia na podjazdach Boscha 4 Gen, Shimano EP 8, bezszelestny, tylko na stromiznach cicho mruczy. Oszczędny, nie drenuje baterii jak np. EP8 , robię 60 km w górach z przewyższeniem 1300 m. i zostaje 20 % prądu. Używam trybu Micro Tune co pozwala na zmianę mocy stopniowo co 10 % od 0 do 100 , a nie skokowo. Świetna regulowana geometria ramy, zawieszenie Fox. Jedyne co od razu wymieniłem to "ciastowate" hamulce Sram Code R na Shimano SLX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje spostrzeżenia co do tego roweru; uszkodzona - wada fabryczna obręczy, która trzeszczy i to dosyć głośno w miejscu zgrzewu - problem znany i nie wiem dlaczego nie wyeliminowany. Koło z firmy Roval ale niestety nie wiem jakie. Wnet pewnie oba polecą na śmietnik i je wymienię. Sztyca - ma luzy na boki około 1.2 mm. Czuć to przy ruszaniu siodłem. Nie jest to odczuwalne przy jeździe - może tak ma być. Hamulce Sram Code RS 4 tłoczkowe - wymieniłem obie tarcze na magury i dla mnie są wystarczające. Jeżdżę praktycznie tylko po lesie. Silnika praktycznie nie słychać. Jeżdżę na Eco czasami na Tarilu. 

Każdy może mieć inne odczucia. Kupiłem Speca bo wcześniejsze zwykłe też były tej marki. Na chwilę obecną jestem z niego zadowolony. 

Co bym chciał zmienić ? Prędzej czy później - przerzutkę na elektryczną. Nie wiem czy to jest możliwe i czy to ma sens ale jeśli tylko poprawi to komfort jazdy to jak najbardziej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brose - przedłużyli gwarę na 5 lat bo doskonale wiedzą, że produkt jest wadliwy, a marka premium nie może ot tak zlać klientów bo się smród rozejdzie. I tak się rozszedł, no ale każdy posiadacz mówi teraz, że się nie martwi, bo ma 5 lat gwary, a potem kupi pewnie nowy - co zrobi że starym? Znam 3 osoby dużo po górach i ciężko ładujących tymi Turbo Levo i każdy miał albo ma problem i to wcale nie jednorazowy. Ja bym psychicznie nie wytrzymał wiedząc, że nie wiadomo kiedy i na jakim tripie coś tak ważnego jak silnik może mnie zawieść. Jedź dajmy na to na wymażony tygodniowy trip gdzieś za granicą i np. 2gi dzień koniec - no super. A mycie silnika myjką wysokociśnieniową należy nazwać wprost tym czym to jest - GŁUPOTĄ !!!

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszę obręczy, nie wiem nawet czy to jest problem bo o tym nawet nie słyszałem bo nawet nie wiem czy to znany problem. 

Silnik cichy, fakt, i mega pomocny..., czasami myślę że to jest za duże wsparcie, takie nie do skonsumowania w tym rowerze. 

Sztyca X-Fusion, ma luz nawet jak leży nowy w pudełku, to norma, tam są dwa Ślizgi ustalające/niwelujace luz. Nic się z tym nie zrobi, plus taki ze serwis banalnie prosty a naprawa polega na wymianie kartridża na nowy, 15minut w lesie i zrobione ale trzeba aku wyjąć i odkręcić koszyk na bidon żeby linkę zluzować i wepchnąć w kierunku siodła bo inaczej nie wyjmiesz sztycy. To jest niska liga myk-myków która działa normalnie i sprawnie. 

Elektryczne przerzucanie? Super sprawa, popieram, bardzo dobre rozwiązanie. 

Moje hamulce są dalej fabryczne, zaczęły skutecznie hamować dopiero po ostrym hamowaniu na dole góry Żar, po tym jest bardzo dobrze bądź niewyobrażalnie lepiej jak na początku gdzie nie chcą się dotrzeć podczas płaskiej jazdy. 

... 

Znam ludzi którzy na jeden dzień wyprawy biorą dwa łańcuchy bo mogą się zerwać, kasetę bo mogą się zęby kruszyć, i blat przedni bo może się uszkodzić od kamienia, klocki bo mogą się spalić. W mulecie biorą ze sobą dwie opony, dwie dętki, itd... Paranoja? przezorność? Nie mam pojęcia, nie dajmy się otumanic problemami które gdzieś czasami się pojawiają bo w większości problemy tworzą sami ludzie. 

