Skocz do zawartości

[bagażnik] Spalanie przy rowerach na dachu


markowanga

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Widziałem na forum inne tematy związane z przewożeniem rowerów na dachu, ale często wzrosty spalania były jedynie dodatkowo nadmieniane. Słyszałem już różne wypowiedzi – od takich gdzie spalanie wzrasta ok 10% do takich że wzrasta o 60% i chciałem to zweryfikować 😆 – szczególnie w dzisiejszych czasach jak ceny paliwa poszły ostro w górę.

O moim konkretnym przypadku: Chcę kupić bagażnik na dach na jeden rower – TREEFROG PRO1 [https://treefrogracks.eu/product/treefrog-pro-1-vacuum-mounted-bike-rack/]. Ogólnie mieszkam w dwóch miejscowościach które są oddalone o 220km (Wrocław -- okolice Cieszyna, podróż głównie Autostradą). Do tej pory rower przewoziłem w samochodzie, ale ostatnio po bikefittingu uznałem że rozkręcanie lemondki i oznakowanie jak była skręcona mija się z celem (poza tym zaczynało brakować mi miejsca). Rower przewoziłbym jeden bez przedniego koła (powinien to sugerować model bagażnika). Jeżdżę autem Ford Focus MK3 hatchback w benzynie.

Proszę o podzielenie się jakie macie obserwacje odnośnie spalania 🙂

Napisano

Ja na bagażnik doliczam 15% na dwa rowery, ale tu mamy rower aero, bez jednego koła na bagażniku bez belek - czyli znacznie lepiej. Podstawowe pytanie - ile ciśniesz. Wiem, że taki bagażnik ma prawo działać, ale moje zwieracze by puściły koło 60km/h :).

Napisano

Ja się z dachu przesiadłem na hak jak tylko posiadłem garaż i to polecam. I to ma mniejszy wpływ na spalanie, choć może rower bardziej się brudzić od drogi (a mniej od much). Przy słabym aucie i 4 góralach na dachu to już była jazda ze spadochronem. Ten bagażnik można założyć tak, by rower był trochę za autem, ale za bardzo kojarzy mi się z odpadającym wieszakiem na ręcznik na przyssawce.

Napisano

2 rowery na dachu, trasa 500km, cały czas tempomat na 130km/h - spalanie wyższe o ok 2 litry.

2 rowery na haku - ta sama trasa, ta sama prędkość, różnica w spalaniu < 1litra

Napisano

Myślę że różnica w spalaniu dla silnika benzynowego może być większa niż dla diesla ze względu na mniejszy moment obrotowy. 

U mnie w dieslu przy 2-3 rowerach różnica to jakieś 1,5 litra/100 przy prędkości 130 do max 150.

Przy prędkościach 120-130 i płynnej jeździe powinno być mniej. 

 

Napisano

Olkusz-Bałtyk-Olkusz, 2.5 D, cztery całe rowery na dachu i prędkości 100-120 km/h - min. 30% więcej paliwa i to na "nodze", bo rzadko używam tempomatu. Do tego hałas. Bagażnik na dach to jeden z moich większych błędów zakupowych 😏.

Napisano

mnie przy czterech rowerach na dachu , auto suv , jakies 25-30 % wiecej, 120-140 km/h; ale najczęściej mam na dachu box + jeden rower szosowy "oreo" ze zdjętym przednim kołem to jakies 10-15 % wiecej spala. Kiedy mam zestaw lżejszy praktycznie nie czuć tego do 130 km/h , kiedyś myślałem o zestawie na hak, ale przy zmianie aut co 3-4 lata to nie ,ma sensu, za każdym razem montaż haka nie ma uzasadnienia ekonomicznego ( mocowania belek gdy nie pasują są dużo tańsze) przy 3-4 wyjazdach z rodziną w roku, najczęściej jak jadę w góry pojeździć to rower wrzucam do środka.

Napisano

Spalanie na autostradzie będzie podobne właśnie przez różnicę prędkości jazdy. I niestety te 120km/h jest nudne na pustej drodze, a irytujące przy ruchu, bo to za dużo na prawy pas i za mało na lewy. Ale szybciej z rowerem na dachu też nie jeżdżę.

Normalnie poza miastem to tak do 2l więcej weźmie. Przy czym ja mam belki dachowe, stalowe.

Napisano

Ważne też jakie rowery - po zmienię z XC 26" z kołem 2.0 na AM 29" z kołem 2.3 zauważyłem różnicę (po 3 rowery na haku). Nowoczesne rowery są na tyle dłuższe, że wyraźnie wystają po obu stronach samochody, a stare były schowane. Przy naprawdę słabym samochodzie (wartburg 1.0) to z 4 rowerami przekroczenie 90 było niewykonalne, chyba, że pomogła górka i wiatr.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...