Skocz do zawartości

[szosa Trek] problem z wyborem rozmiaru


torad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się do zakupu pierwszej szosy TREK Domane AL 3 Disc

wzrost 182cm, dl wew nogi 86

Według algorytmu strony TREK oraz ich tabel powinienem zakupić rozmiar 58. Kolega, który siedzi trochę w kolarstwie zaleca rozmiar 56.
Nie będę startował w zawodach ani uprawiał bardzo agresywnej jazdy...
Chciałem poznać Waszą opinię. Czy warto ufać "tabelką" producenta, czy może zaufać koledze i skusić się na mniejszy rozmiar 56

Dziękuję za wszelkie cenne porady i pozdrawiam,
Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Do obydwu rozmiarów się dopasujesz niewielkimi kombinacjami z mostkiem. Podstawową różnicą pomiędzy tymi rozmiarami jest stack czyli wysokość na jakiej masz główkę ramy, bardzo upraszczając (pomijając regulację podkładkami) w 54 miałbyś kierownicę o 14mm wyżej niż w 52, generalnie spora różnica jak na szosę. Wybór więc czy chcesz mieć w miarę wyprostowaną pozycję (rozmiar 52) czy siedzieć jak na krześle (54).

Cytat

co wy poradzicie laikowi. 

Nie wiem czy dokładnie o taką radę Ci chodzi ale na pewno nie kupiłbym 10,5kg kloca za 8,5k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Mihau_ że mam opcje kupna za 6k w rozmiarze 52 a że to będzie mój 1 taki rower więc nie wiem jaka pozycja powinna być prawidłowa. nie ukrywam że chciałbym z niego zrobić sobie gravela :). i właśnie stoję przed dylematem czy go zakupić jako rozmiar bo wizualnie i napęd wszystko jak nowe. 

 

A może z innej beczki coś podsuniesz do zakupu :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się musisz zainteresować najpierw tematem opon bo domane to szosa i nie założysz do niego więcej niż te ~35c a "gravele" mają od 40c w górę. 

W skrócie - to może być rower (choć i tak cube, którego podlinkowałem jest sprzętowo półkę wyżej) do okazjonalnego zjechania na gruntową, utwardzoną drogę a nie żeby go kupować stricte do takiej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK ale myślałem o oponach 35 właśnie może na okres jesienno-zimowy do lasu na szutry. A co do tego rozmiaru to myślisz będzie ok? czy raczej szukać jak wskazuje producent 54?

a może jesteś w stanie ukierunkować mnie na inny model innego producenta :) ma to być w miarę uniwersalny rower dla mnie z uwagi że nie mogę sonie pozwolić na MTB oraz szosę.

Z góry dziękuję :

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oponie 35c możesz jechać po suchym, równym szuterku w środku lata a nie zimą. No chyba, że masz zamiar toczyć się 10kmh uważając na każdą nierówność. Napiszę jeszcze raz, domane to rower szosowy, totalny dziadkowóz ale nadal szosowy, nie jest nawet najmniejszą alternatywą dla mtb. 

Jeśli mialłbym go kupić przy twoich gabarytach (a ogólnie się nie zanosi żebym kiedykolwiek jeździł trekiem) to byłoby to 52 choć ciągle uważam, że attain jest lepszym wyborem zarówno pod względem geometrii (masz coś pomiędzy 52 a 54 w treku) jak i osprzętu (w treku 2x10 a tu 2x11).

Ogólnie jeśli chcesz dużo czasu spędzać na bezdrożach to szukaj typowego gravela. Najlepszą relację jakość/osprzęt/cena ma teraz romet aspre 2, rocznik 2021 może jeszcze gdzieś znajdziesz, na model 2022 rynek ciągle czeka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jestem jakiś walnięty albo bezpiecznik przesunięty, ale mam w contendzie 35c. Tyram go po szutrach, kamulcach, korzeniach jesień/zima i nie widzę sensu zakładania czegoś szerszego. Trasy od ubitych leśnych duktów, przez single z korzeniami po polne błota. I nie toczę się 10 czy 15kmh, papeć jeden przez gwóźdź. Aha...trochę pościgałem się na górskich maratonach i dla mnie żaden gravel nie jest alternatywą dla mtb. Inne światy...

@Dawidossalbo kup sobie gravela z szerokimi balonami, który zapewni Tobie trochę większy komfort niż 35c, ale nie zabierze Ciebie na szlaki przeznaczone dla mtb. A po szosie na takich ponad 40 będziesz się toczył wolniej. Albo ubierzesz sobie allroundera w 35c/ maks 38c i będzie przyzwoicie na asfalcie i na szutrach. Gravel/szutrówka to kompromis między szosą i mtb, ale ze sporymi ograniczeniami. Niemniej jednak to na contendzie na 35c spędzam najwięcej czasu...a mtb został już tylko na bardzo mocne single i górskie szaleństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...