Skocz do zawartości

[serwis szosa] Co będę potrzebował


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,stwierdziłem że chciałbym sam wykonać pełny serwis swojego roweru,wymienić owijke/pancerze/linki/łożyska w sterach oraz wyczyścić napęd

1.Zastanawiam się jaki zestaw linek i pancerzy kupić do hamulców i przerzutki

2.Jaką owije polecacie?

3.Czy przy serwisie sterów,tylko łożyska będą mi potrzebne? i jakie najlepiej?

4.Jaki smar do napędu polecacie?

5.Czy jest sens kupować środki czyszczące czy wystarczy benzyna ekstrakcyjna ?

PS.Super by było gdyby dane przedmioty były na centrumrowerowe :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już jest w odpowiednich działach, wystarczy poszukać...

Odnośnie punktu 3 - serwis sterów nie oznacza wymiany łożysk. Jak są w dobrym stanie, to po co? Czasem wystarczy tylko zdjąć uszczelnienia, wyczyścić i nałożyć świeżego smaru. Jeśli wymiana jest konieczna, musisz sprawdzić w specyfikacji, jakie stery zastosował producent Twojego roweru. Ewentualnie wyjąć łożyska i odczytać oznaczenia, o ile się nie wytarły. Nie umiemy wróżyć z fusów, a poza słowem "szosa" w tytule nie napisałeś nic na temat swojego roweru. :)

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przerzutka: Shimano SP41 + Hamulec: Shimano SLR. Linki nierdzewne. Zestawy nie są opłacalne, chyba że chcesz pancerze bezkompresyjne, wtedy za bardzo nie ma wyjścia.

2. Jak ma być tanio, to Accent AC Tape. Jak drożej, to PRO Race Control lub Accent Shot. Jak kasa to nie problem, to Fizik Terra.

3. Przy serwisie sterów jest Ci potrzebna ścierka, odtłuszczacz i smar. Mało precyzyjne pytanie, nie wiadomo co chcesz tam robić. Jak działają dobrze, to wystarczy że wytrzesz stary smar i złożysz używając świeżego.

4. Smar do napędu? A nie olej? Masz 140 stron wątku na ten temat :P Bezpiecznym wyborem jest Shimano PTFE.

5. Benzyna będzie ok, ale są lepsze środki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestawu nigdy nie kupowałem, zawsze linka na metry i docinanie na podstawie starych pancerzy. Shimano SL41, Jagwire Lex SL, do tego koniecznie nierdzewne linki. 

Owijka - Bontrager Gel Cork, Pro Sport Control, ale tutaj ilu użytkowników tyle opinii. I generalnie im więcej możesz wydać tym lepiej. 

Stery - pewnie nawet łożysk nie musisz zmieniać, więc będziesz potrzebował jedynie kluczy i smaru do łożysk. A jeśli łożyska - wszystko zależy od tego jaki masz model sterów. 

Do napędu Brunox Top Kett

Benzyna śmierdzi. Jako uniwersalny środek czyszczący dobrze sprawdza się coś do tarcz https://www.wszystkodlawarsztatu.pl/#/produkty/3322191616351-crc-brake-20-500ml-zmywacz-do-hamulcow.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi zmywaczami trzeba uważać. Jedne nie mają prawie zapachu, drugie robią taki smród, że zostaje nawet na mytych elementach. Nie polecam. Ja bym polecił benzynę do ciężkiego brudu i Izopropanol do odtłuszczania.

Oczywiście tak jak pisałem, są lepsze środki, no ale wkracza kwestia ceny i specyficznego zastosowania. No ale to trzeba wypróbować samemu, bo można sobie teorię uprawiać przez kolejne 20 stron :P 

Edytowane przez skom25
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie... Bańka ekstrakcyjnej (chociaż ja używam zwykłej, zapach mi nie przeszkadza :)) + bańka IPA i z głowy. Alkohol warto przelać w butelkę ze spryskiwaczem, np. po płynie do szyb, jest wygodniej.
Na Allegro "piątka" izopropanolu za 40 dyszki z dostawą Smart!. Tylko pić nie wolno! :D Właśnie zamawiam, bo mi przypomnieliście... ;) 

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie tu jest psikus. Też kupiłem taki, który niby nie ma zapachu. Nie czułem go zupełnie. Wypsikałem w piwnicy, wszedł ktoś z zewnątrz i mówi że cuchnie strasznie. Także kwestia stężenia.