Stać cie na nowego turbo levo 2023 czy 2024 to stać cie na dodatkowy nowy silnik po pięciu latach gwary, a i tak zapewne wymienisz bajka go na nowy E-enduro czy Kenevo z tej samej stajni bo lubisz speca a nawet przysłowiowe muchy w nosie też są dobrym kaprysem zakupowy .. 👍 W czym problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no problem w trwałości i złej konstrukcji, tylko tyle i aż tyle. Jakoś inni renomowani producenci aż takich i tak wielu fakapów ze swoimi produktami nie mają. Ja wiem że długi, nie każdy ogarnia technikalia, ale naprawdę warto oglądnąć cały zacytowany filmik od gościa "eBike Motor Repair" by zobaczyć, że Brose co mogło sp...lić to sp... liło. Moim zdaniem tak renomowana firma jak Spec powinna przestać się upierać przy tym dostawcy silników i tyle. Duża moc, fajna i cicha praca to naprawdę nie wszystko czym się powinien cechować taki produkt.

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Millerek napisał:

Stać cie na nowego turbo levo 2023 czy 2024 to stać cie na dodatkowy nowy silnik po pięciu latach gwary, a i tak zapewne wymienisz bajka go na nowy E-enduro czy Kenevo z tej samej stajni bo lubisz speca a nawet przysłowiowe muchy w nosie też są dobrym kaprysem zakupowy .. 👍 W czym problem? 

No jest taki jeden z pewnego kanału na YT co się zarzekał, że tylko Levo. Chyba mu przeszło bo obecnie wleci Santa w wcześniej 2 inne w tym ostatni z rozwaloną 2x ramą. Problem w tym, że ja lubię wydawać i pewnie on też ale nie lubię być dymany tylko dlatego, że mam kasę. Ideą elektryka jest miedzy innymi daleka eksploracja. W naszych warunkach gdzie wszędzie domy, schroniska i powoli ujnia z grzybnią to może przejdzie. Ale jak jedziesz gdzieś na kilka dni w naprawdę surowe klimaty to sprzęt ma być max niezawodny i tyle w temacie. Nadal są problemy z kołami. To nie są problemy z przypadku u pojedynczych osób. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Mentos napisał:

A no problem w trwałości i złej konstrukcji, tylko tyle i aż tyle. Jakoś inni renomowani producenci aż takich i tak wielu fakapów ze swoimi produktami nie mają.

Nie, w ogóle :) Wystarczy poczytać 'electricbikereview.com' albo 'ebikesforum.com', aby zobaczyć ile jest problemów z Boschem, Shimano, Yamahą...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, oglądałem, dużo się tym interesowałem i absolutnie tylu i tak powtarzalnych/konstrukcyjnych nie ma, zwłaszcza z Boshem. Z Shimano niestety więcej, ale nie takie fakapy jak robi Brose, więc uprzejmie prosimy o nie "pitolenie" i nie wprowadzanie ludzi w błąd !!! Może akurat wybierają je-bajka za ciężko zarobione pieniądze.

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi kołami to co się dzieje dokładnie w specu? Pytam bo nie natrafiłem tematu i poprostu nie wiem. 

PS. 

Kończy mi się napęd, oryginalny, kaseta GX z łańcuchem NX.

Mam już na zmianę nowe klamoty, kasetę GX i łańcuch GX ale może do kasety GX założyć łańcuch XX1? 

Edytowane przez Millerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mentos napisał:

Czytałem, oglądałem, dużo się tym interesowałem i absolutnie tylu i tak powtarzalnych/konstrukcyjnych nie ma, zwłaszcza z Boshem. Z Shimano niestety więcej, ale nie takie fakapy jak robi Brose, więc uprzejmie prosimy o nie "pitolenie" i nie wprowadzanie ludzi w błąd !!! Może akurat wybierają je-bajka za ciężko zarobione pieniądze.

Podeprzyj swoją tezę wiarygodnymi statystykami, bo bez tego są to tylko puste słowa, czy jak to ująłeś - pitolenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jako uzytkownik tego roweru mam gdzies teksty typu; mycie tego roweru myjka to glupota ! Użytkuję intensywnie ten rower w kazdych warunkach oprocz wymiany hamulca na mocniejszy ,wszystko smiga jak od nowosci , nie oszczedzam roweru  a w dodatku myje go czym chce i jak chce by po prostu byl czysty 90 % to chemia z myjki samoobslugowej , rower nie sprawia zadnych problemow  ,silnik jak nowy zawsze w idpowiedni sposob oddaje energie a do tego jest najcichszy . Jedni moga czytac i prawic czego by to nie kupili ,straszyli , widzac rower w magazynach inni kupili i sie ciesza jazda ot taka mala roznica 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten przykład, to nie kojarzę aby jakiś użytkownik Brose w specu pon2023r napisał na forum że mu silnik szlag trafił, że bateria umarła, że rama pękła, że cokolwiek innego co przekreśla totalnie chęć zakupu tego modelu z tym silnikiem. 

