Skocz do zawartości

[6000zł] Rower na dojazd do pracy

Muffas

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! 

Na wstępie dodam ,że nie znam się na rowerach kompletnie i potrzebuję waszej pomocy w doborze roweru na dojazd do pracy po ulicy , ścieżce rowerowej,chodniku około 12km w jedną stronę. Mam 172cm wzrostu i 72kg wagi pomyślałem o rowerze crossowym Giant Roam 0 2022 lecz nie ma go nigdzie w sklepach i może znacie podobne klasowo rowery ,które da się kupić? Mam dodatkową zagwozdkę czy 12 km rowerem w jedną stronę to nie za dużo dla laika?  Dodatkową informacją będzie ,że chciałbym wnosić rower na pierwsze piętro stąd waga ma jakieś znaczenie :)Dziękuję za porady i poświęcony czas:) 

Napisano

Roam 0 to dobry pomysł, Roam 1 też spokojnie by wystarczył. 

Cube wyżej również. Generalnie coś z powietrznym widelcem, bo będzie komfortowo i lżej. 

Będziesz dojeżdżał cały rok? Może lepszy byłby tzw. fitness, czyli coś ze sztywnym widelcem? 

Napisano

Dzięki za zaangażowanie. Te wszystkie rowery wyglądają super ( szczególnie merida ) Jednak Czym różnią się te rowery wszystkie od siebie prócz ceną ? Czy jakość podzespołów jest podobna ?  Ostatni raz rower miałem po komunii a chciałbym kupić coś naprawdę na lata i coś co ułatwiłoby mi jazdę a nie próbowało ze mną walczyć przy dojazdach do pracy. 

Czy owa merida nadaje się na chodnik , ścieżkę rowerową? 

Napisano

Nie wiemy ile masz lat i w jakiej ogólnej kondycji jesteś . Dystans 12km średnio sprawnego człowieka na pewno nie wykończy ale 24km dzień w dzień , przez 5 dni w tygodniu ....  Trzeba mieć kondycje i pewną zaprawę bo inaczej drugi tydzień może być ciężki . Nie znaczy , że cię zniechęcam. Wręcz przeciwnie ale żeby tak dojeżdżać trzeba się kondycyjnie przygotować i zaczynać spokojnie . Czyli czasem dzień przerwy , czasem dłuższa jazda rekreacyjna czy wycieczkowa .