Skocz do zawartości
  • 0

Kierownica baranek z klamkami hamulcowymi w crossie


Gość r4dzio

Pytanie

Gość r4dzio

Witam szanownych forumowiczów. Jestem posiadaczem roweru crossowego Unibike crossfire 2020. Zastanawiam się nad wymianą kierownicy na baranka, przy czym przyszedł mi do głowy pomysł jak to zrobić bez większych kosztów związanych z wymianą na klamkomanetki i całą resztą. Natomiast podstawowym pytaniem na które nie mogę znaleźć odpowiedzi jest czy aby hamulce działały poprawnie po wymianie kierownicy na baranka wystarczy że zamienię klamki na takie do baranka? Kwestia przerzutek w tym wypadku mnie nie obchodzi, chce się dowiedzieć czy zmiana klamek na takie do baranka zadziałają czy jednak trzeba tutaj bardziej pokombinować?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

O ile dobrze rozumiem Twoją wypowiedź to masz hydrauliczne hamulce na prostej kierownicy a chcesz hydrauliczne hamulce na baranku z samymi klamkami hydraulicznymi, które nie są przy okazji klamkomanetkami bo te są drogie... a manetki ogarniasz inaczej.

OK - łatwo będzie odpowiedzieć - da się to zrobić ale nie da się "bez większych kosztów", hylexy od trp, które pasują też są drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość r4dzio

Dzięki za wypowiedzi. 

Tak, jak Abdesign napisał - mam hydrauliczne na prostej a chce na baranka. Obecnie na końcach prostej założyłem rogi w stylu baranka. Dzięki temu szybciej jeżdżę i przyjemniej. Dlatego zacząłem zastanawiać się nad zmianą kierowcy na baranka plus klamki hamulcowe. Manetki przerzutki wrzucam na dodatkowy uchwyt na kierownicę i bez problemu sięgam palcami do manetki. 

W zasadzie jest jeszcze jedno wyjście. Mogę założyć na baranka obecne klamki hamulcowe. Problem jednak polega na tym, że obejma tych klamek ma średnicę pod 22 mm, więc musiałbym znaleźć baranka 22mm co jest trudne. Widziałem też że niektórzy szlifują obejmę klamek od wewnątrz i powiększają średnicę do 25mm, ale nie chcę aż tak kombinować.

Zatem moje nowe pytanie - czy kojarzycie gdzie można kupić baranka 22 mm lub bardzo zbliżone? Lekki luz na obejmie klamek jest.

 

Aha, odnośnie celu takiej przeróbki. Wyjdzie mi dzięki temu taki wolniejszy gravel ale za to wygodniejszy, chociażby za sprawą amora widelca. Geometria wydaje się ok, bo mostek jest regulowany (obecnie mam na 0 stopni) i jest bardzo fajnie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bo nie będziesz miał... podstawowym chwytem jest ten na łapach (fotka) a nie drop... jak ktoś ma inaczej to oznacza że jest posiadaczem za dużego grata albo innego cudaka... ewentualnie urodził się przed wojną.

 

chwyt.jpg

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość R4dzio

Kręcimy się w koło. Dlatego pytałem w pierwszym poście czy da radę klamki ogarnąć do baranka... Jak nie to trudno, jazda na dropach mi wystarczy.

Ja jeżdżę do 1,5h - raz czy dwa w tygodniu max, głównie po ścieżce rowerowej z kostek brukowych więc i tak używam w 90% dropów, żeby podstawowy dystans wygodnie przemknąć.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość R4dzio

Panowie, jeszcze proszę o radę odnośnie opon. Chciałbym założyć jakieś szybsze, które będą jeździć w 90% po drogach rowerowych przy lasach (trochę asfaltowych, trochę kostka brukowa).

Jakie byście doradzili? Firmowo założone są:

Opony: SCHWALBE SMART SAM / ACTIVE / 28X1.60

Obręcze: STARS / DISC / ZAKUWKI / CZARNE

Dzięki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
W dniu 9.06.2022 o 11:40, Gość R4dzio napisał:

jazda na dropach mi wystarczy.

Dobrze rozumiem, że założyłeś klamki hamulcowe z prostej kierownicy na końcówki baranka?

Co do opon to może spróbuj np. Continental Contact Speed lub podobnych. Jeśli za bardzo "łyse", to jakieś semislicki w stylu CX comp albo SpeedRide (lub jakieś ich odpowiedniki innych producentów).

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Gość r4dzio

Modrzew dzięki za odpowiedź. Ta pierwsza występuje w rozmiarze 28x1.60 i 28x1.40. Czy 1.40 będzie pasować jeśli obecnie na tych obręczach jest założone 1.60 ? I czy jest sens w 1.40 celować? Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...