Skocz do zawartości

markowanga

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kaczyce

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika markowanga

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Collaborator
  • Od roku
  • Pierwszy post
  • Reaktywny
  • Conversation Starter

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Tak, przy czym jak ostatnio jak rozepchałem nic nie dolewałem -- więc nie wiem, jakby magicznie tego przybyło..
  2. Znaczy śrubokrętem -- na całej powierzchni pcham, nie punktowo, co do klocka to problem taki, że nie jestem w stanie go włożyć, dopiero wpadłem wczoraj na pomysł, że jak klocki ledwo mi weszły to nóż wepchałem trochę rozepchałem i potem klocek. @raven82 czy poza tymi "plastikowymi wkładkami" masz na myśli jakieś inne narzędzia, podeślij proszę jak możesz
  3. Cześć, Mam hamulce Sram Rival AXS. Za każdym razem mam problem z wymianą okładzin hamulcowych -- nie umiem rozepchać tłoczków, po prostu próbuję to zrobić z całych sił i nie mogę. Ostatnio problem rozwiązałem tak, że odkręciłem śrubę gdzie wlewa się płyn rozepchałem te tłoczki i przeprowadziłem procedurę odpowietrzania. Przy rozpychaniu naprawdę używam sporo siły, próbowałem śrubokrętem i łyżką do wymiany opon. Z tego co widzę to nikt nie opisuje tego problemu. Oglądałem masę tutoriali – jedynie szajbajk wspomina o poluzowaniu tej śruby, ale nie wiem czy za każdym razem to ma mieć miejsce. Co jak klocki skończą mi się podczas wyprawy -- nie będę w stanie ich wymienić bez zestawu do odpowietrzania. Proszę o pomoc 😊 (możliwe że robię jakąś głupotę xD)
  4. Okazało się że jest wersja korku WIDE i jej nie kupiłem przez co była za krótka
  5. Cześć, Mam rower Canyon Grizl CF SL 7 eTap (napęd 1x Sram Rival XPRL). Chciałem sobie dodać dedykowaną korbę z pomiarem mocy. Mam problem przy montażu. Robię wszystko zgodnie instrukcją https://www.youtube.com/watch?v=kVqSzlxD6gI . Po dokręcaniu korby (mam klucz dynamometryczny) bardzo ciężko się ona obraca co praktycznie uniemożliwia jazdę. Mam wrażenie że suport się ściska (przed dokręceniem pięknie się obraca) Czy wie ktoś co mogę robić źle?
  6. @Wojcio to Merida Silex 300 z lemondką po wielu modyfikacjach 😆 No ja jeżdżę tak 140-150, ale z rowerem pewnie będzie mniej -- tak 120-130 myślę
  7. Cześć, Widziałem na forum inne tematy związane z przewożeniem rowerów na dachu, ale często wzrosty spalania były jedynie dodatkowo nadmieniane. Słyszałem już różne wypowiedzi – od takich gdzie spalanie wzrasta ok 10% do takich że wzrasta o 60% i chciałem to zweryfikować 😆 – szczególnie w dzisiejszych czasach jak ceny paliwa poszły ostro w górę. O moim konkretnym przypadku: Chcę kupić bagażnik na dach na jeden rower – TREEFROG PRO1 [https://treefrogracks.eu/product/treefrog-pro-1-vacuum-mounted-bike-rack/]. Ogólnie mieszkam w dwóch miejscowościach które są oddalone o 220km (Wrocław -- okolice Cieszyna, podróż głównie Autostradą). Do tej pory rower przewoziłem w samochodzie, ale ostatnio po bikefittingu uznałem że rozkręcanie lemondki i oznakowanie jak była skręcona mija się z celem (poza tym zaczynało brakować mi miejsca). Rower przewoziłbym jeden bez przedniego koła (powinien to sugerować model bagażnika). Jeżdżę autem Ford Focus MK3 hatchback w benzynie. Proszę o podzielenie się jakie macie obserwacje odnośnie spalania 🙂
