Skocz do zawartości

[MTB] 2500-3000


Dams

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chcę zakupić rower w przyszłym tygodniu, w cenie 2500-3000 ( może się wahać o 100-200pln jeśli warto dopłacić) .

Lubię jeździć na rowerze, jakiego bym nie miał( a zwykle miałem byle jaki sklepowy ) więc na pewno będę nim jeździł po 1-2godziny, 2-3 razy w tygodniu + codziennie do pracy 4-5km.

Głównie trasy po asfalcie, w mniejszym stopniu po ziemi. Wzrost 187, waga 84kg więc rozmiar 29 i rama 21 myślę.

Chciałbym coś z tych 3 marek, ale rozpatrzę też inne ; unibike, marin, specialized, i nie ukrywam że wygląd ma znaczenie, i rowery z tych firm mi się podobają 

Na osprzęcie kompletnie się nie znam, więc im więcej napiszecie tym lepiej :) Na pewno chcę rower na lata

Co zwróciło moją uwagę to te trzy : 

https://primal.pl/pl/p/Rower-MTB-MARIN-BOBCAT-TRAIL-4-29-er-2021/1071  ( jest dostępny )

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-unibike-fusion-29-2021?gclid=CjwKCAjw2P-KBhByEiwADBYWCs2DU8WAvi6DOJsXkaXL9WxDVVJXgejpWWh8_0pvb3G05cVWk_aoOBoChJQQAvD_BwE ( niedostępny )

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-specialized-rockhopper-29-2021 ( ten jest za 2400, dostępny, aczkolwiek podoba mi się ) 

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-polygon-premier-4 ( Również taki mi się podoba, niedostępny, ponoć coś nowego w PL )

Proszę o opinie 

 

 

Napisano

Jakoś zawsze miałem 'górala', nigdy crossa, i nie byłem przekonany do szerokich kół, ja lubię pozapier.. i porobić sprinty /interwały na rowerze :)

No unibika nie ma teraz, a chce kupić w przyszłym tygodniu, inne aż tak odstają od Unibika ? 

Napisano

Dobra, widzę, że bliżej mi do Crosa. Jednak to teoria, nie wiem jakie to ma przełożenie faktyczne, w tej cenie. No i rower musi się spodobać + 29 cali koła :)

Zawsze kojarzylo mi się że opony - 'góral'/mtb jest wąski, a cross szeroki 

Napisano

Ta teoria pokrywa się w praktyką, czyli jak do lasu masz wjechać od przypadku to cross jest aż nadto. 

Jeden z ostatnich tematów na forum:

Autor wybrał bardzo fajny rower.

Napisano

Widziałem ten temat i rower, przykuł moją uwagę, podoba mi się ten kolor i wygląd, jak on wygląda osprzętowo w porównaniu do innych ( unibika crossfira)?

Widzę, że ten rower kupił na aukcji ; w PL można go upolować? Najchętniej kupiłbym nowy

Napisano

Na pewno ma sporo gorszy osprzęt, ale to zupełnie inne rowery. A w jakim rejonie PL mieszkasz? Pytam, bo trzeba być świadomym ułomności napędów jak w tej Orbei. 

Patrzyłeś na Lazaro, Mariny?

Napisano

Wrocław. Ułomności napędów? Zawsze mogę co nieco wymienić. Czyli sugerowałbyś Crossfira nad Orbeą pod względem osprzętu? No i szybciej go dostanę, o ile znajdę w PL

Tą Orbeę trzeba zamawiać z ebaya itp? 

Lazaro widzę niedostępne i nie podobają mi się, MARIN Kentfield 2 dostępny i ładny. To też istotne bo nie chcę czekać miesiąc + na rower, a teraz zaraz bym kupił

 

Napisano

Nic nie sugeruję. To Ty musisz się określić czego naprawdę potrzebujesz. Jeżeli cenisz prędkość, a do lasu masz zamiar wjechać od święta to nie patrz na crossy. Może https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-muirwoods lub https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-terra-linda-2

Jeżeli wolisz wygodę nad osiągami to wtedy patrz na crossy. 

Ułomności to znaczy napęd 1xx, szczególnie te mniejsze, czyli 1x7, 1x8, 1x9, ale to też nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo dla wielu to zaleta. Jest mniejsza rozpiętość przełożeń, ale jak masz zamiar jeździć po Wrocławiu to nie powinno być większego problemu.

Napisano

''Jeżeli cenisz prędkość, a do lasu masz zamiar wjechać od święta to nie patrz na crossy'' No właśnie tak będzie, nawet jak to las to mam ubite drogi w okolicy

Dla mnie najważniejszy jest osprzęt, potem wygląd. Głównie Wrocław, więc dobre drogi. Teraz na necie wszystko niedostępne, chyba trzeba pobiegać po starcjonarnych

Caledon DB DA, jest za 3200, dobry wybór w tej cenie?

Napisano

Dobry, ale jak masz zacięcie sportowe to popatrz na Giant Roam 2. Zdecydowanie gorszy osprzęt, ale rower z bardziej agresywną pozycją. Jeżeli zwiększasz budżet to popatrz również na decathlonowskiego Riverside 920 - powietrzny amor, porządne koła i reszta osprzętu.

Napisano

Popatrzyłem na Riversida, ciekawy rower, jednak nie ma dostępnej ani sztuki. Może coś z używek w cenie 2800-3200? 

Caledona bym wziął. 

Napisano

Taki mały szczegół, na który warto zwrócić uwagę - Caledon może mieć seryjnie założone opony 1.95 co sugeruje, że miejsca jest jeszcze więcej. Gdybyś z czasem chciał crossa "uterenowić" to z nim pójdzie Ci w miarę łatwo. DB DR ma fajny amortyzator powietrzny.