Owszem, są na YT filmy analizy pitolenia z dupy jakie to jest słabe awaryjne i nieopłacalne, ale znowu cisza z silnikami po 2023r.

Co gadam z ludźmi na ścieżkach na singlach na trasach.., to nikomu Spec nie stanął, nie uległ awari nic spektakularnego się nie działo i nie dzieje. 

Nie wiem panowie, ja mam go dopiero pół roku, przelotu 2000km pękło niedawno, a katuje go tak że opony są zużyte i nadają się do wymiany, a zwłaszcza przednia. 

Ten Spec z baterią i silnikiem lata tak dobrze jak dobre enduro, w bandach kładzie się idealnie, owszem jest cięższy i trzeba dołożyć starań aby go przerzucić czy ułożyć itp... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem występował w silnikach Brose Drive S-Mag z 2019 - przy ostrzejszej jeździe w terenie pękał tam pasek. Spec wymieniał paski na mocniejsze, a w następnej generacji silników (2021+) jest to już poprawione. 3-cia generacja Bosch-a też zaliczała w tamtym okresie ostre wpady, dopiero Gen 4 jest zrobiony jak należy. Ot cała historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcina napisał:

Podeprzyj swoją tezę wiarygodnymi statystykami, bo bez tego są to tylko puste słowa, czy jak to ująłeś - pitolenie.

Tajasne, wyślę Ci wyniki badań z MIT na reprezentatywnej grupie 1000 e-pydalistów 🤪. Znam 10 osób z których każda dużo jeździ, 3 miały wymieniane silniki i to nie raz, zgaduj zgadula jakiej marki ? Na 100% to przypadek, że jednej, i każdy wie jakiej 😆. I to są te niby "poprawione/wzmocnione".  Skoro producent niby marki premium, przedłuża gwarę z 2 na 5 lat, to robi to se od tak se, bez powodu, tajasne.

I jeszcze raz proponuję obejrzeć gościa-serwisanta, który widać, że wie co mówi, z tego jak widać żyje, więc nie jest żadnym paplajem netowym. Kawa na ławę wywala i POKAZUJE! po kolei jaki konstrukcyjny fakap jest ten Brose. Jak ktoś już kupił, co zrobić, jeździć i się modluć , ale jednocześnie lepiej ostrzegać jak ktoś jest jeszcze przed zakupem. I mam w pompce jak ktoś sobie myje rower, jego sprawa, głupota nie boli, w tym wypadku co najwyżej potem po prostu kosztuje.

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna "genialna" rada, nie słuchaj, do kasety GX zdecydowanie łańcuch oczko wyżej, ten GX to rozciągające się gufno i nie raz o tym tu była mowa, szkoda kasety.

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Millerek napisał:

Pany... 

Kaseta GX z łańcuchem GX

Czy.. 

Kaseta GX z łańcuchem XX

Ja własnie kupiłem XO1, poszukałem po forum pinkbike'a i zecydowana większosc doradzała X01. Też miałem dylemat czy kupić 2x GX czy 1x XO1. 

Co do waszego pitolenia o Brose, Turbo Levo kupuje się za całokształt a nie za sam silnik, nie jest idealny, rama też nie jest, np sztywność tylniego trójkąta nie jest wysokich lotów, progresja ramy to 20%, przydało by się więcej. ALE porównując go do innych elektryków i ich problemów, prowadzenia linek przez stery, absurdalnie długich tylnich trójkątów, fatalnego prowadzenia, to okazuje się, że dla kogoś jeżdżącego enduro, kupującego elektryka nie do turystyki i wożenia tyłka po leśnej drodzę tylko do jazdy trasami enduro jest on numerem jeden. 

Przykładowo ja kupiłem Canyona i go odesłałem, masa niedociągnięć wykonawczych i projektowych go przekreśliła. Wcześniej wybierając rower, gdzie kryteriami była geometria i odpowiedni skok zawieszenia oraz samo działanie zawiasu okazało się, że kandydatów jest zaledwie kilka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego jak Spec jeździ i działa jako całość to chyba nikt tu nie artykułował jakichkolwiek zastrzeżeń.

Mowa była o jakości, albo raczej jej braku, albo bardziej fakapach konstrukcji samego silnika zecydowanie większych niż u innych producentów. Jak ktoś nie jeździ wielodniowych tripów, nie przeszkadają mu przestoje na podmianki silnika, dmucha na to co będzie po gwarancji bo problem sprzeda komuś innemu to wiadomo, że się nie ma co spinać.

Edytowane przez Mentos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...