  8. Cześć, Chcę kupić sobie torbę podsiodłową. Zależy mi żeby była wielka -- nie jestem zaprawionym bikepackingowcem, chcę żeby pomieściła mi rzeczy na kilka dni (będę szukał noclegów, biwakowanie nie wchodzi w grę). Mieścić będzie głównie zestaw naprawczy, apteczkę i trochę odzieży. Nie chcę wydawać na tę torbę majątku (choć jeśli będą głosy mówiące że w tej cenie nie znajdę nic dobrego to rozważę wyższą kwotę) -- boję się wydawać dużo bo nie wiem czy ta forma przypadnie mi do gustu. Zależy mi na tym żeby nie przedostawała się woda do środka oraz nie gibała się na boki -- niestety tutaj nie mam żadnego doświadczenia i bazuję na wiedzy z innych opinii i recenzji na YT. Niestety JackPack odpada ponieważ torby są niedostępne (na początku lipca planuję ruszyć na wyprawę). Póki co rozważam 2 torby: ACEPAC Saddle Bag 16L -- https://www.centrumrowerowe.pl/torba-podsiodlowa-acepac-saddle-bag-pd24960 TOPEAK BackLoader 15L -- https://www.sportpoint.pl/pl/torby-podrozne/29133-topeak-backloader-15l-czarna-t-tbp-bl3b-4710069682579.html Czy ma ktoś może opinie co do tych toreb? Ewentualnie proszę o inne propozycje 😊
  9. No to znowu wyszło moje amatorstwo 😂 – na przyszłość będę wiedział o tym tricku. Normalnie bym sobie skrócił, ale chciałem zachować pierwotną zębatkę jakbym chciał ostrzej pojeździć poza górami. Przeszło mi to na chwilę przez głowę, ale myślałem że słabo mieć 2 spinki obok siebie i w zależności od zębatki z przodu dodawać te kilka ogniw łańcucha.
  10. Trochę czasu zleciało – ostatecznie udało się , musiałem jeszcze kupić łańcuch na podmiankę, bo ten co miałem był za długi. Wczoraj zrobiłem 120 km na takim napędzie – trip do Wisły zakończył się pomyślnie . Dzięki wszystkim za pomoc
  11. Chodzi o to, że trzeba będzie wymienić części napędu? – ja teraz jeżdżę pewnie tylko podczas zjazdów (stosunkowo mało), ale właśnie zastanawiam się jak to będzie jak dam 38, możliwe że częściej będzie się prosiło wrzucić.. Co to 29-er? Właśnie widzę i mam wrażenie że ten model FSA nie ma zbutnio zamienników (szczerze nie znalazłem żadnego – ma 5 ramion)
  12. Ja jeżdżę nawet szybciej (to jedyny rower jaki mam, nie planuję kupować szosy a lubię czasami depnąć). Na kalkulatorze liczę ale cyferki to jedno a praktyka to drugie. Chyba kupię 38. Co do blatu to nie wiem czy nie musi być FSA – ona ma pajączka na 5 ramion, nie wiem co mogę kupić na zamiennik. Jeszcze teraz mi do głowy przyszło, że może warto by poeksperymentować z tylną kasetą (np. dać 46 zamiast 42), ale chyba to gorsze rozwiązanie..
  13. Ja właśnie to samo myślałem, ewentualnie łańcuch można minimalnie skrócić (ale nawet nie wiem czy to będzie potrzebne). Nie jestem jakimś specem rowerowym, ale część rzeczy robię sobie sam, wydaje mi się to banalnie proste. Widzę, że problem dostępności części dopadł i zębatki. Nie ma ich za wiele do kupienia w internecie ale na szczęście znalazłem: https://www.bikester.pl/fsa-megatooth-road-cx-zbatka-rowerowa-1x11-110mm-czarny-793888.html https://www.ebay.com/itm/Full-speed-ahead-Megatooth-1x10-11spd-40T-chainring/263802456169 Zastanawiam się jeszcze nad rozmiarem. Jedyne doświadczenie jakiem mam z gravelami to 44T i nie wiem czy np. 38T nie będzie za wolna.
  14. Cześć, Jakiś czas temu kupiłem sobie rower Merida Silex 300 (2020) -- ogólnie jest świetny i praktycznie wszystko przypadło mi do gustu. Zasadniczo służy do przemieszczania i jazdy po w umiarkowanym terenie, po polnych drogach ale czasami też po Wrocławiu (chciałem w miarę uniwersalny rower). Jenak ostatnio udałem się w bardziej górski teren (pojechałem na Równicę w Ustroniu) i miałem problem wjechać pod górę. Zastanawiam się czy mogę zmienić fabryczną zębatkę 44T na 40T lub 38T i mieć taką na wypady górskie. Widzę że mało graveli jest sprzedawanych z tak wielką zębatką w 1x11 – zazwyczaj jest 42T albo 40T. Chciałem już nawet kupić zębatkę ale akurat dziś dałem rower do serwisu i zapytałem o to serwisanta. On mi to stanowczo odradził mówiąc że to nie jest kompatybilne. Bardzo się zdzwiłem bo nieraz o takim zabiegu słyszałem (nawet ta kwestia była poruszana tutaj na forum). Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Mogę dokonać takiego zabiegu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...