Napisano

Wybór padł na Caledon DB DA, rower już przyszedł, podoba mi się. Problem mam z ustawieniem roweru/ przerzutek/łańcucha, nigdy tego nie robiłem. Chyba do serwisu trzeba oddać na złożenie ? Rower nie powinien być w ogóle słyszalny, przy jeździe, przy zmianie przerzutek ? Przednie koło prawie w ogóle nie słysze jak chodzi, lewe jest głośne 

 

Napisano

No cóż... Nie wiem co napisać. Lewe czyli tylne czy które?

Słychać łańcuch, piastę, opony, klikanie manetki, czasami hamulce i inne zbędne odgłosy. W necie jest multum poradników odnośnie ustawień przerzutek, ale może lepiej oddaj do serwisu.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Około miesiąc użytkowania roweru i mam jeden problem ...

Rower był w serwisie, dałem dość wysokie pieniądze jak za samo regulowanie roweru, bo z pudełka złożyłem go sam

I ... nie ma totalnie oporu przy jeździe - czuje opór jedynie na przerzutkach 3 8 i 3 9, a mimo to rower jedzie wolno... Jeśli wrzucam niższe przerzutki to kompletnie nie da się jechać, bo jest i zero oporu i rower w ogóle nie jedzie, jakbym naciskał powietrze. Jeżdże tylko na tych 2 przerzutkach .... Przejechanie 10km to katorga, trzeba non stop pedałować, i rower ledwo co się przesuwa do przodu

Czasem pod górke jak jadę to wole zsiąść bo tak ciężko/źle się jedzie

Coś tu jest nie tak ; źle wyregulowane, tylko co, i co z tym zrobić jeśli serwis zrobił coś takiego

 

Napisano

@Dams, co Ty wypisujesz? Jak to zero oporu i rower nie jedzie? 😐

Czy Tobie chodzi o to, ze masz wysoką kadencję (obroty korbą) a rower nie zyskuje prędkości ? Jakie masz przełożenia ? Ile zębów z przodu na tej największej zębatce? (czy aby na pewno łańcuch jest na tej największej zębatce z przodu, jak wybierzesz "3" na manetce?)
Coś mi tu nie gra, bo narzekasz, ze nie możesz uzyskać wysokich prędkości, a z drugiej strony piszesz, że pod górkę ciężko się jedzie ? Napisz bardziej łopatologicznie 😉

Napisano

Jeżdże tylko na 3 najcięższych przerzutkach, na niższych się nie da, bo jest zero oporu i rower w ogóle nie jedzie. Pod górkę pedałuje się ciężko i efekt tego jest mizerny - rower nie jedzie. Nawet po płaskim jedzie się źle bo używam najcięższych przerzutek, ja chłop 90kg z silnymi nogami, a jade wolno

Rower jest nowy i po regulowaniu z serwisu, ja kompletnie się nie znam ... Jazda na nim jest totalnie niekomfortowa, wiem że coś tu nie gra, ale sam tego nie zrobię, tym bardziej, że tak jest po serwisie

Na nizszych przerzutkach slysze bardzo niepokojace odglosy i zerowa mozliwosc jazdy ... jak cos takiego moglo wyjsc od serwisanta ?

Po rozpedzeniu, i zaprzestaniu pedałowania rower prawie od razu staje, jakby coś go blokowało.  Dałbym do serwisu, ale co jak znowu będzie to samo ?

''Czy Tobie chodzi o to, ze masz wysoką kadencję (obroty korbą) a rower nie zyskuje prędkości ? '' Tak dokładnie + powyższe 

Tu specyfikacja https://nrowery.pl/rowery/99-caledon-db-da.html

  • Mod Team
Napisano

Dobra, krótko : jakie mniej więcej prędkości uzyskujesz na wspomnianych przełożeniach ?
Odpowiedź na to pytanie przybliży nam typ jazdy.

PS
Zgaduję, że masz jednak niską kadencję...

  • Mod Team
Napisano

To nie jest mocne tempo...

Oczywiście miasto to nie tor wyścigowy, ale mimo wszystko 15 km/h to niedużo, więc na 99.9 % kręcisz siłowo - stąd te wrażenia powolności i z drugiej strony oporu...

Napisano

@Dams a jaka Ty masz kasetę? Masz napęd 3x9 i albo za miękko, albo za twardo? Coś to wachlowanie przerzutkami wyglada słabo.

Tak jak napisał powyżej @KrissDeValnor 15km/h, to dużo daleko od mocnego tempa. nawet ze światłami co 2km. Popracuj nad kadencja, conajmniej 80-90rpm i problem sam się rozwiąże. A na dodatek będziesz używał całej kasety :). Same plusy. :) 

 

Napisano
W dniu 13.11.2021 o 14:41, Dams napisał:

na przerzutkach 3 8 i 3 9, a mimo to rower jedzie wolno... Jeśli wrzucam niższe przerzutki t

Przerzutki to w rowerze są co najwyżej dwie. I jest to nazwa mechaniczmu zmieniającego PRZEŁOŻENIA, bo właśnie o tym chciałeś napisać ;)

Tak poza tym to jak wyżej - nauczyłeś się "ugniatać kapuchę" jak to się mówi, czyli mega siłowa jazda z niską kadencją. Stąd wrażenie "ciągłej pracy" a prędkość żadna. Jakby Ci dać szosówkę z blatem 53T to pewnie byś dobił gdzieś do 20km/h i jeszcze chwalił opory :)  Ewentualnie "pomogły" też te "byle jakie sklepowe" rowery, bo coś czuję że mogły przyzwyczaić, że jazda musi iść ciężko.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...