Skocz do zawartości

[5000 zł] jaki gravel dla grubasa


jartan

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Posiadam rower ponad 10 lat i chciałbym już go zmienić. Teraz jezdzę na Arcus Trek 800 M ale ze wzgledu na wiek jest juz sporo przestarzały. Dodatkowo mam 125 kilo wagi co rower przez ten czas juz odczuł. Moja jazda jest rekreacyjna minimum raz w tygodniu od 30 do 100 kilometrów, ale na urlopach i długich weekendach potrafie zrobić 500 kilometrów.

Naczytałem sie juz sporo o gravelach bo teren do jazdy mam szutrowo asfaltowy z przewagą asfaltu. Moim rowerem po płaskim jestem w stanie jechac max 18- 20 km/h. Mam 190 cm wzrostu wiec rama chyba miedzy 56 a 58 ? Czy gravel zwiekszy moją predkosc? Im wiecej czytam i oglądam tym mam wiekszy mętlik w głowie a nie chce wydać 5k w błoto. Poradzicie jakiś model gravela?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy gravel zwiekszy moją predkosc?

Większą prędkość osiągniesz jak będziesz więcej mocy wkładał w kręcenie.

Cytat

Poradzicie jakiś model gravela?

Przy wadze 125? Nie

Nie dość, że koła nie wytrzymają to jeszcze Ci brzuch nie pozwoli na przyjęcie wygodnej pozycji

 

Najpierw mniej żarcia i zejście z wagi, później zmiana roweru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie trekingowy ale taki, gdzie będziesz się mieścił w dopuszczalnej masie - z tych popularniejszych to pewnie marin i unibike. Zwróciłbym uwagę żeby rower miał sztywne osie i miał gdzież z tyłu głowy, że prędzej czy później będzie trzeba zlecić złożenie nowych, pancernych kół (powiedzmy okolice 1500)

Jak miałbym strzelać w konkretny model to pewnie marin gestalt albo dsx1 (tylko bierz pod uwagę, że rower sam nie jedzie i prędkość bez zwiększenia wysiłku się nie zmieni - swoją drogą zamiast raz w tygodniu można jeździć 3/4 i będziesz mógł żreć dalej)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwrócę tylko nieśmiało uwagę, że facet jeździ na Arkusie, który z całą pewnością nie ma sztywnych osi i pancernych kół. To zwykłe "koło" do objeżdżania komina. Chłop się dorobił i chce nowy rower....

Jartan, kup sobie nowy rower trekkingowy i tyle. Szybkość to kwestia kilku czynników, siły w nodze, przełożeń, ogumienia. Gravele są w modzie, to i drogie ponad miarę. A dodatkowo nachalnie reklamowane przez "niezależnych" ekspertów z youtube. A potem mamy wątki na forum o wjeżdżaniu na krawężnik, ujęte jak epopeja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
16 minut temu, clavdivs napisał:

Zerknij na marina nicasio+, twardy zawodnik który powinien dac radę pod twoją wagę.  

Gravele używa się na wyprawy i z sakwami osiągają spokojnie 120kg. Trek domane daje limit na 130kg. 

 

pisząc o Trek Domane masz na mysli cos takiego?

https://allegrolokalnie.pl/oferta/trek-domane-al-2-56cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Na jednej zebatce nigdy nie pokonam tej górki

Ale to nie ma znaczenia ile masz blatów z przodu. Liczy się ratio całego napędu a składa się na niego korba+kaseta

40 minut temu, jartan napisał:

Gdzie w specyfikacji roweru jest wzmianka ze ma sztywne osie?

thru axle, 12x100, 12x142, ewentualnie sugerowanie się zdjęciami czy nie ma otwartych haków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra też się wypowiem. Sam lata temu posadziłem gruby tyłek (było dużo więcej niż 125kg) na budżetowym crosie od authora (koła zwykłe 36 szprych na szybkozamykacz 100mm i 135mm). Z 10tyś przejechane i jeszcze mi służy czasami jako "bieda-gravel". Pierwsze centrowanie robiłem po 2 latach bo pierwsza szprycha mi poszła na sosnowym korzeniu.
Więc gadanie o pancernych kołach dla kogoś kto sobie po prostu jeździ to trochę przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, czyli Trekk a nie Trek :D

@jartan

Trzeba porównać przełożenia w obu rowerach, jak Mihau_ napisał. Poza tym DSX jest lżejszy. Nicassio+ jest jeszcze twardszy, bo ma korbę 42 ale kasetę 9-kę o zakresie 11-46

Ale nie upieram się, ja mam 3 Mariny w stajni, to co nieco o nich mogę napisać ale inne marki - to już gorzej :D Mnie podoba się Giant Toughroad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Mihau_ napisał:

to ten

17 minut temu, RabbitHood napisał:

Pierwsze centrowanie robiłem po 2 latach bo pierwsza szprycha mi poszła na sosnowym korzeniu.

Ja już w tylnym kole nie mam 2 szprych a samo koło robi ósemke ale 100 kilometrow przejade

Chyba kupie tego dsx1 bo dwojki nie moge znalesc dostepnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...