No i ostatnio coś mi mignęło że te odtłuszczacze to straszna trutka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Jeżeli nie interesują cię jakieś wynalazki pod specyficzne warunki i chodzi bardziej o to żeby było na więcej jak 50-60km, to polecam Rohloffa.

5. Wszystko jest kwestią poświęconego na to czasu. Jak chcesz szybko i łatwo to nakup odpowiedniej chemii. A jak ci szkoda złotówek to nawet samą szczotką i suchą szmatką dasz radę... tylko zejdzie na to pół dnia. ;)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o linki i pancerze to kupie chyba jednak na metry w pobliskim sklepie rowerowym zamiast zestawów,na pewno taniej wyjdzie.
Zastanawiam się jeszcze co do smaru czy lepszym wyborem będzie BRUNOX Top Kett , MOMUM Mic Wax czy ww Rohloffa jeżdżę raczej w suchych warunkach 70-150km :)

Zastanawiam się nad tematem łańcucha czy CN-HG701 (shimano ultegra) będzie odpowiedni i trwały dla 105,czy w tej cenie bądź tańszego będzie lepsze na 11rz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałbym... ani jednego z tej listy. Miałem Momum i Rohloffa. Top Kett brzmi podobnie jak Rohloff, więc dla mnie też bezużyteczny.

No ale to kwestia preferencji. Ja wolę wytrzeć co jazdę i dosmarować co 150 km, a nie babrać się w oleistej mazi i smarować co 300 km.

Nie dotyczy to Momum, bo używając tego wosku, lepiej w ogóle nie wychodzić na rower. Na początku jest zachwyt, a potem wielkie rozczarowanie. 

Mamy czasy internetu, dostawy na następny dzień, darmowej ( no powiedzmy...) przesyłki z Allegro. Nie kupuj tego co będzie w sklepie, tylko zamów to co jest polecane. Możesz się zdziwić, jaka jest różnica między pozornie tak samo wyglądającymi pancerzami i linkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Youth napisał:

BRUNOX Top Kett

Odpuść to. Testowałem i się zawiodłem. Jedno z gorszych smarowideł, które musiałem zabierać ze sobą na wyjazdy, bo po 30km łańcuch był suchy i głośny. 

48 minut temu, Youth napisał:

Zastanawiam się nad tematem łańcucha czy CN-HG701 (shimano ultegra) będzie odpowiedni i trwały dla 105,czy w tej cenie bądź tańszego będzie lepsze na 11rz.

Mi się sprawdza. Co dziwne wyciągał się wolniej od CN-HG901. Nie wiem, może pojedynczy przypadek.

PS. Sorry. Wyświetliło mi zanim doczytałem ostatnie posty. ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten zestaw wystarczy do wymiany linek/pancerzy hamulców i przerzutek?

https://www.centrumrowerowe.pl/zestaw-linek-i-pancerzy-hamulcowych-shimano-slr-sus-pd25822/?v_Id=50572

https://www.centrumrowerowe.pl/zestaw-linek-i-pancerzy-przerzutkowych-shimano-sis-sp41-pd7959/?v_Id=8874

Co do owijki zdecyduje się chyba na SUPACAZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, skom25 napisał:

Nie kupuj zestawów, nie opłaca się.

Przy okazji, wiesz że CR to bardzo drogi sklep? Zobacz na Biostern lub ich Allegro Xtremes.

Czyli szukać linek osobno a pancerz kupić kika metrów i dociąć sobie ?

Co do sklepu no linki i pancerze  może poszukam na allegro czegoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...